Silly Season 2019

Zeker weten waar !
Kan me al wel verheugen op alle "kenners "die dan ineens gaan roepen dat VD Mark wk gaat worden op die fiets.. volgens mij is er tegen de combi kawa / rea momenteel niemand opgewassen in het hele wsbk paddock

Kijk naar Sykes ook kampioen op een Kawa (2013?)
 
Ik lees net een gerucht voorbij komen dat de Grand prix van Duitsland volgend jaar op de Nurburgring verreden zou kunnen worden en dat dit het einde van de wedstrijd op de Sachsenring zal zijn. Ik zou dat echt jammer vinden indien Dorna besluit om weg te stappen van die iconische baan. Maar anderzijds: met de GP van Duitsland in Nürburg, zie ik mijzelf daar nog wel naartoe gaan. Is maar 300 km. :)
 
Ik lees net een gerucht voorbij komen dat de Grand prix van Duitsland volgend jaar op de Nurburgring verreden zou kunnen worden en dat dit het einde van de wedstrijd op de Sachsenring zal zijn. Ik zou dat echt jammer vinden indien Dorna besluit om weg te stappen van die iconische baan. Maar anderzijds: met de GP van Duitsland in Nürburg, zie ik mijzelf daar nog wel naartoe gaan. Is maar 300 km. :)

Dat zou fantastisch zijn als de Nurburgring weer terug op de race kalenders komt. Voor mij ongeveer net zo ver als naar Assen :] :t
 
Zeker weten waar !
Kan me al wel verheugen op alle "kenners "die dan ineens gaan roepen dat VD Mark wk gaat worden op die fiets.. volgens mij is er tegen de combi kawa / rea momenteel niemand opgewassen in het hele wsbk paddock

:^ Op Rea staat echt geen maat. Dat bewees hij al bij Honda. Maar was toen niet voor iedereen te zien.
 
Dat zou fantastisch zijn als de Nurburgring weer terug op de race kalenders komt. Voor mij ongeveer net zo ver als naar Assen :] :t
Van mij uit naar Assen is 266 km, Nürburgring is 304 km, en Spa Francorchamps is 206 km. Zou het zeker toejuichen indien er ook weer een GP in België zou komen, als die maar niet ten koste gaat van de TT. Zou helemaal tof zijn om ze alle drie te bezoeken dan, maar misschien is dat toch wat te veel 'geluk'. :P

Daarnaast: met Finland op de kalender vanaf volgend jaar en Thailand dit jaar, zie ik de kalender echt niet uitgebouwd worden naar 21 races per jaar, dus dan zou er al een evenement moeten afvallen en vrees ik ervoor dat gerouleerd gaat worden tussen drie GP's op betrekkelijk kleine afstanden van elkaar. :/
 
Daarnaast: met Finland op de kalender vanaf volgend jaar en Thailand dit jaar, zie ik de kalender echt niet uitgebouwd worden naar 21 races per jaar, dus dan zou er al een evenement moeten afvallen en vrees ik ervoor dat gerouleerd gaat worden tussen drie GP's op betrekkelijk kleine afstanden van elkaar. :/

Dat je het probleem verzint voordat het zich voordoet is nog tot daar aan toe, maar dat je er alvast een (verschrikkelijke) oplossing bij aandraagt... Ik mag hopen dat er geen Dorna-mensen undercover meelezen! :+

(Shit, zou Tet dan toch misschien Ezpeleta in disguise zijn?)

Sachsenring out, Nurburgring in, ik zou het niet erg vinden. De Nurburging is prima te bezoeken, een mooie baan, rijke geschiedenis, interessant!
 
Sachsenring is wel uniek en uitdagend in die zin. Maar Nurburgring vind ik toch wel een poepje leuker. Ook inderdaad vanwege de bezoekafstand. Zeker met een challet van grootvader op 30 a 40km van de ring :D
 
Van mij uit naar Assen is 266 km, Nürburgring is 304 km, en Spa Francorchamps is 206 km. Zou het zeker toejuichen indien er ook weer een GP in België zou komen, als die maar niet ten koste gaat van de TT. Zou helemaal tof zijn om ze alle drie te bezoeken dan, maar misschien is dat toch wat te veel 'geluk'. :P

Daarnaast: met Finland op de kalender vanaf volgend jaar en Thailand dit jaar, zie ik de kalender echt niet uitgebouwd worden naar 21 races per jaar, dus dan zou er al een evenement moeten afvallen en vrees ik ervoor dat gerouleerd gaat worden tussen drie GP's op betrekkelijk kleine afstanden van elkaar. :/

Ja, don't push your luck :) Spa waren inderdaad wel geruchten over, toch? Maar ik zie dat wegens veiligheid toch niet zo heel snel gebeuren.
 
Sachsenring is wel uniek en uitdagend in die zin. Maar Nurburgring vind ik toch wel een poepje leuker. Ook inderdaad vanwege de bezoekafstand. Zeker met een challet van grootvader op 30 a 40km van de ring :D

Tof man. MF MSA MotoGP treffen in een challet :t :P
 
Ik lees net een gerucht voorbij komen dat de Grand prix van Duitsland volgend jaar op de Nurburgring verreden zou kunnen worden en dat dit het einde van de wedstrijd op de Sachsenring zal zijn. Ik zou dat echt jammer vinden indien Dorna besluit om weg te stappen van die iconische baan. Maar anderzijds: met de GP van Duitsland in Nürburg, zie ik mijzelf daar nog wel naartoe gaan. Is maar 300 km. :)

Dat zou zeker mooi zijn; heb Wilco daar nog zien winnen :)
 
Dat je het probleem verzint voordat het zich voordoet is nog tot daar aan toe, maar dat je er alvast een (verschrikkelijke) oplossing bij aandraagt... Ik mag hopen dat er geen Dorna-mensen undercover meelezen! :+

(Shit, zou Tet dan toch misschien Ezpeleta in disguise zijn?)
Heeft 'ie wel het Spaanse temperament voor. _O-

Sachsenring out, Nurburgring in, ik zou het niet erg vinden. De Nurburging is prima te bezoeken, een mooie baan, rijke geschiedenis, interessant!
Sachsenring blijf ik een prachtige baan vinden, maar een bezoek aan de Nurburgring in 2013 heb ik erg van genoten destijds. :Y
 
Ja, don't push your luck :) Spa waren inderdaad wel geruchten over, toch? Maar ik zie dat wegens veiligheid toch niet zo heel snel gebeuren.
Volgens mij geen harde geruchten, inderdaad vanwege de veiligheid, maar er gaan wel stemmen op om de Grand Prix daar terug te brengen. En met Loi in de Moto3, Simeon in de GP en Baltus en de Vits in de Red Bull Rookies is België tegenwoordig ook echt wel goed vertegenwoordigd. Ik verwacht zelf ook echt wel een flink aantal Belgische bezoekers met de TT. :)
 
Kijk naar Sykes ook kampioen op een Kawa (2013?)


Kunt hem op 2 of meer manieren opvatten maar ik ga er vanuit dat jij bedoeld dat hij er ook niet aan te pas komt tov Rea ?!
Assen race 2 had Sykes overmacht.. mag ookw el als je van pole start en de concurrentie moet vanaf 3de rij komen.
Verder word er vaak gezegd dat de aanpassingen in Sykes zn nadeel werken, volgens mij moet een dergelijke coureur zn stijl wel een beetje aan kunnen passen aan wat de fiets verlangt om echt hard te gaan
 
MotoGP van Sachsenring naar de Nürburgring?

Ik zeg: doen :t

Is tenminste op bezoekafstand.
 
Honda licht optie niet: Mir dicht bij MotoGP-deal met Suzuki

Honda licht optie niet: Mir dicht bij MotoGP-deal met Suzuki

Zoals beschreven, blijven er voor JL dan nog 3 fabrieksopties over.
Ducati, Honda en Aprilia.

Bij alle 3 deze fabrikanten zie ik JL volgend jaar niet aan de start staan, tenzij hij komende races meevecht voor de overwinning en iig enkele podiums haalt.
Toch wel vreemd dat een meervoudig kampioen, die qua leeftijd nog lang niet is afgeschreven en blijkbaar een grote sponsor achter zich heeft (Monster), nergens een zitje lijkt te krijgen.

Lijkt wel het verhaal van Max Biaggi, deel 2
 
Honda licht optie niet: Mir dicht bij MotoGP-deal met Suzuki

Honda licht optie niet: Mir dicht bij MotoGP-deal met Suzuki

Zoals beschreven, blijven er voor JL dan nog 3 fabrieksopties over.
Ducati, Honda en Aprilia.

Bij alle 3 deze fabrikanten zie ik JL volgend jaar niet aan de start staan, tenzij hij komende races meevecht voor de overwinning en iig enkele podiums haalt.
Toch wel vreemd dat een meervoudig kampioen, die qua leeftijd nog lang niet is afgeschreven en blijkbaar een grote sponsor achter zich heeft (Monster), nergens een zitje lijkt te krijgen.

Lijkt wel het verhaal van Max Biaggi, deel 2

Lorenzo op een Honda is zo gek nog niet :) Zullen ze bij Repsol ook wel prima vinden. Wie weet...
 
Ik denk dat Pedrosa gewoon nog een jaartje blijft hoor..

Iannone naar Aprilia, Petrux naar Ducati..

Tjsa Lorenzo.. ben benieuwd maar er blijft dan weinig leuks over.
 
Lorenzo op een Full factory M1 bij MarcVDS lijkt mij geen gekke optie. Morbidelli als teamgenoot.

Ik zou hem wel bij Aprilia willen zien. Ik denk dat die motor niet zo slecht is als veel mensen denken.
 
Laatst bewerkt:
Mijn verwachting;
Honda Repsol, Marc Marquez(B) & Dani Pedrosa
Movistar Yamaha, Valentino Rossi(B) & Maverick Viñales(B)
Ecstar Suzuki, Alex Rins(B) & Joan Mir
Ducati Factory, Andrea Dovizioso(B) & Danilo Petrucci
Aprilia Gresini, Aleix Espagaro(B) & Andrea Ianonne
Redbull KTM, Johan Zarco(B) & Pol Espagaro
Pramac Ducati, Jack Miller & Bagnaia(B)
Tech3 KTM. Miguiel Oliviera(B) & Hafizh Syahrin
LCR Honda, Cal Crutchlow(B) & Takaaki Nakagami
Marc VDS met Yamaha, Franco Morbidelli(B) & Jorge Lorenzo
Avintia Ducati, Xavier Simeon(B) & Tito Rabat
Angel Nieto Ducati, Karel Abraham & Bradley Smith

(B) bevestigd
 
Terug
Bovenaan Onderaan