Tmax DX 2017 Probleem

TmaxDX

Rookie
23 jul 2017
9
1
Ridderkerk
Beste forum leden.

Ik heb een Tmax DX met een acrapovic en een j.costa Pro Vario na het monteren van de vario gebeurde het volgende.
Regelmatig als je vol gas geeft rijdend of stilstaand lijkt het of de ontsteking de toerenverhoging niet kan verwerken en mist hij een paar vonken waardoor de motor even een sec wegvalt en dan weer terug komt het gebeurd niet elke keer maar wel regelmatig.

het is een raar iets was met originele vario niet.

ik hoop dat iemand me kan helpen of een idee heeft


vr gr ramon
 
J-Costa Pro is die nieuwe met ring die ik meen voor de krukas hoort te zitten... zit die ring er wel op ?
 
Het lijkt een beetje op het "probleem" bij mijn Honda PCX. Weliswaar geen ontsteking die niet kon volgen, maar een flinke verlaging in toerentallen bij wegrijden. Het voelde een aan alsof een schakelmotor in de 2e of 3e versnelling weg wou rijden. Na een paar tellen herpakte het motortje zich en was er niet meer aan de hand. Probleem trad alleen op bij weg- of stapvoets rijden.
Ik heb de koppeling voorzien van nieuw vet en probleem was over. Bij mijn PCX bevindt zich in de koppeling (achterste poulies) een afgesloten gedeelte voorzien van vet. In dit gedeelte zit de constructie die de poulie, met een schroefbeweging, uit elkaar beweegt.
 
Hierbij nog even wat ik bedoel met de 'Pro'

LcvMAD.png

Sorry screenshot lukt even niet, kijk even hier voor het volle plaatje:
Instructions for XTREME XRP serie IT530XRP

Heb je hem er trouwens zelf in gezet?

Cheers Jan
 
Laatst bewerkt:
Ja ring zit daar en heb hem er zelf ingezet maar zit 100 procent goed
Begrenzer lijkt mij niet gewoon de 15,5 stiften en komt lang niet in rood gebied
En dan zou hij het altijd moeten doen.
 
Laatst bewerkt:
Laatst bewerkt:
misschien verslikt hij zich in de uitlaat en niet in de jcosta of een combi daarvan.

ikzelf zou sowiso gewoon met dat ding naar ruud gaan opnieuw afstellen op de testbank

meerdere voordelen je haald alle pk s uit je jcosta en de akra.

en hij staat qua lucht en benzine mooi op alles afgesteld.
verder dat hij dan ook gelijk een hogere top heeft.
 
misschien verslikt hij zich in de uitlaat en niet in de jcosta of een combi daarvan.

ikzelf zou sowiso gewoon met dat ding naar ruud gaan opnieuw afstellen op de testbank

meerdere voordelen je haald alle pk s uit je jcosta en de akra.

en hij staat qua lucht en benzine mooi op alles afgesteld.
verder dat hij dan ook gelijk een hogere top heeft.

Idd of even testen zonder luchtfilter deksel.
Ben je zeker dat de toerenteller mee kan volgen, toerental begrenzer kan je duidelijk horen.
Hou niet zo van de jcosta... koeling...
 
Inprinciepe moet de toerenteller kunnen volgen.
Want er veranderd verder niks speciaals aan de overvtenging.
Anders dan bij mjj dat ik de jcosta erop deed.
Daarna tandwielen veranderen op de gp dan verandert er ook significant wat .
De fabrikant heeft jier al naar gekeken.

In mijn geval kwam ook het toerental wel goed na afstelling op de bank met als bijgevolg hogere snelheid
 
Beste Leden,

Ik heb sinds kort een Tmax sx aangeschaft met exact dezelfde opties als de eerder genoemde DX. OOK ik heb dezelfde klacht, vermogen valt weg bij het volgas optrekken. Is inmiddels hierover iets bekend wat de oorzaak is?

Alvast dank.
Gr. Ramos
 
De snelle vario heeft last van de traction control als je deze
uit zet is het goed kan alleen niet permanent uit dit moet elke
keer na het starten.
 
Ik heb zelf de Tmax 2017 SX. Bij mij is onlangs de vario volledig vervangenn (garantie). De reden voor deze vervanging is dat de vario slipte. Dit probleem is bekend bij Yamaha, met name in warmere landen schijnt dit euvel vaker te spelen. Waarschijnlijk was het in mijn geval al wat langer mis met de vario, maar ik kwam er pas achter toen ik een keer wilde doortrekken op de snelweg. Ik was er bijna door onderuit gegaan... :o
 
Ik heb een 2016 model zonder traction control. Met de Malossie vario merk ik regelmatig een kleine wielspin bij het wegtrekken. Model 2017 (met traction control) zal het gas gelijk dicht gooien als deze wielspin ziet.
 
Terug
Bovenaan Onderaan