Het grote Wat ik onderweg meegemaakt heb topic #20

Status
Niet open voor verdere reacties.
Ik stel de vraag even andersom: Waar staat dat het niet mag?

Nergens namelijk, ook niet dat het wel mag. Maar er staat ook niet in de wet dat ik wel op dit forum mag komen.
We hebben afgesproken in een richtlijn met bepaalde regels dat het mag, mits je aan die regels houdt. Dat het verboden is staat natuurlijk gewoon in het RVV en WVW, over rechts inhalen, rechts rijden, gebruik rijstroken, verkeer in gevaar brengen enz. daar staat niets bij over dat motoren zich daar niet aan hoeven te houden.
richtlijnen
maar excuses voor het woord gedogen.
 
Laatst bewerkt:
We hebben afgesproken in een richtlijn met bepaalde regels dat het mag, mits je aan die regels houdt. Dat het verboden is staat natuurlijk gewoon in het RVV over rechts inhalen, rechts rijden, gebruik rijstroken enz. daar staat niets bij over dat motoren zich daar niet aan hoeven te houden.
richtlijnen
maar excuses voor het woord gedogen.
Denk je dat links blijven rijden en rechts inhalen van auto's (door auto's) in een file ook niet toegestaan is dan? Hint: dat mag gewoon in een file, dus die regels die je aanhaalt zijn in dat soort situaties niet echt van toepassing.

In het kort: Het is sinds, wat, 1991 al niet meer verboden om tussen een file door te rijden (toen werd het gedoogd, want het was verboden snap je). Nu is het dus gewoon toegestaan. De richtlijn is opgesteld om het eea met beleid te laten verlopen. Staat ook niet eens wettelijk vast, maar er zal ondertussen wel aardig wat jurisprudentie over bestaan.

Blijft uiteindelijk wel grappig dat zelfs motorrijders hier het niet correct begrepen hebben. Moet je nagaan wat voor beeld automobilisten er over moeten hebben....
 
Laatst bewerkt:
Denk je dat ....

Blijft uiteindelijk wel grappig dat zelfs motorrijders hier het niet correct begrepen hebben. Moet je nagaan wat voor beeld automobilisten er over moeten hebben....
Dus toch wel even nuttig geweest, vandaar mijn vraag, waar staat dat? En vervolgens zelf het antwoord geven. Iemand viel over het woord gedoogd, was helemaal het verhaal niet, vandaar.
 
Op de terugweg van Tsjechië na mijn vakantie dit jaar in duitsland een paar files gehad. 32 graden... eerst bleef ik staan tot een duitse automobilist de auto naast mij wurmde en in het engels begon van dat het toegestaan was voor motoren om tussen de file door te rijden. Had ook niet lang meer geduurd voordat ik het wel had gedaan, want ging kapot in mijn leren pak.

Wat er die dag was, ik weet het niet. maar op veel stukken 7 a 10 politiebusjes die achter elkaar in de file stonden. nog nooit zoveel politie op 1 dag gezien. maar geen enkele knipperde met de lichten, maande mij tot stoppen of enige reactie. Ik moet er minimaal 60 politieauto's in hebben gehaald die dag (tijdens het filteren in duitsland).

Of het de temperatuur was, geen idee. maar ook geen fanmail binnen gekregen :)
En ik altijd maar vertellen hoe weinig ik ze zie bij onze buren vergeleken bij ons _O- _O- _O- _O-
 
Het tijdperk van smidsy's door de "laaghangende zon" die niet eens in hun ogen schijnt is weer aangebroken, vandaag op hetzelfde traject bijna aangereden door iemand die over het puntstuk nog de uitrit wou nemen.

Daarna een treintje auto's geleid door een tractor tegengekomen aan de tegenliggerskant.
Komt er daar een mercedes rijder uit rijden met de intentie om in te halen.
Nou mooi niet zeg ik dan! En rij er expres naartoe om hem terug z'n rijvak in te duwen.

Kortom: Leer kijken gvd!! :(

/rant
 
Een innerlijke tegenstrijdigheid :+
:Y ... maar ik spreek zelf liever van een focaliserende narratieve stijlfiguur ;)

Ben overigens benieuwd wat ze toen tegen je zei.
Ze schrok, herkende me (ingepakt en ook na al zeker een maand geen contact) niet meteen en wist even niet wat ze moest doen. Maar toen herkende ze me (ik kroop alweer overeind) en vroeg ze of ze 112 moest bellen. Maar ik mankeerde niets en toen zei ze "nou, succes met alles" en liep ze verder.

Ondertussen was me trouwens ook al een andere man te hulp geschoten om te helpen mijn motor op te rapen. De motor startte en liep ook gewoon meteen weer prima (en er was niet eens iets afgebroken, alleen maar schaafplekken, lang leve de '94 CBR1000F *O*) dus verder was het eigenlijk ook zo weer voorbij. Maar het heeft mijn gevoel van eigenwaarde nog wel een tijdje parten gespeeld :)
 
Zojuist kwam ik langs wat wegwerkers. Omdat ik een leuke avond heb gehad en dankbaar was dat ze een soort wak in de weg aan het repareren waren waar we al een paar weken last van hebben in de buurt heb ik ze getrakteerd op broodjes kroket. RAOK heet dat geloof ik, tegenwoordig :) Ze waren er blij mee.
 
Laatst bewerkt:
Zojuist kwam ik langs wat wegwerkers. Omdat ik een leuke avond heb gehad en dankbaar was dat ze een soort wak in de wek aan het repareren waren waar we al een paar weken last van hebben in de buurt heb ik ze getrakteerd op broodjes kroket. RAOK heet dat geloof ik, tegenwoordig :) Ze waren er blij mee.

Ghehe,
Als je nu op het stratenmakers forum kijkt in het 'wat heb ik vandaag op het werk meegemaakt' topic staat daar vast iets over blije wegwerkers die zomaar een broodje kroket kregen :+ :t
 
Het tijdperk van smidsy's door de "laaghangende zon" die niet eens in hun ogen schijnt is weer aangebroken, vandaag op hetzelfde traject bijna aangereden door iemand die over het puntstuk nog de uitrit wou nemen.

Daarna een treintje auto's geleid door een tractor tegengekomen aan de tegenliggerskant.
Komt er daar een mercedes rijder uit rijden met de intentie om in te halen.
Nou mooi niet zeg ik dan! En rij er expres naartoe om hem terug z'n rijvak in te duwen.

Kortom: Leer kijken gvd!! :(

/rant
Snap je punt, maar neem aan dat je familie graag hebt dat je heel thuis komt?
Straks kom je er 1 tegen die niet terug gaat. :X
 
Ghehe,
Als je nu op het stratenmakers forum kijkt in het 'wat heb ik vandaag op het werk meegemaakt' topic staat daar vast iets over blije wegwerkers die zomaar een broodje kroket kregen :+ :t

Keer wat anders dan allerlei verwensingen :X

En ondertussen zijn het de zelfden die klagen dat de weg niet word onderhouden, kortom het is nooit goed :')
 
Zojuist kwam ik langs wat wegwerkers. Omdat ik een leuke avond heb gehad en dankbaar was dat ze een soort wak in de weg aan het repareren waren waar we al een paar weken last van hebben in de buurt heb ik ze getrakteerd op broodjes kroket. RAOK heet dat geloof ik, tegenwoordig :) Ze waren er blij mee.

Dat is aardig! :}
 
Zojuist kwam ik langs wat wegwerkers. Omdat ik een leuke avond heb gehad en dankbaar was dat ze een soort wak in de weg aan het repareren waren waar we al een paar weken last van hebben in de buurt heb ik ze getrakteerd op broodjes kroket. RAOK heet dat geloof ik, tegenwoordig :) Ze waren er blij mee.

Leuk is dat he. Hier een paar jaar gelden, stroomstoring, kapotte kabel voor de deur, koud (3 graden), winderig, regenachtig weer. Kom je naar buiten met warme koffie en een koekje. Dan kijken die mannen toch een partij verbaasd, eerste vraag "hoe maak je dat?", campingbrandertje van zolder gehaald :) :)
 
Helemaal vergeten: ik reed van de week op de parallelbaan van de A15 bij Rhoon. Opeens denk ik huh? Rijdt er een tractor op de snelweg. Uit het niets dook er een Rijkswaterstaat autootje op die hem naar de kant dirigeerde. Je verzint het toch niet om Nb in de ochtendspits met een tractor de snelweg op te gaan...
 
We hebben afgesproken in een richtlijn met bepaalde regels dat het mag, mits je aan die regels houdt. Dat het verboden is staat natuurlijk gewoon in het RVV en WVW, over rechts inhalen, rechts rijden, gebruik rijstroken, verkeer in gevaar brengen enz.

Een kleine 30 jaar geleden is de regel uit het RVV geschrapt dat je niet met twee voertuigen naast elkaar in één rijstrook mag rijden. Daarmee is tussen de file doorrijden legaal geworden. Want het RVV stelt ook dat rechts inhalen bij filevorming is toegestaan.

Alleen het roemruchte artikel 5 uit de WVW (verbod op veroorzaken gevaar of hinder) beperkt het filefilteren. Om daar duidelijkheid in te krijgen is de gedragscode opgesteld. Dat betekent niet dat het daarmee gedoogd wordt, want iets dat niet verboden is kun je niet gedogen.
 
Een kleine 30 jaar geleden is de regel uit het RVV geschrapt dat je niet met twee voertuigen naast elkaar in één rijstrook mag rijden. Daarmee is tussen de file doorrijden legaal geworden. Want het RVV stelt ook dat rechts inhalen bij filevorming is toegestaan.

Alleen het roemruchte artikel 5 uit de WVW (verbod op veroorzaken gevaar of hinder) beperkt het filefilteren. Om daar duidelijkheid in te krijgen is de gedragscode opgesteld. Dat betekent niet dat het daarmee gedoogd wordt, want iets dat niet verboden is kun je niet gedogen.
Laatst zag ik twee scooters heel lang naast elkaar rijden op dezelfde (en ook tamelijk brede) rijstrook. Overtreden ze daarmee in principe dus geen wet, zolang ze dat doen zonder gevaar of hinder te veroorzaken?
 
Zojuist kwam ik langs wat wegwerkers. Omdat ik een leuke avond heb gehad en dankbaar was dat ze een soort wak in de weg aan het repareren waren waar we al een paar weken last van hebben in de buurt heb ik ze getrakteerd op broodjes kroket. RAOK heet dat geloof ik, tegenwoordig :) Ze waren er blij mee.

:} Goed voorbeeld doet goed volgen :t
 
:Y ... maar ik spreek zelf liever van een focaliserende narratieve stijlfiguur ;)Ze schrok, herkende me (ingepakt en ook na al zeker een maand geen contact) niet meteen en wist even niet wat ze moest doen. Maar toen herkende ze me (ik kroop alweer overeind) en vroeg ze of ze 112 moest bellen. Maar ik mankeerde niets en toen zei ze "nou, succes met alles" en liep ze verder.

Ondertussen was me trouwens ook al een andere man te hulp geschoten om te helpen mijn motor op te rapen. De motor startte en liep ook gewoon meteen weer prima (en er was niet eens iets afgebroken, alleen maar schaafplekken, lang leve de '94 CBR1000F *O*) dus verder was het eigenlijk ook zo weer voorbij. Maar het heeft mijn gevoel van eigenwaarde nog wel een tijdje parten gespeeld :)
Gelukkig is dat nu voorbij ;)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan