Jinlun 125, start niet goed

dannyboy001

MF'er
14 jun 2017
36
0
hallo vrienden ben nieuw hier wie weet raad heb me onlangs een jinlun 125 gekocht hem uit elkaar gehaald en de kader opnieuw een laklaagje gegeven was roest op nu alles terug monteren maar krijg geen ontsteking meer en richtingaanwijzers gaan ook niet heb al nieuwe batterij en bougies gekocht grt dannyboy
 
Welkom Danny en met alle respect, het is duidelijk dat je er weinig verstand van hebt en dus gaan we je proberen te helpen.
Je hebt nieuwe bougies en een nieuwe batterij gekocht, terwijl daar waarschijnlijk niets aan mankeert.

Je had de boel uit elkaar gehaald en weer in elkaar gezet, dus het meest waarschijnlijke is dat er een paar aansluitingen verkeerd zijn gemaakt, of zoals de vorige geachte afgevaardige al zei, dat er geen massa is bij bepaalde onderdelen van de elektrische meuk.
 
Ik denk dat het nieuwe laklaagje zorgt voor het gebrek aan massa.

Jammer voor je nieuwe laklaag maar op de massa punten de frame blank schuren inspuiten met zuurvrije vaseline om roest te voorkomen.

Om te beginnen met de kabel van de minpool naar het frame.
 
bedankt vrienden voor de tips al. batterij was aan vervanging toe lade niet meer op motor heeft twee jaar stil gestaan denk dat het ergens moet met electriek te maken hebben voor de ontsteking lichten branden alarm werkt ook, startmotor slaat ook aan zou het dan nog de massa kunnen zijn heb twee kabels van massa op het frame staan mms eentje bijleggen direct naar motor
 
bedankt vrienden voor de tips al. batterij was aan vervanging toe lade niet meer op motor heeft twee jaar stil gestaan denk dat het ergens moet met electriek te maken hebben voor de ontsteking lichten branden alarm werkt ook, startmotor slaat ook aan zou het dan nog de massa kunnen zijn heb twee kabels van massa op het frame staan mms eentje bijleggen direct naar motor

Normaal gesproken niet nodig maar je kan het even testen door een zwarte start kabel aan de minpool te klemmen en aan het motor blok. Als dat het probleem oplost dan weet je dat het nut heeft.

Zelf zou ik als 2e kijken naar de massa van de CDI (if any) en de hoogspannings spoelen.
 
massa kabel bijgelegd heeft niets opgeleverd heb hier op het forum gelezen dat op de drie gele draden dezelfde spanning moet zitten van de regelaar heb dat nagemeten en zit daar met verschillende spanningen hoe kan ik foto's bijplaatsen ?
 
Alles nalopen, alle massadraden doormeten naar je min van de accu, als die goed zijn ga je via een schema kijken waar je spanning moet hebben en doormeten....tis niet anders
 
jawel hoor voordat ik hem uit elkaar heb gehaald heeft de motor gedraaid
waar vind ik zo een schema heb er twee gevonden maar ontbreken nog pagina's die nergens te vinden zijn
 
bedankt vrienden voor de tips al. batterij was aan vervanging toe lade niet meer op motor heeft twee jaar stil gestaan denk dat het ergens moet met electriek te maken hebben voor de ontsteking lichten branden alarm werkt ook, startmotor slaat ook aan zou het dan nog de massa kunnen zijn heb twee kabels van massa op het frame staan mms eentje bijleggen direct naar motor

Waarom denk je dat zo?

Ik lees dat je geen ontsteking hebt, maar bedoel je hiermee dat je geen vonk hebt of dat hij gewoon niet aan wil slaan?

In het geval van geen vonk zou ik de bougiedop/kabel , bobine, CDI en spoel doormeten/nakijken.
 
heb geen vonk cdi heb ik al met andere geprobeerd spoel geeft door bougiedop en kabel heb ik andere gebruikt bobines geven door batterij en bougies zijn nieuw
sorry zou het niet meer weten
 
Onderbrekingen in het circuit/kabelbreuken (ik ga er vanuit dat die vanaf stator/cdi/e.d hebt gecheckt)? Problemen met killswitch/jiffy/contactslot? (Geen idee of dit op zo'n chinees ding zit)

De spie in je krukas ook al gecontroleerd?
Wat zijn de waardes die je gemeten hebt op je spoel?
 
hallo beste vrienden hier ben ik terug na veeeel zoekwerk heb ik gevonden wat er mis was beide cdi's stuk en bobijn ook nu heb ik ontsteking maar motor slaat niet aan benzine krijg ik want na wat lang proberen zijn beide bougies nat heb wel de indruk dat de vonken op bougie wat zwak zijn en ze moeillijk kan zien iemand een verklaring daarvoor dank u
 
Hallo beste vrienden, hier ben ik terug.

Na veeeel zoekwerk heb ik gevonden wat er mis was: beide cdi's stuk en bobijn ook.

Nu heb ik ontsteking, maar motor slaat niet aan.

Benzine krijg ik, want na wat lang proberen zijn beide bougies nat. Ik heb wel de indruk dat de vonken op bougie wat zwak zijn en ze moeilijk kan zien.

Iemand een verklaring daarvoor dank u
 
hallo janbros die staat goed krijg hem stillaan aan de praat hij slaat aan nu met choke volledig open maar blijft niet draaien vandaag carburator terug volledig gereinigd en alle sproeiers doorgeblazen zal morgen zien wat het heeft opgeleverd dank je voor de tip
 
Terug
Bovenaan Onderaan