Het grote CBR 900RR Fireblade topic deel 109

Status
Niet open voor verdere reacties.
Lief zijn voor elkaar hé :P

Zo nog even een postje over Mn knipperlichten. Volgens de monteur sloeg het relais niet over door te weinig spanning. En had hij wel stroom gemeten.. Zo zie je maar weer sommige dingen moet je aan de vakman overlaten. Het is nu netjes voor elkaar koste wel 125 euro :') maar goed..
 
Laatst bewerkt:
Ik breng tegenwoordig mijn motor ook steeds weg voor dingetjes die ik misschien best wel zelf zou kunnen doen, maar er simpelweg geen tijd voor heb. Hoop met de tijd toch weer meer zelf te gaan doen, maar vind het wel ff best zo...
 
Laatst bewerkt:
Ik breng tegenwoordig mijn motor ook steeds weg voor dingetjes die ik misschien best wel zelf zou kunnen doen, maar er simpelweg geen tijd voor heb. Hoop met de tijd toch weer meer zelf te gaan doen, maar vind het wel ff best zo...

Story of my life.

Vroegah alles zelf gedaan tot honen cilinders aan toe. Nu alleen olieverversen en filtertje. Lampjes ook nog wel. Maar breng hem weg voor kleppen en mogelijk nak en naks vervanging. Wel tijd maar geen zin meer in.
 
Ja ben een stille lezer en knutselaar. Zal vanavond eens een foto plaatsen!

En bedankt!
heb ook een haynes boek

clutch spring free length:
Standaard 45.5 mm
service limit 43.5 mm

Clutch cover bolts 12Nm

De laatste twijfel ik aan
Kan zijn dat ze hier de deksel mee bedoelen dat op het blok zit
 
Laatst bewerkt:
Bij de spring lenght staat ook geen 1992..
En dat lijken mij inderdaad de deksel bouten.

Dan pak ik gewoon het algemene aandraaimoment voor die maat bout.

Toch bedankt!:)
 
iemand nog naar de beurs geweest :?

Heb daar een Alpinestars Orbit rugzak gekocht bij Kalsbeek ( was de enige die hem daar daadwerkelijk had liggen ).
En wat is de oude baas oud geworden zeg! hij was al redelijk op leeftijd, maar nu zag je het ook in zijn gezicht.

Verder vind ik het aanbod op de beurs wat karig, maar dat komt omdat er helaas een aantal oudgedienden niet ( meer ) staan.

Er was een hoog bikercafe gehalte vond ik, niet dat het mij wat uitmaakt maar je merkt ( in mijn opinie ) dat de supersport langzaam aan het verdwijnen is, kan misschien zo zijn dat de generatie supersporters ook een dagje ouder worden.
 
Kom er al jaren niet meer. Laatste keer zag ik daar nog Rogerno1 toen ik er met Kalsbeek stond. Weet jij hoelang dat terug is Roy. Vond het sfeerloos en de interesse voor de supersport al afnemen. Vond toen en nog de Fireblade niet meer aantrekkelijk. Laatste mooie is nog, in mijn ogen, de 2006. 2004 en vanaf 2008 kan mij niet meer bekoren.
Wil wel opmerken dat ik niet van die shopperdingen hou dus ook daarvoor hoef ik niet heen.

2TheExperience vroeg nog of wij daar ook heen wilden voor promotie. Had er dus gratis heen gekocht, maar zelfs dat kon mij niet lokken. Moet wel veel veranderen met echte innovatieve en nieuwe modellen wil ik er nog eens heen gaan.

Klinkt negatief maar zo bedoel ik het niet. Heb alles al zo'n beetje meegemaakt om nogmaals veel van hetzelfde te gaan bekijken.

En voor een rugtas? Ga al jaren met een rugtasje uit Hongarije op toertocht. Een berg-editie met twee sluitingen voor. Ding was dut jaar na ca 15 jaar op. Heb nu eentje die erop lijkt bij Scapino gekocht voor 19 euro. Waterdicht, iets groter dan de oude en ook met twee gespjes voor. Dus ook daarvoor hoef ik niet naar de beurs. ;)
 
Ik ben nieuw hier, maar ben wel al een tijdje op zoek naar een CBR 900RR. Wil graag de eerste versie en het liefst in het rood, wit, blauw. Rij nu al een motor uit 1987 en vind de oudjes wat meer karakter hebben.

Nu staat er eentje te koop bij HP Motoren:
http://www.hpmotoren.nl/honda/honda-cbr-900-rr-fireblade/_575___3507_NL_100240

Is dat toevallig een bekende hier? Hij zou al sinds de import in 1996 bij dezelfde eigenaar zijn geweest. Maar het is jammer dat er verder helemaal niks van historie bij de motor zit.

Het kenteken is MV-21-HV en het valt op de er een teller in mijlen op zit. Hij is redelijk netjes voor zijn leeftijd maar heeft wel wat kleine scheurtjes in het kuipwerk. Ook jammer dat de knipperlichten en de uitlaat niet meer origineel zijn.

Ik ken overigens de verhalen over HP hier op het forum maar het gaat me vooral om de motor en niet om de verkopers. ;)
 
iemand nog naar de beurs geweest :?

Ja, vrijdag ochtend. Ga nu 15 jaar op rij, 1 keer overgeslagen.

Dit jaar vond ik het vies tegenvallen. Inderdaad ontbreken van veel supersports.

Geen Honda, geen Triumph.. Ten Kate, Goedhart ook weg.. eeuwig zonde, juist de stands welke het interessants zijn.

Wel vorige week bij de seizoens opening van Goedhart geweest in Bodegraven zelf :)
 
Ik ben nieuw hier, maar ben wel al een tijdje op zoek naar een CBR 900RR. Wil graag de eerste versie en het liefst in het rood, wit, blauw. Rij nu al een motor uit 1987 en vind de oudjes wat meer karakter hebben.

Nu staat er eentje te koop bij HP Motoren:
http://www.hpmotoren.nl/honda/honda-cbr-900-rr-fireblade/_575___3507_NL_100240

Is dat toevallig een bekende hier? Hij zou al sinds de import in 1996 bij dezelfde eigenaar zijn geweest. Maar het is jammer dat er verder helemaal niks van historie bij de motor zit.

Het kenteken is MV-21-HV en het valt op de er een teller in mijlen op zit. Hij is redelijk netjes voor zijn leeftijd maar heeft wel wat kleine scheurtjes in het kuipwerk. Ook jammer dat de knipperlichten en de uitlaat niet meer origineel zijn.

Ik ken overigens de verhalen over HP hier op het forum maar het gaat me vooral om de motor en niet om de verkopers. ;)
Welkom hier :W

Dat je de verhalen kent van de verkoper is al mooi, maar bij die verkoper hoort een slag motoren die je gewoon beter kan laten staan. Sowieso zou ik oudere import motoren laten staan, zeker omdat de historie niet bekend is. Die motoren kunnen kompleet afgeragd zijn op bijvoorbeeld het circuit, ff andere/wat frissere kuipen er op en weg ermee.
Als deze vanaf 96 van 1 eigenaar geweest is, vind ik het dus wel weer vreemd dat HP niets over de historie weet. Voor hoeveel dat waard is, als ik een motor ergens inlever, krijgen ze van mij te horen hoe dat ding is onderhouden. Ik heb in al die jaren dat ik hier in het blade topic rondbanjer deze blade iig nooit gezien. Dat de koelkastknippers en oem demper vervangen zijn door wat anders, is niet vreemd, dat is vrijwel het 1e wat vervangen wordt op een blade, gewoon voor de wat modernere looks en voor het geluid.
Ondanks dat het je niet om de verkopers gaat, zou ik 'm laten staan, maar dat zijn mijn €0,02.
 
Laatst bewerkt:
Bedankt voor jullie reacties, die worden gewaardeerd.

Ik had gehoopt op wat historie maar die hadden ze helaas niet. Ze wilde me ook niet in contact brengen met de voormalige eigenaar. De motor is niet goedkoop maar ik zoek redelijk specifiek op deze kleurstelling, pre facelift dus met de ronde koplampen en niet meer dan 50.000 km. Dan vind je (binnen Europa) niet veel en vaak zijn ze nog duurder ook.

Stiekem hoopte ik dat iemand hem hier herkende en ik zo wat historie kon achterhalen. Maar waarschijnlijk moet ik gewoon nog even blijven zoeken en misschien genoegen nemen met een andere kleurstelling.
 
Bedankt voor jullie reacties, die worden gewaardeerd.

Ik had gehoopt op wat historie maar die hadden ze helaas niet. Ze wilde me ook niet in contact brengen met de voormalige eigenaar. De motor is niet goedkoop maar ik zoek redelijk specifiek op deze kleurstelling, pre facelift dus met de ronde koplampen en niet meer dan 50.000 km. Dan vind je (binnen Europa) niet veel en vaak zijn ze nog duurder ook.

Stiekem hoopte ik dat iemand hem hier herkende en ik zo wat historie kon achterhalen. Maar waarschijnlijk moet ik gewoon nog even blijven zoeken en misschien genoegen nemen met een andere kleurstelling.
Ronde koplampen en een andere kleurstelling is een zwarte versie, tenzij je grijs import hebt.
 
Bedankt voor jullie reacties, die worden gewaardeerd.

Maar waarschijnlijk moet ik gewoon nog even blijven zoeken en misschien genoegen nemen met een andere kleurstelling.

En meer kilometers. Eerste model 1992. Dat is 26 jaar terug. 50.000/26 = 1900 km per jaar. Ik schat dat een gemiddelde 5000 km per jaar is? Zelf zit ik met plezier km op de 10.000. Dus een kleine 2000 per jaar lijkt mij wishful thinking. Of hij moet van een oud omaatje geweest zijn en altijd in de warme schuur onder een kleedje hebben gestaan.

Succes met zoeken. En hou ons op de hoogte.
 
Moet toegeven dat die 50.000 km ook niet heilig is, maar je moet ergens mee beginnen. Ik snap dat ik beter een motor met 100.000 km kan kopen zonder circuit ervaring dan eentje die 20.000 km op de teller heeft maar nauwelijks op de openbare weg komt.

Honda Motoren kopen? Honda Occasions Motorfietsen te koop

hoop dingen niet origineel, maar is wel origineel te maken uiteraard.

Dit is zeker een kandidaat! Deze had ik zelf nog niet gevonden. Ga deze verkoper zeker even wat vragen stellen. Wel vreemd dat er bij deze km stand al een nieuw blok onder ligt.

Die stickers zijn er zo vanaf. Is dat spatbord over het achterwiel eigenlijk origineel? Ik zie die zelden op foto's van een SC28 zitten.
 
Sowieso te duur

Veel te duur,
mijne is voor €1400 weggegaan, daar zaten nieuwe brembo schijven op en de voorvering en achterschokbreker vervangen voor de streetbox-set van Hyperpro.
Verder nog een carbon hugger en voorspatbord.
En bij HP zou ik, ALLEEN AL DOOR DIE HOOFDLETTERS IN DE ADVERTENTIE, niks kopen.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan