ZX10R deel 39 "The one Ninja to rule them all"

Op de openbare weg. Ergens na een bocht stond een motorrijder bijna stil voor wat fietsers en ik heb geremd maar kwam denk bij 2 a 3 meter te kort.(bij mijn voorganger was alleen t spatborden een beetje beschadigd) ben toen omgevallen en aangereden door een tegemoetkomende auto.


Heftig, sterkte en beterschap!
 
Op de openbare weg. Ergens na een bocht stond een motorrijder bijna stil voor wat fietsers en ik heb geremd maar kwam denk bij 2 a 3 meter te kort.(bij mijn voorganger was alleen t spatborden een beetje beschadigd) ben toen omgevallen en aangereden door een tegemoetkomende auto.
Beterschap man mooi klote !!!
 
Op de openbare weg. Ergens na een bocht stond een motorrijder bijna stil voor wat fietsers en ik heb geremd maar kwam denk bij 2 a 3 meter te kort.(bij mijn voorganger was alleen t spatborden een beetje beschadigd) ben toen omgevallen en aangereden door een tegemoetkomende auto.
Pff tering man.. Beterschap.. -O-
 
Weet iemand waar (race) radiator te koop is voor een 04/05 ZX10R? (en past met standaard uitlaatsysteem).
Mijn radiator is bijna aan vervanging toe..
 
Die drukte op Zandvoort was natuurlijk wel te verwachten, was al blij dat het onderweg niet zo druk was :). Na afloop liep het hele strand leeg, rijen bij die viskarren en bij de bushaltes. Was blij dat we met de motor zo weg waren.

Het rijden ging goed. Door de warmte ging ik nergens van uit en heb eigenlijk redelijk rustig mijn rondjes kunnen doen. Hier en daar wat apexen gemist :/ , in de tweede sessie er toch een 2:06 uit weten te halen. Was vooral achter verbaasd dat het nog zo hard was gegaan, zo voelde het namelijk helemaal niet :Y.

Het vlaggen na onze sessies was wel een uitkomst. Heb mijn thermoshirt in de wind laten drogen, droog t shirt voor tijdens het vlaggen had ik in mijn tanktas gedaan. Kon daardoor uiteindelijk redelijk fris naar huis rijden maar ... was wat het ontiegelijk warm zeg, pfffff.

\[edit] Filmpje bij de praatjes
Worldbeater op 20 seconden :W :]
 
Laatst bewerkt:
Weet iemand waar (race) radiator te koop is voor een 04/05 ZX10R? (en past met standaard uitlaatsysteem).
Mijn radiator is bijna aan vervanging toe..

Ik tijd al een tijd lang met een Aliexpress radiator voor op het circuit, gaat an sich ook goed alleen vrijdag op Spa ging hij richting de 90+ graden met slipstreamen in een poging een paar moderne 1000's bij te houden na eau rouge. Heeft het nog zin om andere slangen oid te monteren?

Verder heb ik er op normale circuits nooit problemen mee gehad, zelfs niet in mugello wat toch ook een behoorlijk pittig circuit is op dat vlak.
 
Laatst bewerkt:


Hier nog op de R1 uit 2006 op Zandvoort.

Binnenkort in Assen (5-9-2018) op de ZX10R.

Ben benieuwd.
Je video geeft een auteursrechtenmelding.
Heb wel een andere film uit je profiel gezien (MSL), zit een lekker tempo in :Y.

Dat was niet zijn 2.10 rondje denk ik :+
Jawel, ik reed toen namelijk 1:32 ... _O- _O- _O-
~[edit] Op het moment van filmen waren we de bandjes nog aan het opwarmen, verklaart het tempo ook een beetje.
 
Laatst bewerkt:
Dat was niet zijn 2.10 rondje denk ik :+
Ik rijd met een versplinterde ellepijp en spaakbeen en mag officieel niet eens rijden. :+

De eerste vliegende ronde zat ik achter een witte Triumph.
En ik dacht dat dit een snelle motor+rijder van twee, drie jaar geleden was.
Dus ik had besloten om er niet op het rechte stuk makkelijk voorbij te gaan omdat ik vermoede dat hij sneller was in de bochten.
Dè perfecte voorrijder om even weer te wennen op de baan. :]

Maar de eerste vliegende ronde kwam ik er dus achter dat dit niet de snelle witte Triumph+rijder van voorheen was.
EN Ninja Turtle kwam er na de eerste bocht - de eerste vliegende ronde al gelijk voorbij. :Y
Maar dat zou hij normaal ook wel kunnen.

Opbouwen was mijn taktiek.
Maar de eerste sessie reed ik zelf niet beter dan een moeizame 2.24 zonder voorrijder. ( De witte Triumph schat ik op 2.35 )
De tweede sessie was ineens wel lekker en ging mij heel makkelijk af zonder voorrijder.
Redelijk snel zonder pushen en letterlijk de laatste ronde in die hitte was het beste.
Veertien seconden eraf, maar ook de voorgaande rondes waren in een relax modus binnen de 1..2 seconden. *O*
Ik verbaasde mijzelf bij een blik op de laptimer, meestal is dat in negatieve zin. :$ _O-

Helaas rijden we geen derde bij de MAC en is iedere sessie te kort om veel rondes te maken.
( +/- 8..10 minuten voor vliegende rondes)

Volgend jaar zetten we weer doelen, nu eerst beter worden. :Y
Een hele circuitdag is nu nog geen optie, maar wel fijn om te weten dat 'het' er nog inzit. ;)
 
Laatst bewerkt:
Worldbeater op 20 seconden :W :]
Leuk materiaal. :t

Nog even wat geks - In de eerste ronde was mijn motorlaars dus helemaal open gewaaid. De rits zat beneden in de laars.
Het klittenband van het lipje aan de rits bleek vast te zitten aan de buitenvoering.
EN het klittenband om de laars helemaal af te sluiten is wat gaar en laat snel los.
Dus ik moest de linker motorlaars goed op de steun houden anders viel deze zo van mijn voet af.
Maar heb mij er niet van de wijs door laten brengen. De sessies zijn te kort voor problemen. _O-

Het ventileerde wel lekker. :+
 
Laatst bewerkt:
Ik rijd met een versplinterde ellepijp en spaakbeen en mag officieel niet eens rijden. :+

De eerste vliegende ronde zat ik achter een witte Triumph.
En ik dacht dat dit een snelle motor+rijder van twee, drie jaar geleden was.
Dus ik had besloten om er niet op het rechte stuk makkelijk voorbij te gaan omdat ik vermoede dat hij sneller was in de bochten.
Dè perfecte voorrijder om even weer te wennen op de baan. :]
KNIP
Slecht excuus hoor die arm van je :+ . Maar wel waarheid als een koe (rare uitdrukking is dit trouwens :? ).

Op het moment dat ik je inhaal denk ik precies hetzelfde, bekende witte Triumph, mijn bandjes zijn nog niet al te warm, laat hem het tempo maar bepalen. Maar tempo was er dus niet, verkeerde Triumph B| .
Tweede sessie ging bij mij ook een stuk beter.


Leuk materiaal. :t

Nog even wat geks - In de eerste ronde was mijn motorlaars dus helemaal open gewaaid. De rits zat beneden in de laars.

KNIP

Het ventileerde wel lekker. :+
Ha, das ook toevallig. Mijn laars klapte open bij het openhalen van mijn tas op weg naar de Post. Blijkbaar had ik de "flap" niet goed vergrendeld :$ .
 
Laatst bewerkt:
Slecht excuus hoor die arm van je :+ . Maar wel waarheid als een koe (rare uitdrukking is dit trouwens :? ).

Op het moment dat ik je inhaal denk ik precies hetzelfde, bekende witte Triumph, mijn bandjes zijn nog niet al te warm, laat hem het tempo maar bepalen. Maar tempo was er dus niet, verkeerde Triumph B| .
Tweede sessie ging bij mij ook een stuk beter.
Jij ook al@ witte Triumph.

Dus je bent ook helemaal gewend aan de andere schijven?
Of merk je geen enkel verschil.. moet ook hetzelfde zijn bij OEM materiaal. :Y
Ha, das ook toevallig. Mijn laars klapte open bij het openhalen van mijn tas op weg naar de Post. Blijkbaar had ik de "flap" niet goed vergrendeld :$ .
Twee keer hetzelfde. Hoe is het mogelijk. _O-

Mijn andere laarzen had ik maar even thuisgelaten, net als het nieuwe pakkie.
Ze passen niet onder mijn oude pak, dan zijn ze te krap.
En morgenavond zit ik ultra all inclusive, dus volgende maand past het zeker niet. :+
 
Laatst bewerkt:
Kleurtjes zitten erop.
Nu nog wat groene folie en bestickering.

Kunnen we de 22e op Assen 👍👍.

full

full

full

full
 
nou, de schuur ingedoken maar die carterkappen van ali/ebay passen niet omdat die gekke Chinezen de hele boel vol geverfd hebben. ik heb m nu in de afbijt liggen maar dat doet nog weinig tot niets helaas.

iemand hier toevallig nog een carter kap liggen voor een 08 zx10r? (rechts voor starterkrans)
 
Zaterdag gaat die van mij naar MC Rijen grote beurt 24k staat erop dus ook kleppen stellen!! ik rij gewoon te veel !@

Hee oude man , hoe laat ben je daar ?
Kom ik ook gelijk ff met mijn zx10r daar na toe, ff buurten ( mits er niks tussenkomt )

Gelijk nieuwe bandjes bestellen denk , en een afspraak maken voor een kleine beurt denk ik .

17 maart dit jaar de mijne gekocht met 4000 km op de teller .
Nou staat hij alweer op 12500 km .
Heb ook goed me best gedaan dacht ik zo .

Nou zit ik te dubben over een 200/60 achterband.
Maar moet misschien gewoon de orginele blijven gebruiken , die bevalt goed
 
joo zx10r vrienden,

lang niets van me laten horen en de brommer staat nu ook al even stil...
2 juli jl. werd ik op het werk boventallig verklaard. Om de klap te verwerken ging ik 's avonds met vrienden een stukje rijden. Deze tyfus dag werd al snel een stuk vervelender. Na een klein uurtje rijden hielden we even een korte pauze en ik rook een zwavellucht. Zitje eraf en mijn accu stond echt te koken zo ongeveer. Schrok me rot. Om 20:30 belde ik de wegenwacht met het expliciete verzoek een oplegger te sturen, omdat ik niet verder kon rijden. Bij de wegenwacht gaven ze aan dat de collega's dat in moesten schatten. Ik zei toen nogmaals dat ik ECHT een oplegger nodig had...

Je raadt het al... Na ruim 2 uur (!!!) wachten kwam er een busje... Die kerel mompelde wat over een collega die iets moest komen brengen en de tijd vervloog. Hij heeft de accu willen omzeilen door een condensator tussen te plaatsen. Ik vroeg of dit wel goed was en hij verzekerde dat hij dit altijd zo oploste... Ondertussen had hij al m'n koplampen verneukt en nog wat gedoe. Uiteindelijk kon ik volgens hem rijden, het was inmiddels al ruim na 0:00. Na een paar honderd meter rijden sloeg m'n motor af en rook ik meteen een electrische brandlucht. De condensator was geploft.

Nou ja een hoop gezeik uiteindelijk was ik 3:00 (!!!) pas thuisgebracht door een oplegger die uitendelijk toch moest komen.

Daarna even in de rats gezeten v.w.b. werk en vakantie gehad dus de brommer even gelaten voor wat het was. Nu inmiddels mijn baan weer terug en een afspraak gemaakt bij de garage om 'm op te laten halen en te laten fixen, maar de kans is natuurlijk nogal groot dat minimaal de spanningsregelaar en de accu nu naar de klote zijn :( Eens kijken of er nog wat te verhalen valt op de wegenwacht want wat een prutsters.

Groetjesss
 
Hee oude man , hoe laat ben je daar ?
Kom ik ook gelijk ff met mijn zx10r daar na toe, ff buurten ( mits er niks tussenkomt )

Gelijk nieuwe bandjes bestellen denk , en een afspraak maken voor een kleine beurt denk ik .

17 maart dit jaar de mijne gekocht met 4000 km op de teller .
Nou staat hij alweer op 12500 km .
Heb ook goed me best gedaan dacht ik zo .

Nou zit ik te dubben over een 200/60 achterband.
Maar moet misschien gewoon de orginele blijven gebruiken , die bevalt goed
Beetje afhankelijk wanneer mijn vriendin kan die neemt me weer mee terug , in iedergeval na 12 uur
 
joo zx10r vrienden,

lang niets van me laten horen en de brommer staat nu ook al even stil...
2 juli jl. werd ik op het werk boventallig verklaard. Om de klap te verwerken ging ik 's avonds met vrienden een stukje rijden. Deze tyfus dag werd al snel een stuk vervelender. Na een klein uurtje rijden hielden we even een korte pauze en ik rook een zwavellucht. Zitje eraf en mijn accu stond echt te koken zo ongeveer. Schrok me rot. Om 20:30 belde ik de wegenwacht met het expliciete verzoek een oplegger te sturen, omdat ik niet verder kon rijden. Bij de wegenwacht gaven ze aan dat de collega's dat in moesten schatten. Ik zei toen nogmaals dat ik ECHT een oplegger nodig had...

KNIP



Daarna even in de rats gezeten v.w.b. werk en vakantie gehad dus de brommer even gelaten voor wat het was. Nu inmiddels mijn baan weer terug en een afspraak gemaakt bij de garage om 'm op te laten halen en te laten fixen, maar de kans is natuurlijk nogal groot dat minimaal de spanningsregelaar en de accu nu naar de klote zijn :( Eens kijken of er nog wat te verhalen valt op de wegenwacht want wat een prutsters.

Groetjesss
Lekker verhaal Rick. En begrijp ik nou goed dat je eerst boventallig was maar nu toch mocht blijven?
Sterkte met je brommer, ik hoop dat de schade mee valt!
 
Mijn zx10r rookt en schakelt slecht motor loopt wel echt super en rijd er heel erg graag mee :]
Nu wil ik deze winter blok eruit en eens helemaal laten controleren reviseren en mss zelf de kop laten bewerken O-)
Wie weet goeie motorbouwer/tuner voor zx10r?
De plaatselijke kawa dealer zal het niet worden :P
En aan wat voor € moet ik denken...
Had er graag nog mee op de nordschleiffe geweest dit jaar maar denk dat dat niet verstandig is.
Reviseren is ook niet verstandig en tunen al helemaal niet maar ik vind men zx10r helemaal geweldig dus :z :+
 
Terug
Bovenaan Onderaan