Het Kawasaki Z650 Topic, '76 tot '83

"Ik heb ervaring met het meten van de vlotterhoogtes van een kawasaki z650. Een doorzichtige slang aansluiten op de aftapopening van de vlotterkamers met een daarin passende nippel. Je kunt dan het brandstofniveau in de vlotterkamer zien. Voor de kawasaki gaf het werkplaatshandboek van Haynes aan tot welk niveau de brandstof moest staan(volgens mij was dat bij de 650 tot aan de bovenkant van de vlotterbakjes). Ik weet niet of Haynes of andere werkplaatsboeken dit soort gegevens voor de vfr ook opgeven. Je kunt met deze methode iig wel zien of de vlotterniveaus van alle carbs hetzelfde zijn. Is dit niet zo; is er iets mis met de afstelling van de vlotterniveaus.
Bas "


Dit heb ik even van het VFR-forum gekopieerd, en in mijn Haynes wphb staat dat het niveau tussen de 2,5 en 4,5mm moet zijn, gemeten vanaf de onderkant van het carburateur-huis.(het huis dus, niet de vlotterbak).
 
Laatst bewerkt:
Dank! Ze moeten dus sowieso allemaal gelijk staan.. Lijkt me duidelijk dat daar het probleem zit. Vlotter in de overlopende carb ligt wel 8mm lager dan bij de andere carbs. Dat is dus net alsof je bij de afwas een tijltje hebt waarin je een groot glas naar beneden drukt. Op een gegeven moment stroomt het tijltje over :).


Nu hij toch open ligt controleer ik alles en maak ik hem meteen schoon. Ik zal ook de pakkingen van de vlotterbak vervangen aangezien ik niet het risico wil lopen dat die straks lek zijn.

De vlotternaalden bewegen overigens nog goed, dat was het eerste dat hier op het forum als mogelijke oorzaak werd opgenoemd.
 
Inderdaad, allemaal gelijk. Trouwens, ik zou als ik jou was de tip van HCBF in je topic aannemen, tenminste als ie dichtbij je woont. Heb je ze gelijk goed gereinigd met behulp van zijn 30 liter ultrasoonbadje. Over je vlotternaalden, dat ze goed bewegen is okee, maar sluiten ze wel goed af op hun zittingen? Dat kun je dan ook gelijk zien.

Succes met je projectje, wat was je van plan ermee te gaan doen?
Groet, Coert :)
 
Ik heb een link van Ebay USA naar je prive gemaild.
En misschien heeft Coert65 er nu een over? :W Rob

Ik heb er wel 1, maar die is niet echt in goede staat. Beetje ducktape en zo, maar ik kijk wel vanavond. Als het wat is meld ik het. Die van de donor is echt netjes dus die hou ik. :)
 
Laatst bewerkt:
ik heb er zo 1 over:

13901.jpg


Heb zoveel mogelijk onderdelen bewaard, voor als ik de mijne ooit nog terug naar oorspronkelijke staat wil verbouwen.
 
Inderdaad, allemaal gelijk. Trouwens, ik zou als ik jou was de tip van HCBF in je topic aannemen, tenminste als ie dichtbij je woont. Heb je ze gelijk goed gereinigd met behulp van zijn 30 liter ultrasoonbadje. Over je vlotternaalden, dat ze goed bewegen is okee, maar sluiten ze wel goed af op hun zittingen? Dat kun je dan ook gelijk zien.

Succes met je projectje, wat was je van plan ermee te gaan doen?
Groet, Coert :)

Check even het andere topic Coert, ik heb er wat leuke foto's in gezet. carburateur lijkt over te lopen.

Ik heb een klein ultrasoon badje, daarin heb ik in ieder geval alle onderdelen in kunnen leggen en de buitenste 2 cilinders kunnen hangen, haha. Maar wat betreft vuil is het nu wel ok. Volgens het WPH moet ik 23mm aanhouden wat betreft vlotterhoogte (ondersteboven gehouden). Precies wat ik dacht, de middelste 2 staan goed, maar de buitenste 2 veel te laag. Zaterdag op vakantie, en daarna met nieuwe pakkingen en o ringen weer in elkaar zetten en terug proberen te monteren.
 
Check even het andere topic Coert, ik heb er wat leuke foto's in gezet. carburateur lijkt over te lopen.

Ik heb een klein ultrasoon badje, daarin heb ik in ieder geval alle onderdelen in kunnen leggen en de buitenste 2 cilinders kunnen hangen, haha. Maar wat betreft vuil is het nu wel ok. Volgens het WPH moet ik 23mm aanhouden wat betreft vlotterhoogte (ondersteboven gehouden). Precies wat ik dacht, de middelste 2 staan goed, maar de buitenste 2 veel te laag. Zaterdag op vakantie, en daarna met nieuwe pakkingen en o ringen weer in elkaar zetten en terug proberen te monteren.

Dat terug monteren valt niet mee :N

Heb zojuist die van onze Z650 gemonteerd, maar daar krijg je het warm van :(
 
Eindelijk kan ik weer foto´s plaatsen (hoop ik)

Helaas was het (bijna) nieuwe kontaktslot defect en heb dus een nieuwe besteld, anders had ie misschien dit weekend gelopen.......


full
 
Goedenavond!

Je kan het met beleid proberen met een kleine bahco, heb het vroeger ook wel eens gehad dat ie vast zat, was wel met een ander merk. Wel voorzichtig, want het is maar alu.

En nog een kleine update, vandaag na werk Dasty wezen halen, en begonnen met de demontage van de donor.
Zadel, tank en zijkapjes weg, + het kontje en achterlicht.
Daarna Dasty erop, laten inweken en toen met de hogedrukspuit er overheen.
Kreeg alleen de laag zwarte verf die de vorige eigenaar rijkelijk aangebracht had niet helemaal weg, maar komt goed!
Foto's:
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Morgen nog een Dasty beurt, en dan ga ik hem helemaal demonteren en opslaan in onderdelen.

Fijne avond, :)

komt helemaal goed! :Y
 
Eindelijk kan ik weer foto´s plaatsen (hoop ik)

Helaas was het (bijna) nieuwe kontaktslot defect en heb dus een nieuwe besteld, anders had ie misschien dit weekend gelopen.......


[afbeelding]
Mooi!! Heb zelf ook een nieuwe in huis, de zwarte Z had een vernaggeld contactslot, en de donor een defecte. Ben nu bezig met iemand hier op MF, die tezijnertijd mijn spuitwerk wel kan doen hoop ik. Dan word ie weer rood, zoals het hoort.Alleen even zoeken waar ik de biezen kan vinden. :t
 
Mooi!! Heb zelf ook een nieuwe in huis, de zwarte Z had een vernaggeld contactslot, en de donor een defecte. Ben nu bezig met iemand hier op MF, die tezijnertijd mijn spuitwerk wel kan doen hoop ik. Dan word ie weer rood, zoals het hoort.Alleen even zoeken waar ik de biezen kan vinden. :t

Moet het nog even nakijken maar volgens mij heb ik die van ons hier vandaan:

1978 Kawasaki KZ650 B2 - Red 5 piece decal set | eBay
 
Mooie remleidingen! Heb zelf alleen een setje nodig met banjo's aan de boven en onderkant, helaas. Is wel nodig ze te vernieuwen, de mijne zijn van 7-1977, :X

En de kogel is door de kerk, de zwarte word weer rood, heb een deal gesloten met een MF-er die hem gaat spuiten voor een nette prijs. *O*
Deze kleur word ie:
full

Word eind Juli/begin Augustus als zijn nieuwe spuitcabine klaar is en ie op vakantie is geweest.
*O*
 
Terug
Bovenaan Onderaan