Het grote GSX-F topic deel 12

  • Onderwerp starter Anoniempje177
  • Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.
1 op 14 is in mijn ogen echt veels te hoog!!!
Ik zit meestal tussen de 1 op 18 en 1 op 20 met snelweg 130 Ww, dan rijd ik lekker sportief op de snelweg zeg maar
 
Veranderen van remcilinder is ook puur voor de looks. Was ook al aan het zoeken geweest of ik er iets over kon vinden maar info is er amper over te vinden. Ook op katriders forum kon ik er al bijna niets over vinden. Ach ja, dat is ook niet het belangrijkste. Eerst maar even banden en remleidingen vervangen.

Wat is trouwens een beetje een normaal verbruik? Rij voornamelijk snelweg (woon-werk) en gewoon 130. Zit nu op een gemiddelde van 1op 14. Vind dat vrij hoog, zag ergens getallen van 1 op 18 voorbij komen.
Het is wel gedaan, maar dan met name wanneer er een streetfighter van gemaakt is. En dan zal er ongetwijfeld meer aangepast zijn.

Gemiddelde van 1 op 16-18 is wel normaal, naar het verbruik van DKP moet je niet kijken. Die probeert alle natuurwetten te trotseren :+
Hoewel je aan de lage kant zit valt het nog wel onder het gemiddelde
Suzuki GSX750F MPG - Actual MPG from 25 Suzuki GSX750F owners
Mischien links bovenin even op km/L zetten
 
Mijn 750 doet pak em beet 1:18 en daar dampt haast meer brandstof uit met stilstaan dan dat er de motor in gaat O-)

In ander nieuws, meestal bedenk ik me te laat dat ik te werk moet en nog boodschappen moet doen en heb ik dus geen tijd meer om me ervoor aan te kleden
 
...
Gemiddelde van 1 op 16-18 is wel normaal, naar het verbruik van DKP moet je niet kijken. Die probeert alle natuurwetten te trotseren :+
...
_O- _O- _O- :$

Jaja, voor woon werk ga ik gemakkelijk over de 1:22.
Vroeger heb ik een GSX F gehad waar ik regelmatig de 1:24 mee haalde. Maar dat was dan ook nog in de tijd dat we '95 hadden ipv die E10 B|

Maar ik denk dat ik morgen weer een erg zuinig verbruik ga neerzetten. Gisteren op reserve gezet bij 375 km :P
 
600 ten opzichte van 750 scheelt toch wel wat in verbruik.
Met de 600 zat ik met sportief gebruik ook rond de 1 op 18. Bij rustig rijden op de 1 op 23.
Suzuki GSX600F MPG - Actual MPG from 22 Suzuki GSX600F owners
Suzuki GSX750F MPG - Actual MPG from 25 Suzuki GSX750F owners
Heb nu de tijd niet om het grondig te bekijken, maar met een verbruik van 4,5L/100km (1:22,22) kom ik aan de hand van een snelle berekening uit op ruim 52mpg?
1g (USA) = 3,78L?
1 mile (USA) = 1,609km?

Misschien mijzelf een account aanmaken op dat USA forum en uitpakken met een verbruik van +50mpg _O-
Dat geloven die toch nooit :')

Erger nog ... dat is totáál niet belangrijk voor hun :+
 
Heb nu de tijd niet om het grondig te bekijken, maar met een verbruik van 4,5L/100km (1:22,22) kom ik aan de hand van een snelle berekening uit op ruim 52mpg?
1g (USA) = 3,78L?
1 mile (USA) = 1,609km?

Misschien mijzelf een account aanmaken op dat USA forum en uitpakken met een verbruik van +50mpg _O-
Dat geloven die toch nooit :')

Erger nog ... dat is totáál niet belangrijk voor hun :+

In de USA is het bij 375km op reserve zetten alsnog paniek. Next gas station: 100 miles
 
Heb nu de tijd niet om het grondig te bekijken, maar met een verbruik van 4,5L/100km (1:22,22) kom ik aan de hand van een snelle berekening uit op ruim 52mpg?
1g (USA) = 3,78L?
1 mile (USA) = 1,609km?

Misschien mijzelf een account aanmaken op dat USA forum en uitpakken met een verbruik van +50mpg _O-
Dat geloven die toch nooit :')

Erger nog ... dat is totáál niet belangrijk voor hun :+
Je kan het links boven gewoon veranderen in km/L of L/100km of wat je zelf maar wil.
Zelf uitrekenen :W _O-
 
In de USA is het bij 375km op reserve zetten alsnog paniek. Next gas station: 100 miles
Zal toch ook afhankelijk zijn van waar in the USA.
Waar mijn schoonzussen wonen passeer je geen 5 kruispunten zonder 3 tankstations te hebben gezien. Beetje zoals hier.
Enkel op de meer afgelegen gebieden van Tennessee zijn er minder. Maar ook daar binnen de 40 a 50 km heb je er toch eentje. De prijzen zijn er dan wel hoger wegens minder concurentie ...
 
Je kan het links boven gewoon veranderen in km/L of L/100km of wat je zelf maar wil.
Zelf uitrekenen :W _O-
Ja maar dan moet ik me daar eerst in aanmelden om mijn motor op te volgen?
Misschien doe ik dat wel eens :P
Ik heb er wel eentje gezien daar die aan 45,x mpg komt en bij omzetten naar L/100km kwam dat op ongeveer 5.2 oftewel 1:19,23. Dus mijn snelle berekening van 52mpg zal wel kloppen 8-)

In mijn persoonlijk excel file op mijn laptop waar ik al mijn tankbeurten op invoer heb ik ook cellen toegevoegd die het verbruik omzetten in NL'se weergave. Misschien nog een extra kollometje bij zetten die het in mpg aangeeft ...
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Goedenavond. :W

Ik had woensdag met de 750 een tankbeurtje van vijftien liter bij 290 kilometer.
Dus 1:19.33333333. *O*
 
Laatst bewerkt:
Ja maar dan moet ik me daar eerst in aanmelden om mijn motor op te volgen?
Misschien doe ik dat wel eens :P
Ik heb er wel eentje gezien daar die aan 45,x mpg komt en bij omzetten naar L/100km kwam dat op ongeveer 5.2 oftewel 1:19,23. Dus mijn snelle berekening van 52mpg zal wel kloppen 8-)

In mijn persoonlijk excel file op mijn laptop waar ik al mijn tankbeurten op invoer heb ik ook cellen toegevoegd die het verbruik omzetten in NL'se weergave. Misschien nog een extra kollometje bij zetten die het in mpg aangeeft ...
Indien je je eigen motor wil toevoegen dan moet je account aanmaken.
Maar de laatste invoer dateert van 2013.
Waarom zou je willen weten wat hij doet in miles per gallon?
 
Ik snap niet hoe jullie dat doen, ik kom niet hoger dan 1 op 12.
Ik denk dat de oorzaak bij mij te vinden is in mijn rechterpols.
 
nieuwsgierige-geit-20991483.jpg
 
Maar voor 1:12 rij ik wel op het circuit.
Die F is wat dorstig, of je rijdt ieder stoplicht voluit. :P

Mijn ZX-12R en Moto Morini Corsaro 1200 liepen wel altijd en overal 1:10.
Zeker bij de Kwaak is dat eigenlijk niet normaal..

En ik heb wel eens zonder benzine gezeten op Zandvoort.
Het ging steeds lekkerder op de ZX-10R, het verbruik ging ook dik omhoog.
Normaal kwam ik wel uit met vijf/zes liter per sessie.. dan rij je inderdaad de hele tijd boven de 7.000 Rpm.
 
serieus hoor 1 op 12, hoe rijd jij dan? *D
Dan rijd je toch continue tegen de rodo zone :?
Een beetje in circuitstijl of zo :P

Ik weet dat ik ooit eens een tank heb leeggereden op vrij sportieve wijze, goed optrekken vanuit stilstand, bij hernemen ook, en regelmatig 150 a 160, en kwam toen amper biven de 6L/100km uit (1:16,67)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan