Stormtroopers! VTR1000F topic deel 14

gisteren samen met Leeke 2 vliegwielen gedemonteerd & 3 stuks weggebracht om ze af te laten draaien.
Alles voor de hobby, volgende week zal Leeke rondrijden met een wow gevoel :]
Mijn vliegwiel laat ik wat verder afdraaien dan het nu al is.
Leeke gaat naar 146 buiten diamter, 10 hoog.
Ik ga naar 120 buitendiameter en 10 hoog.
:W
 
Waarvan akte... *D

full
 
Ja, moest er maar eens van komen na al die jaren... en eindelijk heb ik de tijd, het geduld én de hulp (van De Meester) om het te kunnen uitvoeren. Thanks again Basman :} :}
 
Hier nog een mooie (bewerkte) sfeerfoto van mijn blok tijdens het kleppenstellen (zonder toestemming van de maker...)
full
 
Hallo, ik kom even insluiper spelen. ;)

Ik zit met een schuin oog naar de VTR te kijken. Ik vind het een mooie fiets en ik verlang stiekem wel een beetje terug naar een dikke V twin. Ze zijn ook erg betaalbaar, viel mij echt op hoe goedkoop ze zijn.

Nu heb ik een aantal vragen voor de kenners:

- Hoe stuurt de VTR? Is het rukken en sleuren om hem door een langzame danwel snelle bocht te krijgen?

- Ik pak graag een circuitje op zijn tijd. Heeft iemand ervaring met een VTR op het circuit? Is ie daarvoor geschikt of hang ik binnen no time in het decor?

- Hoe is ie qua betrouwbaarheid? Ik heb terugkomende verhalen gelezen over de nokkenasketting spanner die wijlen gaat. Zijn er andere pijnpunten?

- hoe is ie qua olieverbruik?

- Wat is de realistische actieradius van het oude en het nieuwe model? Ik lees van 100 km tot 25o km

- Is het praktische verschil tussen de 2 modellen erg groot?
 
Welkom :) Het is inderdaad een erg betaalbare fiets, en veel waar voor je geld!

Hallo, ik kom even insluiper spelen. ;)

Ik zit met een schuin oog naar de VTR te kijken. Ik vind het een mooie fiets en ik verlang stiekem wel een beetje terug naar een dikke V twin. Ze zijn ook erg betaalbaar, viel mij echt op hoe goedkoop ze zijn.

Nu heb ik een aantal vragen voor de kenners:

- Hoe stuurt de VTR? Is het rukken en sleuren om hem door een langzame danwel snelle bocht te krijgen?

Het is geen messcherpe supersport, maar rukken en sleuren is zeker weten niet nodig. Dit valt allemaal nog wat te verbeteren/veranderen met ophoogplaatje bij de achterveer, vervangende veringcomponenten ed

- Ik pak graag een circuitje op zijn tijd. Heeft iemand ervaring met een VTR op het circuit? Is ie daarvoor geschikt of hang ik binnen no time in het decor?

Zelf er nooit mee op circuit gereden, weet in ieder geval dat er op het Engelse VTR-forum genoeg zijn die dat (weleens) doen met de VTR. De eventuele vering upgrade zou vanzelfsprekend hier wel fijn zijn. De standaard vork is met name zwakkere punt, andere veren erin zouden wonderen doen (zelf nog originele veren)

- Hoe is ie qua betrouwbaarheid? Ik heb terugkomende verhalen gelezen over de nokkenasketting spanner die wijlen gaat. Zijn er andere pijnpunten?

Betrouwbaar :) Spanningsregelaar is nog een zwak punt. Zodra deze 2 punten aangepakt zijn heb je het wel een beetje gehad denk ik.

- hoe is ie qua olieverbruik?

Die van mij verbruikt nauwelijks/niet veel. Ik gooi er heel af en toe eens wat bij, maar ik heb geen idee hoeveel kilometers daar tussen zit.

- Wat is de realistische actieradius van het oude en het nieuwe model? Ik lees van 100 km tot 25o km

Ik heb een oud model, actieradius ligt heel erg aan het tempo(wisselingen) etc. Meestal gaat mijn rode lampje branden tussen de 120-130 kilometer. Ik heb er een keer 155 kilometer mee gehaald, ik denk dat ik toen echt op de laatste druppels reed. Er ging toen meer dan 14 liter in. Kan aardig verschil in zitten per exemplaar als ik soms ervaringen van andere lees.

- Is het praktische verschil tussen de 2 modellen erg groot?

Geen persoonlijke ervaring. Lijkt me het grootste praktische verschil is die paar liter benzine extra. Verder een in het oog springend verschil blijft het dashboard, ik denk dat het verder wel meevalt (al kan ik niet oordelen over de clipons van het nieuwe model bv)
 
Laatst bewerkt:
Hoe stuurt de VTR? Is het rukken en sleuren om hem door een langzame danwel snelle bocht te krijgen?
Afhankelijk van wat je gewend bent. Rijdend is het geen zwaar log apparaat, standaard voorverenpakket is wat slap en kan doorslaan bij diepe kuilen. Bandenkeuze bepaald uiteraard ook het gedrag bij het gooien van links op rechts en andersom.
Het doorsteken van de voorpoten geeft al een sportievere vtr.
Achter ophogen dmv een vulplaatjes, of een progressieve verenpakket geeft ook veel meer stuurplezier.
Op het circuit rijden, kan ik je niets over vertellen.
Mbt betrouwbaarheid,..alles valt en staat met goed onderhoud.
De nokkenaskettingspanner is van peperkoek en iedereen hier heeft manuele spanners.
Olieverbruik is bij mijn vtr [1e generatie dus geen digitaal dash] kwart liter op 1000km.
Ik rijd zelden snelweg, maar vaak flink gassen op bochtige 60 en 80 wegen.
Hard afremmen op de motor en weer pin onderin de bocht uit is mijn rijstijl :9
Het brandstofgebruik bij het oude model varieert van 150km[voordat het reservelampje aangaat] tot 190km. Daarna kun je nog ik denk 20/25km rijden voordat je moet duwen.
Verschil tussen de oude en "nieuwe" vtr firestorm... het oude model heeft een overzichtelijker dashboard/cockpit. Volgens mij zijn bij het nieuwe model de blokdeksels zandgeel/goudgeel gecoat.
Ook meen ik gezien te hebben dat de kroonplaat vh nieuwe model zwart is, en de vorkpootdoppen zwart/goud kleuren. En niet te vergeten, tankinhoud is bij het nieuwere model groter.

Voor de rest weet ik het zo niet, een vtr firestorm is goedkoop in aanschaf.
Afgezien vd auto spanners en niet te vergeten de honda kwaal spanningsregelaar zeer betrouwbaar.
Voor weinig geld, en als je zelf graag sleuteld kun je redelijk goedkoop diverse modificaties uitvoeren om het nog meer jouw fiets te maken.
Voor weinig geld een goede knalfiets waarmee je uitaccelererend veel supersport kleiner ziet worden in je spiegel. Op het rechte stuk komen ze je dan weer voorbij. Maar dan ben jij alweer ah aanremmen voor de volgende bocht *O*





Hallo, ik kom even insluiper spelen. ;)

Ik zit met een schuin oog naar de VTR te kijken. Ik vind het een mooie fiets en ik verlang stiekem wel een beetje terug naar een dikke V twin. Ze zijn ook erg betaalbaar, viel mij echt op hoe goedkoop ze zijn.

Nu heb ik een aantal vragen voor de kenners:

- Hoe stuurt de VTR? Is het rukken en sleuren om hem door een langzame danwel snelle bocht te krijgen?

- Ik pak graag een circuitje op zijn tijd. Heeft iemand ervaring met een VTR op het circuit? Is ie daarvoor geschikt of hang ik binnen no time in het decor?

- Hoe is ie qua betrouwbaarheid? Ik heb terugkomende verhalen gelezen over de nokkenasketting spanner die wijlen gaat. Zijn er andere pijnpunten?

- hoe is ie qua olieverbruik?

- Wat is de realistische actieradius van het oude en het nieuwe model? Ik lees van 100 km tot 25o km

- Is het praktische verschil tussen de 2 modellen erg groot?
 
Laatst bewerkt:
Het brandstofgebruik bij het oude model varieert van 150km 125 km[voordat het reservelampje aangaat] tot 190km. Daarna kun je nog ik denk 20/25km rijden voordat je moet duwen.

Dit geeft wel weer aan hoeveel verschil er onderling tussen de motoren is, ookal zijn ze van dezelfde lichting. Ik zou willen dat ik die kilometers haalde :+
 
125km floris, dan is het verbruik echt heel hoog.
Is hij al eens op de bank geweest?
 
Bedankt voor de reacties zo ver. Nuttige info. Als ik het goed bezie, is er dus geen doorslaggevende reden / verschil om per se een 2001-2005 VTR te zoeken i.p.v. een pre 2001?
 
Bedankt voor de reacties zo ver. Nuttige info. Als ik het goed bezie, is er dus geen doorslaggevende reden / verschil om per se een 2001-2005 VTR te zoeken i.p.v. een pre 2001?

De grotere tank is denk ik het grootste voordeel. Teller vind ik persoonlijk wel erg mooi van het nieuwe model, oogt wat moderner en je hebt een brandstofmeter en klokje enzo. Kleur van het blok oogt ook wat luxer vind ik.

Heb nog eentje te koop, nieuw model mat metalliczwart.
 
Goedemorgen all... *D lang niet hier geweest als ex VTR rijder maar ik zoek voor mn zwager een 2de hands rechter motorblok koppeling deksel. Heeft iemand die toevallig in de aanbieding? O-)
 
Haat liefde verhouding noem ik het.
Abrupt vermogen wat voor handen ligt is zeer prettig. De "aan/uit" koppeling is soms kansloos te doseren. W.aars.chhijnlijk te hoog toerental en een bijtgraag koppelings is niet prettig.
De looks ve firestorm daar ben ik ook nog niet helemaal overuit. Echt een mooie fiets vind ik het niet. Vooral de simpele kont en het standaard grijze blokspoilertje is echt een design van niets. Maar met wat aanpassingen word het steeds beter. Upside down voorvork is een goeie mod evenals een ander kontje is een mooie toevoeging. Dan word de vtr ook wat meer een fiets van deze tijd. Maar voor weinig geld veel plezier, dat is zeker.
 
De koppeling blijft een dingetje inderdaad. Met hoge toeren wegrijden vind ie niet fijn. Ik trek altijd maar "rustig" (qua toerental) weg en daarna volle por :+
De kont vind ik juist mooi, maargoed looks is gewoon een persoonlijk dingetje.

125km floris, dan is het verbruik echt heel hoog.
Is hij al eens op de bank geweest?

Jup bij Ruud is hij op de bank geweest. K&n filter met Ruud zijn mod en open dempers, verder standaard. Vertel mij wat dat het gebruik hoog is haha :+ Vanmiddag nog lekker gereden, 1:10/11.
 
Als Ruud zegt dat het goed zit dan zit het goed.


Mij is verteld dat de oliefilm in het hoonpatroon (olie uit het carter) door een te rijk mengsel weg word gespoeld door het te rijk afgesteld staan. Hierdoor slijt je hoonpatroon weg en heb je uiteindelijk minder smering/minder compressie dus minder vermogen.

Lijkt alsof de boel veel te rijk staat. Maar "de bank" liegt niet natuurlijk.
Vind het wel apart dat de uwe zover verbruikt per gereden km.

Verbruikt de jouwe olie?
 
Laatst bewerkt:
De koppeling blijft een dingetje inderdaad. Met hoge toeren wegrijden vind ie niet fijn. Ik trek altijd maar "rustig" (qua toerental) weg en daarna volle por :+
De kont vind ik juist mooi, maargoed looks is gewoon een persoonlijk dingetje.Jup bij Ruud is hij op de bank geweest. K&n filter met Ruud zijn mod en open dempers, verder standaard. Vertel mij wat dat het gebruik hoog is haha :+ Vanmiddag nog lekker gereden, 1:10/11.
de mijne verbruikt dat ook ook k&N filter andere sproeiers en open dempers

en circuit gebruik is voor mij al paar jaar terug maar mijn vtr met hyperpro vering voor en achter red ik 2:14,8 op assen

Als Ruud zegt dat het goed zit dan zit het goed.


Mij is verteld dat de oliefilm in het hoonpatroon (olie uit het carter) door een te rijk mengsel weg word gespoeld door het te rijk afgesteld staan. Hierdoor slijt je hoonpatroon weg en heb je uiteindelijk minder smering/minder compressie dus minder vermogen.

Lijkt alsof de boel veel te rijk staat. Maar "de bank" liegt niet natuurlijk.
Vind het wel apart dat de uwe zover verbruikt per gereden km.

Verbruikt de jouwe olie?
mijne met 54k gekocht bij 81k uitelkaar maar hoon patroon staat gewoon nog perfect in de cilinderwand en e mijne loopt ook zo onzuining vebruikte toen 1op 800 olie maar dat lag aan vastzittende olieschraapveren en lekkende klepsaels
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan