Het grote CBR 900RR Fireblade topic deel 109

Status
Niet open voor verdere reacties.
Zijn in dit topic nog mensen die met een SC33 het circuit opgaan? Ik zie regelmatig op de CRT-dagen op Assen een aantal oudere Fireblade's staan; en ben toch wel benieuwd wat respectabele rondetijden zijn voor het oude beestje...

Ik ga af en toe met mijn blade, deze is ietsjes jonger (sc44)
 
ik zie geen verschil tussen schoon en vies :)
bij mij is vies echt vies!
Goeie foto, was echt ranzig na een jaar buiten(wel onder een afdak) en misschien 1 korte zeepsop-wasbeurt.... vooral het schoonmaken van de velg was een behoorlijk klusje :+
 
Sinds kort eindelijk (YES) in het bezit van mijn A'tje en vandaag de eerste (officiële :+) rit met de 900 gemaakt.
Vandaag was nog best prima om te rijden.

Rijden er nog meer gewoon door bij droog weer? of wordt de motor tot maart op stal gezet?
 
Sinds kort eindelijk (YES) in het bezit van mijn A'tje en vandaag de eerste (officiële :+) rit met de 900 gemaakt.
Vandaag was nog best prima om te rijden.

Rijden er nog meer gewoon door bij droog weer? of wordt de motor tot maart op stal gezet?

april zelfs 8-)
 
Sinds kort eindelijk (YES) in het bezit van mijn A'tje en vandaag de eerste (officiële :+) rit met de 900 gemaakt.
Vandaag was nog best prima om te rijden.

Rijden er nog meer gewoon door bij droog weer? of wordt de motor tot maart op stal gezet?

Gefeliciteerd.
Hangt er vanaf waar ik heen moet. Meestal staat brommert op stal en soms pak ik hem. Zelfs bij vorst. Als er maar niet gestrooid is, heb een hekel aan pekel.
 
Sinds kort eindelijk (YES) in het bezit van mijn A'tje en vandaag de eerste (officiële :+) rit met de 900 gemaakt.
Vandaag was nog best prima om te rijden.

Rijden er nog meer gewoon door bij droog weer? of wordt de motor tot maart op stal gezet?
Gefeliciteerd... Zolang er niet gepekeld is wil ik de brommert nog wel eens pakken, maar de ervaring leert dat dat niet veel gebeurt. :/

Edit: Afgelopen week zijn ze hier met die ene koude nacht royaal aan het pekel en geweest -O- Al heb ik ook een gruwelijke hekel aan regen (van de afgelopen dagen) spoelt dat die meuk wel weer lekker weg...
 
Laatst bewerkt:
Sinds kort eindelijk (YES) in het bezit van mijn A'tje en vandaag de eerste (officiële :+) rit met de 900 gemaakt.
Vandaag was nog best prima om te rijden.

Rijden er nog meer gewoon door bij droog weer? of wordt de motor tot maart op stal gezet?
Ik rijd met dit weer niet meer met de blade... wil ik niks anders als hard mee rijden en met dit weer heb je gewoonweg niet zoveel grip en zeker niet op nat wegdek.
Als ik nu wil rijden pak ik de storm... lekker een lomp textielpak aan en handvatverwarming op 'extra heet' :]
 
Gefeliciteerd... Zolang er niet gepekeld is wil ik de brommert nog wel eens pakken, maar de ervaring leert dat dat niet veel gebeurt. :/

Edit: Afgelopen week zijn ze hier met die ene koude nacht royaal aan het pekel en geweest -O- Al heb ik ook een gruwelijke hekel aan regen (van de afgelopen dagen) spoelt dat die meuk wel weer lekker weg...
NU al pekel?! Bizar. Echt nergens voor nodig |(
 
Sinds kort eindelijk (YES) in het bezit van mijn A'tje en vandaag de eerste (officiële :+) rit met de 900 gemaakt.
Vandaag was nog best prima om te rijden.

Rijden er nog meer gewoon door bij droog weer? of wordt de motor tot maart op stal gezet?


Gefeliciteerd kerel! *O* *O* :]
Net zoals ik gewoon het hele jaar rijden man. ;) :Y :+
 
Toch was het zo, op de wegen nog niet zoveel, de fietspaden waren gewoon helemaal wit. Was echt bizar, ff een klein beetje richting het 0-punt en gelijk die pekelbakken de loods uit -O-
 
Bedankt :)

Vind het zelf ook zonde van de motor om met pekel te rijden maar zoals afgelopen winter waren er nog best een aantal mooie dagen om te rijden.

Zodra het even een beetje geregend heeft en de temperatuur boven het vriespunt ligt dan is het meeste zout volgensmij ook wel weer verdwenen.

Is daarbij toch niet te doen? vier-vijf maanden niet rijden? :+
 
Zijn in dit topic nog mensen die met een SC33 het circuit opgaan? Ik zie regelmatig op de CRT-dagen op Assen een aantal oudere Fireblade's staan; en ben toch wel benieuwd wat respectabele rondetijden zijn voor het oude beestje...

Ben met mijn sc28 in Augustus op Assen geweest. Was mijn tweede circuitdag dus mijn rondetijd van 2:22 was alles behalve respectabel. Was nog iemand in de pitbox met een SC28 circuitmotor en die reed rond in 2:09.
full

full
 
ik rij met een sc 33 dit jaar voor t eerst op t circuit , op Assen reed ik 2.13 moet erbij vermelden met een slechte 4e versnelling schoot er steeds uit
Zijn in dit topic nog mensen die met een SC33 het circuit opgaan? Ik zie regelmatig op de CRT-dagen op Assen een aantal oudere Fireblade's staan; en ben toch wel benieuwd wat respectabele rondetijden zijn voor het oude beestje...
full
 
Laatst bewerkt:
ik rij met een sc 33 dit jaar voor t eerst op t circuit , op Assen reed ik 2.13 moet erbij vermelden met een slechte 4e versnelling schoot er steeds uit[afbeelding]

Welk jaar sc33 heb je als ik vragen mag? Ik heb zelf een ‘99er, compleet standaard. De eerste (echte) keer een 2:06 mee weten te klokken op Assen. Daarvoor wel een CRE gedaan dus had al twee sessies ervaring op de baan, ookal waren dit de eerste twee dagen dat ik op een motor heb gezeten (allemansvriend zo’n Blade). Ik kan alleen weinig informatie vinden over een 17 inch voorwiel conversie wegens de andere voorvorken (98-99) en grotere remschijven (310mm ipv 296mm). Stiekem lijkt het me heel vet om de SC33 te preppen en onder de 2 minuten te rijden, alleen heb ik van nog maar 1 iemand (Baartaap?) gelezen dat hij met een 900 onder die twee is gekomen.

2.08 onboard linkje :t
https://youtu.be/69l5lz4HxD0
 
Dit is een filmje gemaakt op circuit Clastres met de sc28 vs mijn broer met zijn R6.

Met dank een ghetto bassie voor de stuurdemper en de gouden tip voor het plaatsen van een gsx-r achterveer, op circuit maakt dit echt een (betaalbaar) wereld van verschil.

Jullie kunnen ook zien dat de oude fireblade nog makkelijk meekan met de moderne motoren :)

 
Laatst bewerkt:
ik heb ook een 99 er ik weet dat Mikis van Es een 1.53 gereden heeft naar zijn zeggen , heb zelf 3 stuks 17 inchers liggen heb vandaag toevallig 320 mm gietijzeren Brembo,s gekocht voor een sc 33 van een maat van me die verandert is van fireblade ik heb hier ook nog 2 stuks 6 zuiger Nissin klauwen liggen die gaan er deze winter op met de Brembo 320 schijven kijken of dat de boel afremt volgend jaar O-) ik heb er een Arrow racecollector opgebouwd van een Yamaha die heb ik dan weer verbouwd naar 2 dempers van maxtreme performance (dus 4/2/1 en weer naar 2) vermogenswinst bij Ruud Frederiks was met standaard filter en sproeiers 10 pk nu met stage 2 sproeiers en aangepast filterbox en een andere ECU welke het toerental is omhoog gebracht naar 11400 t/m heb nu 137 pk op t achterwiel als je dat terugrekend naar krukas pks is dat ongeveer 150 pk aan de krukas
Welk jaar sc33 heb je als ik vragen mag? Ik heb zelf een ‘99er, compleet standaard. De eerste (echte) keer een 2:06 mee weten te klokken op Assen. Daarvoor wel een CRE gedaan dus had al twee sessies ervaring op de baan, ookal waren dit de eerste twee dagen dat ik op een motor heb gezeten (allemansvriend zo’n Blade). Ik kan alleen weinig informatie vinden over een 17 inch voorwiel conversie wegens de andere voorvorken (98-99) en grotere remschijven (310mm ipv 296mm). Stiekem lijkt het me heel vet om de SC33 te preppen en onder de 2 minuten te rijden, alleen heb ik van nog maar 1 iemand (Baartaap?) gelezen dat hij met een 900 onder die twee is gekomen.

2.08 onboard linkje :t
https://youtu.be/69l5lz4HxD0
 
Laatst bewerkt:
is een schadefiets geweest in eerste instantie bij normaal testrijden merkte ik niets en deed hij het prima , maar na 1e circuitdag begon de ellende , ik stak het eerst op mn nieuwe laarzen die iets te groot waren en een ander remschakelsetje zo,n aftermarket verstelbaar ding
daarna probeerde ik het met een schakelpook van een vfr 750 direct op de schakelas dit ook ivm omgekeerd schakelen dus toen kwam ik er achter dat het niet aan mij lag wat ik eerst dacht waarschijnlijk is er iets niet goedgegaan bij het ongeval
4e versnelling? Lees vaker dat ie uit de 2e versnelling schiet, had ik met mijn sc33 ook last van :/
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan