Het grote Wat ik onderweg meegemaakt heb topic #20

Status
Niet open voor verdere reacties.
Bestaan er ook niet-fietsende fietsers :?

Ja. Vallende fietsers bijvoorbeeld

fietsers-vallen.jpg
 
In geval van zo'n rood licht heeft dat geen enkele zin, ze weten dat zelf ook wel, het boeit ze alleen niet. Om dezelfde reden heeft het geen zin om tegen automobilisten te gebaren dat ze hun telefoon moeten neerleggen. In beide gevallen weet iedereen dat dat niet mag, dus hebben ze al bewust besloten die overtreding te begaan. Met zebrapaden is het wat anders; verreweg de meeste fietsers realiseren zich écht niet dat dat zebrapad voorrang geeft aan voetgangers. Keuvelende scholieren, fietskoerier-studenten, kantoormensen-in-pakken, ouden van dagen, maakt niet uit, ze registreren gewoon dat hele zebrapad niet.
Ik stap als voetganger ALTIJD het zebrapad op, maakt niet uit wat er aan komt. En ja, ik ben er op voorbereid terug te moeten springen (gebeurt zeer zelden).
Vooral fietsers laten het er op aankomen, en ik heb al meerdere keren net het stuur aangetikt bij het wegstappen. Als ze NIET kunnen doorrijden volgt er meestal een sorry, en soms een scheldpartij. Jammer dan..... })
 
Ja. Vallende fietsers bijvoorbeeld

[afbeelding]
Dit probleem zou kunnen leiden tot een beschouwing over het moment waarop iemand in een dergelijke situatie ophoudt fietser te zijn. Is dat als hij tegen de grond smakt, of al als hij begint zijn evenwicht te verliezen, of een moment daar tussenin? Of is hij na zijn val ook nog fietser? Lastige vragen. Ik waag me niet aan zo'n beschouwing, maar zal als iemand van jullie een poging waagt geïnteresseerd zijn! :P
 
Nu ik achter m'n pc zit en niet op de fiets, maar ik heb er wel een. Ben ik dan een niet-fietsende fietser? :+ _O-
Als je een collega van Tom Dumoulin bent wel, want dan ben je fietser van beroep. En een loodgieter blijft ook in zijn vakantie en als hij slaapt loodgieter (dat hij nog maar zelden lood giet is weer een ander probleem). Het zou wat zijn zeg, als elke loodgieter 's avonds als hij thuiskomt zijn opschrift "loodgietersbedrijf" van zijn bus moet krabben omdat hij dan voor de rest van de dag geen loodgieter meer is, en het er 's morgens weer op moet plakken! _O-
 
Maar hoe zit het dan in het Engels? Wij zijn 'bikers' omdat we op 'motorbikes' rijden, maar de mensen die op een 'bike' rijden zijn weer 'cyclers' omdat ze 'cyclen', wat soms ook wel weer 'biking' genoemd wordt, maar dat maakt ze nog geen 'bikers', want 'bikers' 'ride' 'motorbikes', vaak ook wel 'motorcycles' genoemd. :?
 
Laatst bewerkt:
Irritant ja.

Met mijn vriendin (die nog geen nederlands kan) heb ik het precies daarom ook altijd over een bicycle / cyclist en een motorbike / motorbiker.

Biker is het overkoepelende woord voor iedereen die op 2 wielen rijdt (met uitzondering van een stepje natuurlijk).

En leg haar dan ook maar het verschil uit tussen een brommer, snorfiets en een motor. Dat verschil kennen ze ook niet in alle landen.
 
Ik stap als voetganger ALTIJD het zebrapad op, maakt niet uit wat er aan komt. En ja, ik ben er op voorbereid terug te moeten springen (gebeurt zeer zelden).
Vooral fietsers laten het er op aankomen, en ik heb al meerdere keren net het stuur aangetikt bij het wegstappen. Als ze NIET kunnen doorrijden volgt er meestal een sorry, en soms een scheldpartij. Jammer dan..... })
:^ Ik doe precies hetzelfde :Y Ik wil die discussie meestal wel aan })
 
Laatst bewerkt:
Irritant ja.

Met mijn vriendin (die nog geen nederlands kan)
heb ik het precies daarom ook altijd over een bicycle / cyclist en een motorbike / motorbiker.

Biker is het overkoepelende woord voor iedereen die op 2 wielen rijdt (met uitzondering van een stepje natuurlijk).

En leg haar dan ook maar het verschil uit tussen een brommer, snorfiets en een motor. Dat verschil kennen ze ook niet in alle landen.
Van waar is jouw vriendin dan?

Mijn vrouwtje had het anders snel door, de verschillen, ondanks ze in het begin ook nog geen Nederlands kon.

Maar er zijn dingen waar ze het wel nog steeds moeilijk mee heeft, dat je hier braafjes in uw rijvak moet rijden met de auto :+
 
Vandaag weer een hoop rode kruizen gezien.
Bij afslag Vinkeveen waar afgelopen vrijdag een dode hond lag en mensen ook rode kruizen negeerden.
De ophef op Facebook en Twitter was weer geweldig..

Vandaag dit:


En het dan gek vinden als mensen de afslag toch pakken....
 
Was zij dat boutje verloren? Zij herkend het wel als het hare zie ik.
Nee, zij was vol verbazing aan het kijken hoe ik opeens afstapte en bukte. Toen ik naar boven kwam zat ze me echt aan te staren van "wat doe JIJ nou?!" Toen hield ik het boutje omhoog en dacht ze blijkbaar dat ik vroeg of het van haar kwam, maar ze schudde van nee.
 
Conclusie: er zat bij haar geen boutje los. Toch prettig om te weten. :-)

Nee, zij was vol verbazing aan het kijken hoe ik opeens afstapte en bukte. Toen ik naar boven kwam zat ze me echt aan te staren van "wat doe JIJ nou?!" Toen hield ik het boutje omhoog en dacht ze blijkbaar dat ik vroeg of het van haar kwam, maar ze schudde van nee.
 
Van waar is jouw vriendin dan?

Mijn vrouwtje had het anders snel door, de verschillen, ondanks ze in het begin ook nog geen Nederlands kon.

Maar er zijn dingen waar ze het wel nog steeds moeilijk mee heeft, dat je hier braafjes in uw rijvak moet rijden met de auto :+

Die van mij komt uit Mexico.

En die heeft haar rijbewijs nog niet omgezet naar een Nederlands rijbewijs. Die mag hier dus helemaal niet rijden. :+
 
Vandaag weer een hoop rode kruizen gezien.
Bij afslag Vinkeveen waar afgelopen vrijdag een dode hond lag en mensen ook rode kruizen negeerden.
De ophef op Facebook en Twitter was weer geweldig..

Vandaag dit:


En het dan gek vinden als mensen de afslag toch pakken....


Dit is zooo herkenbaar.. op de A1 hoevelaken - barneveld hele rechterrijstrook dat hele stuk afgekruisd.. voor jawel... een auto die met pechstond thv oprit A30...

Laatst nog de A28 Utrecht - Amsersfoort, 3km afgekruisd, 2 x 90 omdat er een vrachtwagen ... opde vluchtstrook stond!(lees: geen spitsstrook)
 
Gisteren na het werk nog even langs de mediamarkt, met een omweg natuurlijk.
Stoplichtsprintjes met enkele motoren onderweg gehad.

Eerste was een dikke harley davidson (sportster?) waar het voorwiel van stuiterde op de weg bij het stationair lopen aan de beurt. Moest harder gas geven dan verwacht. Mooi om eens mee te maken.

Vervolgens nog een MT-10 die naast mij kwam staan. dat geluid, prachtig!

Het is dat ik niet over de invorderingsgrens ga met optrekken, maar wat was het gaaf om met veel kabaal tegelijk op te gaan met de 3e generatie 1000cc powernaked van Yamaha.

Vervolgens nog even een beetje kunnen kletsen met de eigenaar van de MT-10 in de filevorming voor een rotonde. Hiervoor heeft hij ook de FZ1 gehad.
 
Voor het stoplicht kwam een medemotorrijder naast mij staan. Hij wees enthousiast op de kleur van mijn R en stak zijn duim op. Hij zat zelf op een grote Honda van ongeveer dezelfde kleur ... _O-
 
...
Vervolgens nog even een beetje kunnen kletsen met de eigenaar van de MT-10 in de filevorming voor een rotonde. Hiervoor heeft hij ook de FZ1 gehad.
Dat is wel een aparte ervaring :t
Ik heb nog nooit de kans gekregen een praatje te maken met een in de file voor een rotonde aanschuivende motorrijder ... aangezien ik die net als de auto's voorbijrijd ...
het gebeurd echt zelden dat ik ergens niet tussen of langs kan ... gelukkig maar, anders had ik geen motor nodig voor woon werk ...
 
Laatst bewerkt door een moderator:
DKP schreef op 18 oktober 2017 @ 18:55:Van waar is jouw vriendin dan?
Clank schreef op 19 oktober 2017 @ 08:47~[/message]:Die van mij komt uit Mexico.
Kun je daar in het algemeen betere vriendinnen krijgen dan hier, of was dit een (gelukkig?) toeval? :P
 
Laatst bewerkt:
Beetje snelheid gemaakt omdat ik mij had overslapen :')
Achter mij een motorrijder die nog harder aan het gas zat te hangen. Top was iets van de 165km/uur, hij reed veel sneller :') Was een BMW GS(A?)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan