ZX10R deel 39 "The one Ninja to rule them all"

even een vraagje aangezien ik een redelijke newbie ben met de zx10r.
het valt mij op als ik door de file, stad rijd of stil sta voor een rood verkeerslicht, de temperatuur oploopt als een malle.
voor een stoplicht loopt de temp zo op van 70-75 naar 100 graden.
op de snelweg zit de temp zo rond de 66-69 graden.

zijn dit normale temperatuurverschillen? of heb ik ergens een probleem met de koeling?
wat en hoe kan ik checks uitvoeren?

2006 model

oh en nog iets, kan ik op 1 of andere manier erachter komen of mijn kappenset wel orgineel is? het ziet er nog zo goed uit dat ik bijna begin te twijfelen....
 
Zeker als het wat warmer is kan de temperatuur aardig snel oplopen ja.. Als je eenmaal weer begint met rijden zou hij als het goed is redelijk snel weer moeten dalen.

Overigens kun je vrij eenvoudig een schakelaartje inbouwen om de ventilator handmatig aan te zetten. Ten minste, op de 04/05 is dat zo. Ik ga er even vanuit dat dit voor een 2006 model niet anders zal zijn.
De ventilator gaat dan nog steeds automatisch aan wanneer de thermoswitch schakelt, maar je kan hem handmatig "overrulen" voor als je de file of een stoplicht circuit in gaat.
 
Ik gebruik 2-5 denk ik vertanding is nog vrij lang kan ook zijn dat ik maar tot 4 ga lol achteraan is standaard voortaan 1tje minder 1e gebruik ik op de suzuki nooit.

Ik sta +1 -2 volgens mij en ik zit alleen rechte stuk kort in de 4 :$, 1 gebruik ik ook nooit op de zx10r. In het filmpje zit je iig voor die snelle linker in de 4 en op rechte stuk in 5. Moet wel toegeven dat mijn achterband bijna op was (dit was volgens mij dag 4 of 5 op die band) in mijn filmpje plus dat het een compK was, waardoor ik wat minder lomp op het gas kon gaan staan dan normaal mogelijk zou zijn.
 
De bandenmaat scheelt ook wel dit was met een 190-55 pirelli sc 2 slick met vb een 200 ben je nog een stukje langer gegeard.
Zit idd in 5 op rechte stuk wss zou ik in 4e kunnen blijven zal volgende keer mettet 6 augustus er eens op letten.
Mijn band had er nog maar 1 dag ecuyers opzitten normaal moet ik er nog een hele dag mettet mee kunnen rijden en erna nog wat sessies.
4 dagen is wel max meestal achteraan.
Op assen 2 dagen :')
 
even een vraagje aangezien ik een redelijke newbie ben met de zx10r.
het valt mij op als ik door de file, stad rijd of stil sta voor een rood verkeerslicht, de temperatuur oploopt als een malle.
voor een stoplicht loopt de temp zo op van 70-75 naar 100 graden.
op de snelweg zit de temp zo rond de 66-69 graden.

zijn dit normale temperatuurverschillen? of heb ik ergens een probleem met de koeling?
wat en hoe kan ik checks uitvoeren?

2006 model

oh en nog iets, kan ik op 1 of andere manier erachter komen of mijn kappenset wel orgineel is? het ziet er nog zo goed uit dat ik bijna begin te twijfelen....
Die schommelende temperaturen maakte ik me ook altijd zorgen over, maar schijnt volkomen normaal te zijn bij Kawa ;)

Qua kappen zou ik zeggen schroef ze er eens af en kijk aan de binnenzijde. Daar zouden bij OEM kuipwerk iig allerlei codes moeten staan en bij imitatie niet.
 
Zeker als het wat warmer is kan de temperatuur aardig snel oplopen ja.. Als je eenmaal weer begint met rijden zou hij als het goed is redelijk snel weer moeten dalen.

Overigens kun je vrij eenvoudig een schakelaartje inbouwen om de ventilator handmatig aan te zetten. Ten minste, op de 04/05 is dat zo. Ik ga er even vanuit dat dit voor een 2006 model niet anders zal zijn.
De ventilator gaat dan nog steeds automatisch aan wanneer de thermoswitch schakelt, maar je kan hem handmatig "overrulen" voor als je de file of een stoplicht circuit in gaat.


Die schommelende temperaturen maakte ik me ook altijd zorgen over, maar schijnt volkomen normaal te zijn bij Kawa ;)

Qua kappen zou ik zeggen schroef ze er eens af en kijk aan de binnenzijde. Daar zouden bij OEM kuipwerk iig allerlei codes moeten staan en bij imitatie niet.


thnx voor jullie antwoorden, dan ga ik mij daar verder ook niet meer druk over maken.
 
Ik sta +1 -2 volgens mij en ik zit alleen rechte stuk kort in de 4 :$, 1 gebruik ik ook nooit op de zx10r. In het filmpje zit je iig voor die snelle linker in de 4 en op rechte stuk in 5. Moet wel toegeven dat mijn achterband bijna op was (dit was volgens mij dag 4 of 5 op die band) in mijn filmpje plus dat het een compK was, waardoor ik wat minder lomp op het gas kon gaan staan dan normaal mogelijk zou zijn.

Ik denk dat je bedoelt -1 vooraan en +2 achteraan anders staat die wel erg lang.
 
De helft van ons groepje vertrekt donderdag avond al , en een gedeelte vrijdag morgen ( waarvan ik ) .
Vroeger stonden we regelmatig op camping pole position, daar stonden de motoren mooi bewaakt , maar die is er niet meer.
Jan en Berta is niet echt de camping ( nou ja camping 😁) een waai die ik zoek , daar staat zoon mooie zx10r niet echt 100% veilig vind ik .
Maar da's altijd beter als camping de haar _O- wat een zooitje daar _O- .

Ast kan een bietje een iets rustigere camping
Hoor donderdag avond wel waar ze gestrand zijn , en dan rijden we die kant op .

Verders idd veul gele ranja nuttige , brommers kieken , en vuile praat verkopen ,en boeren laten , daar hou ik ook wel van :Y :t

Veel plezier alvast

T mooie aan Jan en Bertha is dat daar ook best een hoop kan en mag en dat t naast de haar is dus lopen we altijd ff
naartoe.. gekkenhuis!

En idd zo'n nieuw ding zal ik er ook niet graag neer zetten..

Jij wil liever een camping waar t rustig is na 10 uur😉
 
T mooie aan Jan en Bertha is dat daar ook best een hoop kan en mag en dat t naast de haar is dus lopen we altijd ff
naartoe.. gekkenhuis!

En idd zo'n nieuw ding zal ik er ook niet graag neer zetten..

Jij wil liever een camping waar t rustig is na 10 uur😉

Da nie neeju , kom niet uit de zwartekousen hoek :N .
Maar geen lompelappe of tuig te dicht bij de 10 Ast kan
Verders gaan we ertegenaan *O* tot in de late uurtjes
 
even een vraagje aangezien ik een redelijke newbie ben met de zx10r.
het valt mij op als ik door de file, stad rijd of stil sta voor een rood verkeerslicht, de temperatuur oploopt als een malle.
voor een stoplicht loopt de temp zo op van 70-75 naar 100 graden.
op de snelweg zit de temp zo rond de 66-69 graden.

zijn dit normale temperatuurverschillen? of heb ik ergens een probleem met de koeling?
wat en hoe kan ik checks uitvoeren?
Ik reed gister ook op mijn 2006 en had precies hetzelfde. Maar na 12 jaar ben ik er inmiddels aan gewend.

oh en nog iets, kan ik op 1 of andere manier erachter komen of mijn kappenset wel orgineel is? het ziet er nog zo goed uit dat ik bijna begin te twijfelen....
Op OEM spul staat altijd 'KHI' met jaar en maand code.
Kan natuurlijk nog zo zijn dat er na een crash nieuwe OEM kuip op is gezet.
Of nog erger; eerst als circuit motor gebruikt met goedkoop spul erop en later de originele kuip weer teruggezet :+
 
Ik reed gister ook op mijn 2006 en had precies hetzelfde. Maar na 12 jaar ben ik er inmiddels aan gewend.
:^

Dan kan je zo overstappen naar mijn recente, maar ouwe lullenmotor van BMW.
Want die doet precies hetzelfde. _O-

Lekker gereden bij de MAC? *O*
 
Laatst bewerkt:
Iemand hier interesse in een brembo hpk style koppelings hendel? 3 tientjes mag hij weg.

Denk dat de hevel Is overgespoten, zitten paar steenslagjes in de lak en brembo logo is zwart ipv wit.deel waar de kabel in komt wel gewoon netjes.

Eventueel heb ik tegen meerprijs een imitatie hevel erbij (nieuw, 10 euro).

360.jpg
 
:? Geen idee wat MAC is maar ik heb er in ieder geval niet gereden.
Ik denk dat je mij met iemand anders verwisseld?
Chips! Ik bedoel inderdaad een andere Ninja Turtle. Die kikker in je icoon. _O-
Al een paar keer bijna iets gepost op deze wijze in het verleden. _O-

Ik ken je wel een beetje uit het ZX-9R topic van jaren geleden. :$

Willekeurig stemmig plaatje voor dit topic erbij. *O*
full
 
Laatst bewerkt:
Audio is mislukt dus audio van camera...
Dus geen goed id om de recorder bloot in de wind te monteren nu moet ik zoeken hoe ik het volgende keer doe.

:} Ziet er echt snel uit. Vet hoe vlot je die 'mini corkscrew' neemt en jeje verzet net over dat heuveltje.
Het was m'n eerste keer. Ik zat bij de beginners, en deed er bijna 20 sec langer over -O- .
Maar wel een topdag gehad, veel bijgeleerd en zonder schade de motor terug op de trailer gezet.
Smaakte naar meer!
36325820_1921719047849165_691499428397187072_o.jpg
 
Vooral dat laatste is belangrijkste.
De eerste sessie in mijn groep waren er al 3 gevallen!
De rest van de dag viel het wel mee weinig incidentjes.
6 augustus ga ik terug met trackdays mettet verslavend he haha.
Ps mooie 10 heb je.
 
Laatst bewerkt:
Ik heb alleen de motorzaak gesproken en die zei dat de expert met 4200 kwam en hij aangaf dat het tussen de 5000 en 6000 zou moeten zitten. Ik weet het definitieve bedrag niet. Vandaar dat ik ze ook ging bellen. Het bedrijf van de expert reageerde nogal pissig. Ik weet het exacte bedrag dus niet.
Er zit 32k op de teller.
Even een terugkoppeling van mn aanrijding. Gisteren een belletje gehad van de motorzaak dat de expert 5500 voor mijn ZX-10R heeft gerekend.
In hun systeem hebben ze mn motor aangeboden voor handelaren die erop konden bieden. Ze hebben 2675 geboden en de rest wordt aangevuld door de verzekering. Komt nog 825 euro bovenop van mn uitrusting. Kortom totaal 6175 ga ik er aan overhouden als ik de taxatiekosten er van af trek.
Het bedrag van 5500 voor mn motor ben ik zeker tevreden mee. Ik maak er geen verlies mee maar ook geen winst. Ik had er immers zelf 5100 voor betaald vorig jaar en nog 1000 aan onderhoud. Als je de slijtage er van af zou trekken vind ik het wel een reeel bedrag.

Nu nog afwachten op de letselschade. Dat loopt nog via de rechtsbijstandverzekering.
 
Laatst bewerkt:
Even een terugkoppeling van mn aanrijding. Gisteren een belletje gehad van de motorzaak dat de expert 5500 voor mijn ZX-10R heeft gerekend.
In hun systeem hebben ze mn motor aangeboden voor handelaren die erop konden bieden. Ze hebben 2675 geboden en de rest wordt aangevuld door de verzekering. Komt nog 825 euro bovenop van mn uitrusting. Kortom totaal 6175 ga ik er aan overhouden als ik de taxatiekosten er van af trek.
Het bedrag van 5500 voor mn motor ben ik zeker tevreden mee. Ik maak er geen verlies mee maar ook geen winst. Ik had er immers zelf 5100 voor betaald vorig jaar en nog 1000 aan onderhoud. Als je de slijtage er van af zou trekken vind ik het wel een reeel bedrag.

Nu nog afwachten op de letselschade. Dat loopt nog via de rechtsbijstandverzekering.
Mooi geregeld nu. Blijft natuurlijk K dat je je motor kwijt bent, maar met een beetje zoeken en misschien wat bijleggen heb je straks wat anders moois.
 
Hahaha, opa _O- _O-.
De MAC is woensdag, beelden volgen nog.
13 juni was er ook een circuitavondje terwijl ik in Curcacao was.
Niet dat ik een geweldig geheugen heb, maar de MAC agenda is nog niet bijgewerkt op internep. :+

Aanstaande woensdag zou ik wel kunnen, maar een gehele circuitdag heeft nog geen zin.
En voor die centen is het bij MSL beter besteed, beetje pauzes tussen de sessies. :)

I wish you a great time. :9~

Donderdag ben ik op de secundaire weg testcoureur bij Motoplus op de .. hou je vast.. Ninja 650.
 
Laatst bewerkt:
13 juni was er ook een circuitavondje terwijl ik in Curcacao was.
Niet dat ik een geweldig geheugen heb, maar de MAC agenda is nog niet bijgewerkt op internep. :+

Aanstaande woensdag zou ik wel kunnen, maar een gehele circuitdag heeft nog geen zin.
En voor die centen is het bij MSL beter besteed, beetje pauzes tussen de sessies. :)

I wish you a great time. :9~

Donderdag ben ik op de secundaire weg testcoureur bij Motoplus op de .. hou je vast.. Ninja 650.
Jaaaaaa, maar das al eeuwen geleden ;). Overigens gaan de rondetijden na het aanpakken van de vering aardig omlaag. Snelste rond 2:07, optimale ronde 2:05. Het gaat nog ergens op lijken 8-) .
Komende woensdag is de pitbox weer gehuurd. Tijdens de sessies door lekker in de schaduw staan, het rijden gaat wel lukken gezien de voorspellingen *O* .
Enne? Pauzes?? Pauzes is voor opa's, ritme is alles, hahaha :+


~[Edit] Veel plezier donderdag :]
 
Laatst bewerkt:
Jaaaaaa, maar das al eeuwen geleden ;). Overigens gaan de rondetijden na het aanpakken van de vering aardig omlaag. Snelste rond 2:07, optimale ronde 2:05. Het gaat nog ergens op lijken 8-) .
Komende woensdag is de pitbox weer gehuurd. Tijdens de sessies door lekker in de schaduw staan, het rijden gaat wel lukken gezien de voorspellingen *O* .
Enne? Pauzes?? Pauzes is voor opa's, ritme is alles, hahaha :+


\[Edit] Veel plezier donderdag :]
Ongelooflijk hoe snel je het dit jaar weer opgepakt hebt. :}
De eerste keer geskipt, daarna direct dik onder de 2.10. :9

Naast de vering heb je ook een hele goede voorrijder, of heb je ook de tijden alleen gereden? *O*

Een pixbox is ideaal en gezellig. 8-)
 
Terug
Bovenaan Onderaan