Het grote CBR 900RR Fireblade topic deel 109

Status
Niet open voor verdere reacties.
Op begin van dit topic staat;

17" voorvelg upgrade voor de Fireblade SC28-SC33

Voor de Fireblade model '94-'97
- Voorvelg laatste type VFR 750 of CBR 600 F3, plug en play (incl remschijven)

Voor de Fireblade model '98-'99
- Voorvelg VFR 800 ('98-'02), remschijfvlakken 3,5mm af laten draaien en 2 wielbussen laten draaien die 2mm breder zijn dan origineel.

Hoe zit het met model SC28 '92-'93...welke oplossing voor de snelheids-opnemer ?...is hiervoor ook een plug and play oplossing ?
 
Daar zijn er hier mee bezig geweest, dacht MRT187. Maar wellicht weet Oerblade het ook.

Staat me bij dat er bij de oer ergens iets van een uitsparing zat bij de as, of het wiel oid voor de opnemer wat er bij nieuwere modellen niet zit. Bij de latere modellen zit de opnemer op het blok.
 
Op begin van dit topic staat;

17" voorvelg upgrade voor de Fireblade SC28-SC33

Voor de Fireblade model '94-'97
- Voorvelg laatste type VFR 750 of CBR 600 F3, plug en play (incl remschijven)

Voor de Fireblade model '98-'99
- Voorvelg VFR 800 ('98-'02), remschijfvlakken 3,5mm af laten draaien en 2 wielbussen laten draaien die 2mm breder zijn dan origineel.

Hoe zit het met model SC28 '92-'93...welke oplossing voor de snelheids-opnemer ?...is hiervoor ook een plug and play oplossing ?
Nee

Tenzij je een voorwiel te pakken krijgt van een vfr750R.
Alleen is die los nog zeldzamer dan de motor zelf
 
Laatst bewerkt:
Heb ff gekeken of ik een voorspatbord kon vinden van zo'n vfr750r, maar nergens te vinden :N Dat zijn allemaal zeldzame spulletjes... :/
 
Ik dacht dat het met een kabel ging, anders vragen op het vfr400 topic. Daar komen ook wel eens de 750 versie voorbij.
 
Laatst bewerkt:
Iemand nog een tip voor een goede ketting? Race niet, gewoon voor normaal/sportief weggebruik.

Kan zelf een DID 50VX x-ring ketting voor 110 euro kopen inclusief een setje JT tandwielen.
Of een Tsubaki 530 Alpha XrG x-ring goud (WOW :+ ) ketting met JT tandiwlen voor 130 euro

Probleem is ook, ga zelf geen ketting op mijn motor gooien, ten eerste heb ik het gereedschap niet, ten tweede vertrouw ik mijzelf niet met zoiets. En denk als ik bij een motorzaak aanklop dat ik de deur word gewezen gezien ik de ketting niet via hun heb gekocht.

Bij de meeste motorzaken in de buurt (Hardenberg/ommen/zwolle en omgeving) vragen ze snel 210+ euro inclusief montage, dat is best wel veel als je zelf een setje kan halen voor 110 euro.

Iemand nog een tip of een zelfstandige die het voor een vriendelijk prijsje wilt monteren als ik mijn eigen set meeneem? Anders probeer ik het nog bij een aantal zaken om met mijn eigen ketting langs te komen.

Alvast bedankt
 
Laatst bewerkt:
Heb je alleen maar grote motorzaken in de omgeving dan? Een klein motorzaakje/werkplaatsje zijn meestal welwillend om een set er op te monteren, zijn kleine klusjes die tussendoor kunnen.

Ik heb de mazzel dat er eentje om de hoek zit die je zelf ff laat sleutelen zodat hij met zijn eigen werk door kan gaan. Als je hem dan nodig hebt, regelt ie dat voor je en kan hij daarna weer verder. Kost hem minimale tijd en verdiend hij er toch nog wat aan.
 
Heb je alleen maar grote motorzaken in de omgeving dan? Een klein motorzaakje/werkplaatsje zijn meestal welwillend om een set er op te monteren, zijn kleine klusjes die tussendoor kunnen.

Ik heb de mazzel dat er eentje om de hoek zit die je zelf ff laat sleutelen zodat hij met zijn eigen werk door kan gaan. Als je hem dan nodig hebt, regelt ie dat voor je en kan hij daarna weer verder. Kost hem minimale tijd en verdiend hij er toch nog wat aan.

Ja meestal grote zaken, zit een beetje aan het zoeken. Moet ook wel een goed zaakje zijn en heb geen ervaring daarmee in de buurt. Heb de bekende zoals Gebben en Ten Kate maar ben niet bekend met de kleinere zaken in de buurt of waar ze zitten. Moet misschien maar even googlen.
 
Iemand nog een tip voor een goede ketting? Race niet, gewoon voor normaal/sportief weggebruik.

Kan zelf een DID 50VX x-ring ketting voor 110 euro kopen inclusief een setje JT tandwielen.
Of een Tsubaki 530 Alpha XrG x-ring goud (WOW :+ ) ketting met JT tandiwlen voor 130 euro

Probleem is ook, ga zelf geen ketting op mijn motor gooien, ten eerste heb ik het gereedschap niet, ten tweede vertrouw ik mijzelf niet met zoiets. En denk als ik bij een motorzaak aanklop dat ik de deur word gewezen gezien ik de ketting niet via hun heb gekocht.

Bij de meeste motorzaken in de buurt (Hardenberg/ommen/zwolle en omgeving) vragen ze snel 210+ euro inclusief montage, dat is best wel veel als je zelf een setje kan halen voor 110 euro.

Iemand nog een tip of een zelfstandige die het voor een vriendelijk prijsje wilt monteren als ik mijn eigen set meeneem? Anders probeer ik het nog bij een aantal zaken om met mijn eigen ketting langs te komen.

Alvast bedankt

Even doorrijden naar Dronten. Kom je bij Leusinks Motoren. (Anders even googelen) Volgens mij wil hij je wel helpen. Anders eerst maar bellen.
 
Even doorrijden naar Dronten. Kom je bij Leusinks Motoren. (Anders even googelen) Volgens mij wil hij je wel helpen. Anders eerst maar bellen.

Is niet echt om de hoek. Moet deze week richting Zwolle dus dan is het wel goed te doen. Ga even een belletje doen morgen.

Alvast bedankt :t

Prefereer jij zelf nog een merk/type ketting als het aankomt op de 2 bovengenoemde kettingsets? DID is mij wel bekend, het andere merk niet zozeer.
 
Laatst bewerkt:
Ketting besteld, eerst nog rondgebeld, Gebben was zo aardig om het voor minder dan een uurloon er onder te gooien.

Bedankt voor de tips nog.
 
Is niet echt om de hoek. Moet deze week richting Zwolle dus dan is het wel goed te doen. Ga even een belletje doen morgen.

Alvast bedankt :t

Prefereer jij zelf nog een merk/type ketting als het aankomt op de 2 bovengenoemde kettingsets? DID is mij wel bekend, het andere merk niet zozeer.
Kan je niet helpen. Breng de motor weg voor een beurt en haal het weer op. Geen idee wat er aan merk ingaat. Maar voldoet nog steeds wat ze doen.
 
Iemand nog interesse in een LeoVince SBK Titanium Uitlaat? SC44 929 en SC50 954 bolt-on.

Zeer netjes geen beschadigingen.

Kan wel foto's hier zetten mocht er interesse zijn. Op doe een PB.

140 euro.
 
Laatst bewerkt:
denk ik vraag het maar hier of iemand iets heeft liggen,

Ik ben opzoek naar de voorste rempomp van een 929 bouwjaar 2000/2001, maar een rempomp van een
954 bouwjaar 2002-2003 zou ook moeten passen.

Is voor een remmen upgrade voor mijn vtr firestorm, ik hoor het graag lieve mensen :)
 
Bedankt Chris voor je reactie,

Wat ik weet(van internet) is dat de rc vd 929 meer vloeistof verzet met dezelfde slag als die van een 954. Met de 954 heb je meer gevoel met hoe hard je remt. Radiale centjes heb ik overigens nu ook niet. Ik heb geremd met klauwen en hoofdremcilinder van een 954 en dat gaf veel stopkracht. Keuze van remvoering is ook bepalend en nog wat dingen. Maar ik zoek dus of een 929 of 954 hoofdremcilinder.
Iemand iets liggen?


954 pomp is intern iets verbeterd, zou die pakken
of een radiale pomp van een ander model, nog fijner
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan