Valentino Rossi deel 19 - Vanuit de schaduw

Rossi staat na Valencia '17...

  • 1e

    Stemmen: 17 31,5%
  • 2e

    Stemmen: 9 16,7%
  • 3e

    Stemmen: 12 22,2%
  • Anders

    Stemmen: 16 29,6%

  • Totaal aantal stemmers
    54
  • Opiniepeiling gesloten .
Status
Niet open voor verdere reacties.
De Honda RC211V was een superieure machine tov de rest, in die jaren was Rossi oppermachtig en iedereen was bang voor een herhaling van het Doohan-tijdperk. Dat was voor Rossi één van de motivaties om het op een ander merk te gaan proberen.

Uiteraard gaan de jaren tellen en hij is al jaren niet meer de beste. Maar het blijft een genot om hem te zien presteren. Kwalificatie is nog nooit zijn sterkste punt geweest, maar in de race rijdt hij (meestal) voorin of iig in de subtop.

Wat is verder de chemie van Rossi als fenomeen? Hij heeft benzine door zijn aderen stromen, hij is altijd met motorsport bezig, 24/7. Voor die passie en inzet kan ik alleen maar waardering opbrengen. Hij (lijkt) heel gewoon gebleven, chillen met familie en vrienden, lekker eten aan een simpele keukentafel enz. Je zult hem niet zien in een luxe 5 sterren restaurant of bij een op dat moment hippe artiest op bezoek. Hij loopt gewoon het liefst rond in zijn hoody ipv dure designerkleding. Hij heeft een muzieksmaak waar ik mij ook in kan vinden. Hij heeft zelfspot door bijvorbeeld een special helm met een ezel of klok. Maar ook weet hij mij kippenvel te bezorgen met een helm gebaseerd op het numemr 'wish you were here' van Pink Floyd. Het zal ook de generatie zijn, ik ben maar een paar jaartjes ouder, ik heb zijn complete carrière gevolgd en heb hem al op diverse cicruits zien rijden, zien winnen, maar ook zien crashen (Mugello 2010 en 2013).

Ik moet er niet aan denken dat Rossi bijvoorbeeld dit jaar al aan zijn 20e wereldkampioenschap op rij toe zou zijn, verschrikkelijk saai lijkt me dat.
Maar ik hoop wel dat we nog een paar jaar van hem mogen genieten op de circuits, zolang hij tenminste op niveau blijft, maar dat vindt hij zelf ook natuurlijk. De hoop op zijn 10e heb ik opgegeven, ik was erbij in Valencia 2015 en dat had zijn 10e moeten worden. We weten allemaal hoe dat verlopen is en dat heeft hij in mijn ogen aan zichzelf te danken gehad. Echt superzonde, maar we maken allemaal wel eens fouten, vooral in de emotie. We blijven per slot van rekening allemaal mensen, ook Valentino Rossi...


Amen!!

Dan behoren wij tot de Rossi 'generatie', zelf ook nog maar bijna 42
Al hopen wij toch nog steeds op zijn 10e. wat mij betreft pakt hij de 10e op zijn 40ste :Y
 
Laatst bewerkt:
Dat ligt er maar net aan hoe je het bekijkt. Het ging immers om Rossi. Rossi vs Marquez of Marquez vs Rossi.

Niet Honda vs Rossi of Honda vs Yamaha etc.

Natuurlijk begrijp ik dat het je ook kan zien als Rossi werkt voor Yamaha dus Yamaha. Uccio werkt echter voor Rossi dus ja. Zijn taak is onder andere in dienst van Rossi werken en dat deed hij.

Ik vind het zelf erg dom van Yamaha. Al het gedoe en dan gaan de bobo's er een schepje boven op doen. Zijn zij soms ook achterlijk? Pak het vliegtuig, zorg dat je zsm bij het team bent om iedereen te vertellen waar je niet blij mee bent. Zo los je problemen op zonder onnodige ophef te veroorzaken. Welk bedrijf of merk wilt zo in de media komen?

Ik verbaas mij echt enorm deze dagen over het MotoGP circus. Enorm amateuristisch als ik het vergelijk met de F1. Zo vreemd aangezien het ouder is dan dat ik ben dus zou je verwachten dat men de ervaringen heeft om zaken goed aan te pakken, maar schijnbaar ben ik te optimistisch.
Bij mij gaat Lin Jarvis in de fout, hij moest op dat moment zijn verantwoordelijkheid nemen en laten zien wie er de baas is in de box. Hij staat op dat moment als hoogste in rang en moet op dat moment de "lagere" in rang beschermen.Hij vertegenwoordigd op dat moment toch yamaha, komen de mensen van honda dan langs om het 1 en ander uit te klaren dan stuur je daar toch niet een PA op af :?
 
Iedereen oordeelt alsof ze er bij waren !

Stel !!!! Dat Rossi bij binnenkomst tegen zn maat Uccio zegt dat die flapk*t van een MM niet hoeft te komen met een handje of dat Rossi aangeeft zich niet goed te kunnen beheersen dan is het toch prima dat Uccio dit aangeeft ? Rossi heeft hem al jaren in de box omdat het zn maatje is maar ook omdat hij veel dingen regelt.
Jarvis zat misschien persoonlijk wel wat in twijfel tussen zn rijder en de fabriek oid.. wie weet.

Als Yamaha Uccio gaat verbieden krijgen ze aan Rossi nog een rare denk ik, meeste mensen/ fans / klanten etc staan toch achter Rossi.


Al met al denk ik dat er veel dingen worden gezegd / geroepen omdat het zo hoort of omdat ze geen bepaalde kant willen kiezen etc etc, ook las ik ergens dat er in de paddock al langer een rare sfeer hing omtrent MM en VR en dat het op deze manier tot een uiting is gekomen
 
Iedereen oordeelt alsof ze er bij waren !

Stel !!!! Dat Rossi bij binnenkomst tegen zn maat Uccio zegt dat die flapk*t van een MM niet hoeft te komen met een handje of dat Rossi aangeeft zich niet goed te kunnen beheersen dan is het toch prima dat Uccio dit aangeeft ? Rossi heeft hem al jaren in de box omdat het zn maatje is maar ook omdat hij veel dingen regelt.
Jarvis zat misschien persoonlijk wel wat in twijfel tussen zn rijder en de fabriek oid.. wie weet.

Als Yamaha Uccio gaat verbieden krijgen ze aan Rossi nog een rare denk ik, meeste mensen/ fans / klanten etc staan toch achter Rossi.


Al met al denk ik dat er veel dingen worden gezegd / geroepen omdat het zo hoort of omdat ze geen bepaalde kant willen kiezen etc etc, ook las ik ergens dat er in de paddock al langer een rare sfeer hing omtrent MM en VR en dat het op deze manier tot een uiting is gekomen

nogmaals de box is op dat moment werk gebied van de Yamaha fabriek. dan heeft een ucchio die gewoon niet in dienst is van Yamaha daar totaal geen rechten. Hij mag er bij godsgratie zijn. als Rossi vind dat MM daar niet had mogen komen had hij dat bij Jarvis moeten melden en die heeft dat dan te regelen. Niet zijn vriendje die er toevallig bij staat.

Het is gewoon een arbeidssituatie in die pitbox op dat moment. Het lijkt er op dat mensen dat hier nog wel een beetje vergeten.
 
nogmaals de box is op dat moment werk gebied van de Yamaha fabriek. dan heeft een ucchio die gewoon niet in dienst is van Yamaha daar totaal geen rechten. Hij mag er bij godsgratie zijn. als Rossi vind dat MM daar niet had mogen komen had hij dat bij Jarvis moeten melden en die heeft dat dan te regelen. Niet zijn vriendje die er toevallig bij staat.

Het is gewoon een arbeidssituatie in die pitbox op dat moment. Het lijkt er op dat mensen dat hier nog wel een beetje vergeten.
Jij bent gewoon zo anti Rossi dat je zit te zoeken naar situaties.
 
Over simpel gesproken, jij beweert op 1 dag eerst dat Uccio werknemer is van Yamaha en in een andere post dat hij niet in dienst is bij Yamaha!?
Pff wat een gezeik allemaal.
 
Blijkbaar inzichten in de contracten en/of afspraken ofzo ?

Daarbij gaf ik een stelling aan, ik weet niet hoe het zit en ga dus ook niet net doen alsof ik het wel weet ;)
 
Volgens mij heb je als team niks te zoeken in de pitbox bij een ander team tenzij je uitgenodigd wordt !



Als hij bij het team Yamaha zou zitten zou hij ook teamkleding dragen lijk mij....en wat hij daar doet zal mij een worst zijn.
Na de race mag hij daar rustig lopen ...ik ben ook zat bij hun in de box geweest...alleen tijdens werkzaamheden heeft een niet teamlid daar niks te zoeken.
full
 
Laatst bewerkt:
Als hij bij het team Yamaha zou zitten zou hij ook teamkleding dragen lijk mij....en wat hij daar doet zal mij een worst zijn.
Na de race mag hij daar rustig lopen ...ik ben ook zat bij hun in de box geweest...alleen tijdens werkzaamheden heeft een niet teamlid daar niks te zoeken.
Checking clothes.. checking.. not applicable .. you are right. ;)

full
 
Laatst bewerkt:
nogmaals de box is op dat moment werk gebied van de Yamaha fabriek. dan heeft een ucchio die gewoon niet in dienst is van Yamaha daar totaal geen rechten. Hij mag er bij godsgratie zijn. als Rossi vind dat MM daar niet had mogen komen had hij dat bij Jarvis moeten melden en die heeft dat dan te regelen. Niet zijn vriendje die er toevallig bij staat.

Het is gewoon een arbeidssituatie in die pitbox op dat moment. Het lijkt er op dat mensen dat hier nog wel een beetje vergeten.
Hoe weet jij dat nou? Heb je de contracten er op na gelezen? :z

Wellicht staat er in het contract van Rossi dat Uccio er bij moet zijn. :Z

Pure aannames net als de rest van ons.
 
Laatst bewerkt:
nogmaals de box is op dat moment werk gebied van de Yamaha fabriek. dan heeft een ucchio die gewoon niet in dienst is van Yamaha daar totaal geen rechten. Hij mag er bij godsgratie zijn. als Rossi vind dat MM daar niet had mogen komen had hij dat bij Jarvis moeten melden en die heeft dat dan te regelen. Niet zijn vriendje die er toevallig bij staat.

Het is gewoon een arbeidssituatie in die pitbox op dat moment. Het lijkt er op dat mensen dat hier nog wel een beetje vergeten.

Ik ben het helemaal met je eens, Jarvis had hier moeten optreden en niet Uccio.

Hoe de verhoudingen verder liggen binnen het Yamaha team zal mij een worst zijn. Jarvis is de baas dus moet hij het regelen/oplossen.

Verder hoop ik dat de hoogste baas binnen de motorsportbond ook eens gaat ingrijpen, zodat we weer een normaal en sportief kampioenschap gaan krijgen, waarin ook de fans samen weer van de sport kunnen gaan genieten, en er geen haat en nijd is tussen de fans onderling, maar wederzijds respect.

Niemand is groter dan de sport.
 
Heren, heren, heren en dames O-)

LET IT GO, LET IT GOOOO
Neem hierbij het liedje van de film Frozen in gedachte

Hoelang kan je hier nog over door 'pruttelen'??
Zolang niemand van hier er op DAT moment daar erbij is geweest...
Is er NIEMAND die precies weet hoe de vork in de steel steekt.

Dus LET IT GO, LET IT GOOO....

En kijk vooruit.


thats just my 2cts
 
Ik ben het helemaal met je eens, Jarvis had hier moeten optreden en niet Uccio.

Hoe de verhoudingen verder liggen binnen het Yamaha team zal mij een worst zijn. Jarvis is de baas dus moet hij het regelen/oplossen.

Verder hoop ik dat de hoogste baas binnen de motorsportbond ook eens gaat ingrijpen, zodat we weer een normaal en sportief kampioenschap gaan krijgen, waarin ook de fans samen weer van de sport kunnen gaan genieten, en er geen haat en nijd is tussen de fans onderling, maar wederzijds respect.

Niemand is groter dan de sport.

:^
 
Grote Zeus! Nog steeds dit geëmmer?! Morgen weer een FP, eindelijk weer iets relevants \o/
 
Heren, heren, heren en dames O-)

LET IT GO, LET IT GOOOO
Neem hierbij het liedje van de film Frozen in gedachte

Hoelang kan je hier nog over door 'pruttelen'??
Zolang niemand van hier er op DAT moment daar erbij is geweest...
Is er NIEMAND die precies weet hoe de vork in de steel steekt.

Dus LET IT GO, LET IT GOOO....

En kijk vooruit.


thats just my 2cts

:^

Best raar dat het hier zo lang gaat over wie op welk moment wel of niet iets mag doen.

Aan de ene kant klagen we dat de NL overheid teveel regeltjes opstelt, maar nu gaat het er zelfs over wie volgens de regels MM de toegang had moeten ontzeggen en of de regeltjes het wel goed vinden dat Uccio MM te woord staat...
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan