Het grote Wat ik onderweg meegemaakt heb topic #20

Status
Niet open voor verdere reacties.
Was laatst bij Motozoom in Amsterdam, daar hebben ze een hele berg prachtige helmen liggen, en in het midden een rijtje roof boxers, meteen naast de Shoei Neotecs en de Schubert C3/C4's.

Wat dan opvalt is dat alles daar gewoon vrolijk onbeschermd hangt en staat, behalve de vijf roof boxers, die liggen allemaal aan de ketting. Dat is toch wel een maatregel die weinig aan de verbeelding overlaat :o
 
Vanmiddag onderweg naar huis zat er een scooter achter me die kennelijk vond dat ik niet hard genoeg reed. Ik reed 120 / 130 op de teller richting de Wijkertunnel met een auto op nèt aan 2 seconden voor mij. Haalt meneer mij rechts in en kijkt me nog even aan tijdens het inhalen. Daarna gaat 'ie eventjes op de bumper van het koekblik voor mij rijden om vervolgens een baan op te schuiven naar rechts (kennelijk moest 'ie de Velsertunnel hebben) waarop ik hem zonder gas bij te geven weer voorbij reed.

Ik heb tijdens het inhalen m'n schouders opgehaald om 'm te laten weten dat ik zijn actie een beetje idioot vond. Of heeft zo'n T-Max wel een kreukelzone en airbags?

En nee, ik ben ook niet heilig... maar dit sloeg gewoon echt nergens op.
 
Dame in een Twingo, scheurt veel te hard over de parkeerplaats bij de supermarkt (mensen met karren, kids, zebrapad etc etc). Ik kom van rechts maar er wordt me zonder blikken of blozen geen voorrang verleend. Als ik achter haar rijd zie ik dat van de drie remlichten er maar ééntje het doet. En bij de afslag lijkt haar knipperlicht ook defect (richting aangeven? hoezo?)

-O- |( :X B| :N
 
Was laatst bij Motozoom in Amsterdam, daar hebben ze een hele berg prachtige helmen liggen, en in het midden een rijtje roof boxers, meteen naast de Shoei Neotecs en de Schubert C3/C4's.

Wat dan opvalt is dat alles daar gewoon vrolijk onbeschermd hangt en staat, behalve de vijf roof boxers, die liggen allemaal aan de ketting. Dat is toch wel een maatregel die weinig aan de verbeelding overlaat :o

Aha, dat verklaart misschien waarom ik vandaag een stereotypje op de snelweg zag rijden op een CanAm Spider zonder helm. :+ Niet eens een zonnebril o.i.d., lijkt me niet fijn om met 120+ een wesp te vangen met je oogbal.
 
Massaal vergaten veel automobilisten vanochtend weer hun knipperlichten te gebruiken.
Wat is dat toch tegenwoordig? :/
 
Gisteren ook al. Koekblikker wisselde rijstroken zonder knipperlichten en een krantje op het stuur.

Vooral dat krantje op t stuur baart me zorgen: mensen staan tegenwoordig zo veel in de file dat ze allerlei tijdverdrijven naar de auto hebben verplaatst. Het oplossen van de file is daardoor slechts een vervelende onderbreking van lezen/eten/makeup/socialmedia/werken/bellen/etc. En dat merk je aan de rijstijl :N
 
Net er volledig uitgereden door een Tesla bij het stoplicht. Wat gaat dat hard zeg! Ter verdediging, motor was nog koud, dus ik heb niet het uiterste eruit gehaald, maar dan nog. Zo'n model S doet 0 tot 100 in 2,7 seconden. Had het zowieso verloren.

Ben laatst een P85D tegengekomen die wél 'gas' gaf :Y
Idd erg rap, maar rechtdoor was het geen partij voor m'n 1000RR FireBlade O-) :X
 
Laatst bewerkt:
Je hoeft je richtingaanwijzer toch helemaal niet te gebruiken als je weet waar je heen gaat?
|(
Vind ik ook. En om nou aan iedereen te laten zien waar je heen gaat - hebben ze toch niks mee nodig? Je wilt toch niet overal in de gaten gehouden worden? Ze weten al meer dan genoeg van je! Nee hoor, ze zien het gauw genoeg ...
 
Laatst bewerkt:
Vind ik ook. En om nou aan iedereen te laten zien waar je heen gaat - hebben ze toch niks mee nodig? Je wilt toch niet overal in de gaten gehouden worden? Ze weten al meer dan genoeg van je! Nee hoor, ze zien het gauw genoeg ...


Als motorrijder vindt ik het normaal dat ik alles overzie en dan ook weet waar iedereen heen gaat op het moment dat ik die waarneem op de openbare weg.

Kom op, ik verwacht meer van jullie toekomst voorspellende gave! :]
 
Als motorrijder vindt ik het normaal dat ik alles overzie en dan ook weet waar iedereen heen gaat op het moment dat ik die waarneem op de openbare weg.

Kom op, ik verwacht meer van jullie toekomst voorspellende gave! :]

Schijnt al jaren optioneel te zijn op nieuw (meestal dure) verkochte auto's, dus de meeste hebben het geeneens.
 
Was laatst bij Motozoom in Amsterdam, daar hebben ze een hele berg prachtige helmen liggen, en in het midden een rijtje roof boxers, meteen naast de Shoei Neotecs en de Schubert C3/C4's.

Wat dan opvalt is dat alles daar gewoon vrolijk onbeschermd hangt en staat, behalve de vijf roof boxers, die liggen allemaal aan de ketting. Dat is toch wel een maatregel die weinig aan de verbeelding overlaat :o
_O- _O- _O-
Wansmaak is ook smaak O-)
 
Vanochtend iemand met pech die precies na een bocht ging staan waar je 70km/h mocht. Precies niet handig.
 
Vanochtend iemand met pech die precies na een bocht ging staan waar je 70km/h mocht. Precies niet handig.

Pech is sowieso nooit handig daarom heet het ook pech :+

Gister nog links en rechts voorbij gevlogen door een at. Later bleek dat ze een verwarde persoon van een dak hadden gevist in Nunspeet.
 
Pech is sowieso nooit handig daarom heet het ook pech :+

Toch had ik in die situatie mn auto even een stukje verder geduwd. Normaal gesproken had ik iemand ook even geholpen, maar ik kon zo snel geen nette manier vinden om mn motor neer te zetten.
 
Toch had ik in die situatie mn auto even een stukje verder geduwd. Normaal gesproken had ik iemand ook even geholpen, maar ik kon zo snel geen nette manier vinden om mn motor neer te zetten.

Gisteren stond er iemand zijn band te wisselen op de rijbaan voor de schipholtunnel, dat is ook niet echt handig.
 
Op de rijbaan?? |( Van de A4 of de loevesteinse randweg?

Ja echt op de rijbaan.
Als je vanaf Amsterdam naar Schiphol dan neem je een andere tunnelbuis dan wanneer je naar Den haag gaat.
De persoon stond 30 meter voor de ingang van de tunnelbuis op de rechter van de 2 stroken/banen (de tunnel naar Schiphol afslag). Met een kruis erboven maar rijkswaterstaat was er niet bij...
 
Ja echt op de rijbaan.
Als je vanaf Amsterdam naar Schiphol dan neem je een andere tunnelbuis dan wanneer je naar Den haag gaat.
De persoon stond 30 meter voor de ingang van de tunnelbuis op de rechter van de 2 stroken/banen (de tunnel naar Schiphol afslag). Met een kruis erboven maar rijkswaterstaat was er niet bij...

Die zullen 'm adhv camerabeelden op afstand al hebben afgekruist, met een autootje onderweg.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan