Het grote GSX-F topic deel 12

  • Onderwerp starter Anoniempje177
  • Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.
wat gebruiken jullie voor kettingvet?
Ik heb de S100 wit kettingvet. Maar heb eigenlijk nooit rotzooi ervan op de velg.
Hoevaak maken jullie de ketting schoon? door middel van een cleangel of iets dergelijks.
Ik gebruik ook S100. Ook heel tevreden van :Y
Maar ik krijg wel viezigheid op mijn achtervelg en achterbrug en de achterkant van mijn nummerplaat ... maar wellicht spuit ik er dan wat teveel op ... :P

Schoonmaken? ... moet ik daar echt op antwoorden? :$
(deze ketting stond er op toen ik ze kocht ... en heb ik nog niet schoongemaakt ... nu ruim 27.000km in g3bruik bij mij ...)

Maar! ... als iemand mij een sluitend bewijs kan geven dat motor en ketting reinigen een zuiniger verbruik genereert ... dan ga ik voortaan regelmatig kuisen! :+

Nee effe serieus ... als je de motor voornamelijk voor woon werk gebruikt, zit dat kuisen er niet zo in :$
 
Het moet ook wel in je zitten, ben niet zo'n poetser.
Gisteren geprobeerd met een paar gieters water het stof van de GSX te spoelen. Geen succes, is van dat fijne bouwstof van de wijk verderop en blijkbaar statisch geladen..
Als ik dat eraf wil hebben moet ik echt een emmer zeepsop gaan pakken
 
helaas, beide onwaar. de bocht veranderd niet :P
-O- :+




Ik gebruik ook S100. Ook heel tevreden van :Y
Maar ik krijg wel viezigheid op mijn achtervelg en achterbrug en de achterkant van mijn nummerplaat ... maar wellicht spuit ik er dan wat teveel op ... :P

Schoonmaken? ... moet ik daar echt op antwoorden? :$
(deze ketting stond er op toen ik ze kocht ... en heb ik nog niet schoongemaakt ... nu ruim 27.000km in g3bruik bij mij ...)

Maar! ... als iemand mij een sluitend bewijs kan geven dat motor en ketting reinigen een zuiniger verbruik genereert ... dan ga ik voortaan regelmatig kuisen! :+

Nee effe serieus ... als je de motor voornamelijk voor woon werk gebruikt, zit dat kuisen er niet zo in :$

Als je de kuipdelen goed poetst heb je minder last van de luchtweerstand ;)



















:+

Het moet ook wel in je zitten, ben niet zo'n poetser.
Gisteren geprobeerd met een paar gieters water het stof van de GSX te spoelen. Geen succes, is van dat fijne bouwstof van de wijk verderop en blijkbaar statisch geladen..
Als ik dat eraf wil hebben moet ik echt een emmer zeepsop gaan pakken

Het moet idd wel een beetje in je zitten.
Wanneer zwarte lak er in de zon grijs uit gaat zien vind ik dat toch altijd erg zonde '(

Als je geen krassen wil even in de wasbox met de hogedrukspuit eraf spuiten.
Dat bouwstof krast als en gek als je het er met een spons afhaalt.


Althans ik ben zo'n zeikerd die m gelijk gaat polijsten als er na het wassen hologrammen in zitten :X
 
Zelf maak ik de ketting nooit schoon ik spuit hem altijd in met kettingvet. Volgens mij is de ketting ook niet vies, ik spuit wel teveel kettingvet erop volgens mij. Bij het dunne uiteinde van mijn kuip onder het voortandwiel komt weleens zwart smeersel voor.

Volgens mij begint mijn achterband toch wel aardig op te raken. Iemand een duidelijke uitleg hoe je dit kunt zien bij een michelin pilot 3?
 
Ketting spuit ik in met vet van Motul, eigenlijk bij elke wasbeurt of als ik merk dat de ketting minder soepel loopt. Reinigen doe ik niet bijzonder vaak, iedere paar wasbeurten een keer. De eerste keer dat ik dat deed (volgens mij de jaren daarvoor nooit gedaan) dacht ik dat een ketting zwart hoorde te zijn... Beetje kerosine cq. petroleum in een spuit/sprayfles en een harde borstel doen wonderen. Wel een stuk karton of veel papier eronder, want die troep wil je niet in je achtertuin hebben.

Als je lang auto's rijd en denkt dat iedere auto een mechanisch probleem heeft, ook de auto's die niet draaien, dan zou ik toch eens naar je ketting kijken :)
 
Zelf maak ik de ketting nooit schoon ik spuit hem altijd in met kettingvet. Volgens mij is de ketting ook niet vies, ik spuit wel teveel kettingvet erop volgens mij. Bij het dunne uiteinde van mijn kuip onder het voortandwiel komt weleens zwart smeersel voor.

Volgens mij begint mijn achterband toch wel aardig op te raken. Iemand een duidelijke uitleg hoe je dit kunt zien bij een michelin pilot 3?
Vooraan zul je altijd smeer hebben tenzij je je ketting gewoon nooit inspuit.

In de diepe groeven in het die van het midden van de band naar buiten lopen. Zitten op een aantal plaatsen nokjes in de groef. Als je die nokjes gelijk liggen met de rest van de band is het profiel niet meer dan 1.6mm en is die dus versleten.
Hoewel je wettelijk gezien tot 1mm door mag rijden, is het advies bij 2 2.5mm vervangen.

Sommige merken hebben op de zijkant van de band pijltjes staan om de plaats van de slijtindicatoren op de band aan te geven. Maar even goed kijken of voelen en dan zie/voel je vanzelf een verhoging in het profiel zitten.

Of niet maar dan is die wel erg ver heen })
 
Binnenkort nieuw bandje op alle drie de motorfietsen. :+

Raptor voor+achter. (want DOT 2006..)
GSX-F alleen voor. (oud voor.. zal de DOT eens bekijken)
RSV4 voor+achter. (Want Pilot Power op het circuit is niet goed)

full
 
[afbeelding]

Slijtindicatoren

Zit nog voldoende profiel op })

Met de eerste MPR 2 band slijtage precies andersom gehad. Niks op de zijkant en nog 3mm in het midden _O-
Ging toch makkelijker met 25kw ben ik nu achter :X
Het is niet mijn band :+ maar met 95% snelweg - woon~werk schiet het niet op met de slijtage op hellingshoek.
Ik heb drie leuke bochtjes richting het werk. En vaak kan je daar niet voluit met verkeer. :)

Minder vermogen rijdt inderdaad makkelijker voluit. _O-
Scheelt ook enorm veel aandacht met remmen.

Waarschijnlijk was u toen speelser. :+
 
Laatst bewerkt:
het is niet mijn band :+ maar met 95% snelweg - woon~werk schiet het niet op met de slijtage op hellingshoek.
Ik heb drie leuke bochtjes richting het werk. En vaak kan je daar niet voluit met verkeer. :)

Minder vermogen rijdt inderdaad makkelijker voluit. _O-
Scheelt ook enorm veel aandacht met remmen.

Waarschijnlijk was u toen speelser. :+
Met 3 bochtjes gaat het wel moeilijk worden.

Remde toen vaker het achterwiel los als nu.
Met 25kW volgas de bocht uit is geen enkel probleem en voelt toch een stuk spannender dan volgas rechtuit _O-
Dus denk idd dat ik toen speelser reed om het een beetje leuk te maken :]
Bovendien slijten de banden toch minder als je volgas rechtuit gaat met 25Kw, en je onder hellingshoek er nu niet echt meer vermogen opzet maar rechtuit wel.

Koffers van een 1200GS bijna tegen de grond rijden vond de baas ook geen goed beeld geven naar de klanten toe })
 
Met 3 bochtjes gaat het wel moeilijk worden.

Remde toen vaker het achterwiel los als nu.
Met 25kW volgas de bocht uit is geen enkel probleem en voelt toch een stuk spannender dan volgas rechtuit _O-
Dus denk idd dat ik toen speelser reed om het een beetje leuk te maken :]
Bovendien slijten de banden toch minder als je volgas rechtuit gaat met 25Kw, en je onder hellingshoek er nu niet echt meer vermogen opzet maar rechtuit wel.

Koffers van een 1200GS bijna tegen de grond rijden vond de baas ook geen goed beeld geven naar de klanten toe })
Servicebeurt - inclusief gratis schaamrandjes wegrijden. _O- :t
 
Laatst bewerkt:
Zal wel wat gemist hebben, zou je deze even willen uitleggen?
Doe bij de motor altijd alsof mijn neus bloed als ik denk wat te horen, anders heb ik straks alles open liggen en moet ik alsnog fietsen :+
Eind vorig jaar heb ik mijn motor een paar keer gewassen en in de regen gereden zonder mijn ketting opnieuw in te spuiten. Bij het langzaam passeren van een rij auto's voor het stoplicht weerkaatste het geknars van mijn ketting tegen de stilstaande auto's. Duurde even voor ik dat doorhad. Rupsbanden in de spits... _O-
 
Maar die band rechts is toch veel te versleten?
Ja klopt.
Zo ver moet je niet gaan, vind onze vriend in blauw ook niet goed.
Kans op een lekke band wordt ook groter, kans dat ie klapt is klein maar wordt wel groter.
Als je daar tegenaan piekt klinkt het ook als een ballon.
In principe vervangen net voor of op de slijtindicator ;)
 
Ja klopt.
Zo ver moet je niet gaan, vind onze vriend in blauw ook niet goed.
Kans op een lekke band wordt ook groter, kans dat ie klapt is klein maar wordt wel groter.
Als je daar tegenaan piekt klinkt het ook als een ballon.
In principe vervangen net voor of op de slijtindicator ;)
Ik had wel eens een briefje op de motor: Schande!!! deze achterband is veeeel te glad!!!!!
Tja euh.. had ik zelf ook wel gezien. :P

In de avond terug naar huis ging het stortregenen, nou heb je niet snel aquaplaning met een versleten achterband, maar met de brief in het achterhoofd knijp je hem toch. _O-

Met een andere motor wel eens aangehouden en een bekeuring gekregen voor een te gladde achterband.
GS1000 oldtimer.. agenten dachten op de snelweg.. oud ding.. grote kans dat we iets ontdekken.
Ik had al een afspraak staan voor een nieuwe band de volgende dag, maar het mocht niet baten. -O-
 
Ik had wel eens een briefje op de motor: Schande!!! deze achterband is veeeel te glad!!!!!
Tja euh.. had ik zelf ook wel gezien. :P

In de avond terug naar huis ging het stortregenen, nou heb je niet snel aquaplaning met een versleten achterband, maar met de brief in het achterhoofd knijp je hem toch. _O-

Met een andere motor wel eens aangehouden en een bekeuring gekregen voor een te gladde achterband.
GS1000 oldtimer.. agenten dachten op de snelweg.. oud ding.. grote kans dat we iets ontdekken.
Ik had al een afspraak staan voor een nieuwe band de volgende dag, maar het mocht niet baten. -O-
Wel netjes dat ze er toch een briefje op doen, er zijn er echt zat die het zelf niet eens door hebben.

Eenmaal boven de 120 ga je toch wel voelen als flink regent _O-

Soms heb je idd een verkeerde agent te pakken, of die agent jouw.
Met de 600 was die ook een keer echt kaal, ook staande gehouden.
Mail laten zien dat de banden 2 weken eerder al besteld waren maar in backorder stonden.
Had de beste man wel begrip voor *O*
Ze zijn gelukkig niet allemaal slecht :P
 
Mag zo weer rijden :9~
Behalve andere vering zijn er nog andere mods die gedaan kunnen worden aan de gsxf600 uit 2004 om hem nog een beter fiets te maken.

Bijvoorbeeld ander zadel of clip ons of andere remmen of?

Zit er soms ook aan te denken om hem te laten wrappen in een custom design.

Twijfel nog een beetje maar misschien wil ik de 100.000 wel halen met deze. Ben al over de helft :+
 
Mag zo weer rijden :9~
Behalve andere vering zijn er nog andere mods die gedaan kunnen worden aan de gsxf600 uit 2004 om hem nog een beter fiets te maken.

Bijvoorbeeld ander zadel of clip ons of andere remmen of?

Zit er soms ook aan te denken om hem te laten wrappen in een custom design.

Twijfel nog een beetje maar misschien wil ik de 100.000 wel halen met deze. Ben al over de helft :+
Bij mn vorige heb ik meer uitgegeven aan aanpassingen dan dat de fiets waard was :X
Je kunt bijna alles aan deze fiets verbeteren, maar dat is bij elke fiets wel. De vraag is of je het eraan uit wilt geven.

Bij mn vorige had ik stalen remleidingen, Brembo schijven en blokken en dat remde als een idioot.
Koste alleen wel zo'n 600 euro.
En zo kun je nog wel even door gaan :Y


Heb voor deze ook wel een aardig lijstje nog.
Hyperpro voorvering
Complete achter schokbreker
Brembo schijven
Stalenremleidingen
Vorkpoten coaten
Undertail
Hugger

Inmiddels al gedaan:
K&N filter
Dynojet
Vergroot RVS spruitstuk
Sport demper
Verhoogd kuipruitje
Rem/koppelings hendel
Led DRL
Xenon
Led grootlicht
 
Laatst bewerkt:
Zo jij laat er geen gras over groeien haha.
ik post zo een foto van mijn achterband, volgens mij kan die nog wel even mee.
Op dit moment groeit er wel wat gras over hoor _O-
Voorveren zijn al binnen moet ik nog monteren. Maar de rest gaat dit jaar denk ik niet meer gebeuren. Zijn vrijwel allemaal dure aanpassingen. Eerst maar weer eens gebruiken waar die voor bedoelt was ;)
 
Ik ga mij een dezer dagen nieuwe banden bestellen, maar ben er nog niet uit welke.

Als er nu weer een terugbetalingsactie van 30€ was op de MPR4, werden het die. Maar die actie is er momenteel niet, dus denk ik eerder aan de MPR3.

Setje MPR4 kost mij 213,27€
Setje MPR3 kost mij 186,28€, dat is 26.99€ minder.
Met die 30€ terugbetaal actie zou de MPR4 net iets goedkoper zijn dan de MPR3.

... maar, ik zie dat ze ook nog de MPR2 hebben, en die komen voor een setje op 166,08€, dat is dan al meteen 47,19€ minder dan de MPR4, en zelfs nog steeds 20,20€ minder dan de MPR3.

Nu zou het kunnen dat die laatste misschien wat ouder is, maar als ze echt heel oud zijn, vermeld die site er wél de dot code bij, niet dus bij deze zo blijkt.
Wel zetten ze erbij dat het voor scooters/brommers is ... alsof die 17" wielen hebben zeker _O-
Band Michelin Pilot Road 2 150/70 ZR17 69W Achterband - BandenLeader.be

Iemand ervaring met de MPR2?

Zo niet, worden het wellicht sowieso de MPR3.

Ik denk dat mijn huidige achterband het nog uithoud voor een slordige 4000km, dus pakweg tot half juni, en wil de volgende set op tijd thuis hebben liggen.
 
Bestel je ze toch, meeste zaken verkopen ze alleen jonger dan 2 jaar. Bovendien is de PR2 nog steeds in productie.
Mocht die ouder zijn stuur je retour of onderhandelt nog een extra korting bij ouder dan 2 jaar. Heb je nu immers nog tijd voor
Heb nooit anders gehad dan de 2
Althans dat ging er bijna gelijk weer af.
3 had zelfs een langere remweg dan de 2.
In nat blokkeerde het wiel, met de 2 kon je het achterwiel los remmen in stortregen
 
Laatst bewerkt:
Bestel je ze toch, meeste zaken verkopen ze alleen jonger dan 2 jaar. Bovendien is de PR2 nog steeds in productie.
Mocht die ouder zijn stuur je retour of onderhandelt nog een extra korting bij ouder dan 2 jaar. Heb je nu immers nog tijd voor
Meen je dat nu :?

Ik dacht dat bij het in gaan van MPR3 de MPR2 uit productie ging, en bij het in gaan van de MPR4 de MPR3 ook uit productie ging, en dat die voorgaande reeksen er zijn die ze dan nog op stock hebben liggen?

Heb ik het dan zo mis?

Ik kan idd eens een mailtje sturen om te vragen of ze mij kunnen laten weten hoe "oud" de MPR2's zijn die ze in voorraad hebben liggen.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan