Het grote GSX-F topic deel 12

  • Onderwerp starter Anoniempje177
  • Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.
...
Daarnaast is volgens mij ook de collector van de uitlaat een zwak punt.
Idd. Bij een van mijn vorige volledig doorgerot geweest ...

Bij mijn volgende had ik dat opgelost met hittebestendige alu lak.
full

full

Was van plan het bij deze ook te doen ... maar ik ben te laat ... het zout ligt al op straat :')
Ze zouden beter dat product* gebruiken dat ik vannacht misschien op het tarmac moet sproeien :P

* effe ervan af gezien dat dat product pakweg 20 keer zoveel kost, en dat het lekker plakt ... schoenen ... binnen komen ... moeilijk op te kuisen ... :')
 
die van mij is ook flink doorgeroest, uitlaat hangt er ook los in tegenwoordig geloof ik, maar wel geluidsdicht dus dat is prima voorlopig.

wat doen jullie trouwens in de winter? Ik start de motor elke week ff voor een minuut of 10 ofzo (niet 10 minuten starten, maar laten lopen)

afgelopen voorjaar ging het starten zo moeilijk haha
 
die van mij is ook flink doorgeroest, uitlaat hangt er ook los in tegenwoordig geloof ik, maar wel geluidsdicht dus dat is prima voorlopig.

wat doen jullie trouwens in de winter? Ik start de motor elke week ff voor een minuut of 10 ofzo (niet 10 minuten starten, maar laten lopen)

afgelopen voorjaar ging het starten zo moeilijk haha
Vroeger rijden _O-

Tegenwoordig aftanken met 98 die ethanol arm is. En met enige regelmaat eens laten draaien.
De Fjes lijken wel wat moeite te hebben met lange stilstand.
Mijn vorige sloeg ook moeilijk aan na lange stilstand, en de huidige ook. Iedere week of 2 weken even laten draaien verhelpt dat probleem wel. Stilstand is achteruitgang zeggen ze ook wel.
 
De ruit is binnen! Ik moet zeggen dat ik wel verschil merk; maar kan de herrie op de snelweg niet verdragen.

andere helm is dus een must; lijkt alsof de wind er toch onder komt.

Nog wel een vraag.. Tot nu toe eigenlijk geen start problemen gehad (gebruik choke, keertje gas geven).

Gistereavond startte hij moeizaam (heeft een week in de regen gestaan).
startmotor hoor je lopen, maar motor slaat niet aan. Uiteindelijk wou hij dan wel.. maar een hoop rook uit de uitlaat (onduidelijk wit / blauw, het was wat te donker).

Vandaag maar even een rondje gedaan, maar weer startte hij niet lekker, sloeg maar moeilijk aan.

Eenmaal warm ging het goed. Bij een motorcentrum nog even naar een 2e hands versys 650 gekeken, 10min later startte de motor maar weer amper.

Durfde ook niet al te lang de startknop in te houden omdat hij dan de accu zou kunnen leegtrekken.

Mijn gevoel zegt iets met luchtfilter / vocht erin of zoiets.. Last dat hij bij jullie ook dat hij kou echt niet fijn vind?
 
Meh, slaat 100 keer makkelijker aan dan de SV. Verzuipt dan 20 seconden later als de choke nog op 10% staat. Maar 11% is dan weer 3500 toeren stationair.
Beetje rommelen met het gas, zodra de eerste 2 meter gereden is de choke dicht. No problemo :)

Maar idd, als die een maand stilstaat slaat ie wat moeilijker aan. Niet zo heel gek, carbs leeggedampt, alles vochtig, nergens olie. moeilijk moeilijk moeilijk.

Die accu start je niet zomaar leeg, je hoort het ook vanzelf als het eraan zit te komen, dan draait ie wat langzazmer. Wel interessant om op te letten is dat je na 30 seconden starten (moeilijk lang trouwens) hem even een paar tellen rust geeft. Die tijd heeft de (trage) smeltzekering tussen accu en startmotor nodig om even af te koelen.
 
Wel interessant om op te letten is dat je na 30 seconden starten (moeilijk lang trouwens) hem even een paar tellen rust geeft. Die tijd heeft de (trage) smeltzekering tussen accu en startmotor nodig om even af te koelen.

Bedoel je dan gewoon 30 seconden lang de startmotor laten draaien? Lijkt mij toch niet echt heel goed om te doen voor de startmotor. Tenminste, is mij altijd verteld om niet te lang achter elkaar door te starten.
 
Meh, slaat 100 keer makkelijker aan dan de SV. Verzuipt dan 20 seconden later als de choke nog op 10% staat. Maar 11% is dan weer 3500 toeren stationair.
Beetje rommelen met het gas, zodra de eerste 2 meter gereden is de choke dicht. No problemo :)

Maar idd, als die een maand stilstaat slaat ie wat moeilijker aan. Niet zo heel gek, carbs leeggedampt, alles vochtig, nergens olie. moeilijk moeilijk moeilijk.

Die accu start je niet zomaar leeg, je hoort het ook vanzelf als het eraan zit te komen, dan draait ie wat langzazmer. Wel interessant om op te letten is dat je na 30 seconden starten (moeilijk lang trouwens) hem even een paar tellen rust geeft. Die tijd heeft de (trage) smeltzekering tussen accu en startmotor nodig om even af te koelen.

Thanks! ik zal er idd rekening mee houden; even kijken welke choke positie ie lekker vind. Een tijd terug kon ik dan nog wel even gas snel en kort opendraaien; dan sloeg hij sneller aan. nu lijkt dat averechts te werken.

Wel met choke proberen te starten dus?
 
Na lang stilstaan zet ik mijn benzinekraan altijd als eerste op "PRI" (practicly race inspired :+ ) dan de accu er inzetten of als deze er al inzit de sloten er af en verlichting controleren.
Dit zorgt ervoor dat de brandstofkraan open staat zonder dat de motor hoeft te draaien en de vlotterbakjes van de carbs vollopen zodat er sneller brandstof voorhanden is.
Niet vergeten als de motor loopt de kraan weer op "on" te zeten, als je dit vergeet kan je lang doorrijden maar heb je ook geen reserve meer en bij stilstand kan je tank via je carbs leeglopen als de vlotternaalden niet lekker meer afsluiten.
Slecht starten tijdens koudere periodes hoeft niet perse aan de brandstof te liggen, oude bougies, bougiekabels en bobines kunnen er ook debet aan zijn.
 
Laatst bewerkt:
Dan weet ik een beetje waar ik het zoeken moet, waarvoor dank.
hoop dat het nog een beetje opklaart vandaag om nog een stukje te rijden.
 
Heeft nog steeds niemand interesse in een 30 km gebruikt kuipdeel rechtsonder dat past op het eerste model GSX600F en GSX750F (1988-1996), inclusief het puntbakje? Kleur van het kuipdeel is paars, komt van de '96-er GSX600F. Voor een Euro-geeltje is het van jou. In dat geval even PBen. Fijn weekend (achter glas . . . .brrrrr)
EDIT: GERESERVEERD
full
 
Laatst bewerkt:
Na lang stilstaan zet ik mijn benzinekraan altijd als eerste op "PRI" (practicly race inspired :+ ) dan de accu er inzetten of als deze er al inzit de sloten er af en verlichting controleren.
Dit zorgt ervoor dat de brandstofkraan open staat zonder dat de motor hoeft te draaien en de vlotterbakjes van de carbs vollopen zodat er sneller brandstof voorhanden is.
Verrek, da's een goede tip. :t Zit inderdaad wel wat in dat de benzine dan gewoon de carburateurs in kan lopen. Volgens mij werkt het op "on" dat het meer op een zuigende werking gaat.
 
De benzinekraan van onze Suzuki's werkt op vacuum van de carburateurs om deze te openen.
"ON" houdt alleen in dat hij aan staat maar zonder draaiende motor komt er nog steeds niks uit.
Zijn je vlotterbakjes leeg en je houdt de kraan op "ON" dan zal je de motor eerst moeten doorstarten om vacuum te houden op de kraan om deze open te houden, de zwaartekracht zorgt voor de doorvoer van tank naar de carburateur.
"PRI"staat waarschijnlijk voor "priming" (to put fuel into (a carburetor) before starting an engine).
 
Laatst bewerkt:
De benzinekraan van onze Suzuki's werkt op vacuum van de carburateurs om deze te openen.
"ON" houdt alleen in dat hij aan staat maar zonder draaiende motor komt er nog steeds niks uit.
Zijn je vlotterbakjes leeg en je houdt de kraan op "ON" dan zal je de motor eerst moeten doorstarten om vacuum te houden op de kraan om deze open te houden, de zwaartekracht zorgt voor de doorvoer van tank naar de carburateur.
"PRI"staat waarschijnlijk voor "priming" (to put fuel into (a carburetor) before starting an engine).

Datgene over PRI klopt. Voor als je motor een tijdje stilstaat kun je de carburateur primen, ofwel vullen met benzine. Dit komt omdat ze vrijwel droogstaan na een week of 2. Hierbij is het wel belangrijk dat de kraan niet te lang openstaat, en tegelijkertijd dat dir gebeurt terwijl de motor uitstaat.
 
Heren, met genoegen kan ik mijn terugkeer op mijn GSXF melden! *O*

Na begin april tegen een auto aan te zijn gereden is de motor eindelijk hersteld. Het kon goedkoop via bekenden van mijn vader en doordat DKP (mijn favorietste gixxer) zo genereus was om een koplamp ter beschikking te stellen. Omdat de bekenden van mijn vader met hun gezondheid worstelen duurde het zo ongenadig lang. Des te zoeter om er weer op te rijden en de kou nemen we voor lief :)

Ik heb een nieuwe kuip moeten aanschaffen van ongeveer 350 euro, er zit een nieuwe tweedehandse voorpoot op van 50 euro, en de rest heeft mijn vader voor een vriendenprijsje betaald. En passant zijn ook de nieuwe remschijven voor geïnstalleerd en zijn alle rem 'pads' vervangen die ik al in huis had.

Overigens heb ik niet de hele zomer motorloos geweest, ik ben op de GS adventure van mijn pa drie weken naar Marokko geweest op vakantie. De gsxf is daar mee vergeleken zo licht en snel, heerlijk :D
full
 
Heren, met genoegen kan ik mijn terugkeer op mijn GSXF melden! *O*
*O* *O* *O*
... ik ben op de GS adventure van mijn pa drie weken naar Marokko geweest op vakantie. De gsxf is daar mee vergeleken zo licht en snel, heerlijk :D
Wow! Pictures of your motor vacation? 8-)
Die GS lijkt mij anders wel de ultieme machine voor zulk een vakantie :]
Zeker gezien die een grotere tank (32L?) heeft :t
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Welkom terug! hij mis alleen nog de onderkap, of heb je die bewust weggelaten?

ik heb vandaag de achterlicht remschakelaar vervangen. vorige was afgebroken;
onder kap eraf, rechter spiegel eraf; kap eraf; kapje voor de rem eraf; rempedaal eraf; rempomp en master cilinder eraf en toen kon er ik eindelijk bij (buiten in de kou) wat een gepruts; uiteindelijk maar even het veertje iets bijgebogen.. geen idee wat de juiste manier had moeten zijn om dit uit te voeren. MAar het is gelukt; remlicht doet het nu weer bij het indrukken van het rempedaal. Zowel voor als achterrem triggert nu het remlicht *O* *O*


image upload
Tevens achter rem er afgehaald; een van de twee remzuigers zat vast; vermoedelijk blokkeerde achterwiel daardoor zo snel.
 
Laatst bewerkt:
Bedoel je dan gewoon 30 seconden lang de startmotor laten draaien? Lijkt mij toch niet echt heel goed om te doen voor de startmotor. Tenminste, is mij altijd verteld om niet te lang achter elkaar door te starten.

Dat bedoel ik idd. Te lang draaien is voor een startmotor niet lekker. Dat komt omdat het het soort elektromotor is dat een korte periode onwijs overbelast kan worden. Wat dan ook precies is wat er gebeurd met starten :) 30 seconden is dan wel weer ongeveer het maximale dat ie trekt zonder door te fikken. De smeltzekering gaat net iets eerder;)
 
dank voor het warme welkom :)

Wow! Pictures of your motor vacation? 8-)
Die GS lijkt mij anders wel de ultieme machine voor zulk een vakantie :]
Zeker gezien die een grotere tank (32L?) heeft :t


De motor was er perfect voor! Meer dan 500 km op een tank. In totaal ruim 8000 km gereden (althans, dat vraag ik me af: als de snelheidsmeter 5% meer aangeeft dan de echte snelheid, geeft de afstandsmeter dan ook 5% meer aan?)

Heen via Bordeaux, Salamanca, Malaga en dan via de kust in Marokko tot Agadir. Daar landinwaarts de Atlas ingetrokken, fantastisch! De grote steden gemeden, die ga ik nog wel een keer bezoeken. Terug via Barcelona. Marokko is heel goed bevallen, qua land, mensen en rijgenot. :]
full
 
Welkom terug, De motor ziet er weer goed uit.
Ziet er zeer mooi uit. Lijkt mij geweldig om te doen een motorvakantie.

Alleen waren wij van plan om met de motor op de trein te stappen in Dusseldorf. Dan in Oostenrijk of Italië uit te stappen en dan een week daar te rijden en van hotel naar hotel te gaan. Maar nog niks gepland.
 
Hoi allemaal,

Ik ga van de week mee met een collega die een GSX600-F uit 1992 wil aanschaffen. Wat zijn de zwakke punten waar ik op moet letten?
 
Hoi allemaal,

Ik ga van de week mee met een collega die een GSX600-F uit 1992 wil aanschaffen. Wat zijn de zwakke punten waar ik op moet letten?
In ieder geval door je knietjes en de vorkpoten goed op pitting controleren. (Aantasting van het chroom)
Hetzelfde voor corrosie op de uitlaatbochten en overgang naar de demper.
Controleer of de choke lekker werkt, en of de bandjes niet ouder dan vier, vijf jaar zijn. (Ouder is wisselgeld)

Checklist gebruikte motor kopen
 
Laatst bewerkt:
Kijk ook even of de motor bij accelereren lekker doorpakt en niet inhoudt. Volgens mij waren de membramen in de carburateur nog wel eens een dingetje die uit wilden drogen bij die serie 600. Hikte dan bij het optrekken even en trok dan pas weer door.
 
Laatst bewerkt:
inmiddels heeft de achter remklauw een revisie gehad, moet hem allen nog goed ontluchten.

Linker voorrem klauw liep ook aan, ik dacht als ik toch aan het reviseren / schonen ben pak ik die ook meteen mee. Helaas blijft het maar sneeuwen en vandaag geen tijd gehad om deze te terug te monteren.

Nu ik elke keer een hoes over de motor heb gaat het starten makkelijker; blijkbaar toch ergens een vocht probleem. Dit zoek ik z.s.m. uit.

Todo:
remklauwen terughangen, en opnieuw vullen met remvloeistof en ontluchten
luchtfilter vervangen
benzine filter vervangen
choke kabel olien (tips?)

Ik kwam er bij het achterrem testen achter; dat als de motor in zijn neutraal staat het achterwiel niet draait.
Zodra ik deze in zijn 1 zet, dan gaat uiteraard het achterwiel draaien.

Als ik dan de koppeling intrek, en druk op de voetrem staat het achterwiel stil. Zodra ik de achterrem loslaat draait het wiel zachtjes.

Is dit normaal? of moet ik de koppelingskabel afstellen? Ik weet dat het bij het handvat kan en links beneden ergens (werkplaats handboek) maar ik kan nergens vinden wat normaal is.

Het 'klunk / kloenk' geluid van N naar 1 schijnt bij motoren normaal tet zijn omdat er altijd wel beweging in je olie / blok is waardoor dat geluid er komt.

Geld dit ook voor mijn achterwiel? of heeft mijn koppeling teveel vrije slag(?!) ?


Hoe kan ik dit checken? google, twee handboeken geven mij het antwoord niet. (of ik zoek verkeerd)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan