Het grote CBR 900RR Fireblade topic deel 109

Status
Niet open voor verdere reacties.
Goed om te weten hoeveel er ongeveer uit de tank gereden moet worden om het lampje te zien! Voor zover als dat ik weet zijn beide motoren verder nog redelijk standaard, op de demper na. Dus geen pc en dergelijke. Komt misschien ooit nog wel, eerst maar gewoon rijden!

Welkom hier!

(enne: de gele fireblade is het mooiste! O-) )

Weet je zeker dat je niet de rode bedoeld! :+ :9
 
Goed om te weten hoeveel er ongeveer uit de tank gereden moet worden om het lampje te zien! Voor zover als dat ik weet zijn beide motoren verder nog redelijk standaard, op de demper na. Dus geen pc en dergelijke. Komt misschien ooit nog wel, eerst maar gewoon rijden!Weet je zeker dat je niet de rode bedoeld! :+ :9

Dat weet ik zeker :Y

Maar ik ben ook een beetje bevooroordeeld:
full



;)
 
Lekker vakantie adresje?
Yep, 2e keer dat we hier zijn. Vandaag lekker 43°C, dus was heel rot om te vertoeven in het zwembad :P
Blijft heel de week nog zo, dus maar eens kijken wanneer we de omgeving gaan checken. Er is in die 4 jaar echt enorm veel bij gebouwd en ze schijnen nog maar net over de helft te zijn met bouwen. Hotel 27 van 50 staat er pas, er komen nog een paar zwemparadijzen, shopping malls en skihal e.d., dus ze gaan lekker :o
Ik zie ze hier alleen maar met van die lichte brommerts rijden, uiteraard in korte broek, t-shirt en teenslippers. Een helm is ook voor pussys he... :') Maarrrr, wel een dikke sun-dried 125cc Repsol gezien 8-)
Een ding is zeker, ik zou hier (Turkije), buiten de temperatuur om, van mijn levensdagen niet durven rijden :N
 
Laatst bewerkt:
Yep, 2e keer dat we hier zijn. Vandaag lekker 43°C, dus was heel rot om te vertoeven in het zwembad :P
Blijft heel de week nog zo, dus maar eens kijken wanneer we de omgeving gaan checken. Er is in die 4 jaar echt enorm veel bij gebouwd en ze schijnen nog maar net over de helft te zijn met bouwen. Hotel 27 van 50 staat er pas, er komen nog een paar zwemparadijzen, shopping malls en skihal e.d., dus ze gaan lekker :o
Ik zie ze hier alleen maar met van die lichte brommerts rijden, uiteraard in korte broek, t-shirt en teenslippers. Een helm is ook voor pussys he... :') Maarrrr, wel een dikke sun-dried 125cc Repsol gezien 8-)
Een ding is zeker, ik zou hier (Turkije), buiten de temperatuur om, van mijn levensdagen niet durven rijden :N
Over pussy's gesproken. 8-)
 
Afgelopen zondag problemen gehad met starten. Motor staat na elke rit aan de druppellader maar na een ochtend de sessies rijvaardigheid gegeven te hebben wilde de motor na de 3e middagsessie niet meer starten. Werd dus aanduwen. Naar huis rijden was ook geen probleem dus dan maar de accu de schuld geven.
Accu gekocht bij AWaccu in maart en die mensen gelijk gebeld. Geen probleem want accu kon opgehaald en bij hun doorgemeten worden. Bij defect werd deze vervangen en zo niet dan kwam de accu weer retour. Maar ja, vrijdag as gaat de toertocht buitenland van start dus geen tijd om daarop te wachten. Nieuwe besteld die de dag erna bezorgd werd want zij moesten toch hier zijn. Zo kon de oude gelijk mee voor onderzoek.
Wat blijkt na omzetten? Motor wilde helemaal niet meer starten. Hele dag aan het kloten geweest. Zelfs met de auto ervoor. (Oppassen want als je een hogere spanning op de motor zet kan je je CPU doorbranden, maar ik heb geluk gehad dus)
Lichte paniek want toertocht nadert snel. Dus vandaag Leusinks gebeld. Die heeft vakantie dus ietsie meer paniek. Martins Motorservice in Lelystad gebeld. En ondanks dat zij het erg druk hadden door vakantieperiode wilde zij toch mijn motor komen halen. Hulde!!!
Echter, toch nog maar gekeken bij de blade en zag dat kabeltje van accu naar PC een knikje had. Bleek kabelbreukje te zijn. Gemaakt en motor startte dus als vanouds. Drukken en lopen.
Gelijk gemeten naar de laadstroom. 12,7 volt bij stationair. Bij 2000 rpm 14,5 volt
dus goed echter bij 3000 rpm 13,3 volt. Niet goed. Licht dus aan de spanningregelaar.
Gelukkig had ik nog eentje liggen dus die erop. En die blijkt bij alle toerentallen keurig rond de 14,5 te leveren. Probleem opgelost en dus vol vertrouwen naar de TTB.

Wilde wel even hulde brengen aan AWaccu die keurig meedenkt. Tips gaf en zelfs belde dat na testen bleek dat mijn oude accu in orde was. Dat het daar niet aan lag. Accu's werden dus weer geruild en dat ging zo snel omdat zij toevallig deze kant op moesten en het vandaag geregeld kon worden.
Ook hulde aan Martins Motorservice die spontaan aanbood te helpen omdat bij mij de nood hoog was maar achteraf gelukkig zelf op te lossen was.
 
Wordt waarschijnlijk een zwarte 2005/2006
Oei. Vind de 2004/2005 niet zo mooi. Beetje te grote kuip en wordt zo een tupperware bak.
De 2006/2007 daarentegen een pracht fiets. Na de 954 de mooiste Blade.
Vanaf 2008 vind ik het niets meer. Maar ja, smaken verschillen.

Succes met de aanschaf. Hoor/lees het wel wat het geworden is.
 
Ik snap wat je bedoelt, heb nog even goed gekeken.
Wist niet dat er zoveel verschil in zat, ga wel voor de 2006

Ik heb het met de blade's na 99 tot 2004 deze vond ik persoonlijk niet mooi.
Te smalle hap, geen body te iel.
Maar dat is persoonlijk he.
 
Laatst bewerkt:
Ik snap wat je bedoelt, heb nog even goed gekeken.
Wist niet dat er zoveel verschil in zat, ga wel voor de 2006

Ik heb het met de blade's na 99 tot 2004 deze vond ik persoonlijk niet mooi.
Te smalle hap, geen body te iel.
Maar dat is persoonlijk he.


Dat is zeker waar!

Zo vindt ik de modellen van 2004 t/m 2007 niet mooi, maar bijvoorbeeld de modellen vanaf 2008 weer wel :9~
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan