Kawasaki Z1 900 Deel 9

Verleden week kwam onze Ted ons bezoeken, helemaal vanuit het Noorden. Hij had het lang verwachtte spuitwerk van de ST/MK2 en de Sanctuary kloon bij zich dus voor die gelegenheid meteen maar wat gebak gehaald. Tsja, wat moet je daarvan zeggen? Het was perfect geworden, eigenlijk precies zoals we het tijdens ons bezoek met hem besproken hadden, zelfs nog mooier dan we verwacht hadden. Het MK2 spuitwerk op het ST plaatwerk was iets donkerder dan de originele kleur en in de belijning zat een mooie gouden flake. Fantastisch om te zien hoe de lompe standaard tank er veel slanker uit ziet door de MK2 belijning. Het Z1 spuitwerk is een 73er kleurstelling, met in het bruin een prominentere flake dan origineel maar toch subtiel. Dezelfde flake is ook zichtbaar in het oranje. Voor beide fietsen geldt dat ze van een afstandje origineel lijken en van kortbij pas aandacht trekken. Zeker met het zonnetje erop schitteren ze! Ik zal wat fotootjes plaatsen zodat jullie kunnen meegenieten. Natuurlijk werd de boel eerst gestraald om alle crap eraf te halen ... vijf lagen lak zaten op de ST ...













Effe in de zon pakjes avond doen...







In de spotlight ..

 
Laatst bewerkt:
Nice mathh !

Kun je met een beetje geluk de front engine bout vervangen zonder ondersteuning ed (Z900A4)?

Ik heb trouwens een 2e originele nieuwe hiervan......dus als er liefhebbers zijn ;)
 
92091-022 ......pos54 / pag41 (Z900A4 EU), kan ik de bout verwisselen zonder dat t blok tegenwerkt zeg maar ?
 
Dat heeft die bandiet weer mooi gespoten.....en het is nu aan jou om die fietsen mooi af te bouwen....ben wel een beetje benieuwd naar het resultaat...
 
Wat zit er voor draad op die front engine bolt ?
Een metrische M10 (sleutel 17) moer past niet qua draad n.l. de diameter LIJKT wel ok...
 
Wat zit er voor draad op die front engine bolt ?
Een metrische M10 (sleutel 17) moer past niet qua draad n.l. de diameter LIJKT wel ok...

Bij mij is niet standaard, is nu RVS met normale draad maar wordt titanium met fijne draad.
Standaard is volgens mij toch gewoon metrisch hoor met fijne draad.
 
Heel mooi werk, Mathh.
Ik heb voor morgen een rondje met mijn zoon op de Z900RS gereserveerd.
De kritieken zijn op een 'aan-uit karakter' van de injectie na lovend, dus ik ben heel benieuwd wat er in 40 jaar evolutie is gebeurd. ;)
 
Heel mooi werk, Mathh.
Ik heb voor morgen een rondje met mijn zoon op de Z900RS gereserveerd.
De kritieken zijn op een 'aan-uit karakter' van de injectie na lovend, dus ik ben heel benieuwd wat er in 40 jaar evolutie is gebeurd. ;)

Ben benieuwd, Wilco was vol lof over de fiets.
 
Ben benieuwd, Wilco was vol lof over de fiets.
Heel mooie motor en reed afgezien van wat rukkerig alsof er een oude ketting op zat heel soepel en uiteraard is er in 40 jaar evolutie flink wat gebeurd. Hij heeft door het soepele karakter nog weinig weg van de oude Zeds. Zie voor de uitgebreide versie van mijn bevindingen het Z1000 (70-80's) topic. Daar ook een paar plaatjes van al het moois van Ton dat er was uitgestald.
 
Laatst bewerkt:
OK, eentje hier dan, aangezien dìt topic het enige echte Z1 topic is. :}

full


Ik zie dit deel van de collectie van Ton regelmatig tegen op Kawa-evenementen, dus denk dat jullie deze allemaal wel eens in den lande hebben gezien (behalve Marcel dan ;) )
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan