KTM super duke 1290 R - deel 3 - ''Unleash the Beast!!!''

Status
Niet open voor verdere reacties.
Wat zijn jullie ervaringen hier met betrekking tot de koelvloeistof niveau?
Ik heb zover ik kan zien geen lekkage en er zit ook niks in de olie, maar de stand blijft zakken tot onder het minimum maar nog wel koelvloeistof in en het expansie vaatje, misschien lucht in het systeem? Temp van de olie en koelvloeistof gewoon normaal en stabiel.
 
Laatst bewerkt:
Wat zijn jullie ervaringen hier met betrekking tot de koelvloeistof niveau?
Ik heb zover ik kan zien geen lekkage en er zit ook niks in de olie, maar de stand blijft zakken tot onder het minimum maar nog wel koelvloeistof in en het expansie vaatje, misschien lucht in het systeem? Temp van de olie en koelvloeistof gewoon normaal en stabiel.

Had ik ook...gewoon weer bijgevuld en nu blijft die op niveau
 
Rottweiler stage 3 kit geinstalleerd gisterenavond. Vandaag ff testen.

Ben vergeten SAS plug te bestellen, zometeen nog 22k ohm weerstand halen om van check engine licht af te komen..
 
heb een knikker in de slang gepropt werkt ook .

Dat werkt prima maar je rijd dan nog steeds rond met een kilo aan onnodige kleppen en slangen.

Wat niet prima werkt bij mij is de tankontluchting.
Ik ben nu op de terugweg vanuit de bergen en ga van 1600 mtr naar zeenivo.
De motor staat op de aanhanger en die plastic kap op de tank ligt los en is niet meer vast te krijgen
Het blijkt dat de tank compleet vacuum is en na het openen van de dop word de tank 2x zo groot.
Kapje past nu weer perfect.....
Waar zit het ontluchtinggaatje en hoe krijg ik die open?
 
Check engine licht is gefixt; gewoon eeen 0.5 watt 22k ohm weerstand in de aansluit plug van de SAS solderen.

Rottweiler kit in 1 woord: WAUW! Motor maakt een veel dieper geluid, en vanaf 7k toeren trekt 'ie nu nog meer dan voorheen. Ik heb ook de fueling dongles besteld en de motor is nu heel erg soepel onder de 4k toeren. Kan gewoon prima met 3k rpm cruisen.

Wat ik ook heb gemerkt is dat ie stiller is wanneer je hem start. Normaal maakt ie altijd een grote knal uit de uitlaat, nu is dat niet meer zo.

Absolute aanrader.
 
Laatst bewerkt:
Dat werkt prima maar je rijd dan nog steeds rond met een kilo aan onnodige kleppen en slangen.

Wat niet prima werkt bij mij is de tankontluchting.
Ik ben nu op de terugweg vanuit de bergen en ga van 1600 mtr naar zeenivo.
De motor staat op de aanhanger en die plastic kap op de tank ligt los en is niet meer vast te krijgen
Het blijkt dat de tank compleet vacuum is en na het openen van de dop word de tank 2x zo groot.
Kapje past nu weer perfect.....
Waar zit het ontluchtinggaatje en hoe krijg ik die open?

Had je maar geen KTM moeten kopen King God straft meteen :P :+
Maar wel klote als je op vakantie bent en dit gebeurd er.
 
Had je maar geen KTM moeten kopen King God straft meteen :P :+
Maar wel klote als je op vakantie bent en dit gebeurd er.

_O-
tis al opgelost en het was ook nog mijn eigen schuld :$
Motor bleef het overgens perfect doen, ondanks het vacuum.
Bij het verwijderen van de calister is er dus ook een ontluchtingsslang die je open moet houden.
Geen kwaad woord over Aprilia (V2 en V4) maar de Superduke vind ik toch net iets beter/leuker.
Zit voor mijn lengte heerlijk en hoe je na elke bocht afgeschoten word is ongekend.
Zeker geen spijt van de overstap.
 
Laatst bewerkt:
Nou hij zit er op:

35493973_2001812443186025_8374664874004840448_n.jpg


35540757_2001812453186024_6889479176051490816_n.jpg


Erg gecharmeerd van de looks.
Qua rijgedrag nog even wennen. Je legt 'm wel heel makkelijk in de bocht met zo'n breed stuur.
Wel iets meer druk op de polsen, ga nog even hier en daar wat verstellen.

Wheelies is ook maf met zo'n laag stuur, net alsof je het voorwiel in je handen hebt _O-
 
zoooww die is erg breed en recht idd ! :9

je zou m iets kunnen inkorten , (zie nu pas dat nog los ligt bij knoppies)
 
Laatst bewerkt:
Iemand die een RCS rempomp gemonteerd heeft?

Zit nu in twijfel voor de RCS17 ( aangeraden door brembo ) icm m50 klauwen en de bekende RCS 19 natuurlijk.

Ik wil een meer directe rem respons, als ik op een Tuono of S1000R / RR stap remt die gewoon veel directer.
 
gewoon doen, heb ook de rcs 17, perfect!
gewone rem setup vonnik nogal wat " bite " missen
Z04 blokjes doen ook goed!
 
Kappen zijn idd het zelfde, die Duitser die het zou besticker laat niets meer van zich horen helaas.
Een kennis van me wil het ook proberen, maar door privé omstandingheden ben ik daar niet aan toe gekomen, reed ik vorig jaar al belachelijk weinig km, dit jaar worden het der nog minder, 2700km in 1,5 jaar tijd.
Ik overweeg zelfs om de motor van de hand te doen.
 
Kappen zijn idd het zelfde, die Duitser die het zou besticker laat niets meer van zich horen helaas.
Een kennis van me wil het ook proberen, maar door privé omstandingheden ben ik daar niet aan toe gekomen, reed ik vorig jaar al belachelijk weinig km, dit jaar worden het der nog minder, 2700km in 1,5 jaar tijd.
Ik overweeg zelfs om de motor van de hand te doen.

Balen dat je zo weinig kan rijden! Mocht je je SDR (2.0 toch?) van de hand willen doen dan heb ik wellicht een koper voor je! PM me maar als het serieus is.
 
Jezus large je gaat hem toh niet weg doen? Als prive alles rustig is dan komt er vanzelf weer meer tijd om te rijden.
 
Ik dacht in een wat rustig periode te zijn geland, maar helaas vanaf 5 mei heel onverwacht weer nieuwe shit.

Staat nu bij de dealer de SD voor wat recalls, zaterdag weer ophalen, eens kijken wat ze ervoor terug willen geven, dan maar eens heel hard gaan nadenken wat ik nog wil.
 
Ik dacht in een wat rustig periode te zijn geland, maar helaas vanaf 5 mei heel onverwacht weer nieuwe shit.

Staat nu bij de dealer de SD voor wat recalls, zaterdag weer ophalen, eens kijken wat ze ervoor terug willen geven, dan maar eens heel hard gaan nadenken wat ik nog wil.

GVD large dat is klote!
En... we zouden al 2 jaar een ritje doen ;(
 
_O-
tis al opgelost en het was ook nog mijn eigen schuld :$
Motor bleef het overgens perfect doen, ondanks het vacuum.
Bij het verwijderen van de calister is er dus ook een ontluchtingsslang die je open moet houden.
Geen kwaad woord over Aprilia (V2 en V4) maar de Superduke vind ik toch net iets beter/leuker.
Zit voor mijn lengte heerlijk en hoe je na elke bocht afgeschoten word is ongekend.
Zeker geen spijt van de overstap.

Dat is ook het belangrijkste dat je er geen spijt van heb en enorm veel plezier met de motor hebt en pech kunnen we allemaal wel eens een keer hebben!
Ik vind de nieuwe SDR met de nieuwe koplamp erg gaaf met die led dagrijverlichting.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan