Het grote GSX-F topic deel 12

  • Onderwerp starter Anoniempje177
  • Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.
Even vraagje aan de kenners hier...

Gister stond hij op de middenbok en bij het achteruit draaien van het achterwiel leek het tandwiel om de draai te blijven hangen in de ketting. Alsof hij over een dood punt heen moest en/of er net naast viel ipv middenin de ketting zeg maar. Dit ging gepaard met een geluid alsof er iets knakte. Iemand enig idee waar dit vandaan kan komen?
 
Even vraagje aan de kenners hier...

Gister stond hij op de middenbok en bij het achteruit draaien van het achterwiel leek het tandwiel om de draai te blijven hangen in de ketting. Alsof hij over een dood punt heen moest en/of er net naast viel ipv middenin de ketting zeg maar. Dit ging gepaard met een geluid alsof er iets knakte. Iemand enig idee waar dit vandaan kan komen?

Het enige waar ik dan aan denk is een slechte schakel. Te strak geperst. Dood punt in de ketting. Die schakels waarmee de ketting vastgezet wordt, gaat het wel eens fout mee.
Misschien kunnen de ervaren rijders nog meer hierover zeggen :P
 
Het enige waar ik dan aan denk is een slechte schakel. Te strak geperst. Dood punt in de ketting. Die schakels waarmee de ketting vastgezet wordt, gaat het wel eens fout mee.
Misschien kunnen de ervaren rijders nog meer hierover zeggen :P
Zou hij het dan bij vooruit draaien niet ook moeten hebben?
 
Zou hij het dan bij vooruit draaien niet ook moeten hebben?
Je tanden slijten af in de draairichting. Als je dan de andere kant op draait kan het gebeuren dat door slijtage de vorm iets anders is en het tandwiel de ketting probeert op te tillen, als die er in invalt zul je dat horen. Zolang je geen rare geluiden hoort in de rijrichting niet te druk om maken.
 
Di is mijn nw speeltje. :t
full
 
Even vraagje aan de kenners hier...

Gister stond hij op de middenbok en bij het achteruit draaien van het achterwiel leek het tandwiel om de draai te blijven hangen in de ketting. Alsof hij over een dood punt heen moest en/of er net naast viel ipv middenin de ketting zeg maar. Dit ging gepaard met een geluid alsof er iets knakte. Iemand enig idee waar dit vandaan kan komen?
Dan ben je toch wel toe aan een nw setje
 
Je tanden slijten af in de draairichting. Als je dan de andere kant op draait kan het gebeuren dat door slijtage de vorm iets anders is en het tandwiel de ketting probeert op te tillen, als die er in invalt zul je dat horen. Zolang je geen rare geluiden hoort in de rijrichting niet te druk om maken.

klopt inderdaad. Ook het feit dat de tanden een beetje zaag achtig patroon krijgen 1 kant op.
 
Ok, dus. Vandaag dw haaksleutel ontvangen van Burnett (thanks!).

Alleen heb ik geprobeerd om erbij te komen, maar het lijkt alsof ik er niet bij kan door de metalen platen die aan de voetruaten vastzitten. Hoe verstellen jullie de vering zonder iets te demonteren om erbij te komen?
 
Als je een inbussleutelsetje hebt kun je die simpel weg halen, zit met 2 boutjes vast. Voetsteun zelf kan dan blijven zitten. Stelringen kun je redelijk soepel draaien, als het erg vervuild is/ wat roest op zit eerst even een beetje reinigen en of een beetje imal zodat je de ringen niet kapot draait.
(grote kans dat de juiste inbusmaat in het noodsetje zit)
 
Ex-GSX F rijder Worldbeater zijn nieuwe speeltje ...
Worldbeater in "Bmw S1000r de koning van de nakeds"

Ik vind het niet mis (op de koplamp na, maar dat probleem heb ik bij veel BMW's ...), en ik denk, als ik er mij zo eentje zou kunnen aanschaffen, dat ik daarna nog maar moeilijk terug wil naar een GSX F :P

Alhoewel ... na mijn K1200S had ik er helemaal geen probleem mee ... maar dat had niets met het uiterlijk te maken.
Maar je weet maar nooit ...

Momenteel heb ik gelukkig toch in de verste verte geen budget voor een motor van zulk een kaliber :P
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Ik lees niet mee hoor. :+
Gelukkig maar :P

Of ... zou je dat wél doen? :+

Nee, effe serieus, heel mooie machine, maar de koplamp, nee, die is het niet voor mij. Ik zou al naar een oplossing denken/zoeken om daar symetrie in te krijgen :P
Kwestie van smaak natuurlijk ... en ik heb gewoon problemen met asymetrie ... vandaar de ombouw naar dubbele koplamp op mijn GSX F ;)

Edit: ik heb een zinnetje moeten aanpassen, zat verkeerd in elkaar, en kwam verkeerd over :P
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Maar het rijdt als een E-bike met verbrandingsmotor zo makkelijk. :}
Met optrekken kijkt de computer of je wel genoeg gas geeft en regelt het anders zelf ongemerkt bij.
Ride by wire kende ik al van naam, maar het is echt een geweldig systeem.

Je voelt er geen enkel nadeel van, er zijn nergens dipjes of rare pieken in de gasreactie en het motorblok krijg je nooit afgeknepen / te laag in toeren. Of de koppeling te snel gelost.

Ik wist niet dat ze al zover waren in de ontwikkeling van elektronische hulpsystemen. :$
(Zo goed als het werkt is een droom en je moet het meemaken om het te begrijpen)

En de per 1 km/u instelbare digitale cruisecontrol werkt ook lekker.
Maar dat lijkt bijna niet meer op motorrijden. _O-

Koplamp zie ik zelf niet als ik op de motor zit.
Alsof je de vriendin altijd van achteren bekijkt.
:$
 
Laatst bewerkt:
Kwestie van smaak natuurlijk ... en ik heb gewoon problemen met asymetrie ... vandaar de ombouw naar dubbele koplamp op mijn GSX F ;)
Ik heb eigenlijk nooit opgelet bij uw ombouw? Pics voor/na? *O*

Deze koplamp is eigenlijk ook niet zo heel groot in het echt.
Bij de dubbele R of de K1200R vind ik het wel een megading. :Y

Nu is het gewoon karakter. :+

Het is in ieder geval geen mega droeftoeter. (Zoals ze in Noord Holland zeggen :+ )
En foto's liegen. :+
 
Laatst bewerkt:
Maar het rijdt als een E-bike met verbrandingsmotor zo makkelijk. :}
Met optrekken kijkt de computer of je wel genoeg gas geeft en regelt het anders zelf ongemerkt bij.
Ride by wire kende ik al van naam, maar het is echt een geweldig systeem.
Die van mij had ook een hoopje electronica, maar of dat als "ride by wire" was durf ik niet te zeggen. Wel dat het gas geven niet meer met een mechanische kabel was. Dat ging wel alvast goed, ik stond er altijd sceptisch tegenover, electronisch gas geven, maar dat ding ging gewoon alsof het uw gedachten las.
Je voelt er geen enkel nadeel van, er zijn nergens dipjes of rare pieken in de gasreactie en het motorblok krijg je nooit afgeknepen / te laag in toeren. Of de koppeling te snel gelost.
Dipjes en pieken waren bij mijn K ook niet voelbaar, maar je kon, als je wilde, wel te laag in toeren. De koppeling was hydrolisch. Is dat tegenwoordig ook al electronisch gestuurd?
Ik wist niet dat ze al zover waren in de ontwikkeling van elektronische hulpsystemen. :$
(Zo goed als het werkt is een droom en je moet het meemaken om het te begrijpen)
Bij BMW wél :t
Mag ook wel, als je die nieuwprijzen ziet :P

Ook toerschepen van andere merken zijn beter mee met de technologie dan pakweg een blote fiets of budgetvriendelijke ingekapselde à la GSX F fiets :Y

Bijvoorbeeld, welke ik ook graag zie (of zou hebben) een Kawasaki 1400 GTR :9~
En de per 1 km/u instelbare digitale cruisecontrol werkt ook lekker.
Maar dat lijkt bijna niet meer op motorrijden. _O-
Het is dan ook échte crouse controle? Stond jammer genoeg niet op mijne.
In vrije tijd op Waalse kronkelwegen, nee, niet nodig, maar voor woon werk zou ik het gewoon bijna voortdurend gebruiken!
Koplamp zie ik zelf niet als ik op de motor zit.
Alsof je de vriendin altijd van achteren bekijkt.
:$
No comment :+
 
Ik heb eigenlijk nooit opgelet bij uw ombouw? Pics voor/na? *O*

Deze koplamp is eigenlijk ook niet zo heel groot in het echt.
Bij de dubbele R of de K1200R vind ik het wel een megading. :Y

Nu is het gewoon karakter. :+

Het is in ieder geval geen mega droeftoeter. (Zoals ze in Noord Holland zeggen :+ )
En foto's liegen. :+
Het probleem bij jou koplamp vind ik, dat het erop lijkt dat het "glas" aan een kant weg is ...

Bij mijn K1200S was de koplamp dan wél symetrisch, zowel uiterlijk als functioneel, maar het was een koplamp zo groot dat ik denk dat ze die ergens van een of ander ruimteschip hebben af geplukt ... :X

Ik zal later eens kijken voor duidelijk foto's van mijn GSX F koplamp ... nu effe geen tijd ... of toch niet genoeg daarvoor :+

edit: moest ik ook een S1000R hebben en mijn koplamp willen ombouwen naar een symetrische, zou er al iets aftermarket beschikbaar moeten zijn, want zeg nu zelf, bij een oude en goedkope budgetbike als een GSX F kan (lees: mag) je al wat proberend prutsen, bij een mooie jonge motor als die S1000R wil je wel dat het nagenoeg perfect afgewerkt is 8-)
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Ik lees niet mee hoor. :+
Alles wat u zegt schrijft kan zal tegen u gebruikt worden :+

Mooie machine, en ze zijn idd al heeel ver met alle elektronische hulpmiddelen. Ze kunnen op ieder moment supersnel de juiste aanpassingen doen waardoor je vrijwel altijd een optimaal presterende motor hebt. Iets waar de Duitsers over het algemeen wel goed in zijn.
Een asymmetrisch design is idd smaak maar ik zou zo'n apparaat er niet voor laten staan. Bovendien is het geen 13 in een dozijn model, vrijwel alles is symmetrisch dus het valt wel extra op.

Weet je toevallig de reden dat de motor in 3 jaar tijd al 3 keer van eigenaar is gewisseld?
 
dat ding ging gewoon alsof het uw gedachten las.
:Y
Het is dan ook échte crouse controle?
Zoals in de auto. :Y

Flippertje indrukken en de huidige snelheid wordt vastgehouden.
Flippertje naar voren of achteren om 1 km/u sneller of langzamer te gaan.

Ik haal nu soms in met alleen maar twee tikjes extra. _O-
:+
Het probleem bij jou koplamp vind ik, dat het erop lijkt dat het "glas" aan een kant weg is ...
Zo goed heb ik haar niet aangekeken. :+
Ik zal later eens kijken voor duidelijk foto's van mijn GSX F koplamp ... nu effe geen tijd ... of toch niet genoeg daarvoor :+
Amai! :( :+
 
Laatst bewerkt:
Alles wat u zegt schrijft kan zal tegen u gebruikt worden :+
_O-
Mooie machine, en ze zijn idd al heeel ver met alle elektronische hulpmiddelen. Ze kunnen op ieder moment supersnel de juiste aanpassingen doen waardoor je vrijwel altijd een optimaal presterende motor hebt. Iets waar de Duitsers over het algemeen wel goed in zijn.
Een asymmetrisch design is idd smaak maar ik zou zo'n apparaat er niet voor laten staan. Bovendien is het geen 13 in een dozijn model, vrijwel alles is symmetrisch dus het valt wel extra op.
Motoren waren vroeger eerder een extra ding, de technologie erin gebruikt hoefde niet "mee" te zijn. Vandaag de dag zijn motoren veel meer dan vroeger een dagelijks vervoer middel, en ze moeten dus mee met de tijd. Volgens mij is dat een van de belangrijkste factoren in de enorme vooruitgang die motoren de laatste 15 jaar hebben doorgemaakt, en milieu eisen zullen er ook wel wat aan bijgedragen hebben.

Voor dat laatste is zelfs de GSX F vanaf '98 lager in PK's dan die ervoor, afgeknepen wegens milieunormen.
Weet je toevallig de reden dat de motor in 3 jaar tijd al 3 keer van eigenaar is gewisseld?
Misschien omdat veel mensen een motor kopen als "midlifecris-bevlieging"?

Zie je hier ook wel eens hoor, of mensen die gewoon een nieuwe motor kopen wegens belastingvoordeel, om er dan achter te komen dat ze de motor door regen, wind, koude, vermoeidheid, luiheid (om dat pak aan te trekken), beperkte bagagemogelijkheden, en het feit dat het gewoon kl*te verschrikkelijk levensgevaarlijk zot* is om ermee te rijden, erachter komen dat het toch niets voor hen is ... en dan staat die volgend seizoen weer op de tweedehandsmarkt ...

* verkapte uitdrukking om het mooi te verdraaien dat ze zelf niet goed overweg kunnen met een tweewieler, en eigenlijk gewoon zelf een gevaar vormen, door ofwel zo zot te rijden en het gevaar onderschatten, ofwel zo stuntelig zijn dat ze het dus .. ja ... gewoon niet kunnen ...
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan