Het Kawasaki Z650 Topic, '76 tot '83

Kijk dat is goed nieuws Jeroen! Lange tijd stil staan doet een motor inderdaad weinig goeds.
Ik heb meerdere Honda's gehad met nokkenas kettingen die rammelden, dat was verder geen probleem. Maar er zijn wel grenzen natuurlijk. Als de monteur zei dat het goed was kun je er wel vanuit gaan.
Nokkenas kettingen zijn wel gewoon nieuw verkrijgbaar.
Heb er zelf ook 1 liggen, voor het geval dat de mijne ook slecht word. :t
 
Bedankt voor jullie support, altijd handig, zo’n forum met liefhebbers. Ik heb trouwens wel binnenkort een nieuwe voorband nodig. Er zit nu een klassieke Metzeler op. Ik zoek ook weer zo’n klassieke band, hebben jullie suggesties? En als achterband heb ik overigens een Avon. Jeroen
 
KawaKarel (actief in vele topics, maar oa Z1/900 en Z1000 topic) heeft een heel mooi setje redelijk klassieke ogende banden die nog goed rijden ook, want daar heeft hij zijn Z voor. :Y
Wellicht daar even op zoek.
 
Ik heb zelf de Bridgestone BT-45 gekocht als setje, maar Dunlop heeft ook nog steeds de TT100 K81 in productie, is ook een goede keuze als je voor de klassieke looks wil met goede rij-eigenschappen.
 
Dat is inderdaad goed nieuws Jeroen.
Goed dat het geen lagers zijn.
En een nokkenasketting is goed te stellen en bij deze km stand ( bij normaal onderhoud) zeker niet af.
Ik heb een Metzeler Lasertec voor.
Jan
 
Ha, Metzeler Lasertec, daar zat ik ook aan te denken, er zit een Metzeler op en op mijn vorige motor, een BMW K100RS zaten ook Metzeler banden waar ik best tevreden over was.
Jeroen
 
Dat lijkt er wel veel op, is ie van een GSXR? Heb je het framepje er ook nog bij?
Eigenlijk ben ik op zoek naar deze:
[afbeelding]
Maar dat zal moeilijk worden denk ik.. Dat topkuipje bedoel ik dan.

De kuip is een RCB replica van Poly26. Voor framepjes en koplampsetjes alleen ben je al snel 200 euro kwijt dus die maak ik altijd zelf. Die gifkikker kuip is echt erg zeldzaam omdat van die fiets maar enkele zijn gebouwd. Eventueel kun je eens vragen bij Hammer Motorsport, die heeft zo‘n fiets gerestaureerd..
 
Laatst bewerkt:
Ja, dat dacht ik ook al, heb er 2 jaar geleden 1 op MP zien staan, maar was te laat, helaas..
Was exact zo'n kuipje als de gifkikker. Ik kijk nog even verder, weet een zaak bij me in de buurt, die veel jaren 70/80 spul nog heeft bewaard, ook topkuipjes. Maar wat wil je voor je kuipje hebben, mocht ik er toch geen vinden Mathh?
 
Wat vinden jullie hier van dan? :?
full
 
Mooi, maar dat is een W650 Kawasaki, geen Ariel. Er zit wel een voorrem in van een model 1968 Triumph.
Evengoed vind ik ze mooi, zeker de techniek met de koningsas nokkenas aandrijving. :)
 
Stiekempjes moet ik bekennen dat ik jaren lang met oude engelse motoren ben bezig geweest, waar onder ook een BSA A10, je weet wel, het model waar Kawa toen de W1 uit heeft gemaakt. Een kopie ervan dus.
En, waar eigenlijk deze w650 toch wel een beetje op voort borduurde.
full

:t
 
Laatst bewerkt:
Stiekempjes moet ik bekennen dat ik jaren lang met oude engelse motoren ben bezig geweest, waar onder ook een BSA A10, je weet wel, het model waar Kawa toen de W1 uit heeft gemaakt. Een kopie ervan dus.
En, waar eigenlijk deze w650 toch wel een beetje op voort borduurde.
[afbeelding]
:t

Het is niet Kawa die daar een kopie van heeft gemaakt.
 
Het is niet exact degene die ik zoek, maar deze komt er zo dichtbij dat ik waarschijnlijk niet een betere zal vinden! Dus ja, deze is het wel *O* Ik ga even lid worden van die facebook-groep, want ik kon je linkje niet gebruiken helaas. Bedankt voor je tip :}
Framepje ervoor maak ik dan zelf wel op de zaak, en lampen kom ik ook wel aan.

Thanks, :t
 
Terug
Bovenaan Onderaan