Zero Motorfietsen

Ik ga zeer waarschijnlijk volgende week ook proefrijden op een Zero S7.2 ABS 11 KW.
Alleen de typebenaming snap ik nog niet helemaal.
Volgens de tekst 23 kW en dat is wel aan te bevelen voor op de snelweg. :)

De 14.4 ABS is natuurlijk nog lekkerder met 45 kW, maar dan moet ik nog even doorsparen.
En daar ben ik niet zo van. :')

Mijn 2015 DS met powertank kan je eventueel ook kopen. Is een BTW motor en KIA is er ook op van toepassing. Dit is de DS met Showa vering en ABS. ca. 11000 km.
De powertank is vorig jaar onder garantie vernieuwd.

Lecram in "Zero Motorfietsen"
 
Weet iemand hoeveel % van het volle vermogen de eco modus is? Ik wil hem er eigenlijk een beetje tussen in zetten zodat mijn vriendin ook wat vlotter kan rijden zonder meteen aan de max te zitten.
 
Weet iemand hoeveel % van het volle vermogen de eco modus is? Ik wil hem er eigenlijk een beetje tussen in zetten zodat mijn vriendin ook wat vlotter kan rijden zonder meteen aan de max te zitten.

Aan de rechterkant van het stuur zit een handvat. Daar kan je aan draaien. Hoe verder je draait, hoe meer vermogen de motor levert. Als je het handvat dus niet volledig draait, dan levert die minder vermogen, zodat je vriendin ook vlotter kan rijden zonder direct aan het max te zitten. Leg haar dat maar uit.
 
Mijn motortje geeft in de Eco stand maximaal 66% van het vermogen, ook van het koppel.

Zo gek vind ik het idee niet om hem iets te begrenzen, het is immers heel eenvoudig, gebruik de mogelijkheden. De DSR is best een rap ding en hij gaat in één ruk door tot z’n top.
Rijscholen doen het ook, voor de echte beginners begrenzen ze hem nog veel verder.
 
Laatst bewerkt:
Aan de rechterkant van het stuur zit een handvat. Daar kan je aan draaien. Hoe verder je draait, hoe meer vermogen de motor levert. Als je het handvat dus niet volledig draait, dan levert die minder vermogen, zodat je vriendin ook vlotter kan rijden zonder direct aan het max te zitten. Leg haar dat maar uit.
Leuk, maar zo werkt het niet voor iedereen. Standaard wordt ook al de motor in eco-modus meegegeven voor verhuur, zodat je even kunt wennen.

Ze rijdt zelf een 600, maar is ook al zenuwachtig als ze op mijn 1000 zou moeten rijden, want dat is zo'n 'monster met 145 pk'.. En ook die is prima te regelen met het handvat.

Ik heb hem nu op 75% gezet, straks even kijken of dat werkt. Niet belachelijk ver moeten draaien om wat actie te krijgen, maar wel gecontroleerd.
 
Leuk, maar zo werkt het niet voor iedereen. Standaard wordt ook al de motor in eco-modus meegegeven voor verhuur, zodat je even kunt wennen.

Ze rijdt zelf een 600, maar is ook al zenuwachtig als ze op mijn 1000 zou moeten rijden, want dat is zo'n 'monster met 145 pk'.. En ook die is prima te regelen met het handvat.

Ik heb hem nu op 75% gezet, straks even kijken of dat werkt. Niet belachelijk ver moeten draaien om wat actie te krijgen, maar wel gecontroleerd.

Als ik mijn DS vergelijk met mijn 1190 Adventure, dan is daar een enorm verschil. De Zero is veel meer een 600, maar het vermogen komt veel soepeler vrij. Het fijne juist aan zo'n elektrische motor is dat je er heel erg makkelijk mee wegrijdt. Ook als die op vol vermogen staat.
Je kunt hem overigens ook gewoon op ECO zetten.
 
Ik ga zeer waarschijnlijk volgende week ook proefrijden op een Zero S7.2 ABS 11 KW.
Alleen de typebenaming snap ik nog niet helemaal.
Volgens de tekst 23 kW en dat is wel aan te bevelen voor op de snelweg. :)

De 14.4 ABS is natuurlijk nog lekkerder met 45 kW, maar dan moet ik nog even doorsparen.
En daar ben ik niet zo van. :')
In een boel Europese landen kun je onder de 11kW ook opstappen zonder A-rijbewijs, en hier is ie voornamelijk bedoelt voor de jongere rijders. Valt als het goed is bij de dealer weer terug te zetten. Maar ik zou inderdaad zoals LeCram suggereert voor een occasion gaan, alles wat nieuwer is als 2015 heeft zo goed als het zelfde te bieden voor een lagere prijs of met meer capaciteit/vermogen.
 
Als ik mijn DS vergelijk met mijn 1190 Adventure, dan is daar een enorm verschil. De Zero is veel meer een 600, maar het vermogen komt veel soepeler vrij. Het fijne juist aan zo'n elektrische motor is dat je er heel erg makkelijk mee wegrijdt. Ook als die op vol vermogen staat.
Je kunt hem overigens ook gewoon op ECO zetten.
Dit is een DSR, dus net een klein beetje vlotter. En ik ben wel wat gewend maar toch was de eerste keer voluit nog wel een verassing. Ik ben ook met een superduke 1290 weggeweest, maar die verraste me minder dan de DSR. (maar was wel oppermachtig als het eenmaal los kwam)

En op ECO is het een irritant ding, je moet zo enorm ver aan de gashendel draaien voordat je daadwerkelijk vooruit gaat dat het gewoon verveelt.Vandaar op zoek in de custom settings.
 
2 dagen rijden (in de omgeving), 2 dagen ruim voldoende accu over.
Ik heb wel het gevoel dat 175 tot 200km haalbaar is (13kwh)
Maar dan wel veel over dijkwegen en binnendoor.
 
2 dagen rijden (in de omgeving), 2 dagen ruim voldoende accu over.
Ik heb wel het gevoel dat 175 tot 200km haalbaar is (13kwh)
Maar dan wel veel over dijkwegen en binnendoor.

Ik heb met 12,5+2,8 kWh een keer 269 km gereden met 11 km over. Wel als een oud wijf gereden.
 
Mijn 2015 DS met powertank kan je eventueel ook kopen. Is een BTW motor en KIA is er ook op van toepassing. Dit is de DS met Showa vering en ABS. ca. 11000 km.
De powertank is vorig jaar onder garantie vernieuwd.

Lecram in "Zero Motorfietsen"
Ik houd het in gedachten, heb de motor gespot en ik wil ook een witte.
Betere vering is ook nooit weg.

Wat mij bij een 2018 model aanspreekt is de volledige garantie, en sinds 1993 eens een nieuwe motor in bezit.
Bovendien wil ik bij de dealer mijn G310R dan inruilen.

Maar gisteren weer gereden na drie weken, en dat is toch ook een fijn apparaat.
De Zero was weer wat uit beeld.. maar als ik er woensdag of donderdag in de showroom op zit ben ik vast weer over. :')
In een boel Europese landen kun je onder de 11kW ook opstappen zonder A-rijbewijs, en hier is ie voornamelijk bedoelt voor de jongere rijders. Valt als het goed is bij de dealer weer terug te zetten. Maar ik zou inderdaad zoals LeCram suggereert voor een occasion gaan, alles wat nieuwer is als 2015 heeft zo goed als het zelfde te bieden voor een lagere prijs of met meer capaciteit/vermogen.
Ik ben net terug uit Curacao, en daar had ik op een terras al even via Scout24 gekeken in Duitsland.
En dat beviel me wel. Maar iets nieuws en een dealer om de hoek is ook wel fijn. O-)
 
Laatst bewerkt:
Klopt zeker.

Over Curaçao gesproken, ik ga er binnenkort voor een paar jaar wonen, de DS gaat de deur uit voor een FX of misschien wel een Alta.
 
Klopt zeker.

Over Curaçao gesproken, ik ga er binnenkort voor een paar jaar wonen, de DS gaat de deur uit voor een FX of misschien wel een Alta.
Binnenkort 'gewoon eventjes een paar jaar wonen'? Klinkt goed! 8-)
Heeft je werkgever daar een vestiging? Ben je er eerder geweest?
Ik ben er niet verliefd op geworden, maar misschien duurt dat langer dan twaalf dagen
Mijn vriendin was lyrisch. :)

En de elektrische motoren.. ergens ben ik bang dat Honda en BMW over 1.5 jaar ineens stappen gaan maken. Dat is een stemmetje in mijn hoofd.
Als je er eentje koopt dan is het oprijden gunstiger dan een korte relatie.
En daar ben ik niet zo goed in. :$

Gisteren nog even het wilde idee om mijn andere motor in te ruilen op een zwarte MV Agusta.
Die gebruik ik toch maar acht keer paar jaar op Zandvoort en staat verder mooi te zijn. O-)

Maar vanmiddag +/-50 km op de E-bike fietsen en dacht er net nog aan om dan een kijkje te nemen bij Motoport voor de Zero. :Y
 
Laatst bewerkt:
Het is eindelijk zo ver! Ik kom me als eigenaar van een Zero DS melden in dit topic :)
Ik ga hem gebruiken voor woon-werk-verkeer (30km heen, 30km terug)

Road to here:
2015: ontdekken van Zero als motormerk nav enthousiast zijn over electrisch auto rijden (PHEV auto in de lease destijds)
2016: proefrit ingepland, maar last minute afgezegd vanwege slechts (herfst)weer en gebrek aan cash-middelen voorhanden
2017: Vaak dromen, maar geaccepteerd dat het er even niet van komt
Voorjaar 2018: Proefrit op Zero DSR gemaakt, WAT EEN BEEST!
Zomer 2018: Aanschaf gebruikte Zero DS (import)

Morgen bij het RDW melden voor de keuring en dan hopelijk binnen 2 weken op Nederlands kenteken.
Nu nog even mijn huidige woon-werk apparaat verkopen!
 
Laatst bewerkt:
Dank allen, voel me erg welkom :]

Idd. Bij mij is het echter kantje boordje indien enkel de standaard batt. 103 km heen en terug, en nog steeds te duur in aanschaf, ook tweedehands -O-

Ik heb nu een Zero DS MY13, met onder garantie vervangen accu uit 2016 (9.4kWh) voor nog geen 6800 euro uit Belgie gehaald (inclusief huurtrailer en RDW keuringskosten, geen BPM verschuldigd uiteraard).
Erg schappelijke prijs m.i., maar overgrote aanbod in BE/DLD bestaat inderdaad momenteel uit >2015 modellen met bodemprijzen net onder de 10K..
 
Laatst bewerkt:
Doe je goed.




Mijn motor knipperde opnieuw met grootlicht, zonder dat ik er aan zat. Dat is iets dat ik echt niet wil, zeker niet met de LED koplamp die er nu in zit.

Het probleem zit in de schakelaar, die heb ik uit elkaar gehaald, de zaak goed bekeken en naar mijn stellige mening zit er een ontwerpfout in.
Met de knop beweeg je gewoon een plaatje dat over de verschillende contacten schuift. Hij maakt altijd contact met de + en naar keuze ook met dimlicht of grootlicht. Allemaal niet zo moeilijk.

Aan de loopsporen is te zien dat het contact met grootlicht bijna niet verbroken wordt. Een klein schokje is genoeg en beide LED’s branden tegelijk. En dat gebeurde dus steeds.

Het is gewoon een handvat-armatuur dat Zero ook maar heeft aangekocht, het zal vast op meer merken motorfietsen zitten.

De schakelaar vervangen zal niet helpen, tenzij er een gemodificeerd model is. Tot ik meer weet heb ik de grootlicht draad maar losgehaald van de schakelaar, hoesje er om tegen sluiting, grootlicht gaat nu alleen nog aan met de seinknop bij de linker wijsvinger.
Moet maar even zo, alles beter dan geknipper of grootlicht dat niet uit wil.
 
Laatst bewerkt:
Het is eindelijk zo ver! Ik kom me als eigenaar van een Zero DS melden in dit topic :)
Ik ga hem gebruiken voor woon-werk-verkeer (30km heen, 30km terug)

Fijne zoemende km met je nieuwe beestje!

@Hybride: vervelend probleem, hopelijk vind je een blijvende oplossing.
 
Laatst bewerkt:
Ook lekker dit. Gaat een collega proefrijden op een EV Motor, blijft ie lekker 2 uur weg. Mag ik zo met lege accu naar huis :):) Mooie actie. Dat is wel een nadeeltje... Als je op tijdsdruk staat.
 
Misschien rijdt ie een kwartier en laadt hem de rest van de tijd weer vol ? ;)

Gisteren heb ik ook zo’n twee uur gereden, kostte me 50% van de batterijcapaciteit.
 
Terug
Bovenaan Onderaan