Stormtroopers! VTR1000F topic deel 14

Leeke als oud bekende nog steeds hier op t forum :} .... heb je de Appie nog ?

Djoembie de wheelie-koning!! Hoe is het?
Ja heb de Appie nog, beetje haat-liefdeverhouding mee... Blijft een belachelijk mooie fiets en behoorlijk spartaans. Van de injectie ben ik niet zo gecharmeerd, doe mij maar dikke carburateurs! Hoe bevalt de RC8?

Heb overigens alleen beschadigde blokdeksels in de aanbieding helaas...
 
Als Ruud zegt dat het goed zit dan zit het goed.


Mij is verteld dat de oliefilm in het hoonpatroon (olie uit het carter) door een te rijk mengsel weg word gespoeld door het te rijk afgesteld staan. Hierdoor slijt je hoonpatroon weg en heb je uiteindelijk minder smering/minder compressie dus minder vermogen.

Lijkt alsof de boel veel te rijk staat. Maar "de bank" liegt niet natuurlijk.
Vind het wel apart dat de uwe zover verbruikt per gereden km.

Verbruikt de jouwe olie?

Minder vermogen heb ik geen last van, ruime 115 op de bank bij Ruud :) Was meer dan ik had verwacht toen, leeftijd/fabrieksopgave enz in gedachten houdende.

Verbruikt wel iets, maar niet noemenswaardig. Ik kan me de laatste keer dat ik dat bijgevuld heb niet herinneren en het is nog niet nodig :)
 
Djoembie de wheelie-koning!! Hoe is het?
Ja heb de Appie nog, beetje haat-liefdeverhouding mee... Blijft een belachelijk mooie fiets en behoorlijk spartaans. Van de injectie ben ik niet zo gecharmeerd, doe mij maar dikke carburateurs! Hoe bevalt de RC8?

Heb overigens alleen beschadigde blokdeksels in de aanbieding helaas...

De RC8 bevalt supergoed :9~ Wereld machine :Y . Wat giftig op t gas en heel straf afgeveerd ...maar echt strak sturen en rijden *D

Wat de rechterblokdeksel betreft [dus de koppelingskant] ; enige beschadiging maakt niet uit , als er maar geen scheur en niet lek is.
Heb je die ?
 
"De eerste modellen VTR hebben een roze of witte stip, als je deze hebt is het verstandig om ze direct te vervangen voor nieuwe. Helaas zijn de stippen vaak dusdanig verkleurd dat het niet te herleiden is. Ken je de geschiedenis van de motor niet, vervang ze dan voor je eigen gemoedsrust.
Honda heeft nieuwe gemodificeerde NAKS. Toch vinden we binnen dit forum dat nieuwe originele NAKS slechts een herhaling van stappen is. Je steekt alleen verse exemplaren van de probleem gevallen erin"


Bovenstaand is terug te vinden in de OP[openingspost], evenals een mooie foto van de 2 verschillende cockpitjes en nog veel meer informatie.
Stormtroopers! VTR1000F topic deel 14
 
Laatst bewerkt:
De RC8 bevalt supergoed :9~ Wereld machine :Y . Wat giftig op t gas en heel straf afgeveerd ...maar echt strak sturen en rijden *D

Wat de rechterblokdeksel betreft [dus de koppelingskant] ; enige beschadiging maakt niet uit , als er maar geen scheur en niet lek is.
Heb je die ?

Top! Goed te lezen.
Nee helaas, mijn rechter deksel heeft aardig diepe krassen en een dichtgelijmd gaatje... Toevallig dit weekend gedemonteerd na er 2 jaar mee rond te hebben gereden (dus wel dicht), maar vind hem persoonlijk alleen nog goed om aan de muur te hangen of het grof vuil...
 
en er zitten 2 slijptolsporen aan de binnenkant ter hoogte van het lager waarin de impeller vrolijk zijn rondjes doet draaien _O-

Top! Goed te lezen.
Nee helaas, mijn rechter deksel heeft aardig diepe krassen en een dichtgelijmd gaatje... Toevallig dit weekend gedemonteerd na er 2 jaar mee rond te hebben gereden (dus wel dicht), maar vind hem persoonlijk alleen nog goed om aan de muur te hangen of het grof vuil...
 
Goed, motor krijgt geen benzine. De leidingen zijn kurkdroog als ik hem een paar keer heb geprobeerd te starten. Weet iemand een mogelijke oorzaak? Ik verdenk de benzinekraan, is er een manier waarop ik die kan testen?
 
Ik lees dat de 2e generatie Firestorm geen last heeft van manke nokkenas kettingspanners. Klopt dit?

Nee helaas, alle auto spanners van honda zijn gewoon tikkende tijdbommen.
In dat omhulsel zit een dun kut veertje wat kapot kan.
Het is niet de vraag of ze klappen, maar wanneer ze klappen.
In de facebook groepen komen soms verhalen van mensen die bij 10dkm al kapotte naks hebben.
(anderzijds zijn er ook mensen die 50k op de teller draaien zonder problemen)
Handspanners monteren, overal vanaf.
 
Goed, motor krijgt geen benzine. De leidingen zijn kurkdroog als ik hem een paar keer heb geprobeerd te starten. Weet iemand een mogelijke oorzaak? Ik verdenk de benzinekraan, is er een manier waarop ik die kan testen?


Vacuum slangetje los?
Thans dat is het eerste waar ik aan denk?
Je kraan staat open? ---- zeker weten??

Even plaatje gezocht op feestboek.

Na de kraan komt dat vacuum ding, de petcock.
Op de achterkant opzij zit een vacuum slangetje
540.jpg


Dat tuutje dat beneden wijst is je overloop, hier hoort geen brandstof uit te komen!
Als ie lekt is het rubbertje rot

540.jpg
 
Laatst bewerkt:
Ik heb nog 2 setjes 'uitlaatverhogers' liggen.
CNC alu gefreesd en gestraald.
Bij interesse graag een reactie met bod (evt. incl. verz. kosten) per PB.

2ppm1zo.jpg
 
Goed, motor krijgt geen benzine. De leidingen zijn kurkdroog als ik hem een paar keer heb geprobeerd te starten. Weet iemand een mogelijke oorzaak? Ik verdenk de benzinekraan, is er een manier waarop ik die kan testen?
Membraam vacuumkraan ws naar god, of geen vacuum erop.
 
Hallo allemaal,

Na een tijdje wat minder actief te zijn geweest op MF toch besloten om mezelf hier even voor te stellen in dit topic. Bas(man180) kende ik al via een andere app-groep en gisteren heb ik ook Leeke leren kennen toen ik bij Bas langs kwam voor wat "tjoening" van mijn VTR.

Mijn Storm is uitgevoerd als naked en sinds anderhalf jaar in mijn bezit. Alle modificaties zijn door de vorige eigenaar gedaan:

- CBR 954 voorvork inclusief wiel en remsysteem (klauwen/schijven/pomp)
- ABM kroonplaat met stuur
- Koso-teller
- MT03-koplamp
- Contact verplaatst naar rechterzijde naast radiator
- LED achterlicht met geïntegreerde knipperlichten

Voor foto's zie mijn Motorstek. Zal binnenkort even wat betere foto's maken.

Zelf heb ik nog maar weinig met de VTR gereden (heeft concurrentie van een KTM 950) en ook nog weinig aan gedaan (chronisch tijdgebrek en twee linkerhanden). Gisteren heeft Bas de vering opnieuw afgesteld (demping voor bleek helemaal dicht te staan) en een 3 mm vulplaatje bij de schokbreker aangebracht. Resultaat is een veel beter sturende fiets die bovendien zijn lijn beter houdt in de bocht! Kan nu dus zeker de concurrentie met die Oostenrijker aan :Y Nogmaals bedankt Bas :t
 
Welkom Sep,
En ja, jouw auto naksen gaan we ook nog vervangen uiteraard :)

Tevens goede tips(positie vacuumslang) van bas aan freaky guy 👍
 
Hallo lieve mensen,

Ik heb mijn "oude" afgedraaid vliegwiel vervangen voor een nog lichter type. Dit betekent dat mijn oude weg mag. Afgedraaid naar onderstaande maten.
full

Ik vraag er 50 euro voor + je oude vliegwiel.
Het geld komt ten goede aan nieuwe accu s voor onze zoon zijn electrisch trialmotortje :)

Er was iemand in de vtr app destijds welke ik het vliegwiel had belooft. ... Maar dat is me even ontschoten.
Ricky Floris of Patrick meen ik... Diegene welke ik het destijds belooft had heeft uiteraard eerste keus. Ik hoor het wel.

Xxx basman180 "nu met nog lichter vliegwiel"
 
Vacuum slangetje los?
Thans dat is het eerste waar ik aan denk?
Je kraan staat open? ---- zeker weten??

Even plaatje gezocht op feestboek.

Na de kraan komt dat vacuum ding, de petcock.
Op de achterkant opzij zit een vacuum slangetje
[afbeelding]

Dat tuutje dat beneden wijst is je overloop, hier hoort geen brandstof uit te komen!
Als ie lekt is het rubbertje rot

[afbeelding]
Nope, alles was goed aangesloten. Kraan stond al open, en heb meerdere keren geprobeerd op de verschillende stand. Komt niks uit. Er komt wel benzine uit de vent als alle slangen los zijn en ik de tank in normale positie houd. Geen idee of dat normaal is.

Het was ook ineens. Hij liep eerst prima, tijdje stil gestaan en toen wilde ik 'm starten en lukte het nauwelijks, sloeg hij af en sindsdien niets meer.
 
tijd je stil gestaan met gewoon euro 95 haal dan je carburateurs maar uitelkaar zit waarschijnlijk aanslag in van de bioethanol

ik had laatst bijna de stationair sproeiers dicht even firezone competition 102 getankt en liep die weer goed :]
 
Laatst bewerkt:
Hallo allemaal,

Na een tijdje wat minder actief te zijn geweest op MF toch besloten om mezelf hier even voor te stellen in dit topic. Bas(man180) kende ik al via een andere app-groep en gisteren heb ik ook Leeke leren kennen toen ik bij Bas langs kwam voor wat "tjoening" van mijn VTR.

Mijn Storm is uitgevoerd als naked en sinds anderhalf jaar in mijn bezit. Alle modificaties zijn door de vorige eigenaar gedaan:

- CBR 954 voorvork inclusief wiel en remsysteem (klauwen/schijven/pomp)
- ABM kroonplaat met stuur
- Koso-teller
- MT03-koplamp
- Contact verplaatst naar rechterzijde naast radiator
- LED achterlicht met geïntegreerde knipperlichten

Voor foto's zie mijn Motorstek. Zal binnenkort even wat betere foto's maken.

Zelf heb ik nog maar weinig met de VTR gereden (heeft concurrentie van een KTM 950) en ook nog weinig aan gedaan (chronisch tijdgebrek en twee linkerhanden). Gisteren heeft Bas de vering opnieuw afgesteld (demping voor bleek helemaal dicht te staan) en een 3 mm vulplaatje bij de schokbreker aangebracht. Resultaat is een veel beter sturende fiets die bovendien zijn lijn beter houdt in de bocht! Kan nu dus zeker de concurrentie met die Oostenrijker aan :Y Nogmaals bedankt Bas :t

Dat is een fraaie fiets geworden. Naked staat de VTR nog verrassend goed. :9

Basman is hier de VTR goeroe / klusser? :+
 
HobbyBob prullert "aka kom allemaal goed toch"

Valt allemaal wel mee.
Ik weet echt van heel veel, heel weinig.
Klok klepel verhalen zeg maar.
Denk dat wij met ons allen bij elkaar het meest weten van motorfietsen en dan in het bijzonder de firestorm.
 
Kraantje van de tank afgehaald en los gemaakt, was niks aan te zien.
Je hebt het over het kraantje zials op foto van re revelation?
Heeft er niet toevallig iemand een filter voor geknutseld?
Trek de aanvoer slang eens los, maw gaat er wel benzine naar de kraan?
Zo ja even je vacuumslang er af en met een stukje slang even hard zuigen met een leiding van kraan naar carb los, komt er dan wel benzine uit?
Zo ja vacuum niet goed.
Succes
 
Terug
Bovenaan Onderaan