Motor-Forum

Select Forum

ZX10R deel 39 "The one Ninja to rule them all"

*THE NAKED BIKER*

Reg. datum:
10 okt. 2002
quote:
Ninjaturtle schreef op 03 januari 2018 @ 14:48:

:^
Ik heb hem er wel op zitten maar denk wel eens dat ik hem er net zo goed vanaf kan halen. Of ik geef te weinig gas, dat kan natuurlijk ook :]
U zit in de betere helft van de MAC Zandvoort. ;) :t
Erasmus MC: u mag tot oktober 2018 niet belasten, dus ook geen motorrijden.
Tijdelijk verdooft in mijn kop.

Reg. datum:
23 okt. 2002
quote:
vato55 schreef op 03 januari 2018 @ 11:28:
Staan er nog mensen open voor een zx10r meet & greet? Lijkt me leuk om een keer samen te rijden :]

Goed idee nog wel een paar maandjes wachten !!
[me]beter eelt op je handen dan een SOA[/me]

ZX10R 2005

Reg. datum:
28 nov. 2005
quote:
vato55 schreef op 03 januari 2018 @ 11:28:
Staan er nog mensen open voor een zx10r meet & greet? Lijkt me leuk om een keer samen te rijden :]

Ik ben niet zo van het rijden met groepen, dus sla deze over.

quote:
Worldbeater schreef op 03 januari 2018 @ 16:01:

[...]
U zit in de betere helft van de MAC Zandvoort. ;) :t

Klopt, ik ben nog maar 1 keer gevallen :] . Of bedoel je dat niet :+ .
Vergeet niet te tanken, vooral niet als je vriendin voor de eerste keer mee achterop gaat ...

www.racecracks.nl

Reg. datum:
09 mrt. 2003
quote:
rene 250 schreef op 02 januari 2018 @ 19:12:
Goedenavond.

Mijn naam is Rene en heb sinds 3 weken een 04 zx10,

heeft iemand een stuurdemper te koop want ik hoor verhalen dat je die echt moet hebben op dat ding.

verder nette fiets met 32K op de teller.

ik heb geen ervaring met kawa'skom zelf uit de cross/supermoto hoek en heb een zx erbij gekocht voor lange afstanden.

bedankt alvast!

Welkom :t

En ik denk dat een meeting best wel weer eens een leuk idee is.

Welke regio wil men iets afspreken?
ZX6R 2000 circuit
ZX6R 2002 circuit
ZX10R 2004
gas d`r bi-j dan kump e wel op `t ende

Drive it like you stole it.

Reg. datum:
17 jun. 2009
quote:
Racekip #1 schreef op 04 januari 2018 @ 18:29:

[...]

Welkom :t

En ik denk dat een meeting best wel weer eens een leuk idee is.

Welke regio wil men iets afspreken?

Midden nederland😀 dat is voor mij altijd wel goed te rijden!
GSX-R SRAD 750-sold z1000-sold zx10r

Drive it like you stole it.

Reg. datum:
17 jun. 2009
Gister trouwens de vering weer opgehaald bij hyperpro en er weer onder gemaakt!

Heb er progressief onder laten zette dus ben heel erg benieuwd al hoe die nu gaat rijden!

Dus wat mij betreft mag het voorjaar komen!

Ben er klaar voor!
Jeulle wijzigde dit bericht op donderdag 04 januari 2018 22:09 (25%)
GSX-R SRAD 750-sold z1000-sold zx10r

ZX-10R 2006

Reg. datum:
10 mei. 2012
Hey,

Ik ben bezig met het controleren van de klepspeling van mijn ZX10R uit 2006 dus ben de boel uit elkaar aan het trekken. Bovenop het blok zit weer een rubber die ik moet verwijderen.
Wat is het doel hiervan? De een zegt tegen de hitte, de ander zegt tegen het geluid. Het is vrijwel onmogelijk om hem te verwijderen aangezien hij zelfs om de bouten van mijn blok zitten.

Kan het kwaad dat ik hem weg laat?

Gaat om dit ding:
https://i.ebayimg.com/images/g/cOsAAOSwPc9WzjJR/s-l300.jpg
De naam is Insanity meneer de agent

'04 ZX-10R | '03 VFR

Reg. datum:
09 okt. 2013
Ik heb dat rubber er niet eens op zitten...
Gegroet! Lukas

ZX10R 2005

Reg. datum:
28 nov. 2005
quote:
Insanity03 schreef op 04 januari 2018 @ 23:33:
Hey,

Ik ben bezig met het controleren van de klepspeling van mijn ZX10R uit 2006 dus ben de boel uit elkaar aan het trekken. Bovenop het blok zit weer een rubber die ik moet verwijderen.
Wat is het doel hiervan? De een zegt tegen de hitte, de ander zegt tegen het geluid. Het is vrijwel onmogelijk om hem te verwijderen aangezien hij zelfs om de bouten van mijn blok zitten.

Gaat om dit ding:
[afbeelding]

In mijn WPHB staat dit (04/05 model):
heat insulation rubber plate
Of je hem weg kan laten, tja, sommige mensen hebben die flap niet meer en de motor rijdt nog steeds ;). Maar ik ga je niet adviseren om hem weg te laten.
Vergeet niet te tanken, vooral niet als je vriendin voor de eerste keer mee achterop gaat ...

Boem is HO! Plons is Water!

Reg. datum:
07 feb. 2004
quote:
Hey,

Gaat om dit ding:
[afbeelding]

je hebt wel meer vermogen met die rubberen flap :Y , koelere lucht door je inlaatbox dus meer vermogen.

jeee het is vrijdag
Hyperpro springs Martijns Motorkleding & Accessoires

*THE NAKED BIKER*

Reg. datum:
10 okt. 2002
quote:
Hey,

Gaat om dit ding:
[afbeelding]
Als de warmte richting je brandstoftank gaat is de kinetische energie lager.
Maar dat is meer van belang in de MotoGP. :+

En wellicht zijn de zomers elders zo dermate hoog van temperatuur dat alle onderdelen boven het blok op de lange termijn er een beter welzijn bij hebben. ;)
Als de fabrikanten ergens op kunnen besparen dan zouden ze dat wel doen. :)

Stukje MotoGP en koele benzine..

Keeping the fuel cool tech update.

*THE NAKED BIKER*

Reg. datum:
10 okt. 2002
Die extra laag helpt trouwens zowel tegen warmte als een beetje tegen geluid. :Y

(En wellicht tegen een paar druppels benzine direct op je blok.. in het geval van een kleine storing)
Worldbeater wijzigde dit bericht op vrijdag 05 januari 2018 11:23 (43%)

Reg. datum:
19 jun. 2005
Laat ik nu net vandaag een nieuw rubber hebben gehaald _O-
Blok van die ZX10R voor op straat ligt helemaal uit elkaar,wordt volledig gechekt.
Rubber flap was verdroogd en komt nieuwe op,houd ook je blok schoon.Heb er eerlijk gezegd nu 2 liggen.

'04 ZX-10R | '03 VFR

Reg. datum:
09 okt. 2013
Is dat trouwens een andere flap dan die onderop de tank bevestigd is? Die heb ik er wel onder zitten..
Gegroet! Lukas

Reg. datum:
19 jun. 2005
quote:
MTFDarkEagle schreef op 05 januari 2018 @ 16:13:
Is dat trouwens een andere flap dan die onderop de tank bevestigd is? Die heb ik er wel onder zitten..

Yep,groot rubber cover voor over het blok

ZX-10R 2006

Reg. datum:
10 mei. 2012
quote:
hans zx 10 schreef op 05 januari 2018 @ 15:59:
Laat ik nu net vandaag een nieuw rubber hebben gehaald _O-
Blok van die ZX10R voor op straat ligt helemaal uit elkaar,wordt volledig gechekt.
Rubber flap was verdroogd en komt nieuwe op,houd ook je blok schoon.Heb er eerlijk gezegd nu 2 liggen.

Ga je echt het complete motorblok er onderuit trekken om alle gaatjes van de rubberen flap netjes op zijn plek te zetten of ga je ook een sneetje maken zodat de oogjes en radiator bevestigingspunten in ieder geval op zijn plek komt?
De naam is Insanity meneer de agent

Reg. datum:
19 jun. 2005
quote:
Insanity03 schreef op 05 januari 2018 @ 19:20:

[...]

Ga je echt het complete motorblok er onderuit trekken om alle gaatjes van de rubberen flap netjes op zijn plek te zetten of ga je ook een sneetje maken zodat de oogjes en radiator bevestigingspunten in ieder geval op zijn plek komt?

Blok ligt er al uit en helemaal open.Monteur heeft de kop er ook afgehaald om alles te checken,hij vertrouwde iets niet maar zag er toch goed uit.Dus dat rubber kan op normale manier terug geplaatst worden.
Blok is er zo uit voor hem en cilinderkop checken is maar uurtje werk voor hem,kan ook niet anders als je de hoofdmonteur bent van Kawasaki Nederland,doet heel de dag niets anders.

www.racecracks.nl

Reg. datum:
09 mrt. 2003
quote:
hans zx 10 schreef op 06 januari 2018 @ 00:22:

[...]

Blok ligt er al uit en helemaal open.Monteur heeft de kop er ook afgehaald om alles te checken,hij vertrouwde iets niet maar zag er toch goed uit.Dus dat rubber kan op normale manier terug geplaatst worden.
Blok is er zo uit voor hem en cilinderkop checken is maar uurtje werk voor hem,kan ook niet anders als je de hoofdmonteur bent van Kawasaki Nederland,doet heel de dag niets anders.

De kop gelijk even opsturen naar Ahnendorp om te laten flowen. ;) :+
ZX6R 2000 circuit
ZX6R 2002 circuit
ZX10R 2004

Reg. datum:
19 jun. 2005
quote:
Racekip #1 schreef op 06 januari 2018 @ 19:31:

[...]

De kop gelijk even opsturen naar Ahnendorp om te laten flowen. ;) :+

Moet ergens stoppen ;)
Heb al een €1500 aan zwarte titanium bouten liggen,IMA kroonplatenset is ook binnen,is al voor €3500 aan vering uitgegeven,moet nog 2 staubli’s hebben,rem en koppeling hevels van Galespeed liggen er ook en komt een Starlane Davince dash op en nog veel meer :X

Kawasaki Ninja Zx-10r

Reg. datum:
13 apr. 2009
Heeft iemand hier interesse in een akrapovic slip-on voor het 2011-2015 model? Is niet helemaal mijn smaak dus wil eigenlijk iets anders kopen :)

http://i66.tinypic.com/1z54r4z.jpg
Zx-10r 11'

www.racecracks.nl

Reg. datum:
09 mrt. 2003
quote:
hans zx 10 schreef op 06 januari 2018 @ 20:53:

[...]

Moet ergens stoppen ;)
Heb al een €1500 aan zwarte titanium bouten liggen,IMA kroonplatenset is ook binnen,is al voor €3500 aan vering uitgegeven,moet nog 2 staubli’s hebben,rem en koppeling hevels van Galespeed liggen er ook en komt een Starlane Davince dash op en nog veel meer :X

Dan kan dat kopje flowen er ook nog wel van af.
Hobby mag geld kosten. ;) :+
ZX6R 2000 circuit
ZX6R 2002 circuit
ZX10R 2004

Reg. datum:
19 jun. 2005
quote:
Racekip #1 schreef op 08 januari 2018 @ 12:32:

[...]

Dan kan dat kopje flowen er ook nog wel van af.
Hobby mag geld kosten. ;) :+

In heel veel gevallen heeft het ook geen nut.

Reg. datum:
19 jun. 2005
quote:
Dani26 schreef op 25 december 2017 @ 12:13:

[...]

Het afgelopen seizoen smaakt naar meer dus ik heb besloten om de ZX10R om te bouwen tot circuitmotor.

[afbeelding]

Via Marktplaats heb ik zeer nette circuitkuipen kunnen kopen. Ze zijn professioneel gespoten en er zit nog geen krasje op.

Vanwege de ombouw komen er een aantal onderdelen/accessoires vrij:

- Verhoogde Lsl clip-ons (prijs: € 150,-)
[afbeelding]

- Becker carbon zijpanelen (prijs: € 125,-)
[afbeelding]

- Brembo mechanische koppelingshouder (prijs € 150,-)
[afbeelding]

- Ergens halverwege december komt de HM plus quickshifter vrij (€ 350,-)
[afbeelding]

De quickshifter en de Brembo mechanische koppelingshouder zijn als nieuw. De carbon zijpanelen en de verhoogde clip-ons heb lichte gebruikerssporen. Er komt nog een verkooptopic. Mocht iemand interesse hebben hoor ik het wel.

Het bovenstaande bericht heb ik een aantal weken geleden gedeeld in dit topic ;) .

Je had wel wat schade aan je fiets zag ik,wat is gebeurt?

ZX10R 05

Reg. datum:
18 jul. 2013
quote:
hans zx 10 schreef op 08 januari 2018 @ 13:19:

[...]

Je had wel wat schade aan je fiets zag ik,wat is gebeurt?

Dat klopt Hans.

Het afgelopen jaar heb ik de ZX-10R alleen op het circuit gebruikt en in augustus ben ik (onschuldig) onderuit geschoven in Manderveen (Assen). Gelukkig zijn er geen onderdelen gesneuveld, maar het grind heeft wel de nodige beschadigingen aangericht. Het is gebeurd in de derde sessie en uiteindelijk heb ik de laatste sessie gewoon kunnen rijden. Achteraf gezien heb ik te lang doorgereden met een Diablo Rosso Corsa voorband die aan vervanging toe was. Ik heb de band niet goed genoeg ge´nspecteerd. Naast het jaarlijkse onderhoud is dat ook de reden dat de motor bij John staat;).

Even voor de duidelijkheid de onderdelen die ik te koop aanbied zijn niet beschadigd.

Onderstaand een filmpje van de crash...
https://www.youtube.com/watch?v=zJ10YxbNFRA&t=81s
Riding the ZX10R on the road is like using a handgrenade to kill a mosquito (Fast Bikes, 2004)

Ducati 999S

Reg. datum:
16 aug. 2003
quote:
hans zx 10 schreef op 08 januari 2018 @ 13:12:

[...]

In heel veel gevallen heeft het ook geen nut.

Bij de '04-'05 blokken is er zat te halen met flowen van je kop. Met goede afstelling en voorpijpen van Mile Pajic kwam de mijne op 200 blok pk's. Levert qua performance meer op dan een kroonplaat en je laat een S1000RR nog blozen.
Past: VFR400R 1987 - SV650S - ZX6R 636 2003 - CB250N 1979 - RSV Mille "R" 2000 - YZF-R1 2004 - CBR600 racer 1998 - Aprilia RSV Factory 2005 - YBR125 2007 ľ ZX10R 2005 - MV F4 1000R 2007 - PCX125 2011 - GSXR 1000K6

Select Forum

© 2001-2018 Motor-Forum - Served by Webserver 3

Cookies?

Motor-Forum maakt gebruik van cookies om de website correct te laten functioneren, voor analyse en verbetering en om relevante advertenties te tonen.
Door gebruik te maken van Motor-Forum geef je aan hiermee akkoord te zijn. Klik hier voor meer informatie of om je instellingen aan te passen.