Shiver, Aprilia più bella, deel 5

Gelukkig was het bij mij nog niet zo ver. Maar het was al wel begonnen. Die witte stukjes is materiaal van de tandjes.
full
 
Nee is van dit tandwiel. De nieuwe zit er intussen op. Gelukkig beetje korting gekregen nog. Straks de handel dicht maken. Radiale speling is helemaal weg nu.
 
Mijn verlichting voor is kapot, ben nu opzoek naar lampen die licht met de kleur wit/witblauw geven maar kom alleen lampen tegen van 300/400 branduren. De lampen kosten dan 50 euro per 2, ik vind het bedrag prima maar het monteren is best ingewikkeld voor alleen een lampje. Iemand lampen (eventueel led?) die langer mee gaan. Prijs is opzich geen probleem. Xenon valt af vanwege de flinke drivers die bijna nergens netjes te monteren zijn.

Is er voor LED nog meer nodig dan alleen een h7 lamp (x2 aangezien ik groot licht hetzelfde wil maken + 2 x de kleine lichtjes) reflectoren/dimmers/ballasten ?
 
Ook LED heeft een soort ballast. Deze is wel kleiner dan die van Xenon maar toch een extra kastje, die inderdaad vrijwel nergen kwijt kan. Daarnaast moet je wel de juiste LED lamp. Ondanks de specs zijn er maar weinig lampen die werkelijk meer licht geven dan ene halogeen lamp.

Alleen de standaard halogeen lampen van de bekende merken (Osram, Philips, etc) hebben een fatsoenlijk levensduur met een goede hoeveelheid licht.

Alle halogeen lampen met een blauw-achtig licht (met Xenon gas) geven iets meer licht maar zijn vrij duur en hebben een beperkte levensduur. Ook zijn ze gevoeliger voor voltage-schommelingen.
 
Ook LED heeft een soort ballast. Deze is wel kleiner dan die van Xenon maar toch een extra kastje, die inderdaad vrijwel nergen kwijt kan. Daarnaast moet je wel de juiste LED lamp. Ondanks de specs zijn er maar weinig lampen die werkelijk meer licht geven dan ene halogeen lamp.

Alleen de standaard halogeen lampen van de bekende merken (Osram, Philips, etc) hebben een fatsoenlijk levensduur met een goede hoeveelheid licht.

Alle halogeen lampen met een blauw-achtig licht (met Xenon gas) geven iets meer licht maar zijn vrij duur en hebben een beperkte levensduur. Ook zijn ze gevoeliger voor voltage-schommelingen.
bedankt, heb de philips h7 extreme 130% wat een best goede lamp is voor zover ik het internet mag geloven. Maar wel een levensduur van maar 300 tot maximaal 450 uur, dit vind ik heel weinig. Bij led is dit probleem niet. Voor de ballasten van de LED lampen is volgens mij wel plaats achter de reflectors, hoe ga ik een goede LED lamp vinden die geschikt is voor de shiver? Voor het lichtbeeld hoeft er niets veranderd te worden?
 
ook het lichtbeeld is een lastige.
Na het kijken van een paar (amerikaanse) video's op youtube lijkt het erop dat 80-90% van de aangeboden LED verlichting op de markt gewoon rommel is, waarbij de de hoeveelheid licht niet meer en soms zelfs minder is dan een goede halogeen en dat het lichtbeeld bijna altijd slecht is.

Als ik de media mag geloven is dit een van de weinige LED kits die wel naar behoren werkt (opbrengst en lichtbeeld). Geen eigen ervaring dus.
 
Laatst bewerkt:
ook het lichtbeeld is een lastige.
Na het kijken van een paar (amerikaanse) video's op youtube lijkt het erop dat 80-90% van de aangeboden LED verlichting op de markt gewoon rommel is, waarbij de de hoeveelheid licht niet meer en soms zelfs minder is dan een goede halogeen en dat het lichtbeeld bijna altijd slecht is.

Als ik de media mag geloven is dit een van de weinige LED kits die wel naar behoren werkt (opbrengst en lichtbeeld). Geen eigen ervaring dus.

Heb je toevallig een product link want ik kom nu uit op de volledige productlijst.

Wat ik mezelf afvraag is of de lampen niet te warm worden als de koeling in de koplamp zit. Is een vrij dichte unit dus houdt veel warmte vast?
 
Er is een Android app beschikbaar waarmee de mapping van de shiver ( en dorsoduro) aangepast kan worden. Het heet tuneecu, kost wel 12 euro.
Momenteel kan ik beide beschikbare mappings (A0 en A2) niet openen in de app. De dorsoduro heeft iemand van apriliaforum.com al aangepast van A2 naar A0 dus ontgrensd
 
Er is een Android app beschikbaar waarmee de mapping van de shiver ( en dorsoduro) aangepast kan worden. Het heet tuneecu, kost wel 12 euro.
Momenteel kan ik beide beschikbare mappings (A0 en A2) niet openen in de app. De dorsoduro heeft iemand van apriliaforum.com al aangepast van A2 naar A0 dus ontgrensd

En hoe sluit je die dan aan op je shiver? Mijn shiver heeft geen bleutooth of wireless netwerk verbinding mogelijkheid met de ECU.
 
Vergeten te vermelden, via dezelfde kabel als computer met guzzidiag/iawdiag. Aangesloten via een OTG op de USB van je telefoon.
 
Ik zag vanavond een Shiver in Bentveld rijden vanuit Zandvoort. Mooie grijs met rode!
Maar je koplamp deed het niet, alleen de 2 lampjes aan de zijkant stonden aan.

Alles bij elkaar ben ik 450 euro armer. Olie/koelvloeistof/pakking/o ring/ tandwiel en de btw natuurlijk...

Jemig zeg, hoop geld, hopen dat de mijne niet stuk gaat


oef dat is niet goedkoop zeg
 
Ik zag vanavond een Shiver in Bentveld rijden vanuit Zandvoort. Mooie grijs met rode!
Maar je koplamp deed het niet, alleen de 2 lampjes aan de zijkant stonden aan.
ik was het niet haha, mijn lampen zijn vervangen.
Jemig zeg, hoop geld, hopen dat de mijne niet stuk gaatoef dat is niet goedkoop zeg



Heb nu uiteindelijk gekozen om fellere wittere halogeen h7's te monteren. Zat te kijken naar de opt7's maar deze passen helaas niet rechtstreeks, de koplampunit moet dan verbouwd worden waar ik op dit moment weinig zin in heb.
 
Voor degene die een andere ECU mapping willen gaan doen: het is mogelijk via tuneECU, een android app.

Kosten: 12 euro aanschaf app

Benodigheden: app, kabel aan ECU, USB OTG adapter voor telefoon/tablet.

Map uitlezen en schrijven werkt voor zowel shiver als dorsoduro.
Zelf getest en werkt prima.

TuneECU_Start

Mapping's zijn te vinden op: Box
eindigend op A2 is de A2 map
eindigend op A0 is de vol vermogen map

Instructies: Vreyara's Mod Compendium: Derestricting into full power (and remapping fueling)
gedaan door een nederlander, wat wel handig is in verband met teksten in de screenshots in het nederlands.
 
Laatst bewerkt:
Voor degene die een andere ECU mapping willen gaan doen: het is mogelijk via tuneECU, een android app.

Kosten: 12 euro aanschaf app

Benodigheden: app, kabel aan ECU, USB OTG adapter voor telefoon/tablet.

Map uitlezen en schrijven werkt voor zowel shiver als dorsoduro.
Zelf getest en werkt prima.

TuneECU_Start

Mapping's zijn te vinden op: Box
eindigend op A2 is de A2 map
eindigend op A0 is de vol vermogen map

Instructies: Vreyara's Mod Compendium: Derestricting into full power (and remapping fueling)
gedaan door een nederlander, wat wel handig is in verband met teksten in de screenshots in het nederlands.

Ik heb een Shiver op vol vermogen (orginele mapping) maar met de-cat, open filter en Arkrapovic uitlaten. Ik ga hem binnenkort (na mijn vakantie in September) door Paul Ritzen Motoren in Weert laten mappen via TuneECU.

Ik heb niet voldoende verstand van de fuel tabel om daar (zonder rollerbank) wijzigingen aan te doen.
 
Mijn vader was er heen met de Shiver :]

Vandaag na lange tijd weer in de regen gereden helaas. En het ABS-lampje ging gelijk weer branden, toch maar maken denk

Op de terugweg schoot de uitlaat pakking er weer uit... voor de 3e keer in(eerste keer nog in de 6 maanden garantie en 1,5 jaar geleden)
Moet ik weer 2 weken wachten op een onderdeel van €10 en daarna als het meezit een uur kutten om hem ertussen te krijgen

Bij jullie ook al gebeurd?
Bij mij dus ongeveer elke 15.000 km
 
Is bij mij nooit gebeurd. Ik heb zelf ongeveer 25.000 km gereden. Tegen de tijd dat ik de Shiver inruilde lekte het wel rondom de pakking
 
Nice, ik was ook vroeg. Maar heb geen andere shivers gezien.

Ik heb nu ook zo'n 15K km gereden, nog nooit een lekke pakking gehad....

Heb er btw nieuwe banden onder zitten Pirelli Diablo Rosso Corsa III, wat een banden zijn dat! Rijden voortreffelijk!!
 
Terug
Bovenaan Onderaan