ZX10R deel 39 "The one Ninja to rule them all"

Had voorheen de 3+Black en geluid was inderdaad wat matig, voornamelijk door het gebruik van de Case. En hij gaat zeer slecht om met windruis.

Recentelijk overgestapt op de Hero 6 Black en die gaat weer wat beter om met zijn windruis. Maar moet je net zin hebben in een overstap. Zelf is vond ik de overstap van 3+ naar 6 meer dan waard.

Hier een video met wat de 6 Black voor geluid heeft op de motor. Tevens had ik de Hero 6 hier slechts 5 dagen dus vind eigelijk alles nog tegenvallen qua kleuren, kwaliteit en geluid. Dit omdat ik de gopro op standaard settings had staan.

https://youtu.be/GU0KndoABxg?t=40s

Gopro zat hier voor op de spiegel gemonteerd op een Honda cbr100rr 2009.
ik gebruik altijd open deurtje bij de case en camera staat meestal uit de wind maar dan nog veel ruis en trillende geluiden.
Voor op spiegel is geluid zeker niet slecht! Leuke baantjes ook hoop in september of oktober nog eens met de 10 in de eifel te gaan rijden voor een dag of 2-3
 
Maandag klapte een auto achter me op met een gangetje van 60 terwijl ik met 25 reed. Was een goede landing op het asfalt. Met een sisser afgelopen en heb er een gebroken vinger aan overgehouden.

Nu is mn ZX-10R bij de motorzaak voor de verdere schade afhandeling. Op het eerste ogenblik lijkt de schade mee te vallen omdat de kappen alles hebben opgevangen. Ik vroeg me af hoe het zit met een draaiende motor die een klap krijgt. Is het mogelijk dat er hierdoor de bewegende delen beschadigd zijn geraakt?

Misschien dat gecrashte circuitrijders hier daar meer over weten.

eg477p.jpg


10dchv5.jpg
 
ouch, beterschap. jammer van je motor. Het motorblok zelf kan wel wat hebben, zeker als de boel draait zit er een mooi oliefilmpje tussen wat ervoor zorgt dat de draaiende delen geen contact maken met de rest. Als dit niet het geval was kun je na elke drempel het motorblok reviseren ;). Het is problematischer als bij een crash het gas blijft hangen en de olietoevoer niet meer in een oliebadje zwemt, dan heb je geen smering en kan het vrij snel gedaan zijn.
 
Laatst bewerkt:
Maandag klapte een auto achter me op met een gangetje van 60 terwijl ik met 25 reed.
Zonde van deze mooie motor '(

Maar ik vraag mij af of het niet goedkoper/beter is om deze weg te doen en zoveel mogelijk geld van de verzekering proberen te krijgen.
En dan op marktplaats op zoek naar een vervanger; sportmotoren zijn opvallend goedkoop. En ook 2006 exemplaren staan er voor interessante prijzen.
 
Zonde van deze mooie motor '(

Maar ik vraag mij af of het niet goedkoper/beter is om deze weg te doen en zoveel mogelijk geld van de verzekering proberen te krijgen.
En dan op marktplaats op zoek naar een vervanger; sportmotoren zijn opvallend goedkoop. En ook 2006 exemplaren staan er voor interessante prijzen.
Ik ben er heel zuur van omdat het niet mijn schuld is geweest. Uiteraard wil ik weer een schadevrije motor, maar ben benieuwd wat er uit het schaderapport gaat komen. Als ze deze motor zouden repareren, wat ze daadwerkelijk gaan repareren en of het ook echt alles hersteld gaat worden. Ik baal er enorm van en wil zo snel mogelijk weer op de motor. Ook omdat dit mijn woon/werk vervoer is.

Als ik een rekensommetje maak ben je voor nieuwe kuipdelen al meer dan 1000 kwijt. Stel dat we er van uit gaan dat het frame recht is, op de achterbrug zit een dikke kras en de rechter bobbin is gebogen. Gaan ze dit dan lappen door een nieuw lakje te geven en een nieuw oogje te lassen of komt er een nieuw achterbrug onder? Dan hebben we het weer over een 1000 euro die er bovenop komt.
Alle overige onderdelen zoals de uitlaatdempers, spiegel, kentekenplaathouder, lekke voorvorkkeringen(door bergingsbedrijf) en arbeidsloon kan je gerust nog een 1000 bij optellen. Dan zit je net tegen de dagwaarde van dat ding aan.
 
Ik ben er heel zuur van omdat het niet mijn schuld is geweest. Uiteraard wil ik weer een schadevrije motor, maar ben benieuwd wat er uit het schaderapport gaat komen. Als ze deze motor zouden repareren, wat ze daadwerkelijk gaan repareren en of het ook echt alles hersteld gaat worden. Ik baal er enorm van en wil zo snel mogelijk weer op de motor. Ook omdat dit mijn woon/werk vervoer is.

Als ik een rekensommetje maak ben je voor nieuwe kuipdelen al meer dan 1000 kwijt. Stel dat we er van uit gaan dat het frame recht is, op de achterbrug zit een dikke kras en de rechter bobbin is gebogen. Gaan ze dit dan lappen door een nieuw lakje te geven en een nieuw oogje te lassen of komt er een nieuw achterbrug onder? Dan hebben we het weer over een 1000 euro die er bovenop komt.
Alle overige onderdelen zoals de uitlaatdempers, spiegel, kentekenplaathouder, lekke voorvorkkeringen(door bergingsbedrijf) en arbeidsloon kan je gerust nog een 1000 bij optellen. Dan zit je net tegen de dagwaarde van dat ding aan.

Balen man, let ook op je achterwiel lagers als je van achter bent geraakt.
Bij taxatie haan ze volgensmij van nieuwe delen uit, als die total wordt verklaart krijg je een klijne dagwaarde daar kan je echt geen nieuwe motor van kopen ik weet er alles van, ook van achter aangereden toen ik stil stond nou kost alleen maar geld.

Succes met de afhandeling en herstel van jezelf.
Weet niet wat voor verzekering je hebt maar soms kan je vervangend vervoer claimen zeker omdat dit je ww verkeer is.
 
Maandag klapte een auto achter me op met een gangetje van 60 terwijl ik met 25 reed. Was een goede landing op het asfalt. Met een sisser afgelopen en heb er een gebroken vinger aan overgehouden.

Nu is mn ZX-10R bij de motorzaak voor de verdere schade afhandeling. Op het eerste ogenblik lijkt de schade mee te vallen omdat de kappen alles hebben opgevangen. Ik vroeg me af hoe het zit met een draaiende motor die een klap krijgt. Is het mogelijk dat er hierdoor de bewegende delen beschadigd zijn geraakt?

Misschien dat gecrashte circuitrijders hier daar meer over weten.

[afbeelding]

[afbeelding]


Oh ik hier kan ik helaas over mee praten.

Yamaha R6 gekocht voor 3500 euro en nog geen drie maanden later ben ik er van af gereden. Ik reed met voorrang en ging een gangetje of 30. Uiteindelijk vol in de zeikant aangereden door iemand die toen ging optrekken. Lag flink in de kreukels maar ging verder gelukkig goed.

Nu werd er op de motor €1250,- geboden en kon ik het overige bedrag van de tegenpartij via de verzekering terug krijgen. Dus zou ik €2250,- euro krijgen om de motor zelf op te lappen.

Of ik kon het bod accepteren en dat geld Cash krijgen en dan die €2250,- via de verzekering terug krijgen. Dus uiteindelijk had ik mijn €3500,- euro weer terug.

Tussendoor mocht ik een keer kijken bij de motor om te controleren hoe hij er bij stond. Samen met de motorzaak geconstateerd dat hij waarschijnlijk totallos verklaard zou worden omdat er een kleine kromming in de achterbrug zou zitten.

op de achterbrug zit een dikke kras en de rechter bobbin is gebogen.
Dit zal waarschijnlijk genoeg zijn voor een totallos verklaring

Het bod bleef ondanks de waarschijnlijke totallos verklaring op €1250,- staan.
Daarbuiten heb ik mijn motorkleding moeten afgeven omdat deze ook door een verzekerings man gecontroleerd zou gaan worden. En die heb ik uiteindelijk ook allemaal vergoed gekregen.

Conclusie.
Stel een schadepartij koopt je motor op, kan jij van dat + het overige verzekerings geld denk je de motorfiets weer in staat brengen als voorheen. Met de gedachte dat je geen idee hebt wat er intern in het blok aan de hand is. Of ga je net als ik gewoon opzoek naar een nieuwe fiets op het internet en laat je hopelijk veel gedoe achter je.

Succes!

En zo zag hij er overigens uit, aan de buitenkant viel alles mee maar was toch serieus stuk.
Bij mij viel het aan de buitenkan alles mee.
full

full
 
Laatst bewerkt:
[knip]

Conclusie.
Stel een schadepartij koopt je motor op, kan jij van dat + het overige verzekerings geld denk je de motorfiets weer in staat brengen als voorheen. Met de gedachte dat je geen idee hebt wat er intern in het blok aan de hand is. Of ga je net als ik gewoon opzoek naar een nieuwe fiets op het internet en laat je hopelijk veel gedoe achter je.

Succes!
:^
Exact mijn ervaring en overweging geweest. ZX7R TL gereden waarvan ik wist dat het blok goed was, maar de rest van de onderdelen niet aan te krijgen was (o.a. vol systeem van Akra). Daarom geld gepakt, wat bijgelegd en een ZX9R gekocht.

Ik ben blij dat je zelf niets hebt, maar voor je fiets is het wel zwaar K -O-
 
Laatst bewerkt:
Ik heb mn zx10r voor 5100 gekocht vorig jaar met een hoop achterstallig onderhoud. Dus na aandchaf had ik nog 800 euro aan onderhoud ingestopt. Ik hoop er toch echt minimaal 5000 voor te ontvangen. Als ik de reacties op internet lees kan ik het op mn buik schrijven B|

In 2014 ben ik met mn R6 2004 uitgegleden en was het een eenzijdig ongeval. Kon het nergens van claimen en besloot de boel op te knappen. Weekje eerder had ik namelijk groot onderhoud gedaan zoals nieuwe bandjes, kettingset, remschijven, remblokken, olie en lichtfilter. Was een kleine 1000 euro verder.

5 dagen verder en had ik een gat in de carter. Het was een lastige keuze aangezien ik er net in had geinvesteerd. Toch nog een ander blok voor 500 euro onder gezet en nog 250 euro aan overig materiaal. Zelf gedaan dus dat scheelde weer in arbeidsloon. Maar het was geen pretje om alles uit te zoeken. Nou was die r6 best een gangbaar model maar in geval mn mn zx10r gen2 zijn er op 1 handje na te tellen op marktplaats. Kappen zijn nauwelijks te vinden.

Bedankt voor de reacties. Ik ben ook blij dat ik er goed van af ben gekomen :t
 
Laatst bewerkt:
Hallo Hallo, ik ben sinds anderhalve week trotse bezitter van aan ZX10R uit 2006 en wil mij vandaar even kenbaar maken.

het zal jullie een doorn in het oog zijn, maar ik gebruik deze motor voor woon werk verkeer. dat word dus veel poetsen.....

maar wat een machine zeg!! eindelijk weer een hele hoop fun, nadat ik een lelijke uitstap heb gemaakt met mijn vorige motor (BMW R1150RT) in 1 week tijd al meer plezier gehad dan in de afgelopen 3 jaar met de BMW.

ik zal aankomend weekend eens een mooie foto maken zodat die in de op kan.
 
Hallo Hallo, ik ben sinds anderhalve week trotse bezitter van aan ZX10R uit 2006 en wil mij vandaar even kenbaar maken.

het zal jullie een doorn in het oog zijn, maar ik gebruik deze motor voor woon werk verkeer. dat word dus veel poetsen.....

maar wat een machine zeg!! eindelijk weer een hele hoop fun, nadat ik een lelijke uitstap heb gemaakt met mijn vorige motor (BMW R1150RT) in 1 week tijd al meer plezier gehad dan in de afgelopen 3 jaar met de BMW.

ik zal aankomend weekend eens een mooie foto maken zodat die in de op kan.
Geen doorn in het ook hoor, 't is jouw fiets, dus lekker doen. Ik rij ook wel eens WW maar vind de trein nog een stuk makkelijker. Plus ik kan dan nog een uurtje werken en koffie drinken *D.

Veel plezier met je brommert :]
 
Hallo Hallo, ik ben sinds anderhalve week trotse bezitter van aan ZX10R uit 2006 en wil mij vandaar even kenbaar maken.

het zal jullie een doorn in het oog zijn, maar ik gebruik deze motor voor woon werk verkeer. dat word dus veel poetsen.....

maar wat een machine zeg!! eindelijk weer een hele hoop fun, nadat ik een lelijke uitstap heb gemaakt met mijn vorige motor (BMW R1150RT) in 1 week tijd al meer plezier gehad dan in de afgelopen 3 jaar met de BMW.

ik zal aankomend weekend eens een mooie foto maken zodat die in de op kan.
Gefeliciteerd met je aankoop. Die van mij is vanochtend total loss verklaard :+

Enige kwaal van die motor is de "valve spring retainers" die te dun zijn en afbrokkelen. Bij het kleppen stellen even vervangen met die van model 2008.

Ik ben alleen niet zo tevreden over de dagwaarde van mn motor. Volgens de motorzaak gaf de expert gaf in eerste instantie 4200 euro aan maar de motorzaak had aangegeven dat het bedrag eerder tussen de 5000 en 6000 zou zitten. Ik had de expert gebeld maar wat een rot bedrijf is dat zeg. Kreeg op mn flikker dat ik rechtstreeks gebeld heb en dat ze geen zaken met mij doen.

Nog een tip, als je een helm koopt kijk naar de batchnummer. Mijn helm die ik vorig jaar kocht had een batchnummer uit 2013 en de expert schrijft doodleuk op dat hij 5 jaar oud is en krijg een magere 250 euro voor. Lekker is dat voor een helm die 500 gekost heeft.
 
Laatst bewerkt:
Gefeliciteerd met je aankoop. Die van mij is vanochtend total loss verklaard :+

Enige kwaal van die motor is de "valve spring retainers" die te dun zijn en afbrokkelen. Bij het kleppen stellen even vervangen met die van model 2008.

Ik ben alleen niet zo tevreden over de dagwaarde van mn motor. Volgens de motorzaak gaf de expert gaf in eerste instantie 4200 euro aan maar de motorzaak had aangegeven dat het bedrag eerder tussen de 5000 en 6000 zou zitten. Ik had de expert gebeld maar wat een rot bedrijf is dat zeg. Kreeg op mn flikker dat ik rechtstreeks gebeld heb en dat ze geen zaken met mij doen.

Nog een tip, als je een helm koopt kijk naar de batchnummer. Mijn helm had een batchnummer uit 2013 en de expert schrijft doodleuk op dat hij 5 jaar oud is en krijg een magere 250 euro voor. Lekker is dat voor een helm die 500 gekost heeft.

Jep weet er alles van Verzekeraars zijn opligters.

success met de afhandeling
 
Gefeliciteerd met je aankoop. Die van mij is vanochtend total loss verklaard :+

Enige kwaal van die motor is de "valve spring retainers" die te dun zijn en afbrokkelen. Bij het kleppen stellen even vervangen met die van model 2008.

Ik ben alleen niet zo tevreden over de dagwaarde van mn motor. Volgens de motorzaak gaf de expert gaf in eerste instantie 4200 euro aan maar de motorzaak had aangegeven dat het bedrag eerder tussen de 5000 en 6000 zou zitten. Ik had de expert gebeld maar wat een rot bedrijf is dat zeg. Kreeg op mn flikker dat ik rechtstreeks gebeld heb en dat ze geen zaken met mij doen.

Nog een tip, als je een helm koopt kijk naar de batchnummer. Mijn helm die ik vorig jaar kocht had een batchnummer uit 2013 en de expert schrijft doodleuk op dat hij 5 jaar oud is en krijg een magere 250 euro voor. Lekker is dat voor een helm die 500 gekost heeft.

Lees hier regelmatig mee maar wou hier toch even op inhaken !
Als jij met facturen kan aantonen dat je de motor voor een bepaald bedrag hebt gekocht + facturen van 800 aan reparatie / onderhoud dan speelt dat zeker mee !
Zelfde geldt voor je helm, als je er een bon van hebt kan je aantonen wanneer en voor hoeveel gekocht.
Expert mag jij trouwens ook gewoon bellen als je vragen hebt, al hebben ze liever contact met motorzaken etc
 
Jep weet er alles van Verzekeraars zijn opligters.

success met de afhandeling
Denk dat de verzekeraar gewoon de boekjes heeft gevolgd en de dagwaarde heeft gepakt.
Dat bijvoorbeeld een helm net gekocht is voor X bedrag, dat weet de man niet. Wel dat hij gemaakt is in 2013 en daarmee al 5 jaar oud.

Lees hier regelmatig mee maar wou hier toch even op inhaken !
Als jij met facturen kan aantonen dat je de motor voor een bepaald bedrag hebt gekocht + facturen van 800 aan reparatie / onderhoud dan speelt dat zeker mee !
Zelfde geldt voor je helm, als je er een bon van hebt kan je aantonen wanneer en voor hoeveel gekocht.
Expert mag jij trouwens ook gewoon bellen als je vragen hebt, al hebben ze liever contact met motorzaken etc
Klopt, dat is ook mijn ervaring :Y.
En zou het ook via je motorzaak spelen. Die heeft genoeg ervaring met dergelijke zaken en weet ook hoe hij waardes moet / kan onderbouwen.
 
Laatst bewerkt:
Enige keren dat mijn motor naar de motorzaak ging is voor een bandenwissel en lekke voorvorkkeringen. De rest onderhoud ik zelf.
 
Als je geen bonnen hebt , heb je idd geen poot om op te staan !
Helm heb je toch wel een bon van ?
p.s. jij kocht een helm / model van enkele jaren oud, ik neem aan dat deze ook afgesprijsd was ?! Dan had je mogen weten dat er "iets "mee was..

wil je niet voor lul zetten oid maar je maakt het jezelf ook niet echt "makkelijker"
 
Nou nou ik vroeg niet om aangetikt te worden he. Al 6 jaar doe ik al het onderhoud zelf en ik bewaar ook niet van alles het bonnetje. Motorzaak gaf ook aan dat de motor in goed onderhouden staat was en dit hebben ze ook meegenomen.

Voor de volgende keer check ik wel de batchnummer. Helm was aangeschaft bij motozoom en was geen aanbieding. Gewoon de volle pond van 500 euro voor betaald.
 
Zie het regelmatig helaas...

Door drukte of onderbezetting komen er ook nog eens veel "onafhankelijke" deskundigen. Deze krijgen per schade betaald en zijn er dus het snelst van af door de dagwaarde van marktplaats af te plukken en biedingen voor het wrak aan te vragen.2 tellen werk en ze zijn weer vetrokken.

Onderhoud wordt niet als meerwaarde gezien. Enkel onderdelen welke origineel er niet opzitten (andere uitlaat bijvoorbeeld)

Voor kleding etc geldt een standaard staffel. Een helm schrijf je in 5 jaar af pak in 10 bijvoorbeeld.

Helm van 500 en 2 jaar oud krijg je 300 voor terug.
 
Lees hier regelmatig mee maar wou hier toch even op inhaken !
Als jij met facturen kan aantonen dat je de motor voor een bepaald bedrag hebt gekocht + facturen van 800 aan reparatie / onderhoud dan speelt dat zeker mee !
Zelfde geldt voor je helm, als je er een bon van hebt kan je aantonen wanneer en voor hoeveel gekocht.
Expert mag jij trouwens ook gewoon bellen als je vragen hebt, al hebben ze liever contact met motorzaken etc

Werk zelf in de autoschade, zie elke week experts.
Meestal bellen ze onbekend en kan je ze niet rechtstreeks bereiken, tenzij ze zelf hun nummer geven.

4200 is inderdaad erg weinig voor een gen 2 zx10r. Weet niet hoe hoog de kmstand is?
 
Werk zelf in de autoschade, zie elke week experts.
Meestal bellen ze onbekend en kan je ze niet rechtstreeks bereiken, tenzij ze zelf hun nummer geven.

4200 is inderdaad erg weinig voor een gen 2 zx10r. Weet niet hoe hoog de kmstand is?
Ik heb alleen de motorzaak gesproken en die zei dat de expert met 4200 kwam en hij aangaf dat het tussen de 5000 en 6000 zou moeten zitten. Ik weet het definitieve bedrag niet. Vandaar dat ik ze ook ging bellen. Het bedrijf van de expert reageerde nogal pissig. Ik weet het exacte bedrag dus niet.
Er zit 32k op de teller.
 
Nou nou ik vroeg niet om aangetikt te worden he. Al 6 jaar doe ik al het onderhoud zelf en ik bewaar ook niet van alles het bonnetje. Motorzaak gaf ook aan dat de motor in goed onderhouden staat was en dit hebben ze ook meegenomen.

Voor de volgende keer check ik wel de batchnummer. Helm was aangeschaft bij motozoom en was geen aanbieding. Gewoon de volle pond van 500 euro voor betaald.


Nogmaals ; ik wil je niet voor lul zetten ! Schade zit haast niemand op te wachten en ik begrijp dat je het vervelend vind.
Laat ik het onderbrengen in een tip voor de volgende keer ; Houd de bonnetjes wel ! dan had je aantoonbaar bewijs.
 
Werk zelf in de autoschade, zie elke week experts.
Meestal bellen ze onbekend en kan je ze niet rechtstreeks bereiken, tenzij ze zelf hun nummer geven.

4200 is inderdaad erg weinig voor een gen 2 zx10r. Weet niet hoe hoog de kmstand is?


Heb bij mn vorige werkgever veel motorschade s gedaan en weet dus ook waar ik over praat !
Onbekend nemen heel veel mensen niet op dus dan moeten ze voicemail inspreken met tel nr he ;)
Daarbij laat de expert gewoon een kaartje achter bij de motorzaak, tenzij de gegevens bekend zijn.
Normaal gesproken regelt de motorzaak de dingen voor je maar als je zelf wilt bellen mag je gewoon zelf contact op nemen ( voor zover ik weet )

Verder helemaal eens met wat Arnold hierboven al aangaf, kennis en kunde is niet meer van deze tijd! haast wel.


@ insanity : laat de motorzaak dan die 5-6 k voor jou hard maken.. ik geloof het prima dat zo n ding dat minimaal moet opbrengen
 
Terug
Bovenaan Onderaan