ZX10R deel 39 "The one Ninja to rule them all"

Goedenavond.

Mijn naam is Rene en heb sinds 3 weken een 04 zx10,

heeft iemand een stuurdemper te koop want ik hoor verhalen dat je die echt moet hebben op dat ding.

verder nette fiets met 32K op de teller.

ik heb geen ervaring met kawa'skom zelf uit de cross/supermoto hoek en heb een zx erbij gekocht voor lange afstanden.

bedankt alvast!

Welkom :t


En ik denk dat een meeting best wel weer eens een leuk idee is.

Welke regio wil men iets afspreken?
 
Laatst bewerkt:
Gister trouwens de vering weer opgehaald bij hyperpro en er weer onder gemaakt!

Heb er progressief onder laten zette dus ben heel erg benieuwd al hoe die nu gaat rijden!

Dus wat mij betreft mag het voorjaar komen!

Ben er klaar voor!
 
Laatst bewerkt:
Hey,

Ik ben bezig met het controleren van de klepspeling van mijn ZX10R uit 2006 dus ben de boel uit elkaar aan het trekken. Bovenop het blok zit weer een rubber die ik moet verwijderen.
Wat is het doel hiervan? De een zegt tegen de hitte, de ander zegt tegen het geluid. Het is vrijwel onmogelijk om hem te verwijderen aangezien hij zelfs om de bouten van mijn blok zitten.

Kan het kwaad dat ik hem weg laat?

Gaat om dit ding:
s-l300.jpg
 
Hey,

Ik ben bezig met het controleren van de klepspeling van mijn ZX10R uit 2006 dus ben de boel uit elkaar aan het trekken. Bovenop het blok zit weer een rubber die ik moet verwijderen.
Wat is het doel hiervan? De een zegt tegen de hitte, de ander zegt tegen het geluid. Het is vrijwel onmogelijk om hem te verwijderen aangezien hij zelfs om de bouten van mijn blok zitten.

Kan het kwaad dat ik hem weg laat?

Gaat om dit ding:
[afbeelding]
In mijn WPHB staat dit (04/05 model):
heat insulation rubber plate
Of je hem weg kan laten, tja, sommige mensen hebben die flap niet meer en de motor rijdt nog steeds ;). Maar ik ga je niet adviseren om hem weg te laten.
 
Hey,

Ik ben bezig met het controleren van de klepspeling van mijn ZX10R uit 2006 dus ben de boel uit elkaar aan het trekken. Bovenop het blok zit weer een rubber die ik moet verwijderen.
Wat is het doel hiervan? De een zegt tegen de hitte, de ander zegt tegen het geluid. Het is vrijwel onmogelijk om hem te verwijderen aangezien hij zelfs om de bouten van mijn blok zitten.

Kan het kwaad dat ik hem weg laat?

Gaat om dit ding:
[afbeelding]

je hebt wel meer vermogen met die rubberen flap :Y , koelere lucht door je inlaatbox dus meer vermogen.

jeee het is vrijdag
 
Hey,

Ik ben bezig met het controleren van de klepspeling van mijn ZX10R uit 2006 dus ben de boel uit elkaar aan het trekken. Bovenop het blok zit weer een rubber die ik moet verwijderen.
Wat is het doel hiervan? De een zegt tegen de hitte, de ander zegt tegen het geluid. Het is vrijwel onmogelijk om hem te verwijderen aangezien hij zelfs om de bouten van mijn blok zitten.

Kan het kwaad dat ik hem weg laat?

Gaat om dit ding:
[afbeelding]
Als de warmte richting je brandstoftank gaat is de kinetische energie lager.
Maar dat is meer van belang in de MotoGP. :+

En wellicht zijn de zomers elders zo dermate hoog van temperatuur dat alle onderdelen boven het blok op de lange termijn er een beter welzijn bij hebben. ;)
Als de fabrikanten ergens op kunnen besparen dan zouden ze dat wel doen. :)

Stukje MotoGP en koele benzine..

Keeping the fuel cool tech update.
 
Die extra laag helpt trouwens zowel tegen warmte als een beetje tegen geluid. :Y

(En wellicht tegen een paar druppels benzine direct op je blok.. in het geval van een kleine storing)
 
Laatst bewerkt:
Laat ik nu net vandaag een nieuw rubber hebben gehaald _O-
Blok van die ZX10R voor op straat ligt helemaal uit elkaar,wordt volledig gechekt.
Rubber flap was verdroogd en komt nieuwe op,houd ook je blok schoon.Heb er eerlijk gezegd nu 2 liggen.
 
Is dat trouwens een andere flap dan die onderop de tank bevestigd is? Die heb ik er wel onder zitten..
 
Laat ik nu net vandaag een nieuw rubber hebben gehaald _O-
Blok van die ZX10R voor op straat ligt helemaal uit elkaar,wordt volledig gechekt.
Rubber flap was verdroogd en komt nieuwe op,houd ook je blok schoon.Heb er eerlijk gezegd nu 2 liggen.
Ga je echt het complete motorblok er onderuit trekken om alle gaatjes van de rubberen flap netjes op zijn plek te zetten of ga je ook een sneetje maken zodat de oogjes en radiator bevestigingspunten in ieder geval op zijn plek komt?
 
Laatst bewerkt:
Ga je echt het complete motorblok er onderuit trekken om alle gaatjes van de rubberen flap netjes op zijn plek te zetten of ga je ook een sneetje maken zodat de oogjes en radiator bevestigingspunten in ieder geval op zijn plek komt?

Blok ligt er al uit en helemaal open.Monteur heeft de kop er ook afgehaald om alles te checken,hij vertrouwde iets niet maar zag er toch goed uit.Dus dat rubber kan op normale manier terug geplaatst worden.
Blok is er zo uit voor hem en cilinderkop checken is maar uurtje werk voor hem,kan ook niet anders als je de hoofdmonteur bent van Kawasaki Nederland,doet heel de dag niets anders.
 
Blok ligt er al uit en helemaal open.Monteur heeft de kop er ook afgehaald om alles te checken,hij vertrouwde iets niet maar zag er toch goed uit.Dus dat rubber kan op normale manier terug geplaatst worden.
Blok is er zo uit voor hem en cilinderkop checken is maar uurtje werk voor hem,kan ook niet anders als je de hoofdmonteur bent van Kawasaki Nederland,doet heel de dag niets anders.


De kop gelijk even opsturen naar Ahnendorp om te laten flowen. ;) :+
 
De kop gelijk even opsturen naar Ahnendorp om te laten flowen. ;) :+

Moet ergens stoppen ;)
Heb al een €1500 aan zwarte titanium bouten liggen,IMA kroonplatenset is ook binnen,is al voor €3500 aan vering uitgegeven,moet nog 2 staubli’s hebben,rem en koppeling hevels van Galespeed liggen er ook en komt een Starlane Davince dash op en nog veel meer :X
 
Heeft iemand hier interesse in een akrapovic slip-on voor het 2011-2015 model? Is niet helemaal mijn smaak dus wil eigenlijk iets anders kopen :)

1z54r4z.jpg
 
Moet ergens stoppen ;)
Heb al een €1500 aan zwarte titanium bouten liggen,IMA kroonplatenset is ook binnen,is al voor €3500 aan vering uitgegeven,moet nog 2 staubli’s hebben,rem en koppeling hevels van Galespeed liggen er ook en komt een Starlane Davince dash op en nog veel meer :X

Dan kan dat kopje flowen er ook nog wel van af.
Hobby mag geld kosten. ;) :+
 
Het afgelopen seizoen smaakt naar meer dus ik heb besloten om de ZX10R om te bouwen tot circuitmotor.

[afbeelding]

Via Marktplaats heb ik zeer nette circuitkuipen kunnen kopen. Ze zijn professioneel gespoten en er zit nog geen krasje op.

Vanwege de ombouw komen er een aantal onderdelen/accessoires vrij:

- Verhoogde Lsl clip-ons (prijs: € 150,-)
[afbeelding]


- Becker carbon zijpanelen (prijs: € 125,-)
[afbeelding]


- Brembo mechanische koppelingshouder (prijs € 150,-)
[afbeelding]


- Ergens halverwege december komt de HM plus quickshifter vrij (€ 350,-)
[afbeelding]

De quickshifter en de Brembo mechanische koppelingshouder zijn als nieuw. De carbon zijpanelen en de verhoogde clip-ons heb lichte gebruikerssporen. Er komt nog een verkooptopic. Mocht iemand interesse hebben hoor ik het wel.

Het bovenstaande bericht heb ik een aantal weken geleden gedeeld in dit topic ;) .

Je had wel wat schade aan je fiets zag ik,wat is gebeurt?
 
Je had wel wat schade aan je fiets zag ik,wat is gebeurt?

Dat klopt Hans.

Het afgelopen jaar heb ik de ZX-10R alleen op het circuit gebruikt en in augustus ben ik (onschuldig) onderuit geschoven in Manderveen (Assen). Gelukkig zijn er geen onderdelen gesneuveld, maar het grind heeft wel de nodige beschadigingen aangericht. Het is gebeurd in de derde sessie en uiteindelijk heb ik de laatste sessie gewoon kunnen rijden. Achteraf gezien heb ik te lang doorgereden met een Diablo Rosso Corsa voorband die aan vervanging toe was. Ik heb de band niet goed genoeg geïnspecteerd. Naast het jaarlijkse onderhoud is dat ook de reden dat de motor bij John staat;).

Even voor de duidelijkheid de onderdelen die ik te koop aanbied zijn niet beschadigd.

Onderstaand een filmpje van de crash...
 
In heel veel gevallen heeft het ook geen nut.

Bij de '04-'05 blokken is er zat te halen met flowen van je kop. Met goede afstelling en voorpijpen van Mile Pajic kwam de mijne op 200 blok pk's. Levert qua performance meer op dan een kroonplaat en je laat een S1000RR nog blozen.
 
Terug
Bovenaan Onderaan