Het geweldige Honda CBR1000RR Fireblade topic deel 81

Status
Niet open voor verdere reacties.
Ook leuk! Alvast even doorsparen, uiteindelijk ga je je Blade toch missen hoor! :Y :t
Hahaha, ik mis m’n R1 uit ‘98 nog elke vakantie. Dat was omdat ik hem omgebouwd had naar naked.
Ik had de fireblade er ook gewoon naast kunnen houden maar dan is dat uit vals sentiment.

Wat jullie hier misschien niet weten is dat ik in 2015 zwaar van m’n motor ben gereden in Frankrijk en nu drie jaar later krijg ik een tamelijk groot bedrag aan smartengeld. Staat ook wel in het resultaat van je crash topic. Ik heb nu straks weer een naked en doe gewoon wat rustiger aan. Ga genieten van de centen.
 
Wat jullie hier misschien niet weten is dat ik in 2015 zwaar van m’n motor ben gereden in Frankrijk ... Ik heb nu straks weer een naked en doe gewoon wat rustiger aan. Ga genieten van de centen.

Gelukkig kun je nog rijden! Genieten is het belangrijkste natuurlijk!

Ik ben zelf van racer naar naked gegaan omdat mijn polsen me lief zijn. Ik heb wel even gezocht tot ik een brommertje vond waar ik toch die smile van kreeg. (Aprilia Tuono V4) Inmiddels heb ik een nieuwe Factory en een Fireblade er naast, in eerste instantie voor circuit rijden.

Overigens was mijn oude (bigbang) R1 daar misschien wel beter voor geschikt, maar op mijn (SC57) Fireblade had ik toch de beste all-round ervaring.
 
Laatst bewerkt:
Gelukkig kun je nog rijden! Genieten is het belangrijkste natuurlijk!

Ik ben zelf van racer naar naked gegaan omdat mijn polsen me lief zijn. Ik heb wel even gezocht tot ik een brommertje vond waar ik toch die smile van kreeg. (Aprilia Tuono V4) Inmiddels heb ik een nieuwe Factory en een Fireblade er naast, in eerste instantie voor circuit rijden.

Overigens was mijn oude (bigbang) R1 daar misschien wel beter voor geschikt, maar op mijn (SC57) Fireblade had ik toch de beste all-round ervaring.
Het is serieus veel mazzel dat ik überhaupt nog een hartslag heb, er zijn er meer gegaan door mindere ongevallen. Onze lieve heer vod vast dat ik nog niet genoeg klappen heb gehad. Ghehehe, komaarop.
Beide polsen heb ik laten opereren ivm CTS en kon sindsdien zelfs met de blade op vakantie en we zaten er zo’n zes uur per dag op. Ook een uitschieter van dertien uur rijden. Maar ja, je word een dagje ouder, ook ikke.
 
Beide polsen heb ik laten opereren ivm CTS

Ik wist niet dat dat kon, maar tegelijk ben ik niet zo'n doktersliefhebber, als daar iets mis gaat kan ik misschien zelfs niet meer muizen of typen en dat is wel handig voor mijn werk.

Onze laatste vakantie was 4500km; Romantische Strasse, Bodensee, Deutsche Alpenstrasse, Gross Glockner, Nockalm en door Czechië weer terug. Dat in 9 dagen, geweldig genoten op de Tuono, die is nu wel ingereden.

Op de Fireblade had ik na mijn laatste vakantie (o.a. Stelvio en Silvretta) lange tijd geen gevoel meer in mijn hand en een zeurend naar gevoel. Nu totaal geen last, dus voor de afwisseling hou ik de Blade erbij om af en toe een circuitdag of weekendje Eifel te doen.
 
Laatst bewerkt:
Het is een hele korte ingreep waarbij ze de afgeknepen zenuwbanen meer ruimte geven, een lopende band ingreep die ze dus echt vaak hebben gedaan. Ik sliep al jaren niet meer dan drie uur per nacht tot op de laatste zes maand waarvan ik me niet kon herinneren of ik had geslapen. De eerste nacht na de rechterpols de eerste kant dus, sliep ik zomaar negen uur achtereen. Geen moment spijt dan behalve eerder moeten laten doen.
 
Net mijn voorwiel laten balenceren van de sc57 bij motoport
Koste 56€ incl btw is niet niet heel veel geld.
 
Ja klopt wiel er uit balenceren en terug plaatsen.

Naar mijn ieder best veel geld.

Hoe lang zijn ze er mee bezig geweest?
Ik ben het met je eens dat het veel geld is, maar ik schat in dat het uurtarief rond de 75 euro ligt, dus met een half uurtje werk ben je al een heel eind op weg. Dan komt er nog wat materiaal, flauwekul toeslag en BTW overheen.

Is het wel verbeterd? Had je een trilling of loodje verloren?
 
8vrz4l.jpg


Wie kan hier nog wat mee?
 
Hey iedereen, heeft er nog iemand toevallig een zijstandaard over/liggen??

Gaat om modeljaar 2004-2007 Fireblade, part nummer: 50530-MEL-000
 
Na het verkoelende buitje hier vroeg op de avond nog een mooi Braborondje gereden en het was heerlijk met het doorwaaijasje en alle ventilatie ritsen open :)

20180726_210534.jpg

20180726_210340.jpg

20180726_220008.jpg


Op naar meer!
 
Rustig hier....

Zondagochtend vroeg met goed gezelschap een mooi ritje gemaakt; waaldijk, stuk achterhoek en via Duitsland en Limburg weer naar huus :)
full
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan