Harley Davidson - episode 17 - Screw it, lets ride!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Een shovel en een bulldozer
p2465911690-3.jpg
 
Das juist het punt,al van alles geprobeerd maar dat krijg ik niet goed. Verschillend sproeirs en gasmengsel standen geprobeerd. Maar het is toch wel raar dat je met 1 carburateur 2 verschillende bougie kleuren krijgt. Het licht niet aan de bougie,zou het de bobine kunnen zijn ? Word er een beetje flauw van '(
Bougiekleur kijken is veradelijk en n vak apart.

Zorg er eerst voor het stationair goed loopt. Van daaruit ga je verder.

Tjeck op valse lucht.
 
Das juist het punt,al van alles geprobeerd maar dat krijg ik niet goed. Verschillend sproeirs en gasmengsel standen geprobeerd. Maar het is toch wel raar dat je met 1 carburateur 2 verschillende bougie kleuren krijgt. Het licht niet aan de bougie,zou het de bobine kunnen zijn ? Word er een beetje flauw van '(
Nee, bobine is het niet. Die laat beide bougies tegelijkertijd vonken. Wasted spark.

Je kunt een lekje hebben in t rubber tussen spruitstuk en cilinderkop, zijn slijtagedingen die rubbers. En als een oud rubber los is geweest, is die moeilijk goed te krijgen. Nieuwe dus.

Maar valse lucht kun je tjekken met bij remreiniger.

Ik zou de carb op standaard waarden zetten, en van daaruit gaan zoeken.
 
techneuten even een vraagje...

mijn motor hangt aan de druppellader.
de optimate 4 knippert groen, alles lijkt me dus goed.

als ik met de softtail een uurtje ben weest te rijden, is de accuspanning bij uitgeschakelde motor 11,4 volt. de motor wil dan ook niet meer starten..

zou ik dit moeten zoeken in de dynamo? of is de accu gewoon overleden. . die is zeker een jaar of 3 a 4 oud...
 
Als de motor loopt, wat is dan de spanning, gemeten over de accupolen?
Als die met lopende motor netjes naar de 14 volt gaat (ongeveer, flink meer dan 12 iig), dan is je dynamo goed en je accu blijkbaar stuk.
 
Laatst bewerkt:
accu geladen... als ik m start zakt hij naar 11,9... als ik stationair laat draaien blijft het rond 12,1.... als ik toeren maak klimt het naar 12,4. lijkt me de accu? omdat hij wel langzaam laadt
 
accu geladen... als ik m start zakt hij naar 11,9... als ik stationair laat draaien blijft het rond 12,1.... als ik toeren maak klimt het naar 12,4. lijkt me de accu? omdat hij wel langzaam laadt
Das geen laden. Je dynamo is stuk of de sr.

In rust is accu al 12,6.

Laden is tussen 13,5 en 15 volt


Ga ff langs bij Freek van HST. Eerst accuutje oplaaien.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
ik heb dezelfde waarden gemeten vanuit mijn stator als in onderstaande video.
helaas hebbie geen laadspanning van 14v bij 2000rpm....

ik zou zeggen de spanningsregelaar...

 
Nee, bobine is het niet. Die laat beide bougies tegelijkertijd vonken. Wasted spark.

Je kunt een lekje hebben in t rubber tussen spruitstuk en cilinderkop, zijn slijtagedingen die rubbers. En als een oud rubber los is geweest, is die moeilijk goed te krijgen. Nieuwe dus.

Maar valse lucht kun je tjekken met bij remreiniger.

Ik zou de carb op standaard waarden zetten, en van daaruit gaan zoeken.

Dank voor je reactie Martell,waarschijnlijk is valse lucht het probleem. Spruitstukrubbers zijn 2jaar geleden vernieuwd,maar kwaliteit schijnt niet al te best te ziin. De boel maar vervangen voor een systeem zonder rubber spruitstukken.
 
Das juist het punt,al van alles geprobeerd maar dat krijg ik niet goed. Verschillend sproeirs en gasmengsel standen geprobeerd. Maar het is toch wel raar dat je met 1 carburateur 2 verschillende bougie kleuren krijgt. Het licht niet aan de bougie,zou het de bobine kunnen zijn ? Word er een beetje flauw van '(

Waarom? Achterste cilinder loopt sowieso heter dan de voorste.
 
ik heb dezelfde waarden gemeten vanuit mijn stator als in onderstaande video.
helaas hebbie geen laadspanning van 14v bij 2000rpm....

ik zou zeggen de spanningsregelaar...

Als t de sr is, dan :t
Goedkoopste en makkelijkste :)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan