Is een GS550 1977 zonder accu te gebruiken ??

Ronald Beije

MF'er
6 okt 2013
79
0
ROSMALEN
Hallo,

Voor mijn een nieuw project:"GS550 1977 Cafe Racer.

Vanwege ruimte gebrek,het gewicht, en de optiek wil ik de accu laten vervallen. Motor is voorzien van Kickstart.
Reeds getest te starten met Kickstart zonder acccu, maar dan start hij niet.

Een auto is ook zonder accu aan te duwen/trekken.
Werkt een kickstarter bij een motor niet het zelfde ?

Kan iemand me vertellen of het uberhaupt mogelijk is en wat er eventueel moet worden aangepast.

Mogelijk wordt het reeds beschreven in een Topic ?
Ik hoor graag van jullie

Bij voorbaat dank Ronald Beije
 
~
akkoord :Y
ik stel voor om hem een rood sleuteltje te geven, want rood is de kleur van .... nou , dat raadt je zelf wel })

Rob kent enkel zwart en wit, maar weet niet dar er verschillende tinten grijs zijn. Rob weet ook niet hgoe het laadsysteem van een GS werkt. Rob weet ook niet dat er motorfietsen met injectie zonder batterij zijn, ...
en dan is er nog het verschil tussen een CDI en een TCI[/quote
 
Laatst bewerkt:
Een auto kun je aanduwen zonder accu,veel onzin gehoord maar dit slaat alles.
Als die auto injectie heeft wil hij niet eens meer draaien
De spanning voor die injectie pakt hij van de accu af ,.
Anders werkt de injectie niet.
De accu op zijn beurt weer word opgeladen door de dynamo.
Dus aan duwen en aan slaan gaat nooit zonder accu.
Ook een oudere auto gaat niet aan zonder accu ,als die contactpuntjes heeft etc,die gebruik spanning van de accu,
Ik denk dat dat met jouw motor ook zo is .
Maar doe wat je wilt ,en denken wil,een motor zonder accu .
hoe los je dat op,je dynamo levert toch stroom aan iets?.
Haal je die er ook uit ,en je hebt een remlicht en knipperlichtjes toch nodig of een koplamp.
maar zonder stroom ,werkt dat niet ,en die stroom komt van een accu.
Ik hoor en lees veel ,maar dit slaat wel alles ,
Maar ja alles bij die geknutselde cafe racer om hem zo minimalistisch te maken ,nu weer een vraag werkt het zonder accu,
Ik denk dat jij eerst een boek lezen moet qua techniek, hoe een motor werkt ,en waarom er een accu ingebouwd zit .
En hoe die accu stroom,spanning levert aan de ontsteking en wat dat precies doet.
Maar heb denk al wel genoeg verklapt. de vraag hierop weet je wel .
Zonder accu dus ,nee ....


Waarom een auto met injectie vergelijken met een motor uit 1977?
 
Ik stelde mijn vraag omdat ik er zelf weinig verstand van heb, volgens mij is mede daarvoor dit Forum in het leven geroepen. We hebben allemaal dezelfde passie, de een met meer ervaring dan de ander.

Bedankt voor de vele leuke en waardevolle reacties, jammer dat er dan zon eikel tussen zit die mijn hele topic verziekt met zijn onzinnige uitspraken omdat hij denkt overal verstand van te hebben.
Ik hier verder niet meer op in maar wilde het wel even gezegd hebben.

Als er mensen die voor mij nog wel waardevolle info hebben hoor ik het graag.
Voor als nog denk ik dat ik op zoek ga naar een kleine accu. Zijn er mensen die hiervoor misschien een geschikt adres hebben ??
 
Als jij zo,slim bent Janbros ,waarom heb ik dan geen enkel antwoord van jouw kant gezien op topic starter zijn vraag.

als ik het niet "bijna zeker" weet, zeg ik niks. daarom.
maar dat wil niet zeggen dat ik daarom de foute antwoorden van een ander waar TS al helemaal niets aan heeft niet mag weerleggen.

ik zie dat jij nu ook alleen maar mijn persoon aanvalt ipv in te gaan op de punten die ik aanhaalde.
wat is het verschil tussen een TCI en een CDI ?
wist je dat er ook injectie zonder batterij is ?
weet je hoe het laadsysteem van een GS werkt en waarom dat fundamenteel anders is tov elke auto ?
 
als ik het niet "bijna zeker" weet, zeg ik niks. daarom.
maar dat wil niet zeggen dat ik daarom de foute antwoorden van een ander waar TS al helemaal niets aan heeft niet mag weerleggen.

ik zie dat jij nu ook alleen maar mijn persoon aanvalt ipv in te gaan op de punten die ik aanhaalde.
wat is het verschil tussen een TCI en een CDI ?
wist je dat er ook injectie zonder batterij is ?
weet je hoe het laadsysteem van een GS werkt en waarom dat fundamenteel anders is tov elke auto ?

Pas aangemeld,36 posts geplaatst.Je zou ze eens terug moeten lezen.Zeer aanvallende,aggressieve antwoorden alsof die boos op heel de wereld is.Geloof niet dat we daarop zitten te wachten.
 
Laatst bewerkt:
Nou het blijkt...het ligt aan het systeem wat gebruikt is.
Ik heb zelf een Honda NSR blokje onder mijn quad...welliswaar 2 tact 180cc maar toch...
De soanningsregelaar is kapot en de electronica zoals CDI en zo zitten in het primaire circuit..daar komt tussen de 5 en 60 volt op te staan. Loopt altijd dat kreng en zonder accu.

Om op de GS550 terug te komen...je hebt spanning op je bobines nodig om te vonken, die spanning kan jou dynamo niet opwekken met starten dus heeft hij een buffer nodig zoals een accu.. Een condensator per bobine kan ook maar dan moet deze eerst geladen worden door te een paar keer te kicken...of dat voldoende is weet ik niet.
Ik zou voor een kleine accu gaan van een paar Ah, iets van een scooter of zo..ik heb er ene die is 5x10x7 cm..4Ah..die krijg je toch wel ergens weggewerkt ?

By the way...ik heb nog onderdeeltjes van een 450 liggen...als je intresse hebt...
 
Laatst bewerkt:
Dit gaat er waarschijnlijk wat ongelukkig uitkomen. ;)

Mijn DR500 ging ook prima zonder accu, maar heeft een motor met meerdere cilinders ook een andere werking van de ontsteking nodig?
Natuurlijk heeft een motor met meerdere cilinders een andere ontsteking dan een 1 cilinder, maar is de onsteking van een multicilinder anders in opzet?

Snapie? ;)
 
\
, jammer dat er dan zon eikel tussen zit die mijn hele topic verziekt met zijn onzinnige uitspraken omdat hij denkt overal verstand van te hebben.
Ik hier verder niet meer op in maar wilde het wel even gezegd hebben.


Zo stoer hoor wat je zegt,
Ik denk jij bent grootste eikel hier .jij begint toch hier domme vragen te stellen.
Zoek het uit met je accu,cafe racer en weet ik veel nog meer.

Ik vraag mij een beetje af of jij je wel bij het juiste forum hebt aangemeld? 't Is hier voor motorproblemen etc. hè....
 
BMW tweekleppers hebben een grote framebuis waar dit soort accupakketten inpassen. In optimale toestand kan je daar zelfs elektrisch mee starten.
Een GS550 heeft volgesn mij niet zo'n mooie buis, maar je kunt natuurlijk een heel klein pakketje LiFePO4!bij elkaar solderen en die ergens verstoppen. Dan zit je niet met een condensator en kan je de eerste kick starten.
 
Een condensator is zo klein die kan je bijna overal kwijt, kan je prima gebruiken op een GS550.
Ik heb een tijdje met een Batpac op mijn GT750 gereden ging perfect, alleen je startmotor kan je niet meer gebruiken.
 
Laatst bewerkt:
Is het in zo'n geval ook niet mogelijk om een mini loodaccu van bijvoorbeeld een alarmcentrale te gebruiken?

Ik zit hier toevallig te kijken naar een "alarmguard CJ12-1.3"

Is 12 volt 1.3 Ah en meet 97 x 43 x 58 mm (l x d x h) inclusief de aansluitingen. Daar moet je dan wel voor zorgen dat je de startmotor ook echt niet probeert rond te laten gaan. :)

Ik kan me voorstellen dat deze eenvoudig in te bouwen is, genoeg puf heeft voor de ontsteking in de momenten dat de dynamo dit nog niet heeft.

Voor cyclisch gebruik kan de laadspanning tussen de 14.4 en 15 volt zijn, voor standby gebruik 13.5 tot 13.8 volt.

Zo een dus eigenlijk: linkje

db
 
Laatst bewerkt:
Wat een geweldig topic!
Op het internet kun je alles vinden over de werking van ontstekingsystemen en over carburateurs en injectie.

Met een elektronische ontsteking kan een motorfiets een dag rijden op een heel klein accuutje.

Magneetontsteking genereert zelf spanning en carburateurs hebben geen spanning nodig.

Zoek het maar eens uit via google.
 
je kunt natuurlijk een heel klein pakketje LiFePO4!bij elkaar solderen en die ergens verstoppen.

Lithium-ion cellen zijn ontzettend gevoelig voor een correcte laadcyclus (stroombegrenzing tot 4,10 of 4,20V, daarna die spanning exact vasthouden bij afnemende laadstroom) en zijn direct kapot als ze een keer diep ontladen worden.

Je kunt ze dus wel gebruiken, worden als 12V accu's geleverd inclusief beveiligings elektronica, maar losse cellen aan elkaar solderen en in de motor knopen gaat niet werken. Zelfs als je de complete accu met protectie IC pakt, moet je alsnog de oplaad kant van het verhaal oplossen.

Veruit handiger blijft dus een miniatuur lood/zuur accu.
 
Pas aangemeld,36 posts geplaatst.Je zou ze eens terug moeten lezen.Zeer aanvallende,aggressieve antwoorden alsof die boos op heel de wereld is.Geloof niet dat we daarop zitten te wachten.

En hij weet het zelf denk ik ook stiekum wel, als je ziet hoeveel postings van zichzelf er nadien weer leeg gehaald worden, gezien over heel zijn "posting-historie"
 
En hij weet het zelf denk ik ook stiekum wel, als je ziet hoeveel postings van zichzelf er nadien weer leeg gehaald worden, gezien over heel zijn "posting-historie"


Blijkbaar hou ik je erg bezig, je zoekt en pluist me na op,dit motorforum..
Ik heb weer gereageerd ergens anders ,dat zal,je ook wel weer gezien hebben met je uitzoeken van mijn berichtjes ,en zie niet alles wat ik zeg is onzin ,..
Succes ermee mijn gangen op,dit forum na te gaan .alsof je niks beters te doen hebt.
Geniet er wel van, ik heb hier toch enkele volgers omtrent mijn berichtgevingen op forum
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan