Triumph Speed Triple Topic Deel 52

Status
Niet open voor verdere reacties.
misschien weten de monteurs het hier beter, maar ik geloof dat de Europese wettelijke norm voor het in magazijn houden van cruciale reserveonderdelen minimaal 10 jaar is nadat de laatste auto/motor van dat specifieke type van de fabriek uit is gerold.


Ja, maar het ging over een handgreep voor een keuken, probeer na een paar jaar nog eens dezelfde tegels te krijgen.
 
Dat van de voorraad kan ik me voorstellen. Maar het alternatief is gewoon hol ;) Zit er op en doet het prima. Maar is niet zo onverslijtbaar, als wat dezelfde leverancier er 10 jaar geleden opgeschroefd heeft ;)

Beetje off topic en zonder moralistisch te willen overkomen, er zit in mijn optiek iets anders achter. Spullen gaan anno nu minder lang mee. Eigenlijk net zo als met die remschijven van Triumph.

Leuke docu daarover:

De prijsvechter

[/moraalridermodus] :W


Mijn ouders kochten vroeger meubels die een leven lang mee gingen, ik wil wel eens wat anders. Maar remschijven horen wel mee te gaan tot ze versleten zijn.
 
Ff een vraagje heeft iemand ervaring met denso iu24a bougies?
Deze zitten in mn speed triple 2008 , loopt nu niet maar ik heb het idee dat deze type bougies niet lekker gaan.
 
Ff een vraagje heeft iemand ervaring met denso iu24a bougies?
Deze zitten in mn speed triple 2008 , loopt nu niet maar ik heb het idee dat deze type bougies niet lekker gaan.
Koop er 3 van NGK voor een tientje per stuk, dan weet je het snel genoeg :)

Maar waarom denk je dat er iets mis is met je bougies?
 
Zo, nu ff ander tripleke🤗
full
 
Ja, maar het ging over een handgreep voor een keuken, probeer na een paar jaar nog eens dezelfde tegels te krijgen.
Excusez, die link had ik niet gemaakt... Maar daar heb jij een sterk punt! Onze leverancier van de keuken kende dat probleem en leverde 5 extra tegels, kosteloos (awel had hij allang aan mij verdiend waarschijnlijk) waardoor ik nog wat tegels mag vernaggelen :)

Er zijn wel regels voor trouwens. Maar die hebben te maken met of het cruciale onderdelen zijn die niet eenvoudig te vervangen zijn door andere producten enz. Ik gok dat het voor handgrepen en tegels niet opgaat, maar voor bijv spanningsregelaars wel. Hoewel daar ook aftermarket spul voor zal zijn.
 
Excusez, die link had ik niet gemaakt... Maar daar heb jij een sterk punt! Onze leverancier van de keuken kende dat probleem en leverde 5 extra tegels, kosteloos (awel had hij allang aan mij verdiend waarschijnlijk) waardoor ik nog wat tegels mag vernaggelen :)
Bij het huis wat wij gekocht hebben, hebben we allerlei soorten extra tegels nog hier liggen.
Behalve van de keuken... en dat waren de enige die we nodig hadden :')
Heb nog stad en land afgezocht, maar tegels van 12 jaar terug vind je niet meer.
 
Bij het huis wat wij gekocht hebben, hebben we allerlei soorten extra tegels nog hier liggen.
Behalve van de keuken... en dat waren de enige die we nodig hadden :')
Heb nog stad en land afgezocht, maar tegels van 12 jaar terug vind je niet meer.
dat is kak... en dus nieuwe tegels erop, of gelijk de hele keuken?
 
dat is kak... en dus nieuwe tegels erop, of gelijk de hele keuken?
Heb uiteindelijk van die lange hout-look tegels gevonden die goed bij de oude grijze passen. En het stuk dat nieuw moest is precies een gangpad tussen werkblad aan de wand en het kookeiland, dus dan heb je een soort afscheiding waardoor het eindresultaat eigenlijk naar mijn idee toffer is geworden dan met overal dezelfde tegels :)
Maar het is zeker handig om altijd wat extra tegels te kopen weet ik nu :P _O-
 
input nodig !!!

ik ban al even bezig met mijn speed triple 2008 project.
tune ecu is volledig werkend op de laptop.
het volgende

mn triple start wel maar slaat niet aan, je hoort wel wat geluid af en toe uit de uitlaat maar slaat niet aan.
net heeft hij wel heel even stationare gedraait maar sloeg daarna vanzelf uit.
daarna deed hij dit nog een paar keer en als ik dan gas gaf sloeg hij uit.

in tuneecu vind hij geen foutcodes.
ik heb de iscv gereset en daarna reset adaption gedaan, maar dit maakt geen verschil.

er zit een nieuwe accu, bougies en [nieuwe] benzine in.

iemand nog ideeen?

ik denk dat de tps mischien vanslag is zodat hij de juiste inspuiting niet weet. maar wel raar dat ik nix in tuneecu vind.
ik kan ook gewoon de map uitlezen.

gr stefan
 
input nodig !!!

ik ban al even bezig met mijn speed triple 2008 project.
tune ecu is volledig werkend op de laptop.
het volgende

mn triple start wel maar slaat niet aan, je hoort wel wat geluid af en toe uit de uitlaat maar slaat niet aan.
net heeft hij wel heel even stationare gedraait maar sloeg daarna vanzelf uit.
daarna deed hij dit nog een paar keer en als ik dan gas gaf sloeg hij uit.

in tuneecu vind hij geen foutcodes.
ik heb de iscv gereset en daarna reset adaption gedaan, maar dit maakt geen verschil.

er zit een nieuwe accu, bougies en [nieuwe] benzine in.

iemand nog ideeen?

ik denk dat de tps mischien vanslag is zodat hij de juiste inspuiting niet weet. maar wel raar dat ik nix in tuneecu vind.
ik kan ook gewoon de map uitlezen.

gr stefan


Brandstofpomp werkt?
Brandstoffilter niet verstopt?
 
Heb uiteindelijk van die lange hout-look tegels gevonden die goed bij de oude grijze passen. En het stuk dat nieuw moest is precies een gangpad tussen werkblad aan de wand en het kookeiland, dus dan heb je een soort afscheiding waardoor het eindresultaat eigenlijk naar mijn idee toffer is geworden dan met overal dezelfde tegels :)
Maar het is zeker handig om altijd wat extra tegels te kopen weet ik nu :P _O-


Goed opgelost!
Maar hoeveel moet je dan extra kopen?
 
Excusez, die link had ik niet gemaakt... Maar daar heb jij een sterk punt! Onze leverancier van de keuken kende dat probleem en leverde 5 extra tegels, kosteloos (awel had hij allang aan mij verdiend waarschijnlijk) waardoor ik nog wat tegels mag vernaggelen :)

Er zijn wel regels voor trouwens. Maar die hebben te maken met of het cruciale onderdelen zijn die niet eenvoudig te vervangen zijn door andere producten enz. Ik gok dat het voor handgrepen en tegels niet opgaat, maar voor bijv spanningsregelaars wel. Hoewel daar ook aftermarket spul voor zal zijn.


Geeft niet hoor..

Als ik een badkamer maak verstop ik meestal wel een paar tegels onder het bad of bij een keuken achter de plint, maar dat is dan enkel voor een kleine reparatie.
 
Goed opgelost!
Maar hoeveel moet je dan extra kopen?
Ja goede vraag. In dit geval zou ik 2 m2 ervan nodig hebben gehad. Dan waren 3 extra tegels nog niet genoeg geweest.


Geeft niet hoor..

Als ik een badkamer maak verstop ik meestal wel een paar tegels onder het bad of bij een keuken achter de plint, maar dat is dan enkel voor een kleine reparatie.
Weten die mensen dat dan ook? _O-
 
Laatst bewerkt:
Geeft niet hoor..

Als ik een badkamer maak verstop ik meestal wel een paar tegels onder het bad of bij een keuken achter de plint, maar dat is dan enkel voor een kleine reparatie.
Dat is gewoon topservice! En voor meer dan een kleine reparatie is het meestal ook niet nodig, of je moet toevallig en per ongeluk een sloopkogel door de keuken hebben laten stuiteren :P
 

Net het filter uitelkaar gehaald.
Zat een beetje vuil aan de aanzuigkant, maar dat is het probleem niet denk ik.
Toen verder uit elkaar gehaald, en kwam bij het papieren filter uit, en deze lijkt helemaal verzadigd te zijn !!
Dit zou het probleem wel verklaren.
Dat er niet voldoende brandstof geleverd kan worden.

Iemand hiermee wel eens problemen gehad?
En wat kost een nieuw brandstoffilter? Kon het ff snel niet vinden
 
Net het filter uitelkaar gehaald.
Zat een beetje vuil aan de aanzuigkant, maar dat is het probleem niet denk ik.
Toen verder uit elkaar gehaald, en kwam bij het papieren filter uit, en deze lijkt helemaal verzadigd te zijn !!
Dit zou het probleem wel verklaren.
Dat er niet voldoende brandstof geleverd kan worden.

Iemand hiermee wel eens problemen gehad?
En wat kost een nieuw brandstoffilter? Kon het ff snel niet vinden
Hier kun je vrij eenvoudig alle part numbers vinden, dan kun dat nummer weer gebruiken om mee verder te zoeken.

World of Triumph
 
Net het filter uitelkaar gehaald.
Zat een beetje vuil aan de aanzuigkant, maar dat is het probleem niet denk ik.
Toen verder uit elkaar gehaald, en kwam bij het papieren filter uit, en deze lijkt helemaal verzadigd te zijn !!
Dit zou het probleem wel verklaren.
Dat er niet voldoende brandstof geleverd kan worden.

Iemand hiermee wel eens problemen gehad?
En wat kost een nieuw brandstoffilter? Kon het ff snel niet vinden
Volgens mij post een filter van bmw sorry voor het vloeken
Anders ff aan Iaccelerate vragen
Mooi dat je wat gevonden hebt
 
Volgens mij post een filter van bmw sorry voor het vloeken
Anders ff aan Iaccelerate vragen
Mooi dat je wat gevonden hebt

is gewoon een Mahle KL145 prijzen varieren van €10 tot €30


BENZINE FILTER MAHLE KL 145 [KL145MAT312.84.85] - €19.00 : Motorparts Holland, The address for all your spares and accessories for Motorcycles

Mahle Benzinefilter KL 145 - Tenkateshop.com met klantkorting €15

Brandstoffilter Mahle Original KL 145 - MijnAutoOnderdelen.nl €10 :9
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan