ZRX trefpunt deel 14, ouder maar niet langzamer!

Het lijkt haast wel. Afbeeldingen die ik van de 1200 bochtenshizzle kan vinden zien er niet uit als die er bij mij op zitten... en die van de 1100 lijkt er meer op. -O-
Als in, bij foto's van 2e hands 1200 uitlaten zie ik een grote ring met 3 gaten aan het uiteinde, en bij mij zie je 3 uitstekende schroefgaten.

Zou dat kunnen? Past dat?

Nog maar een edit:
Zoeken op het type van de demper geeft mij dit als eerste hit:
BOS demper zx9r '98 past niet?

Iemand die exact deze demper niet op een ZX9R gemonteerd krijgt omdat 'ie niet past. En wat voor demper zette Eagle erop als 'ie naar Duitsland ging? Juist ja, eentje van een ZX9R...
Eaglebrink in "ZRX trefpunt deel 14, ouder maar niet la..."

Ik ben bang dat ik inderdaad niet de originele headers onder m'n ZRX heb. :X
 
Laatst bewerkt:
ik vrees het ook ja... raar gezien 1200 headers nou niet echt zeldzaam of duur zijn, en bovendien rvs. Oplossing zal dus zijn of een 1100 demper vinden of een 1200 header. persoonlijk zou ik een 1200 header zoeken, meteen even vers laagje verf erop.
 
Eagle heeft via pb gereageerd. Hij had die ZX9R demper ook aangepast om op de pijp te kunnen zetten dus daaruit kan ik geen conclusies trekken.

1200 headers rvs? Ik vind bij een Google zoektocht naar ZRX1200 headers soortgelijke zwarte pijpen?
 
Kweenie, wat zou het effect van de 1100 bochten zijn op de 1200?

Het viel me al op dat de zijophanging een tussenstukje heeft. Dacht eerst, och dat zal wel bij deze demper horen, maar nu begin ik toch het vermoeden te krijgen dat dat tussenstuk erop zit omdat de zijophanging net iets hoger hangt bij de 1200. Dan is het misschien mooier om het meteen maar weer terug te brengen naar origineel.

Ik zie op marktplaats een bochtenset staan voor 180 euro. Da's nog wel acceptabel. Maar dan is natuurlijk de vraag of er nog iets met afstelling gebeuren moet? Een uitlaat monteren lukt mij nog wel maar de carbs ga ik niet open trekken. :P
 
qua weerstand zal er weinig verschil zijn, hoewel sommige 1200 bochten de katalysator in de bochtenset hebben en andere in de demper.... geloof ik...
 
Een Kat ?? dat is dan bij een 1200 ?1100 setje is iig niet roestvrijstaal,1200 dacht ik wel.
een 1100 heeft ook geen kat
 
Weet ik veel, ik ben niet zo technisch (op dat vlak, ik ben IT'er) maar dacht wel eens gelezen te hebben dat mensen de kat verwijderen om vermogen te winnen. Niet dus. :P

Houweffer, ik ben vanmorgen even naar Lemstra in Alkmaar gereden. Omdat zij voor mij altijd het onderhoud uitvoeren was ik even benieuwd wat zij hiervan zouden zeggen. Ze vonden het een mooie fiets en een goede keuze. Tot zover het positieve nieuws. :+

De monteur denkt dat dit wél de originele bochtenset is, maar dat het eindstuk waarop je de demper schroeft vervangen is. Dit ook omdat je daar een duidelijke lasnaad ziet zitten die je origineel volgens hen niet hebt vanwege de machinale productie.

We konden geen typeaanduiding op de Mivv-demper vinden dus of die echt voor een 1100 is, is ook nog maar de vraag. Toevallig hadden zij een OEM-demper afkomstig van een 1100 liggen en de monteur heeft geprobeerd om die erop te schroeven, gewoon om eens te kijken of dat wel past. Dat paste niet... het lijkt er veel op maar de gaten komen nèt niet overeen. Ergo: geen idee waar deze demper echt voor is, maar in ieder geval niet voor een ZRX.

Betekend dus dat ik 2 opties heb:
1: Een originele bochtenset voor een 1200 kopen en monteren.
2: De boel op maat laten maken (zelf lukt mij dat niet).

Ik neig het meest naar optie 1. Is wellicht duurder maar dan is alles wel weer origineel en zit je niet te k**ten wanneer je later toch een andere demper wil monteren.
 
ik ben je kwijt -O- en weer gevonden *O* , had dat stukje gemist, wel vreemd dan :?
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Bij jou in de buurt gevonden:
Kawasaki | MvW motoren

Betekend dus dat ik 2 opties heb:
1: Een originele bochtenset voor een 1200 kopen en monteren.
2: De boel op maat laten maken (zelf lukt mij dat niet).

Ik neig het meest naar optie 1. Is wellicht duurder maar dan is alles wel weer origineel en zit je niet te k**ten wanneer je later toch een andere demper wil monteren.
 
380 euro. Koopie! :+

Overigens lees ik meerdere verhalen van mensen die met een te luide uitlaat door oom agent van de weg geplukt zijn. Als dat gebeurd krijg je een boete die meer kost dan die bochtenset én je motor wordt in beslag genomen voor een keuring. -O-
 
Nog nooit problemen gehad met mijn full race Muzzy. Ook niet in het buitenland. Gewoon een kwestie van je hand aanpassen naar de omstandigheden.
 
380 euro. Koopie! :+

Overigens lees ik meerdere verhalen van mensen die met een te luide uitlaat door oom agent van de weg geplukt zijn. Als dat gebeurd krijg je een boete die meer kost dan die bochtenset én je motor wordt in beslag genomen voor een keuring. -O-

Serieus!!! Dan is de pret eraf! Dan gaat die niet meer de weg op!! Wat een zeik!!
 
Wat Bart zegt, gewoon niet als een debiel lopen gassen op plekken waar het niet gewenst is. Buiten de bebouwde kom kan het best en zijn er geen problemen.
 
Terug
Bovenaan Onderaan