Het grote CBR 900RR Fireblade topic deel 109

Status
Niet open voor verdere reacties.
Kan iemand mij hier wat raad geven.

Ik heb een '93 blade met olie dipstick, ik zou graag een kijkglas willen en een later model blade heeft dat. Het past sowieso maar lees ik dan wel het juiste niveau af?

Thanks!

nee dat gaat niet werken, kijk maar hoe diep dat stokje gaat (niet diep), en onderin het deksel zit het glaasje.
 
Ik ben de bedrading van mijn '93 Blade aan het opknappen en vereenvoudigen en zit met een vraag. Ik wil de koppelingsswitch, koppelingsdiode en zijstandaardswitch er tussenuit hebben, maar kom er niet helemaal uit welke draden dan doorverbonden dan wel geaard moeten worden.
Heb al gezocht, maar zie door de bomen nauwelijks nog bos. Is er iemand die dit ook gedaan heeft en/of weet waar ik de benodigde info kan vinden?
 
Ik ben de bedrading van mijn '93 Blade aan het opknappen en vereenvoudigen en zit met een vraag. Ik wil de koppelingsswitch, koppelingsdiode en zijstandaardswitch er tussenuit hebben, maar kom er niet helemaal uit welke draden dan doorverbonden dan wel geaard moeten worden.
Heb al gezocht, maar zie door de bomen nauwelijks nog bos. Is er iemand die dit ook gedaan heeft en/of weet waar ik de benodigde info kan vinden?

Heb je misschien een foto van een bedradingsschema (bijv. uit een werkplaatshandboek) ?
 
Jazeker. Als ik dat niet had was ik er niet eens aan begonnen :?
Sommige draden zijn genummerd om ze na het printen nog goed uit elkaar te kunnen houden.
full
 
Hoi beste mede bladers.

Even een vraagje m.b.t mijn uitlaat. Op mijn 929RR zit nu een Leovince SBK Titanium uitlaat, leuk
ding, ziet er tof uit en er komt een leuk geluidje uit (valt wel iets tegen imo, zelfs zonder killer)


Wil al een tijdje de overstap maken naar een Carbon uitlaat gezien mijn motor vol zit met Carbon delen en de uitlaat ook wel een carbon look mag uitstralen. Na wat gezocht te hebben heb ik een BOS uitlaat op het oog laten vallen,

≥ boss sportuitlaat demper uitlaat honda cbr 929 954 sc44 sc50 - Onderdelen | Honda - Marktplaats.nl

Tevens ook deze egzien van Sebring (niet bekend mee)

≥ Sebring carbon sport demper Honda Fireblade sc44 & Sc50 - Onderdelen | Honda - Marktplaats.nl

Ga ik hiermee vooruit/achteruit? Of zal het niet veel uitmaken? Zit geen powercommander of dergelijke op mijn fiets. Het enige wat ik niet wil is minder koppel op mijn huidige motor.

Ben zelf wel bekend met BOS en klonk wel lekker op mijn Fazer 1000.


Wat is verstand en wijsheid? Weet niet echt de tweedehands prijs van mijn uitlaat maar zal ook niet teveel willen betalen voor een 2de hands. Sta ook open voor een ruil mocht iemand hier interesse hebben. Of als jullie nog een mooie carbon hebben liggen dan ben ik wel geïnteresseerd (wil de mijn e wel eerst kwijt zijn gezien mijn budget de komende tijd wat krap is :P ).

Alvast bedankt :]

P.s.

PAJIC RACING is ook nog een optie maar ze kopen geen uitlaten over volgens mij. Vorige keer de mijne laten liggen voor schroot (standaard pijp)
 
Laatst bewerkt:
Welkom hier :W

Ik kan alleen maar mijn ervaring van de Bos demper op mijn SC33 delen en die vond ik erg tam. Beetje hetzelfde als je met je huidige demper hebt.
1k0.jpg

Heb een carbon Sebring gehad, maar alleen ingekort ervaring mee. Dit omdat ie schade had, maar als ie ingekort is dan maakt ie iig lekkere herrie })
1k0.jpg
 
Hier ervaring met een Bos GP pot op een 2003 R6.
Klinkt inderdaad wel wat braaf, zonder Db killer. Op de zx10 heb ik een ingekorte alu Bos demper met killer gemaakt, die zit voor mij persoonlijk precies goed tussen 'braaf' en 'lawaai' in.

Mn sc33 heeft een carbondemper met een sticker van een schorpioen maar lijkt me geen Scorpion :-), geen idee wat t wel is maar klinkt mooi donker, niet te luid en staat goed.

Grtz,fRank
 
Dan denk ik dat ik de Bos oversla gezien ik mijn Leo al wat tam vindt. BEetje jammer, op mijn Fazer kwam er een een mooie roffel uit (Betrof wel een BOS GP1 uitlaat, gedaan via Pajic was niet een ronde pijp)

Die Serbring ziet er wel heel mooi uit (wel prijzig vergeleken met de bos).

Is een uitlaat inkorten moeilijk? En mocht ik dat willen doen bij een professional zal dat veel kosten?

Voor 80 euro durf ik dat wel aan met een Bos. Die Sebering ziet er iets te mooi uit om dat te laten doen, die zal ik er gewoon zo opgooien.

Een beetje ploffen mag de uitlaat wel als ik het gas loslaat, dit mis ik wel vergeleken met mijn oude motor. Was niet overdreven maar wel leuk. Maar is er een garantie welke uitlaat dit kan doen? Dat was het mooie van Pajic, lekker alles erop gooien voordat je een keuze maakt

Bedankt voor jullie reacties alvast. En een ingekorte knalpijp ziet er wel leuk uit inderdaad.
 
Laatst bewerkt:
Dan denk ik dat ik de Bos oversla gezien ik mijn Leo al wat tam vindt. BEetje jammer, op mijn Fazer kwam er een een mooie roffel uit (Betrof wel een BOS GP1 uitlaat, gedaan via Pajic was niet een ronde pijp)

Die Serbring ziet er wel heel mooi uit (wel prijzig vergeleken met de bos).

Is een uitlaat inkorten moeilijk? En mocht ik dat willen doen bij een professional zal dat veel kosten?

Voor 80 euro durf ik dat wel aan met een Bos. Die Sebering ziet er iets te mooi uit om dat te laten doen, die zal ik er gewoon zo opgooien.

Een beetje ploffen mag de uitlaat wel als ik het had loslaat dit mis ik wel vergeleken met mijn oude motor was niet overdreven maar wel leuk. Maar is er een garantie welke uitlaat dit kan doen? Dat was het mooie van Pajic, lekker alles erop gooien voordat je een keuze maakt

Bedankt voor jullie reacties alvast. En een ingekorte knalpijp ziet er wel leuk uit inderdaad.
Nee en daar is een topic van

Deze heb ik zelf gedaan.

large

large
 
Laatst bewerkt:
Klopt, inmiddels gevonden. ;)

Ziet er mooi uit Oer!

Heb je die Carbon Bos gebruikt (na inkorten)? Wat vindt je er zelf van. Zie namelijk exact dezelfde in de verkoop staat. Dus die kan ik inkorten.

BOS logo is er ook zo weer in te poppen neem ik aan na het inkorten?
 
Laatst bewerkt:
Klopt, inmiddels gevonden. ;)

Ziet er mooi uit Oer!

Heb je die Carbon Bos gebruikt (na inkorten)? Wat vindt je er zelf van. Zie namelijk exact dezelfde in de verkoop staat. Dus die kan ik inkorten.

BOS logo is er ook zo weer in te poppen neem ik aan na het inkorten?
Niet alle bos logo's zijn met popnagels bevestigd. Mijn 1e was gelijmd (een ovale).
Geluid wordt donkerder.
 
Niet alle bos logo's zijn met popnagels bevestigd. Mijn 1e was gelijmd (een ovale).
Geluid wordt donkerder.

Diegene die ik op het oog heb zitten popnagels in het logo dus neem aan van wel haha.

En bedankt voor je antwoordt :t
 
Dan denk ik dat ik de Bos oversla gezien ik mijn Leo al wat tam vindt. BEetje jammer, op mijn Fazer kwam er een een mooie roffel uit (Betrof wel een BOS GP1 uitlaat, gedaan via Pajic was niet een ronde pijp)

Die Serbring ziet er wel heel mooi uit (wel prijzig vergeleken met de bos).

Is een uitlaat inkorten moeilijk? En mocht ik dat willen doen bij een professional zal dat veel kosten?

Voor 80 euro durf ik dat wel aan met een Bos. Die Sebering ziet er iets te mooi uit om dat te laten doen, die zal ik er gewoon zo opgooien.

Een beetje ploffen mag de uitlaat wel als ik het gas loslaat, dit mis ik wel vergeleken met mijn oude motor. Was niet overdreven maar wel leuk. Maar is er een garantie welke uitlaat dit kan doen? Dat was het mooie van Pajic, lekker alles erop gooien voordat je een keuze maakt

Bedankt voor jullie reacties alvast. En een ingekorte knalpijp ziet er wel leuk uit inderdaad.

Hier heb je een how to voor het inkorten, child can do the laundry....

Demper inkorten, how to topic
 
Is die Bos demper geen bolt-on? Als het een slip-on is heb je idd een linkpijp nodig... Ik vond de Bos demper een minder fijne demper om in te korten, zit onder het carbon nog een alu huls, maar wel goed te doen.
 
Volgens mij heb ik ook nog een link pijp nodig of niet? Dit is namelijk een bolt-on

Dat hele gedeelte m

Alvast bedankt
Wat een gedoe allemaal. Als je een keer een circuitdag wil doen kom je niet door de geluidskeuring. En zo te lezen wil je geen twee uitlaten houden.

Maar ieder zijn ding natuurlijk.

Heb het jaren ook al eens gememoreerd hier. Op mijn vorige blade had ik een mooie open pijp. Lekker kort en een mooi donker geluid. Op dijkje kwam ik twee dames op de fiets tegen die hun oren bedekten. Reed gelijk door naar Kalsbeek om een andere minder donker geluid producerende pijp te halen. Motorrijders staan toch al bekend als herrie makende wheely trekkende en stoppie makende motorduivels.
 
Wat een gedoe allemaal. Als je een keer een circuitdag wil doen kom je niet door de geluidskeuring. En zo te lezen wil je geen twee uitlaten houden.

Maar ieder zijn ding natuurlijk.

Heb het jaren ook al eens gememoreerd hier. Op mijn vorige blade had ik een mooie open pijp. Lekker kort en een mooi donker geluid. Op dijkje kwam ik twee dames op de fiets tegen die hun oren bedekten. Reed gelijk door naar Kalsbeek om een andere minder donker geluid producerende pijp te halen. Motorrijders staan toch al bekend als herrie makende wheely trekkende en stoppie makende motorduivels.

Hoeft geen herrie uit te komen. Mijn pijp en net zo tam als de standaard uitlaat. Mag wel wat donkerder.

Doe er ook een killer bij dat is voor mij vanzelfsprekend.

En mocht ik een goedkope uitlaat vinden dan houd ik deze ook. Zit gewoon een paar opties af te wegen.

Circuit dagen ben ik mij van bewust. Evenals rijden in Duitsland etc. Vandaar dat ik wat wil achterhouden.

Stel je reactie wel op prijs ;)
 
Laatst bewerkt:
Hoeft geen herrie uit te komen. Mijn pijp en net zo tam als de standaard uitlaat. Mag wel wat donkerder.

Doe er ook een killer bij dat is voor mij vanzelfsprekend.

En mocht ik een goedkope uitlaat vinden dan houd ik deze ook. Zit gewoon een paar opties af te wegen.

Circuit dagen ben ik mij van bewust. Evenals rijden in Duitsland etc. Vandaar dat ik wat wil achterhouden.

Stel je reactie wel op prijs ;)

Dankuwel.
Gaat mij erom dat motorrijden veilig en plezierig moet blijven. Geen last veroorzaken dan mogen wij ook op de dijkjes blijven rijden. Is al zoveel verpest door een handje vol dwazen.
 
Ik kom sowieso niet meer door de geluidskeuring, had mijn akra lijn verkocht om wat minder herrie te krijgen. Een mede sp-er had een mooie sbk lijn set-up, klonk goed. Hij had ovale titanium dempers er op, ik dan ronde carbon. Nou, minder herrie is niet gelukt :N Met killers er in klinkt het net zo als de Akra lijn zonder killers. :') Vermoed dat er toch een verschil zit in de dempers, die van hem klonk een stuk tammer, wat ik dus ook voor ogen had. Nu rijd ik ff zonder killers omdat die er misschien wel voor kunnen zorgen dat de druk uit de cilinders de dempers uit elkaar laten klappen. Ben nog wel in dubio voor een setje titanium Sato's, maar eerst ff een tijdje sparen. Gisteren eindelijk de kuipen terug gekregen van de spuiter (3e x, zaten wat spreekwoordelijke hobbels in de weg), deze er weer op gemonteerd. De brommert is nu (na 4 jaar) voorlopig wel af, dus nu alleen nog maar lekker :] :] :] *O* *O* *O*
(Ff spammen.... :P)
full
 
Laatst bewerkt:
Dankuwel.
Gaat mij erom dat motorrijden veilig en plezierig moet blijven. Geen last veroorzaken dan mogen wij ook op de dijkjes blijven rijden. Is al zoveel verpest door een handje vol dwazen.

Op dijken e.d. doe ik altijd mijn killer er in. En als ik in de bebouwde kom ben zonder dan zorg ik er voor dat ik zo min mogelijk irritatie veroorzaak. Ben een voorstander bang dat jij beaamt ;)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan