Het grote CBR 900RR Fireblade topic deel 109

Status
Niet open voor verdere reacties.
Beste mensen,

Ik heb even een aantal vragen.
Nu zijn de remmen toch aan vervanging toe, welke remblokken gebruiken jullie? (Ik rij geen circuit of straatraces) en als we toch bezig zijn, welke vloeistof en motorblokolie gebruiken jullie? Filter moet wat ik heb begrepen wel origineel van Honda zijn. En waar vandaan halen jullie jullie spullen dan?
 
Beste mensen,

Ik heb even een aantal vragen.
Nu zijn de remmen toch aan vervanging toe, welke remblokken gebruiken jullie? (Ik rij geen circuit of straatraces) en als we toch bezig zijn, welke vloeistof en motorblokolie gebruiken jullie? Filter moet wat ik heb begrepen wel origineel van Honda zijn. En waar vandaan halen jullie jullie spullen dan?

Ik gebruik de motorolie van motorex (topspeed), remvloeistof dot 5.1 (merk niet echt een voorkeur)
En de blokken die ik er nu in heb zitten zijn van lucas (mcb 703 srq)

Deze zijn bijna op maar daar komen dezelfde voor terug aangezien deze het prima doen. Ik gebruik ze zowel op straat als op circuit en op beide plekken remmen ze zeer goed.
 
Beste mensen,

Ik heb even een aantal vragen.
Nu zijn de remmen toch aan vervanging toe, welke remblokken gebruiken jullie? (Ik rij geen circuit of straatraces) en als we toch bezig zijn, welke vloeistof en motorblokolie gebruiken jullie? Filter moet wat ik heb begrepen wel origineel van Honda zijn. En waar vandaan halen jullie jullie spullen dan?

Remblokken: Ferodo Xrac
Motorolie: Castrol Power 1 10W40
Koelvloeistof: Motorex M 5.0
Remvloeistof: Motorex DOT 4
Oliefilter: Origineel Honda
Luchtfilter: K&N

Aanschaf: Daar waar het het goedkoopst is of ik steun de lokale dealer of laat het meekomen met andere bestellingen blikproducten.
 
Heb SBS blokken, half gesinterd geloof ik? Had hiervoor ferodo blokken maar die zorgden vooral voor heeeel veel remstof maar weinig gevoel :N
Heb ook rempomp van een 600rr (radiaal) gemonteerd en dat is echt :]

Ook maar weer effe m'n naam opgeplakt, straks vergis ik me nog met de motor van m'n vader :+

35254359205_3625c04fbe_b.jpg
 
Laatst bewerkt:
Ghetto Bassie wat heb jij voor bandjes op je circuitmotor eigenlijk? (of anderen die het circuit op gaan met hun Blade?)

Op het circuitbanden topic lopen de meningen nogal uiteen. Heb op de SP2, Metzeler Racetec (K1 voor en k2 achter) gehad. Zit hier weer aan te denken.
 
Ik rijd met Diablo SC2 op straat.. met zo'n dag als gisteren is dat echt perfect. Kon gewoon met m'n nagels putjes in de band drukken :9

84557423_1153244451.jpg
 
Ik rijd met Diablo SC2 op straat.. met zo'n dag als gisteren is dat echt perfect. Kon gewoon met m'n nagels putjes in de band drukken :9

[afbeelding]
Heb ook supercorsa's op straat en bevalt prima :Y
Wel een lekker achterband bij de firestorm. Helaas pindakaas... moest voor de vakantie nog een nieuwe op dus gelukkig doet het niet zo heel veel pijn :t
 
Ghetto Bassie wat heb jij voor bandjes op je circuitmotor eigenlijk? (of anderen die het circuit op gaan met hun Blade?)

Op het circuitbanden topic lopen de meningen nogal uiteen. Heb op de SP2, Metzeler Racetec (K1 voor en k2 achter) gehad. Zit hier weer aan te denken.
Ik heb geen circuit brommert, Thomas_D is de 2e hier met een sp en Blade ;)
 
Remblokken: Ferodo Xrac
Motorolie: Castrol Power 1 10W40
Koelvloeistof: Motorex M 5.0
Remvloeistof: Motorex DOT 4
Oliefilter: Origineel Honda
Luchtfilter: K&N

Aanschaf: Daar waar het het goedkoopst is of ik steun de lokale dealer of laat het meekomen met andere bestellingen blikproducten.

Zijn er nog mensen die een link hebben waar zij de onderdelen bestellen? Kan er een vergelijking gemaakt worden. Alvast :}
 
Ghetto Bassie wat heb jij voor bandjes op je circuitmotor eigenlijk? (of anderen die het circuit op gaan met hun Blade?)

Op het circuitbanden topic lopen de meningen nogal uiteen. Heb op de SP2, Metzeler Racetec (K1 voor en k2 achter) gehad. Zit hier weer aan te denken.

Pirelli en Metzeler komen van dezelfde fabriek.
Rijd op de weg hetzelfde als op circuit. Ook vwb de afstelling van de motor. Zo ken ik de motor onder extreme omstandigheden als dat uit mocht komen.

Reed op de 900RR Metzeler en die bevielen prima. Daarna Pirelli die ook wel goed waren tot de corsa's kwamen. Ben daar fan van. Plakken als een J met hoofdletter en geven geweldige feedback.
Heb de laatste tijd ook gereden met Dunlop die zeker niet mis is. Heb zelf minder gevoel bij de Conti's race. Twee weken terug nog achterbandje omgezet van Conti naar Dunlop. Conti was af en had nog een redelijke Dunlop over. Kon gelijk het verschil voelen. Dunlop ben ik ook wel over te spreken.

Waar ik absoluut geen fan van ben is Michelin. Ben eens met de 2CT onderuit gegaan op Zandvoort zonder waarschuwing. Als ik nu kijk naar de MotoGP wordt mijn vermoeden bevestigd dat het voor de motorsport geen fijne band is. Die rijders weten waar hun grenzen liggen en gaan regelmatig onderuit over het voorwiel. Maar kan mijn vooroordeel zijn. Wij kunnen tenslotte niet zo rijden als die MotoGP rijders en vragen dus minder van de banden.
 
Ketting + ketting wielen: jos smit
Banden: mopedreifen.de
olie + filters: mlm parts / optitune
 
Ja de Supercorsa's lees ik ook goede dingen over. Heb wel in de tijd van de SV cup met de Diablo Rosso's gereden. Ook al een prima band. Gingen ook makkelijk 4 race weekenden mee. Al heb je altijd mensen die er iedere wedstrijd nieuwe op deden.
 
Ja de Supercorsa's lees ik ook goede dingen over. Heb wel in de tijd van de SV cup met de Diablo Rosso's gereden. Ook al een prima band. Gingen ook makkelijk 4 race weekenden mee. Al heb je altijd mensen die er iedere wedstrijd nieuwe op deden.

hangt van veel factoren af natuurlijk :) rijstijl / vering / bandenspanning / weersomstandigheden
 
Laatst bewerkt:
Ja de Supercorsa's lees ik ook goede dingen over. Heb wel in de tijd van de SV cup met de Diablo Rosso's gereden. Ook al een prima band. Gingen ook makkelijk 4 race weekenden mee. Al heb je altijd mensen die er iedere wedstrijd nieuwe op deden.
Terwijl dat eigenlijk een veel minder hoog plak gehalte heeft.... ik vond het wel echt bijzonder dat ze d'r in die cup zo onwijs hard mee reden :}
 
Ja de Supercorsa's lees ik ook goede dingen over. Heb wel in de tijd van de SV cup met de Diablo Rosso's gereden. Ook al een prima band. Gingen ook makkelijk 4 race weekenden mee. Al heb je altijd mensen die er iedere wedstrijd nieuwe op deden.
Helemaal mee eens. De eerste Rosso's waren een openbaring. Ging gelijk een seconde af op CPZ. Of meer, weet ik niet meer zo goed. Maar ging wel gelijk sneller.
Maar ieder zijn ding en voorkeur. Meeste zit toch tussen de oren.
 
hangt van veel factoren af natuurlijk :) rijstijl / vering / bandenspanning / weersomstandigheden

En welke compound je hebt.

De SC1's slijten aanzienlijk harder dan de SC2's

Ik rijd mijn circuitdagen op diablo supercorsa SC2's, tot op heden geen enkel probleem mee gehad.
 
En welke tijden zijn haalbaar met de Blade op Assen? Moet toch een soort van richtpunt hebben? ;)
Denk als je echt pro pro pro pro bent dat je met een goed geprepareerde wel een 1:50 kunt halen. Ik had met mijn tourtempo 2:18 en hier al meerdere richting de 2:00 of sneller zelfs geloof ik 8-)
Gaat er om dat je lol hebt :Y *O*
 
Denk als je echt pro pro pro pro bent dat je met een goed geprepareerde wel een 1:50 kunt halen. Ik had met mijn tourtempo 2:18 en hier al meerdere richting de 2:00 of sneller zelfs geloof ik 8-)
Gaat er om dat je lol hebt :Y *O*

:^

Vooral dat!, het is belangijker om aan het einde van je dag heelhuids naar huis te kunnen gaan dan een scherpe tijd neer te zetten.
 
Onder de 1.50 is wel vrij rap ja. Eerst de 2 minuten grens maar eens doorbreken! Uiteraard is lol belangrijk, maar we hebben het wel over racen. Dus niet touren, dat doe ik wel op straat. Zal dus wel als doel hebben telkens mijn Pr te verbreken. Maar ook daar is een ieder vrij in natuurlijk!
 
Zijn er nog mensen die een link hebben waar zij de onderdelen bestellen? Kan er een vergelijking gemaakt worden. Alvast :}

Remblokken: Ferodo Xrac www.mlmparts.com
Motorolie: Castrol Power 1 10W40 bestelt vriendin altijd met haar auto olie en die struint het halve internet af waar het goedkoopste en dan voorziet ze het halve dorp. Zo moesten we tijdens een romantisch weekendje Zuid-Limburg op-eens (nog even) naar Aken om een partijtje olie op te halen........
Koelvloeistof: Motorex M 5.0 Motortotaal in Terneuzen
Remvloeistof: Motorex DOT 4 idem
Oliefilter: Origineel Honda idem
Luchtfilter: K&N Zat er al in

Laatst, net voor de M&G een nieuwe achterband nodig Bridgestone S21 en dat werd Motorport Rockanje want die hadden hm op voorraad en die gaan voorzichtig met je motor en.. Kon gelijk langskomen. 11 uur gebeld, 13 uur nieuw bandje.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan