Triumph Speed Triple Topic Deel 52

Status
Niet open voor verdere reacties.
Die 2-cilinders lopen tegenwoordig echt heerlijk soepel. Alleen onder de 3000 tpm bokt het een klein beetje maar niet vervelend ofzo. Ik denk dat die 1190 nog iets soepeler was dan die monster 1100, kan dat kloppen?
Mijn beleving was een zeer smeuiige monster en wat meer rauwer 1190adv (qua schakelen en dus even het aan-uit gevoel). Qua oppakken bij lage toeren vond ik ze beiden wel gelijkwaardig qua soepelheid.

Niet zoals bij de 990 smt waar ik het gevoel had in lagere toeren en op rotondes op een rodeo-stier te zitten...
 
Mijn beleving was een zeer smeuiige monster en wat meer rauwer 1190adv (qua schakelen en dus even het aan-uit gevoel). Qua oppakken bij lage toeren vond ik ze beiden wel gelijkwaardig qua soepelheid.
Ik heb beide nooit gereden, wellicht is de 1290 nog wat soepeler dan de 1190.
Vond de 1290 van KTM ook soepeler dan de 1200 van Ducati.
Niet zoals bij de 990 smt waar ik het gevoel had in lagere toeren en op rotondes op een rodeo-stier te zitten...
Hahaha _O-
Ik ken de verhalen van Toets van Am Tunnel, die had er ook ééntje en daar heeft ie zoveel aan laten veranderen. Tot aan andere nokkenassen etc. aan toe. Pas na een boel aanpassingen liep dat ding soepeler én harder :P :]
 
Ik heb beide nooit gereden, wellicht is de 1290 nog wat soepeler dan de 1190.
Vond de 1290 van KTM ook soepeler dan de 1200 van Ducati.Hahaha _O-
Ik ken de verhalen van Toets van Am Tunnel, die had er ook ééntje en daar heeft ie zoveel aan laten veranderen. Tot aan andere nokkenassen etc. aan toe. Pas na een boel aanpassingen liep dat ding soepeler én harder :P :]
nou ja precies. Kijk als vering of iets dergelijks een tweak nodig hebben OK. Maar als je vanalles moet doen om het motorkarakter passend te maken. Daar pas ik voor....

Ik wil na de winter de street wel goed laten afstellen qua vering. Dat moet goed mogelijk zijn, maar ikzelf weet er net te weinig van. Heb wel een nuttig boekje van HK uit Tiel waar ik eens mee kan gaan spelen. Staat nu nog op standaard en dat is bij de achterveer veel te soft. Voor staat hij prima, maar moet wellicht afgestemd worden als achter is aangepast.
 
Mijn speed triple is vanavond voorzien van een andere uitlaat.
Heb een gebruikte akrapovic gekocht en deze passend gemaakt op mn speed.
Ben er erg tevreden met het resultaat :)
full
 
Mijn speed triple is vanavond voorzien van een andere uitlaat.
Heb een gebruikte akrapovic gekocht en deze passend gemaakt op mn speed.
Ben er erg tevreden met het resultaat :)
[afbeelding]


GAAF!!!

Dat is een look a like van mijn fiets.. Binnenkort ff pictures plaatsen als ie af is.

Mooi resultaat die akra!!
Loopt ie mooi stationair? Erop gereden zal nog wel niet met dit weer... Benieuwd hoe dat uitpakt met andere demper zonder software aanpassing..
 
GAAF!!!

Dat is een look a like van mijn fiets.. Binnenkort ff pictures plaatsen als ie af is.

Mooi resultaat die akra!!
Loopt ie mooi stationair? Erop gereden zal nog wel niet met dit weer... Benieuwd hoe dat uitpakt met andere demper zonder software aanpassing..


Thanks

Hier ligt een pak sneeuw helaas, maar rustig afwachten op betere tijden.
Motor moet dan meteen naar de dealer voor eerste beurtje en voor de terugroepactie, kunnen ze er meteen een andere tune inladen. Tune voor de lage Arrow waarschijnlijk.
 
Thanks

Hier ligt een pak sneeuw helaas, maar rustig afwachten op betere tijden.
Motor moet dan meteen naar de dealer voor eerste beurtje en voor de terugroepactie, kunnen ze er meteen een andere tune inladen. Tune voor de lage Arrow waarschijnlijk.
Zal wel voor de hoge worden
Bij de lage heb je geen kat meer
 
Bah sneeuw 😧

Dat wordt voorlopig niet met de speed rijden...

Kan nu al niet wachten.

Ik had nu wel mooi even de tijd om een korte kentekenplaathouder te monteren met led knippers.😁
 
Zit nog te twijfelen of ik het kenteken er direct op zal schroeven of het kunststof reclame ding er tussen zal doen. Door het kenteken schroeven is ook zo wat..
 
Laatst bewerkt:
Ik ben nog bezig met m'n rijbewijs maar heb een S3 op het oog van 2003, hebben jullie nog aankooptips voor me? Is er ergens een onderhoudsoverzicht beschikbaar zodat ik kan zien welk onderhoud er aan zit te komen?

Alvast bedankt!!
 
Ik ben nog bezig met m'n rijbewijs maar heb een S3 op het oog van 2003, hebben jullie nog aankooptips voor me? Is er ergens een onderhoudsoverzicht beschikbaar zodat ik kan zien welk onderhoud er aan zit te komen?

Alvast bedankt!!

Staan wel manuals online.
Elke 10k verse olie en filter. :P
Aankooptips voor een S3 zijn hetzelfde als voor elke willekeurige motorfiets. ;)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan