Stormtroopers! VTR1000F topic deel 14

Yep, was mooie klus! Mijn dank is dan ook groot aan de Meester... gelijk ook handmatige NAKS geïnstalleerd op de blauwe, helemaal top voor de kopende jaren.
Ben heel wat wijzer (zal mede ook aan de leeftijd liggen) en denk dat we Revelation zijn fiets nu wel een in ochtendje klaar kunnen hebben 8-)
 
Laatst bewerkt:
Als ik mijn motor wil starten, hoor ik vlak nadat ik de startknop indruk en vlak voordat de motor rond gaat, een klik bij het startrelais vandaan komen. De startmotor draait wel rond, maar de motor slaat niet aan.

Iemand een idee of dat de oorzaak is van het startrelais?
 
Nee geen idee, als je start motor rond gaat heb je iets van spanning.
Maar heb je genoeg spannning? stond ie aan een (druppel) lader?
Slingert ie ook de motor rond?
 
De motor draait ook rond, hij slaat alleen niet aan. Gisteren liep hij wel eventjes, maar daarna viel hij uit (lege accu oid, heeft lang stil gestaan).

Ook met een booster erop slaat hij niet aan.
 
Laatst bewerkt:
Eigenlijk ff klemspanning meten op de accu tijdens het starten. Voltage mag wel wat wegzakken...maar niet naar bijv 8v.
 
Maakt biet heel veel uit als het met een booster ook niet lukt.
Gewoon bij het begin beginnen.
Carbs ff aftappen, kijken of er na starten wel verse benzine in komt.
Bougie ff eruit en kijken of je een mooie vonk hebt op cm ofzo van je blok.
Daarna kan je aan ergere dingen gaan denken.
 
Carbs ff aftappen is niet zo makkelijk gedaan bij een VTR :P

Volgens mij zit er geen benzinekraan op? Hij komt uit '97. Zal als ik weer thuis ben eens kijken
 
Vorige week nog lekker gereden, pak ik vanmorgen de storm naar het werk ivm auto naar de garage doet die niet starten!!!!
Accu plat, wtf yuasa van 1 jaar oud.
Accu staat nu te laden, accu uit de husqvarna getrokken en tik en lopen.
Toch maar ff aan het meten geslagen,bij lopende motor 13 volt, licht aan 12,4 volt.
Mmmmm, toch dynamo maar ff meten,gelukkig overal meer als 50 volt op.
Reserve spanningsregelaar er op en ja hoor gewoon 14,5 volt bij draaiende motor.
Dus zit nu sr nummero 3 erop sinds ik hem heb, gauw aliexpress maar weer raadplegen en hopen dat de accu alles overleefd heeft.
 
Bestel dan meteen een mosfet! Is en blijft natuurlijk ook chinese meuk... maar wie weet houden die het toch langer vol...
 
Carbs ff aftappen is niet zo makkelijk gedaan bij een VTR :P

Volgens mij zit er geen benzinekraan op? Hij komt uit '97. Zal als ik weer thuis ben eens kijken

Ik vond het vrij makkelijk eigenlijk. Lange schroevendraaier en een half open gezaagd pvc pijpje om de benzine netjes weg te laten lopen, paar minuutjes werk :)

Er zit aan de onderkant van de tank een kraan die je ook nog dicht kan draaien, maar aangezien je dit niet wist is hij niet dichtgezet (zou ook niet weten waarom je dat zou doen) :+

Is het al opgelost?
 
Gelijk met het kleppenstellen (en shims vervangen) met Basman de NAKS maar vervangen... en tjonge... het was nodig!

Overigens niks te horen voorheen en ze waren al eens preventief vervangen. De veren zijn niet gebroken maar dit kan dus ook -O-


full



Kapje lag los tegen de kettinggeleider aan... gelukkig alles eruit kunnen halen :t
 
Laatst bewerkt:
Hier nog iemand recentelijk een TomTom rider aangesloten op de achterverlichting? Heb de ballen verstand van electra en te lui/geen zin/geen kennis om draden te gaan doormeten... dus welke kleur draad heb ik waarvandaan nodig? Bruin van het achterlicht heb ik al (is dacht ik plus), dus nu nog een min...
Kan dat ergens op het frame (massa)? Dacht zelf aan de massa bij de spanningsregelaar?
 
Laatst bewerkt:
full

full

De Stickcoil-mod.
Wederom weer een fantastische update welke veel zoden aan de dijk zal gaan zetten, of niet natuurlijk.
Het werkt w.aars.chijnlijk meer tussen de oortjes maar toch, tis de hobby :t
Binnenkort ook bij Leeke zijn vtr toepassen.
 
@Revelation,
ik las ergens dat jij ook de ontstekingsvervroeger had gemonteerd, die dingen zijn haast niet te koop lijkt wel.
 
Zijn stik duur voor een look a like "defect tandwiel"
 
Ja klopt als een bus, origineel kost rond de 100 euro en de chinees lag voor 9 euro in de bus.
Origineel gaat 10 keer langer mee??????
Waar komt ori vandaan?????
Kortom maak een keuze, ik heb een voltmetertje nu geïnstalleerd, zal echt niet supernauwkeurig zijn maar als ik daar hoge waardes ga zien gaat er wel een belletje rinkelen.
Op de vorige motor zat ook een habbibabbi sr, nooit hoeven vervangen in 8 jaar, hij stierf pas toen ik offroad ging maar toen was de rest ook tl.
 
Terug
Bovenaan Onderaan