Het geweldige Honda CBR1000RR Fireblade topic deel 81

Status
Niet open voor verdere reacties.
Rustig hier....

Zondagochtend vroeg met goed gezelschap een mooi ritje gemaakt; waaldijk, stuk achterhoek en via Duitsland en Limburg weer naar huus :) [afbeelding]

Klinkt goed en ziet er uit als plezier! :t

Nu het toch zo rustig is, jij weet nog wel es wat...

Ik heb een SC57, de vorige eigenaar heeft daar Hyperpro vering in geknutseld... nou heb ik de indruk dat de poten langer zijn of iets verder zijn doorgestoken. Misschien onbewust. Het voorwiel komt (net) niet los op een balhoofdsteun. Heb je tips, advies en/of specs hoe het zou moeten zitten?

Hij rijdt voor alsnog wel prima hoor 😀 voor een 2004 race brommertje
 
Rustig hier....

Zondagochtend vroeg met goed gezelschap een mooi ritje gemaakt; waaldijk, stuk achterhoek en via Duitsland en Limburg weer naar huus :) [afbeelding]
Doe je goed!
Ik lig ff een paar weken onder de palmbomen, rust voor mijn blade en mij.... ook wel eens lekker. ;)
2vx3jp3.jpg
 
Klinkt goed en ziet er uit als plezier! :t

Nu het toch zo rustig is, jij weet nog wel es wat...

Ik heb een SC57, de vorige eigenaar heeft daar Hyperpro vering in geknutseld... nou heb ik de indruk dat de poten langer zijn of iets verder zijn doorgestoken. Misschien onbewust. Het voorwiel komt (net) niet los op een balhoofdsteun. Heb je tips, advies en/of specs hoe het zou moeten zitten?

Hij rijdt voor alsnog wel prima hoor 😀 voor een 2004 race brommertje


De poten kunnen niet langer worden lijkt mee aangezien alles in elkaar geschroefd/gedraaid is.
Als de poten verder doorgestoken zijn dan zouden deze in je kroonplaat klem zitten i.p.v. dat ze iets doorsteken door de kroonplaat dus dat lijkt me ook niet.
Weet niet welke steun je hebt maar kan je niks eraan verstellen?

Ik heb overigens ook een 2004 maar rijdt ook nog heerlijk hoor. :] *O*
 
Klinkt goed en ziet er uit als plezier! :t

Nu het toch zo rustig is, jij weet nog wel es wat...

Ik heb een SC57, de vorige eigenaar heeft daar Hyperpro vering in geknutseld... nou heb ik de indruk dat de poten langer zijn of iets verder zijn doorgestoken. Misschien onbewust. Het voorwiel komt (net) niet los op een balhoofdsteun. Heb je tips, advies en/of specs hoe het zou moeten zitten?

Hij rijdt voor alsnog wel prima hoor 😀 voor een 2004 race brommertje

Laat ik nu toevallig vorige week mijn vorkpoten eruit hebben gehaald ivm een lekke keerring. Deze keer niet zelf lopen sleutelen maar servicebeurtje laten doen bij JJ suspension.

Maar de vorkpoten horen gelijk te zitten met de bovenste kroonplaat; eventueel kun je ze iets doorsteken zodat ie wat meer op zijn neus komt te staan en sneller instuurt.
Andere veren veranderd niets aan de lengte van de voorvork.
 
Laat ik nu toevallig vorige week mijn vorkpoten eruit hebben gehaald ivm een lekke keerring. Deze keer niet zelf lopen sleutelen maar servicebeurtje laten doen bij JJ suspension.

Maar de vorkpoten horen gelijk te zitten met de bovenste kroonplaat; eventueel kun je ze iets doorsteken zodat ie wat meer op zijn neus komt te staan en sneller instuurt.
Andere veren veranderd niets aan de lengte van de voorvork.

Ik heb geen ervaring met vorkpoten, alleen het verhaal dat een vorige eigenaar dat wel zelf gedaan heeft, was voor mij aanleiding om daaraan te twijfelen.

Ik kreeg een balhoofdsteun bij deze motor, maar tis een onbestemd merk en niet verstelbaar. Meest waarschijnlijke lijkt me nu dat ie niet specifiek voor een Blade is gemaakt...? Mijn Tuono krijgt ie toevallig wel van de grond, alleen is de stift (die in het balhoofd steekt) veuls te klein waardoor ie daarbij niet erg stabiel is.

In elk geval bedankt voor je reactie.
Heb jij ook aangepaste vering trouwens?
 
Ik heb geen ervaring met vorkpoten, alleen het verhaal dat een vorige eigenaar dat wel zelf gedaan heeft, was voor mij aanleiding om daaraan te twijfelen.

Ik kreeg een balhoofdsteun bij deze motor, maar tis een onbestemd merk en niet verstelbaar. Meest waarschijnlijke lijkt me nu dat ie niet specifiek voor een Blade is gemaakt...? Mijn Tuono krijgt ie toevallig wel van de grond, alleen is de stift (die in het balhoofd steekt) veuls te klein waardoor ie daarbij niet erg stabiel is.

In elk geval bedankt voor je reactie.
Heb jij ook aangepaste vering trouwens?

Nee, enigste is dat ik met de service de SKF keerringen en stofkappen heb laten plaatsen. Hebben minder wrijvingsweerstand en dat merk je goed met kleine oneffenheden.

Uiteraard vering ( vrije slag )en demping wel goed afgesteld op mijn gewicht.
 
straks eens even kijken als de blade er zin aan heeft
staat al een week of 4stil :(
is het te warm dan staat tie zo weer op stal :Y warm
full
 
Laatst bewerkt:
Pff, mij te warm om nu het leer aan te trekken. Dan staat ie nog maar lekker even stil.
ja het is ook te warm ik ben net terug
toch even een anderhalf uur aan het kn.....n geweest :9~ :9~
maar als je het gas er maar flink op hou
dan is het te doen het beest is weer even uitgelaten :Y
 
Vanochtend 08.30 vertrokken en via waaldijk ( ja alweer :+ ) binnendoor naar Hengelo, paar rondjes circuit gedaan, terrasje in Hengelo en zwervend door de achterhoek naar DL om uiteindelijk ergens in de buurt van Rees de weg kwijt te zijn :} Toch goedgekomen en na dik 250 km tegen 14.00 terug. Mooi op tijd voor de Moto GP :)

Totaal geen last van de warmte gehad in mijn leren combi.
full
 
Ik heb gisteren voor het eerst in weken weer een klein rondje gedaan, maar het was echt verschrikkelijk zo warm was het. Ik kreeg m'n pak niet eens meer normaal uit.

Voorlopig ben ik er wel klaar mee. :/
 
Zo dun mogelijke synthetische sport onderkleding werkt perfect met dit warme weer.

En het stretch in het kruis van mijn broek ventileert voldoende tegen een plakzak :Y

Vroeg in het voorjaar voldoet een wollen sok :+

Maar met dit extreem warme weer gaan we gewoon lekker vroeg; heerlijk rustig op de weg en voor het echt tropisch wordt weer thuis aan een ijskoud biertje :P
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan