Silly Season 2019

Zou Ianone wel bij Tech-3 Ktm willen zien rijden volgend jaar. Zie KTM makkelijker doorgroeien richting de top als Aprilia. Als Ianone zn dag heeft is ie gewoon supersnel.
 
Nou je mag het haast niet dromen eigenlijk maar daarbij word het voor Mickey alsnog wel heel lastig om Rea te gaan verslaan op een fiets die hem past.
Rea schijnt overigens zelf in verband te worden gebracht met een switch naar Ducati, om bij het project van de V4 Panigale betrokken te kunnen worden. Dat zou ik erg interessant vinden mocht Rea besluiten daarop in te gaan.
 
Mijn verwachting;
Honda Repsol, Marc Marquez(B) & Dani Pedrosa
Movistar Yamaha, Valentino Rossi(B) & Maverick Viñales(B)
Ecstar Suzuki, Alex Rins(B) & Joan Mir
Ducati Factory, Andrea Dovizioso(B) & Danilo Petrucci
Aprilia Gresini, Aleix Espagaro(B) & Andrea Ianonne
Redbull KTM, Johan Zarco(B) & Pol Espagaro
Pramac Ducati, Jack Miller & Bagnaia(B)
Tech3 KTM. Miguiel Oliviera(B) & Hafizh Syahrin
LCR Honda, Cal Crutchlow(B) & Takaaki Nakagami
Marc VDS met Yamaha, Franco Morbidelli(B) & Jorge Lorenzo
Avintia Ducati, Xavier Simeon(B) & Tito Rabat
Angel Nieto Ducati, Karel Abraham & Bradley Smith

(B) bevestigd

Pol is ook bevestigd toch? :)
 
Mijn verwachting;
Honda Repsol, Marc Marquez(B) & Dani Pedrosa
Movistar Yamaha, Valentino Rossi(B) & Maverick Viñales(B)
Ecstar Suzuki, Alex Rins(B) & Joan Mir
Ducati Factory, Andrea Dovizioso(B) & Danilo Petrucci
Aprilia Gresini, Aleix Espagaro(B) & Andrea Ianonne
Redbull KTM, Johan Zarco(B) & Pol Espagaro
Pramac Ducati, Jack Miller & Bagnaia(B)
Tech3 KTM. Miguiel Oliviera(B) & Hafizh Syahrin
LCR Honda, Cal Crutchlow(B) & Takaaki Nakagami
Marc VDS met Yamaha, Franco Morbidelli(B) & Jorge Lorenzo
Avintia Ducati, Xavier Simeon(B) & Tito Rabat
Angel Nieto Ducati, Karel Abraham & Bradley Smith

(B) bevestigd
Daarmee verwacht je dus dat Redding en Bautista afscheid nemen van de MotoGP en dat ook Lüthi niet doorgaat in die klasse? Ik verwacht zelf dan eerder dat Smith wegvalt en (ik hoop) Abraham. Die heeft naar mijn mening geen toevoeging aan het kampioenschap.
 
Rea schijnt overigens zelf in verband te worden gebracht met een switch naar Ducati, om bij het project van de V4 Panigale betrokken te kunnen worden. Dat zou ik erg interessant vinden mocht Rea besluiten daarop in te gaan.

Hoorde ik ook in de laatste Paddock Pass Podcast
 
Daarmee verwacht je dus dat Redding en Bautista afscheid nemen van de MotoGP en dat ook Lüthi niet doorgaat in die klasse? Ik verwacht zelf dan eerder dat Smith wegvalt en (ik hoop) Abraham. Die heeft naar mijn mening geen toevoeging aan het kampioenschap.

Dat klopt.
Redding en Bautista vallen gewoon tegen.
Abraham zorgt voor centjes.
Lüthi wordt er continue te kakken gezet door Morbidelli.
Smith en KTM tja ik weet niet wat je daarvan moet vinden.
Zijn teammaat is structureel sneller, kan ook net zo goed geen fiets hebben volgend jaar.
Avintia en Angel Nieto vind ik vrij onvoorspelbaar.
 
Zou het wel jammer vinden voor Redding. Hij heeft op de Ducati toch aardige resultaten geboekt, maar de Appie valt gewoon tegen. Bautista is al een behoorlijke tijd veldvulling met hier en daar een opleving...
 
Laatst bewerkt:
Zou het wel jammer vinden voor Redding. Hij heeft op de Ducati toch aardige resultaten geboekt, maar de Appie valt gewoon tegen. Bautista is al een behoorlijke tijd veldvulling met hier en daar een opleving...

Waar heb jij het over? Bautista rijdt nu al twee seizoen op een Ducati.
 
Tja, de minder rijke teams, zullen toch afhankelijk zijn van de centjes die de rijders meebrengen.

Daarom verwacht ik Abraham en Rabat (die dit jaar overigens helemaal niet slecht presteert) volgend jaar ook wel weer ergens onderdak zullen vinden.
 
Hoor ook net via WSBK.com dat het Shaun Muir Aprilia racing team wel eens kan gaan overstappen naar BMW en dat daarmee Lorenzo Savadori op de wipstoel zit binnen dat team. Ook interessant, omdat ik altijd dacht dat BMW haar race activiteiten had gestaakt qua officiële ondersteuning, maar nu zouden ze voor volgend jaar weer met een nieuw pakket komen?
 
Zou heel mooi zijn, de s1000rr hp4 zal met officieel ondersteuning een heel eindje kunnen komen vermoed ik!
 
De s1000rr draait alweer wat jaartjes mee.
Uiteraard wordt die regelmatig geüpdatet, maar voor een supersport is het ondertussen "een oud hok"

Vraag me af of BMW bezig is met een geheel nieuw model supersport.
Anders geloof ik niet dat ze met fabrieksondersteuning zullen komen.
Dit model is wel redelijk uitontwikkeld
 
Word wel steeds meer geroepen dat die nieuwe s1000rr er moet komen, maar dat was vorig jaar ook en het jaar er voor etc etc
 
Word wel steeds meer geroepen dat die nieuwe s1000rr er moet komen, maar dat was vorig jaar ook en het jaar er voor etc etc


Ik denk dat BMW voorzich zelf heeft bewezen dat ze een hele goede sport motor kunnen bouwen. Daarmee is voor mij gevoel het project klaar en geslaagd. ik vermoed dat BMW zich nu weer gaat richten op andere zaken.
 
Kan me voorstellen dat de ontwikkeling van een supersport erg duur is, maar ook dat je zaken, zoals elektronica, door kan voeren op je andere modellen.
 
De supersport(/superbike) markt is ook erg in elkaar gezakt. Dus dat speelt ook mee denk ik.
Aprilia heeft ook niet er veel RSV4 verkocht bijv.
 
Heren, Geen gerucht gehoord dat Sykes weer graag terug naar Yamaha wilt?
Daar is die ook het wsbk begonnen, kan het linkje niet meer vinden waar ik dat gelezen heb.


Misschien weten jullie hier meer?
 
Laatst bewerkt:
Op tv zeiden ze ook dat Rea wel eens over kan stappen naar Ducati, nu ze een V4 hebben.

Het is namelijk de vraag op Kawasaki volgend jaar ook nog zo overheersend zal zijn.
Ze zijn natuurlijk al een aantal jaar de sterkste, dus daar komt ook ooit een eind aan.

Ducati met hun V4 zie ik wel een stap voorwaarts maken en de laatste races lijkt Yamaha ook dichterbij te komen...
 
Het lijkt me op dit moment een lastige keuze, zeker na die eerste overwinning! 2 jaar geleden was het geen enkele twijfel, toen was Kawasaki het te kloppen team. Maar net wat jbt zegt, die overheersing zie je nu minder worden door aanpassing van de toerentallen. En Yamaha gaat langzaamaan de goede kant op. Lastige keuze hoor. Maar gelukkig een luxe keuze.
 
Terug
Bovenaan Onderaan