Het geweldige Honda CBR1000RR Fireblade topic deel 81

Status
Niet open voor verdere reacties.
Vreemd afgesleten in de zin van dat 1 remblok zo goed als op is terwijl de anderen normale slijtage tonen en nog verre van op zijn.
De bus die opgesloten zit tussen de lagers is aanwezig en sluit normaal aan. Het enige wat ik nog kan bedenken is dat wellicht de opvulbussen die op de lagers en in de keerringen vallen mogelijk een verkeerde hoogte hebben. Dit lijkt me overigens stug aangezien de as en de bussen prima passen. De poten sluiten wel netjes het wiel op, de poten komen iets samen als ik de bout in de as draai.

De lagers verwijderen lukt me wel, echter de montage is iets wat onduidelijk. Er staat bijvoorbeeld nergens of het lager er tot aan de aanslag in moet. Enig idee?

Het zou kunnen dat de zuigers in de klauw aan de zijde van het afgesleten remblok niet goed teruggaan waardoor dat remblok iets blijft aanlopen.

Ik zou zeker de boel goed schoonmaken, zeker de remzuigers en na montage checken of de boel niet aanloopt.

De lagers moeten er helemaal in tot ze niet verder kunnen, als je ze erin tikt hoor je ook als ze op de zitting komen.

Weer lekker warm stoken en eventueel de lagers een nachtje in de vriezer.
Erin tikken met een passende dop oid op de buitenring van het lager.

Ik heb een paar jaar geleden de klauwen gereviseerd en meen me te herinneren dat beide klauwen niet exact gecentreerd zitten maar dat het aan beide kanten wel gelijk is.
Zal morgen ff kijken ( ga nu de schuur niet meer in; onweer en veel water ;) )
 
Laatst bewerkt:
Ik denk ook dat het met je lager te maken heeft. Als 1 er schuin in is geslagen en je draaid de as bout aan dan zou het kunnen dat hij je vorkpoot gewoon scheef aantrekt en daardoor de remklauw schuin naar binnen of buiten drukt.
Lijkt me stug dat de klauw ophanging krom is.
Ik heb van de zomer nog wiellagers vervangen van de Blade. Had eerst even opgemeten met schuifmaat hoe diep de oude erin zaten. Het lager zeker NIET tegen de aanslag beuken want dan zit je met de ene kant te diep en de andere te ver naar buiten.
 
Best tegenstrijdig wat we typen. :?
Maar ik kon echt het lager niet tegen de aanslag slaan want dan sloeg ik hem te diep en zou de andere kant te ver naar buiten staan en klopte er geen snars meer van bij mij.

Ik dacht eerst ook een vast staande zuiger in de klauw maar bij mij stonden de schijven ook gewoon netjes gecentreerd in de klauwen. En op de foto hier zie je duidelijk dat het bij deze niet zo is.
 
Best tegenstrijdig wat we typen. :?
Maar ik kon echt het lager niet tegen de aanslag slaan want dan sloeg ik hem te diep en zou de andere kant te ver naar buiten staan en klopte er geen snars meer van bij mij.

Ik dacht eerst ook een vast staande zuiger in de klauw maar bij mij stonden de schijven ook gewoon netjes gecentreerd in de klauwen. En op de foto hier zie je duidelijk dat het bij deze niet zo is.

Ja inderdaad nogal tegenstrijdig; mij is door een motorfietsmonteur vroeger geleerd om het lager tegen de aanslag te tikken aan beide kanten zodat de bus die in het wiel zit aan beide kanten tegen de binnenring van het lager zit.

Hoe bevalt de kawa ??
 
Laatst bewerkt:
Ja klopt ook wat je zegt. Maar op 1 of andere manier ging dat bij mij niet op. :? Gelukkig gaf mijn broer vooraf even de tip om eerst even te meten voor ik alles uit elkaar trok. Anders had ik het precies zo gedaan als jij zegt. De bus sloot overigens gewoon netjes tegen de lagers aan de binnenkant. En het klopte verder wel allemaal gewoon.

Kawa is een erg fijne fiets. Rijdt wat beter en vloter voor mijn gebruik. Ben er erg blij mee.
Af en toe mis ik de Honda wel voor het betere knal werk en de power bovenin. Stabiliteit was ook een pak beter op hoge snelheid. En het blijft een erg mooie motor. Kijk erg vaak mijn foto’s terug op de telefoon. *D
Had van mij mogen blijven als extra fun bike. Maar die luxe heb ik helaas niet.
 
Ja klopt ook wat je zegt. Maar op 1 of andere manier ging dat bij mij niet op. :? Gelukkig gaf mijn broer vooraf even de tip om eerst even te meten voor ik alles uit elkaar trok. Anders had ik het precies zo gedaan als jij zegt. De bus sloot overigens gewoon netjes tegen de lagers aan de binnenkant. En het klopte verder wel allemaal gewoon.

Kawa is een erg fijne fiets. Rijdt wat beter en vloter voor mijn gebruik. Ben er erg blij mee.
Af en toe mis ik de Honda wel voor het betere knal werk en de power bovenin. Stabiliteit was ook een pak beter op hoge snelheid. En het blijft een erg mooie motor. Kijk erg vaak mijn foto’s terug op de telefoon. *D
Had van mij mogen blijven als extra fun bike. Maar die luxe heb ik helaas niet.

Mooi dat ie goed bevalt :t tja en meer power bovenin gaat ten kosten van power onderin en midden gebied en daar is de kawa weer beter in.

De luxe van funbike heb ik ook niet ( nog niet :? ) anders had hier wel een jaren 80 90 tweetakt naast de Blade gestaan :)
 
En wat betreft de lagers; laten we het maar op fabriekstoleranties houden.

Vraag me wel af of er lagers zijn met dezelfde asmaat en buitendiameter die dunner zijn.
Als die erin gezet worden kan het ook misgaan.

Nog ff bij mijn blade gekeken en de rechterklauw staat een fractie uit het midden van de schijf.Remblokken wel mooi recht gesleten, remt goed en loopt niet aan.
Maak me er ook niet druk om.
 
...de rechterklauw staat een fractie uit het midden van de schijf.Remblokken wel mooi recht gesleten, remt goed en loopt niet aan.
Maak me er ook niet druk om.
Nu je het zo zegt, volgens mij lijnen de remklauwen zichzelf uit, principe van gelijke drukverdeling. Als er dan toch aan één zijde meer slijtage is dan zou je kunnen denken aan vastzittende zuigers... schoonmaken kan misschien helpen, maar hou het in de gaten...

Ik ben een projectje gestart met mijn Blade; aangepaste tandjes voor meer power onderin... komt deze week binnen, dus nog even wachten op het resultaat. :9 slechte reden om Kawa te gaan rijden, koop dan een Tuono V4 ofzo _O-
 
zo ik heb het weekend
het zal een zondag maar 28 tot 30 gr worden
nou ja dan kan je de blade laten staan :(
o ja misschien een rondje op de rs
dan komt die ook weer een keer buiten :Y
full
 
En wat betreft de lagers; laten we het maar op fabriekstoleranties houden.

Vraag me wel af of er lagers zijn met dezelfde asmaat en buitendiameter die dunner zijn.
Als die erin gezet worden kan het ook misgaan.

Nog ff bij mijn blade gekeken en de rechterklauw staat een fractie uit het midden van de schijf.Remblokken wel mooi recht gesleten, remt goed en loopt niet aan.
Maak me er ook niet druk om.

Bedankt voor het kijken, en Stefan 750 goede tip! Ik zal de lengte van de as eens opmeten en dit vergelijken wat de afstand is tussen de twee aanslagen waar de lagers normaal tegenaan liggen, als dit afwijkt zal ik de lagers niet helemaal tegen de aanslag erin brengen en het verschil 'delen'.
Wordt denk ik een klusje voor de zondag of misschien zaterdagavond, ik laat het resultaat hier wel weten :)

Nu je het zo zegt, volgens mij lijnen de remklauwen zichzelf uit, principe van gelijke drukverdeling. Als er dan toch aan één zijde meer slijtage is dan zou je kunnen denken aan vastzittende zuigers... schoonmaken kan misschien helpen, maar hou het in de gaten...
Bedankt, ik ga ook hier naar kijken; klinkt opzich logisch omdat de vloeistofdruk normaal bij benadering gelijk moet zijn in de gehele klauw.
 
Laatst bewerkt:
Bedankt voor het kijken, en Stefan 750 goede tip! Ik zal de lengte van de as eens opmeten en dit vergelijken wat de afstand is tussen de twee aanslagen waar de lagers normaal tegenaan liggen, als dit afwijkt zal ik de lagers niet helemaal tegen de aanslag erin brengen en het verschil 'delen'.
Wordt denk ik een klusje voor de zondag of misschien zaterdagavond, ik laat het resultaat hier wel weten :)Bedankt, ik ga ook hier naar kijken; klinkt opzich logisch omdat de vloeistofdruk normaal bij benadering gelijk moet zijn in de gehele klauw.

De lagers horen tegen de aanslag te zitten en dan moet de spacer tussen de lagers de binnenring van het lager raken.
Zitten de lagers niet tegen de aanslag dan kan het zomaar zijn dat als je de bout van de as aandraait dat je ze alsnog tot de aanslag erin trekt.
Lijkt me geen goed idee om je voorwiel op deze manier uit te lijnen zodat de remklauwen gecentreerd zitten tov de schijven.

Juiste volgorde wiel monteren; as plaatsen en bout aandraaien; rechtse klemboutjes aandraaien en dan met de rem ingeknepen paar keer inveren, dan linkse klemboutjes aandraaien.

jouw probleem met je remblokje heeft een andere oorzaak; ook al zit je klauw niet precies in het midden tov de schijf maar wel haaks tov de schijf dan mag een blokje niet overmatig slijten aan 1 kant. Druk van de remzuigers is overal gelijk.
 
Hallo allemaal. Ik zit sinds kort ook naar een fireblade vanaf 2008 te kijken. Heb als eerste motor een gsxr 1000 k5 gehad en daarna een smc r uit 2016. Is deze motor wel geschikt voor mijn lengte 1.97m en 97 kilo? En zit er een shift indicator op? Is de motor in vergelijking met de k5 sneller of niet? Ik denk ik vraag de experts hoe of wat.

Groeten van Ferry.
 
Ik zat op de k5 wel redelijk. Ik reed nooit echt lange stukken. Gear indicator bedoelde ik ja. Dat vind ik wel jammer dat die er niet op zit. En zo n aftermarket ding vind ik niet mooi. Hebben de nieuwere dat wel?
 
Ik zat op de k5 wel redelijk. Ik reed nooit echt lange stukken. Gear indicator bedoelde ik ja. Dat vind ik wel jammer dat die er niet op zit. En zo n aftermarket ding vind ik niet mooi. Hebben de nieuwere dat wel?

Aftermarket ding is wel plug&play, althans op mijn '04 werkt ie probleemloos en zonder veel installatie werk. Mooier is als het geïntegreerd is, op mijn Appie werkt dat perfect en sneller dan die aftermarket (GIpro) op m'n blade.

Geen idee of en wanneer dat bij Honda geïntroduceerd is, mijn verwachting zou wel zijn v.a. 2010>
 
De lagers horen tegen de aanslag te zitten en dan moet de spacer tussen de lagers de binnenring van het lager raken.
Zitten de lagers niet tegen de aanslag dan kan het zomaar zijn dat als je de bout van de as aandraait dat je ze alsnog tot de aanslag erin trekt.
Lijkt me geen goed idee om je voorwiel op deze manier uit te lijnen zodat de remklauwen gecentreerd zitten tov de schijven.

Juiste volgorde wiel monteren; as plaatsen en bout aandraaien; rechtse klemboutjes aandraaien en dan met de rem ingeknepen paar keer inveren, dan linkse klemboutjes aandraaien.

jouw probleem met je remblokje heeft een andere oorzaak; ook al zit je klauw niet precies in het midden tov de schijf maar wel haaks tov de schijf dan mag een blokje niet overmatig slijten aan 1 kant. Druk van de remzuigers is overal gelijk.

Ok, goed. Ik heb de lagers eruit liggen en de as qua lengte opgemeten en ik kom op 111mm lengte uit met een schuifmaat. Als ik vervolgens het uitstekende deel van de schuifmaat in de holle ruimte van het wiel breng en de onderzijde gelijk leg met de aanslag voor het lager lijkt het of deze ongeveer 1a2mm tever door steekt aan de andere zijde. Dit is moeilijk te bepalen vanwege een versmalling in de holle ruimte waardoor de schuifmaat er niet strak langsheen gelegd kan worden. Ik monteer eerst 1 lager bijna tot de aanslag en doe dan de bus erin met de as erdoor heen. Ik kijk dan of de bus doorsteekt naar de andere zijde, zoniet, dan tik ik het lager er verder in.

Overigens, het lijkt erop dat een klauw de zuigers aan een zijde heeft vast zitten. Zal eens op jacht gaan naar een revisie setje hiervoor.
 
Aftermarket ding is wel plug&play, althans op mijn '04 werkt ie probleemloos en zonder veel installatie werk. Mooier is als het geïntegreerd is, op mijn Appie werkt dat perfect en sneller dan die aftermarket (GIpro) op m'n blade.

Geen idee of en wanneer dat bij Honda geïntroduceerd is, mijn verwachting zou wel zijn v.a. 2010>
Het voordeel vaan de Gipro is dat je die kan plaatsen waar je het maar wil. Werkt ook goed, heeft me al vaak het doorschakelen naar de imaginaire zevende versnelling bespaard.
 
Goedendag


Heeft er iemand hier ervaring met de
LSL Tour-Match CBR 1000 RR, 04-05
Stuur verhoogders.
Zou wel iets meer recht op willen zitten.

Gr Hans
 
Goedendag


Heeft er iemand hier ervaring met de
LSL Tour-Match CBR 1000 RR, 04-05
Stuur verhoogders.
Zou wel iets meer recht op willen zitten.

Gr Hans
Ik had ze op m’n ‘08, is echt een aanrader :t
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan