Het grote CBR 900RR Fireblade topic deel 109

Status
Niet open voor verdere reacties.
Verdorie weer een spijker in mijn band, weer 150 euro armer voor een bandje. Is al de tweede binnen 8 maanden....
Dat is flink ruk :/

Was laatst bij mijn monteur, kwam er een belletje binnen van een gast die daar net z'n nieuwe bandje er omheen had laten doen, zat er een schroef in. Of ie er een prop/pluutje in heeft kunnen doen, of een nieuwe band moest regelen, weet ik niet. Maar tijdens het 1e ritje ermee naar huis, echt zuur.
 
Laatst bewerkt:
Dat is flink ruk :/

Was laatst bij mijn monteur, kwam er een belletje binnen van een gast die daar net z'n nieuwe bandje er omheen had laten doen, zat er een schroef in. Of ie er een prop/pluutje in heeft kunnen doen, of een nieuwe band moest regelen, weet ik niet. Maar tijdens het 1e ritje ermee naar huis, echt zuur.

Tsja, zitten altijd sneller dan snel tussen.
 
Had ik laatst ook, ik heb er een prop in laten zetten.
Tijdens toertocht bij tanken zag monteur van garage dat achterband maatje erg slap was. Zat een spijker in. Ook een prop in laten zetten. Maar kan je best nog wel 200+ per uur mee. Weet alleen niet tot wanneer want prop slijt natuurlijk mee.
 
Dat is flink ruk :/

Was laatst bij mijn monteur, kwam er een belletje binnen van een gast die daar net z'n nieuwe bandje er omheen had laten doen, zat er een schroef in. Of ie er een prop/pluutje in heeft kunnen doen, of een nieuwe band moest regelen, weet ik niet. Maar tijdens het 1e ritje ermee naar huis, echt zuur.

Bah, dat is gewoon kut.

Tja ben niet zo van die propjes e.d. zit misschien tussen de oren.

Mijn pa zit op de ambulance, heeft iemand een keer van de weg mogen halen die compleet verlamd geraakt was nadat de achterband het begaf (prop bleek de oorzaak).

Ach, nu weet die schaamrandjes er af rijden :p
 
Bah, dat is gewoon kut.

Tja ben niet zo van die propjes e.d. zit misschien tussen de oren.

Mijn pa zit op de ambulance, heeft iemand een keer van de weg mogen halen die compleet verlamd geraakt was nadat de achterband het begaf (prop bleek de oorzaak).

Ach, nu weet die schaamrandjes er af rijden :p
Zit bij mij ook tussen de oren. Toen vriendje 200+ met prop in achterband over de autobahn reed, zat ik in de stress. Hij niet want vertrouwde de uitleg dat je er wel 180 mee kon.
Zou zelf nooit bezuinigen op banden. Je hebt er maar twee tenslotte. Bij een auto ligt dat anders.

Rij ook regelmatig de schaamrandjes eraf. Maar vriendin wordt daar ondertussen zat van. Gaat wat irriteren zegt ze. Maar spuug of vaseline doet wonderen. :+
 
Ik heb mijn achterband volledig op gereden, ook met prop. Beter is een pluutje, die wordt van binnenuit rondom vastgelijmd en kan dan alle druk aan, werkt perfect. Maar die maatregelen kunnen alleen maar als de schroef op bepaalde delen in de band zit, volgens mij loopvlak, iets langs de rand en je kan ‘m weggooien.
 
Ik heb mijn achterband volledig op gereden, ook met prop. Beter is een pluutje, die wordt van binnenuit rondom vastgelijmd en kan dan alle druk aan, werkt perfect. Maar die maatregelen kunnen alleen maar als de schroef op bepaalde delen in de band zit, volgens mij loopvlak, iets langs de rand en je kan ‘m weggooien.
:^
 
Tijdens toertocht bij tanken zag monteur van garage dat achterband maatje erg slap was. Zat een spijker in. Ook een prop in laten zetten. Maar kan je best nog wel 200+ per uur mee. Weet alleen niet tot wanneer want prop slijt natuurlijk mee.
Was bij mijn achterband een pluutje, zelfde monteur als GB.
Het slijt gewoon mee met de band.
Band op, pluu op.
 
Laatst bewerkt:
Nog bedankt voor de tip! Heeft even geduurd maar lijkt perfect te werken :t

full


full
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan