ZX10R deel 39 "The one Ninja to rule them all"

Mijn zx10r rookt en schakelt slecht motor loopt wel echt super en rijd er heel erg graag mee :]
Nu wil ik deze winter blok eruit en eens helemaal laten controleren reviseren en mss zelf de kop laten bewerken O-)
Wie weet goeie motorbouwer/tuner voor zx10r?
De plaatselijke kawa dealer zal het niet worden :P
En aan wat voor € moet ik denken...
Had er graag nog mee op de nordschleiffe geweest dit jaar maar denk dat dat niet verstandig is.
Reviseren is ook niet verstandig en tunen al helemaal niet maar ik vind men zx10r helemaal geweldig dus :z :+

Zoals je misschien wel weet heb ik in 2014 de motor van Peter overgenomen. Hij heeft het blok laten blueprinten door Pajic, het resultaat is bekend (denk ik). Het blok heeft sindsdien 20000 km (waaronder 8 circuitdagen) gelopen. Qua vermogen kan de ZX10R concurreren met nieuwere superbikes. Hij doet weinig onder voor een S1000RR of de nieuwste ZX10R.

Actuele stand van zaken:
- Blok loopt super
- Geen olieverbruik
- Ik denk dat ik de afgelopen jaren ongeveer 600 euro heb uitgegeven aan onderhoud.

Het blueprinten heeft ongeveer 1000 euro gekost. Misschien is het goed om te vermelden dat hiervoor een vrijwel nieuw blok is gebruikt. Na een eenzijdig "ongeluk" heb ik bij een aantal bedrijven een offerte opgevraagd voor het reviseren van de versnellingsbak (schakelas was krom). Een van deze bedrijven was Ahnendorp tuning en door hem werd ik doorverwezen naar Pajic, omdat Pajic met deze motoren heeft geracet. Ik hoop dat je wat hebt aan deze informatie :). Het reviseren van een versnellingsbak kost ongeveer 1000 tot 1500 euro (inclusief het in- en uitbouwen).
 
Vanwege ruimtegebrek is het tijd voor een "garageverkoop"...

De volgende onderdelen gaan in de verkoop:

- Set Braking remschijven, 320 mm waarvan er vermoedelijk een krom is / € 95

- Lsl verhoogde clip-ons (goede staat) / € 145,- (inclusief op maat gemaakte remleidingen) wat mij betreft de beste oplossing voor een betere zithouding

- Leovince sbk demper (carbon) incl. DB-killer de demper is door een schuiver beschadigd / € 95,-

- Licht beschadigde linker spiegel / € 15,-

- Becker Carbon zijpanelen / € 135,- perfecte pasvorm

- HM + quickshifter (zo goed als nieuw) / € 325,-

- Brembo mechanische koppelingshouder (zo goed als nieuw) / € 150,-

- Donker ruitje van Puig (originele vorm) / € 45,-

Ik heb hier ook nog een Dunlop Sportmax voorband liggen (120/70). De band is nog geen 1000 km gebruikt en mag weg voor € 70,-.

Mogelijk dat de lijst de komende dagen nog wordt aangevuld.

Bij interesse stuur maar een PB of reageer op dit bericht ;).
 
Laatst bewerkt:
Dus all in denk ik dat het zo rond de 2500-3000€ max zal uitdraaien heb ik weer een nieuwe motor met nog meer pk's :) :]
Heb eigenlijk maar 2900 betaald voor men zx10 :')
Ondertussen is het wel al een motor van 7-8 duizend euro met al die dingen die ik er al aan heb verandert-vervangen agelopen 1.5 jaar }) en dan nog revisie-tuning kon ik al een gen 4 tien hebben voor dat geld _O-
Maar een 2004 rijd veel leuker zeker op openbare weg :) nieuwe motor zegt me echt niets :N toch niet voor straatgebruik op circuit zou ik wel eens benieuwd zijn wat effect dat zou hebben moest ik met nieuwste spul rijden :P
 
Vanwege ruimtegebrek is het tijd voor een "garageverkoop"...

De volgende onderdelen gaan in de verkoop:

- Set Braking remschijven, 320 mm waarvan er vermoedelijk een krom is / € 95

- Lsl verhoogde clip-ons (goede staat) / € 145,- (inclusief op maat gemaakte remleidingen) wat mij betreft de beste oplossing voor een betere zithouding

- Leovince sbk demper (carbon) incl. DB-killer de demper is door een schuiver beschadigd / € 95,-

- Licht beschadigde linker spiegel / € 15,-

- Becker Carbon zijpanelen / € 135,- perfecte pasvorm

- Evt. HM + quickshifter (zo goed als nieuw) / € 325,-

- Evt. Brembo mechanische koppelingshouder (zo goed als nieuw) / € 150,-

- Donker ruitje van Puig (originele vorm) / € 45,-

Ik heb hier ook nog een Dunlop Sportmax voorband liggen (120/70). De band is nog geen 1000 km gebruikt en mag weg voor € 70,-.

Mogelijk dat de lijst de komende dagen nog wordt aangevuld.

die verhoogde clip ons; hoe hoog zijn ze en wat is de maat hiervan.
 
die verhoogde clip ons; hoe hoog zijn ze en wat is de maat hiervan.

LSL Clip-on set Tour Match voor Kawasaki ZX 10 R (2005)

LSL Tour-Match ZX-10R 04-05

full


Ik hoop dat je hiermee uit de voeten kunt;).
 
Mijn zx10r rookt en schakelt slecht motor loopt wel echt super en rijd er heel erg graag mee :]
Nu wil ik deze winter blok eruit en eens helemaal laten controleren reviseren en mss zelf de kop laten bewerken O-)
Wie weet goeie motorbouwer/tuner voor zx10r?
De plaatselijke kawa dealer zal het niet worden :P
En aan wat voor € moet ik denken...
Had er graag nog mee op de nordschleiffe geweest dit jaar maar denk dat dat niet verstandig is.
Reviseren is ook niet verstandig en tunen al helemaal niet maar ik vind men zx10r helemaal geweldig dus :z :+

Mile Pajic
Swen Ahnendorp

Maargoed, Swen stuurt je dus door naar Pajic lees ik net! *D
 
Laatst bewerkt:
dat is een kwestie van langs rijden om te kijken of het past.
dus waar moet ik heen rijden

Je bent van harte welkom! Volgens hebben we elkaar al een keer ontmoet bij John.

Ik wil je graag even een pb sturen, maar ik kan je geen bericht sturen;).
 
Mijn zx10r rookt en schakelt slecht motor loopt wel echt super en rijd er heel erg graag mee :]
Nu wil ik deze winter blok eruit en eens helemaal laten controleren reviseren en mss zelf de kop laten bewerken O-)
Wie weet goeie motorbouwer/tuner voor zx10r?
De plaatselijke kawa dealer zal het niet worden :P
En aan wat voor € moet ik denken...
Had er graag nog mee op de nordschleiffe geweest dit jaar maar denk dat dat niet verstandig is.
Reviseren is ook niet verstandig en tunen al helemaal niet maar ik vind men zx10r helemaal geweldig dus :z :+

ahnendorp?
 
Vanwege ruimtegebrek is het tijd voor een "garageverkoop"...

De volgende onderdelen gaan in de verkoop:

- Set Braking remschijven, 320 mm waarvan er vermoedelijk een krom is / € 95

- Lsl verhoogde clip-ons (goede staat) / € 145,- (inclusief op maat gemaakte remleidingen) wat mij betreft de beste oplossing voor een betere zithouding

- Leovince sbk demper (carbon) incl. DB-killer de demper is door een schuiver beschadigd / € 95,-

- Licht beschadigde linker spiegel / € 15,-

- Becker Carbon zijpanelen / € 135,- perfecte pasvorm

- HM + quickshifter (zo goed als nieuw) / € 325,-

- Brembo mechanische koppelingshouder (zo goed als nieuw) / € 150,-

- Donker ruitje van Puig (originele vorm) / € 45,-

Ik heb hier ook nog een Dunlop Sportmax voorband liggen (120/70). De band is nog geen 1000 km gebruikt en mag weg voor € 70,-.

Mogelijk dat de lijst de komende dagen nog wordt aangevuld.

Bij interesse stuur maar een PB of reageer op dit bericht ;).

remschijven: hoeveel 'vlees' hebben ze nog?
en hoezo 'vermoedelijk' krom?

thanks
 
remschijven: hoeveel 'vlees' hebben ze nog?
en hoezo 'vermoedelijk' krom?

thanks

Huidige dikte: ongeveer 5 mm
Minimale dikte: 4,25 mm

Er is geen opstaande rand voelbaar. Voor zover ik kan beoordelen zijn de schijven redelijk goed.

In 2016 heb ik een circuitdag gedaan met mijn ZX10R. Bij hard aanremmen was er een trilling voelbaar. Op dat moment dacht ik aan een versleten balhoofdlager. Bij gebruik op de openbare weg had ik er geen last van. Dat jaar heb ik ook zonder problemen rondgereden op de openbare weg. Eind 2016 heb ik de schijven vervangen voor een set gebruikte Brembo HPK velgen. Ik heb ze alleen vervangen, daar ik de betreffende set voor een nette prijs kon overkopen van Hans. Vorig jaar heb ik de schijven verkocht aan MFTMTFdarkeagle. Hij constateerde ook een trilling dus ga ik ervan uit dat een van beide schijven krom is;).
 
Laatst bewerkt:
Ik zal volgende week eens bellen naar mille pajic dan als hij uit verlof is :)

Kan ik zeker aanbevelen. Ik heb mijn ZX10R met een nieuw (los) blok daar neergezet en het nieuwe blok laten flowen en voorbochten op maat laten maken. Daarna ook nieuwe map in de Rapid Bike laten zetten. Ten opzichte van het oude blok +25 pk... Oude blok daarna verkocht. Later nog problemen gehad met afnemend vermogen, brandstofpomp bleek te weinig druk te leveren. Is opgelost door Jeroen v/d Meer en heb daar toen ook een EJK module in laten zetten. Zeer onder de indruk van de soepelheid van die EJK module met mapping. Zat toen op 181 PK op het achterwiel.

Gelet op jouw klachten wel rekening houden met meerkosten voor onderdelen en arbeid. Bij mij hoefde er niets aan de versnellingsbak te gebeuren.
 
Ik zal volgende week eens bellen naar mille pajic dan als hij uit verlof is :)

Kan ik zeker aanbevelen. Ik heb mijn ZX10R met een nieuw (los) blok daar neergezet en het nieuwe blok laten flowen en voorbochten op maat laten maken. Daarna ook nieuwe map in de Rapid Bike laten zetten. Ten opzichte van het oude blok +25 pk... Oude blok daarna verkocht. Later nog problemen gehad met afnemend vermogen, brandstofpomp bleek te weinig druk te leveren. Is opgelost door Jeroen v/d Meer en heb daar toen ook een EJK module in laten zetten. Zeer onder de indruk van de soepelheid van die EJK module met mapping. Zat toen op 181 PK op het achterwiel.

Gelet op jouw klachten wel rekening houden met meerkosten voor onderdelen en arbeid. Bij mij hoefde er niets aan de versnellingsbak te gebeuren.

Hallo Peter,

Voldeed de Rapidbike(nieuwe mapping) niet, of waarom heb je een EJK module laten monteren?

Groet Roman
 
Hallo Peter,

Voldeed de Rapidbike(nieuwe mapping) niet, of waarom heb je een EJK module laten monteren?

Groet Roman

Bij een vorige motor af en toe een storing gehad met een RB3. Daarna wat onderzoek gedaan. Zowel PCIII en RB3 werken met kenvelden, de RB3 iets fijnmaziger als de PCIII. Maar het blijft een piggyback systeem dat niet zo fijn is als de ECU zelf omdat het werkt met gasstand en een toerentalbereik (in feite een excellijst die afgewerkt wordt).

Daarom geopteerd voor de EJK 3.5. Die werkt niet met kenvelden en is wat dat betreft een betere optie. De beste optie is overigens de ECU herschrijven, maar dat was toen nog geen aantrekkelijke optie. Uiteindelijk gaf de EJK de beste gasrespons en de beste A/F.

Mocht je er meer over willen weten dan moet je Jeroen v/d Meer eens benaderen.
 
Vandaag met de zx10 een highsider meegemaakt op Assen.
Naast een beetje spierpijn verder zelf niks. Behalve de ego.
De motor daarin tegen veel kuipschade, clipon,rem/schakelde,een deukje in de tank.
Ik had hem verdorie net gereed.

Komend weekend maar weer eens bezig.
 
Laatst bewerkt:
Vandaag met de zx10 een highsider meegemaakt op Assen.
Naast een beetje spierpijn verder zelf niks. Behalve de ego.
De motor daarin tegen veel kuipschade, clipon,rem/schakelde,een deukje in de tank.
Ik had hem verdorie net gereed.

Komend weekend maar weer eens bezig.
Shit, dat is geen lekkere start van je circuitervaring met een 10 -O- -O- -O-
Mooi dat je zelf niets hebt, maar wel @#$%^& :(
 
Vandaag met de zx10 een highsider meegemaakt op Assen.
Naast een beetje spierpijn verder zelf niks. Behalve de ego.
De motor daarin tegen veel kuipschade, clipon,rem/schakelde,een deukje in de tank.
Ik had hem verdorie net gereed.

Komend weekend maar weer eens bezig.

Balen, beterschap!

Weet je waardoor het komt?
 
Terug
Bovenaan Onderaan