Kawasaki Z1 900 Deel 9

Ik ben van bouwjaar 1959 en pas gaan motor rijden in 1979 (dus redelijk laat).Heb eerst maar het autorijbewijs gescoord,en kon nog op een oud Peugeot brommertje naar de baas.Na lang sparen kon ik later mijn Z1A kopen (die ik trouwens nog in een soort van restant onderdelen heb).Totaal 18x motoren gehad,en die 100x van Rob ga ik zeker niet halen want ik ben nogal verknocht aan mijn oudjes...
 
Binnenkort tik ik de 53 aan.
Als kind in de jaren 70 al helemaal gefascineerd door een groepje motorgasten die met diverse suzuki GT's bij ons verderop in de straat zich altijd verzamelde.
Voorzien van Reimo uitlaten en specialpaint tankzitcombinaties hoorde je ze al van heinde en verre aankomen en rende als klein jochie naar de straat om ze voorbij te horen rammelen.....mijn eerste strakke plasser was een feit _O- .
De mooiste motor die tijd vond ik de Z1 900......de vorm van de tank, de ranke zijdeksels en het zadelstuk en tellerpartij....elegant ,het klopte helemaal !
Maar van de tweetakten vond ik het geluid gewoon iets magisch hebben en mijn voorkeur ging daar dan ook naar uit.
Met 7 rijlesjes op een honda 500 four met een lelijke vetterkuip met de instructeur nog achterop mijn roze papiertje gehaald in 1983.
Mijn kreidlertje verkocht en een Suzuki GT750 van 1977 met wat werk voor 1500 gulden aangeschaft.
Ook een reimo 3 in 1 gemonteerd.....liep van geen meter meer ,maar dat mocht de pret niet deren het ding moest janken!
De jaren daarna niet al teveel maar wel verschillende motoren gereden. intruder 700 , vrf750 ,zx12r, versys650 , ktm990smt.
Nu nog in bezit een multistrada 1200, Harley road king , vx 800 (pekelfiets), vfr 750 en de kawa z900a4.
De neiging naar oldtimers wordt wel steeds groter, ik rij vaak met een maatje die een konningsasser heeft en het commentaar wat we dan krijgen is geweldig !.....het is gewoon superleuk om er mee te rijden en aan te sleutelen !......het hard rijden wat ik vroeger altijd deed is toch wel een beetje passe' maar dat verraad ook gelijk onze leeftijd en nu gezamenlijke passie ;)
Gr. Anton :t
 
Ik ben 56 ,en ik vind t nog steeds de mooiste motoren die er zijn :t ,
ik ben op m n 18e met een Z1000 begonnen,ik ben nu zo n 35 motoren verder ,waarvan de meeste natuurlijk Kawa s waren, ik heb een poosje terug nog weer mijn jeugd sentiment (Z1000 BJ 78) geprobeerd ,maar het is aan mij niet meer besteed,ik houd het maar bij het genieten van het uiterlijk van de Zed, rijden ermee vindt ik nu helemaal niets meer aan :N
 
dit gaat mooi, ik ben nog steeds de jongste hier... _O-

toch wel al redelijk middelbaar hier zo te zien, bedankt voor het delen tot dusver..

Ik heb niet echt een voorkeur voor een bepaald merk zolang het maar japans is.
Ik vind de ouwe kawas geweldig en mag graag rommelen aan mijn project fiets.
Wat voor frankenstein wegligging ik straks gebouwd heb weet ik niet en vind ik eerlijk gezegd ook niet zo spannend.
dat ga ik tzt wel zien...

in totaal heb ik zo n 20 motoren gehad waarvan 1 bmw (geen succes) en de rest allen japans.
dat verbleekt bij sommigen hier... _O-
Op dit moment nog 3 over en dat blijft voorlopig zo...

rijstijl varieert van lekker tuffen tot zo af en toe nog eens achterlijk rammen...
ik ben mijn wilde haren nog niet helemaal kwijt alhoewel het me wel steeds meer moeite kost.. _O-
maar goed, stug ontkennen dat je ouder wordt helpt enorm is mijn ervaring... ;)
 
Laatst bewerkt:
Binnenkort tik ik de 53 aan.
Als kind in de jaren 70 al helemaal gefascineerd door een groepje motorgasten die met diverse suzuki GT's bij ons verderop in de straat zich altijd verzamelde.
Voorzien van Reimo uitlaten en specialpaint tankzitcombinaties hoorde je ze al van heinde en verre aankomen en rende als klein jochie naar de straat om ze voorbij te horen rammelen.....mijn eerste strakke plasser was een feit _O- .
De mooiste motor die tijd vond ik de Z1 900......de vorm van de tank, de ranke zijdeksels en het zadelstuk en tellerpartij....elegant ,het klopte helemaal !
Maar van de tweetakten vond ik het geluid gewoon iets magisch hebben en mijn voorkeur ging daar dan ook naar uit.
Met 7 rijlesjes op een honda 500 four met een lelijke vetterkuip met de instructeur nog achterop mijn roze papiertje gehaald in 1983.
Mijn kreidlertje verkocht en een Suzuki GT750 van 1977 met wat werk voor 1500 gulden aangeschaft.
Ook een reimo 3 in 1 gemonteerd.....liep van geen meter meer ,maar dat mocht de pret niet deren het ding moest janken!
De jaren daarna niet al teveel maar wel verschillende motoren gereden. intruder 700 , vrf750 ,zx12r, versys650 , ktm990smt.
Nu nog in bezit een multistrada 1200, Harley road king , vx 800 (pekelfiets), vfr 750 en de kawa z900a4.
De neiging naar oldtimers wordt wel steeds groter, ik rij vaak met een maatje die een konningsasser heeft en het commentaar wat we dan krijgen is geweldig !.....het is gewoon superleuk om er mee te rijden en aan te sleutelen !......het hard rijden wat ik vroeger altijd deed is toch wel een beetje passe' maar dat verraad ook gelijk onze leeftijd en nu gezamenlijke passie ;)
Gr. Anton :t

Kijk daar word ik nou blij van als GT750 bezitter, ook nog steeds met een 3in1!
Hier mijn brommer.
Suzuki GT750 caferacer

Ik ben trouwens 51.
 
Kijk daar word ik nou blij van als GT750 bezitter, ook nog steeds met een 3in1!
Hier mijn brommer.
Suzuki GT750 caferacer

Ik ben trouwens 51.
Gave GT750! Mijn eerste motor was een T500, erna een GT750 gekocht voor weinig, met polyester tank-zit combinatie erop, en 3 expansies eronder. Wel 1 met dubbele trommel voor, maar het bouwjaar weet ik niet meer..Daarna diverse H@nda's gehad ook, CB500F, 2x, Cb400F, CB750f, 4 stuks waaronder 1 K2, 2 K4's en een F1. Mijn Z650 erna de Z1R, erna kreeg ik de Engelse manie... Heb 4 BSA's gehad, een Triumph Daytona 500, Norton caféracer, gebaseerd op een Domi66. Nu heb ik alleen de SV, CB450 en 2 Z650's, waar ik 1 mooie aan het maken van ben.
Ik heb wel meer fietsen gehad, maar als ik alles moet plaatsen hier is de pagina zo vol, :+
Onze passie is zoals Anton het schrijft wel uit ons verleden te herleiden, :Y

Stelletje ouwe lullen die weigeren oud te worden. :t
Mijn wilde haren maken steeds meer een terugtrekkende beweging naar achter, maar dat hoort erbij.
Vroeger had ik haar tot ver over de schouders...
Rijstijl is ook wat meer relaxed nu, met wat uitspattingen daar gelaten. *O*

:t
 
Mooie plaatjes !
ik zie er veel in terug met mijn GT.....reimo , metzeler lasertec voorband, ik had toen zelf een vorkversteviger gefreest uit STAAL :X ....aan de andere kant woog ik toen zelf nog geen 70 kg dus dat maakte weer veel goed.
Speedwobble bleef een probleem bij die dingen....je moest gewoon een groot hart hebben ;)
 
Tja, ik was dus het kleine broertje van Rob en ben 7 jaar en 11 Maanden later geboren.
Mijn bouwjaar is 1961 en ben nog 56 jaar oud, maar dat gaat 23 Juni veranderen in 57.

In 1978, als 17 jarige begonnen met een Kawasaki 350 S2, gekocht in drie grote kartonnen dozen en een los frame.
In goed drie maanden tijd weer opgebouwd met oa gebruikte onderdelen die ik op mijn Yamaha FS-1 (met schijfrem) bij een motorsloop in Soest ging halen.
Toen ik 18 werd snel naar het politieburo een proefrijbewijs halen waarbij het "L etje" buiten de gemeente grens uiteraard achter de kentekenplaat gedraaid werd })

Werkte toen al bij een motorzaak in Amersfoort waar al snel een Z650 B2 op mij afkwam, nog geen jaar later een Z1000 Z1-R, in 1983 een GPZ1100 B2 en in `84 een GPZ900R.
In 1988 een nieuwe FZR1000 piano, vanaf 1984 ook als werkezeltjes een XL600R, XBR500 een XT350 en een KTM 420GS.

Toen jarenlang alleen twee 4-wielers, de éne voor de pekelperiode (Renault Super 5GTX) en een Mazda MX-5 (ex Rob) in helder blauw.
De MX-5 heb ik ruim 12 jaar gehad en zag er bij verkoop nog uit als nieuw.

Zonder motorfiets zat ik toen zeker niet, want bij de motorzaak waar ik toen werkte was altijd wel iets beschikbaar :Y

Vanaf 2002 een CB750 die ik omgebouwd heb als Freddie Spencer replica en verkocht voor een CB1000 Big-One, die Rob later voor mij verkocht heeft in NL (was al hier in Oostenrijk).

Rob had de huidige Z1000 (nu Z900) achter in een busje mee naar hier genomen en op de terugreis de CB1000 mee naar NL en was daar binnen 3 dagen verkocht via MP.

Huidige brommers kan je zien in mijn onderschrift :t
 
Laatst bewerkt:
Die 3-1 heeft veel dikkere lasnaden als die welke ik vroeger had. Die Reimo‘s van mij scheurde dan ook regelmatig en dan kon ik weer terug om hem te laten lassen .... -O-

Alleen de uitlaatbochten zijn nog origineel de rest is door mijn vader gemaakt uit rvs, net als de luchtfilterbakken, de lamporen en de drager van het achterlicht.
 
Ik ben van februari 1957 en in 1990 mijn A rijbewijs gehaald. Ik ben eindelijk in het bezit van een Kawasaki Z1. Daarvoor Honda 900 Bol d'Or en een CBR 1000F gereden. Na de CBR een aantal jaar niet meer gereden.
Op de motor RAI in 1973 staan kwijlen bij de Kawasaki Z1 en na vele jaren mijn droommotor kunnen kopen.
 
Ik had even tijd in de nachtdienst om een lijstje op te stellen…..en ga jullie misschien wel even vervelen met alles wat ik heb gehad ;-)
Maar ik kom ook al gauw richting 100 stuks ben ik bang….
Motoritisch is een verslaving }) Oh ja , ik ben 56 jaar ....


Zundapp KS 50 TT uit 1977 watercooled met motorkenteken.FF sparen en mijn toenmalige droomfiets kwam al gauw;
Triumph Bonneville T120 650 uit 1970 2 jaar gehad en flink wat km gemaakt.
Triumph Bonneville T140 750 uit 1974was van m'n neef en wou er vanaf.Even gehad.
BMW R90 S (nu goud waard geloof ik...) hier kon ik lekker met m'n vriendin mee op vakantie
Kawasaki Z900 B uit 1975 - vond en vind ik nog steeds 1 van de mooiste fietsen ooit!
Yamaha XT500- de stoere oer off-road. Leuk die kick backs...
BMW R80 GS uit 1980- de "opa" van de "meest verkochte motor" van heden..
Kawasaki GPZ 1100 injectie uit 1982- lekker veel power!
Honda XLV 750- de tegenhanger van de R80 GSmet cardan.Beetje weinig power net als een Transalp
Suzuki DR650E- weinig emotie teveel plastic
Aprillia Pegaso- fijn ding; blok met meer pk’s dan broertje BMW
Kawasaki KLR600-de eerste dikke Kawaviertakt off road
Kawasaki Z1100 R Lawson Replica- blijft 1 van m'n all-time favourites!
KTM 600 GS- met dik rotax blok. letterlijk en figuurlijk kicken tot je er bij neerviel
Yamaha XT350- om mee te spelen
KTM GS 250- snelle 2 takt om off-road ritten te rijden en spelen op Sloterdijk
Yamaha V-max uit 1985- ik was 1 van de eerste. daarna zag je ze teveel...
Yamaha FJ1100 -1984. Opstapje voor de latere FJ1200
Yamaha FJ 1200- heerlijke fiets veel power maar ik hou niet van voorover zitten
Kawasaki Z1000 R Lawson Replica- ja weer 1 gekocht
Kawasaki Z1000R Lawson replica- ja nog 1 ,deze 1 opgeknapt en doorverkocht naar Spanje
Moto Guzzi California 3- fijne reismotor, mee naar Portugal geweest, Daarna verkocht want inhalen van vrachtwagens was een avontuur op zich op een 2 baans weg.....too slow met 2 personen en bagage!
Honda CB1000 Big One- fijne en mooie motor om te zien
Kawasaki KLE 500-mwah-beetje klein maar wel heel leuk speelfietsje
Honda Dominator 650-fijn blokkie
Husqvarna SM 610 supermoto- big fun mee gehad in de Alpen in Zwitserland!
Kawasaki ZRX 1100- totaal verbouwd naar een moderne Lawson Replica-was een mooie fiets
Kawasaki Z750 twin uit 1976- kon ik leuk aankomen. Tot 100 op de teller was het leuk...
Cagiva Elephant 900 (2x)- de bruutste all-road qua looks. Ik ben dus ook een enorme DAKAR fan! Later nog 1 gekocht; maar schrok van het herrie Duuc blok.
CZ 125 uit 1993-grappig pruttelfietsje
Honda DAX 125- voor de boodschappen, reed 1 op 50
Triumph Tiger 885i uit 1999- van 2001 tot 2004 Hernieuwde kennismaking met Triumph…
Triumph Tiger 955i uit 2003-van 2004 tot 2008 ; zelfs 6 weken mee door Australië geweest
Triumph Tiger 1050i uit 2007 van 2008 tot 2015 . Helemaal verbouwd met bv. Wilbers vering
Zundapp KS175 uit 1978. Jeugddroom deze fiets.. maar viel toch tegen als verwende rijder
Triumph Speed Triple 900-in het oranje. Iconische bike met zelf geplaatst superbike stuur
Kawasaki GPZ400 uit 1995 in nieuwstaat. Beetje voor de handel
Kawasaki GPZ550 uit 1989 ook in perfecte staat. Nu te koop
Triumph Tiger 900 –heb er nu nog 2 van.1 in Spanje en 1 in NL. Heerlijk blok. Totaal iets van 7 gehad en meeste weer doorverkocht. Rij ik zeer graag mee.
Triumph Thunderbird 900. Uit 1995 heb er 2 van gehad,leuke Cafe Racer met fijn geluid en uitstraling.
Moto Guzzi 750S3- uit 1974.In opdracht gezocht voor een bekende van mij.
Kawasaki Z1000ST-uit 1980.Hele nette fiets en beetje opgeknapt en mooi gesoten. Verkocht aan een Australier.
Kawasaki Z1000 Nico Bakker racer. Geweest van Gerrit en heeft 30 jaar in zijn schuur gestaan. NL kampioen in 1985. Wou er nu zelf mee gaan racen en koesteren. Helaas weer moeten verkopen vanwege knie blessure en de sportieve zithouding niet meer vol kunnen houden. Gelukkig een andere Kawa rechtop-racer kunnen vinden in dezelfde plaats IJmuiden !
Honda CX500 E uit 1986 . Mooie klassieker en weer doorverkocht aan een dame
Yamaha TTR600 uit 1998- Lekkere stamper met Supermoto wielen. Alleen kickstart
Kawasaki KLR650 uit 1987. Staat in Spanje om af en toe lekker te off-roaden en voor mijn zoon als we daar zijn
Kawasaki GTR1000 uit 1995. Toerfiets pur sang voor weinig geld. Deze pak ik voor de lange trips
Kawasaki GPZ750 Racer uit 1985. Prachtige Superbike replica gebouwd door Ton waarmee ik wat circuitdagen ga doen komend jaar.
Kawasaki Z1300 Injectie. Uit 1987 Mijn trots en heb ik al 29 jaar ! Hiervan heb ik een stuk of 10 gehad en heb er nu nog 2 in mijn bezit. Al 28 jaar voorzitter van de Kawa Z1300 club…. Mijn ‘eigen’ fiets is uit 1987 en verder heb ik nog een originele prachtige fiets van mijn vriend Hans die helaas niet meer onder ons is…

Waarschijnlijk nog wel wat vergeten maar zullen er niet veel zijn

:]
 
Laatst bewerkt:
Sodeju

Ik vraag me dan steeds af hoeveel keer heb jij dan zonder blikken en blozen deze zin moeten herhalen?

Schat....heb je even...ik durf het bijna niet te vertellen maar ik heb weer een andere .... O-)

Respect !!! :}
 
hoe oud is men hier zo gemiddeld eigenlijk ?

ikzelf ben 51 en begonnen met rijden in 1985 op fietsen uit begin/midden jaren 70.

Ik denk dat de meeste regulieren hier zo n beetje van mijn leeftijd zijn of heb ik dat fout?
Hmmmm, dat red ik nog niet, ik ben een jaar jonger dan mijn kawa uit 1977...
 
Terug
Bovenaan Onderaan