KTM super duke 1290 R - deel 3 - ''Unleash the Beast!!!''

Status
Niet open voor verdere reacties.
Klopt maar daar is ze ook niet voor, maar scheuren binnendoor is ze geweldig !

Achterbandje is op net geen 3 k pirelli supercorsa sp

,ga nu de nieuwe rosso corsa 2 eens proberen zal wel net zo snel weg zijn .......
 
Laatst bewerkt:
Kan me volledig aansluiten bij de bevinding van Folkie, wel als kanttekening dat ik met een maximum snelheid van 265km totaal geen onstabiliteit had, wellicht kun je vering en demping perfectioneren wanneer je hier wel last van zou hebben.
Maar zoals denuff ook schreef, wanneer je dit soort snelheden wil rijden moet je geen naked kopen.

Supercorsa's halen bij mij net de 2600km, vooral met het asfalt in de Dolo's, ben nu terug op de rosa corsa 2 en bevindingen zijn goed, met 2 weken wederom een nieuwe set rosa corsa 2 en kijken wat het in de Dolo's doet wat duurzaamheid betreft, grip is er voldoende, uiteraard iets minder dan de SC's maar ruim voldoende voor openbare wegen, midden loopvlak is harder dus daarom ook langere levensduur. Tot op heden 2700 km op huidige set maar ga altijd wisselen op nieuw voor de vakantie (rijd daar ongeveer 3200km ter plaatse in 14 dagen) en heb geen zin in een wissel tijdens vakantie.
 
had de sp supercors v2 straat versie erop die was in midden ook harder ,maar ja met dat bruut geweld ...

de band geeft geen krimp en plakt geweldig maar beetje overkill op straat.
voorbandje is nog goed ! dus ga combo maken met corsa rosso 11 moet kunnen binnen pirelli familie :t

plaatje : compound

full
 
Mijn volgende band word ook de rosso 2.
Altijd goede ervaringen met Pirelli ondanks dat hij in de Performancebike bandentest van deze maand er niet top uitkomt. De michelin power sport sp komt er veel beter uit.
 
Laatst bewerkt:
Tja en die komt er in de Motorplus weer niet zo goed vanaf.......en de Pirelli wel met plaatst 1.
Zelf ook altijd goede ervaringen met Pirelli zowel op de weg als op het circuit maar de Metzelers die erop liggen doen het ook top.

Inzake de vering vind ik dat er een hoop te halen valt, tenminste op mijn SD. Heb hem naar Stamsnijder gebracht omdat 2 keer de voorkant kwijt was bij het rijden van op- en afritten.
Bij veel SD blijkt de voorvork niet goed aan te spreken maar dat was bij mij niet het geval. Probleem zat in de achterpomp, andere veer erop en demping is aangepast. Heb ook de voorvork gedaan en je kent de motor niet terug.
En met het motorweekend van onze club wat snelweg km's gedaan op hoge snelheid en mij viel het op dat ook de motor daar bij snelheden 240+ veel stabieler blijft dan voorheen het geval was.

Al met al super tevreden met da Beast!
 
Wat wordt er aan de vering verandert opdat die dan wel fijn gevoelig aanspreekt ? Door een veer te wisselen verandert het aanspreekgedrag niet ...
 
Laatst bewerkt:
Maar wel de balans en dat merk je zeker.
Als dan de demping hierop aangepast word voelt de motor veel stabieler.

Als je het echt hebt over aanspreken dan maakt dunnere olie en een betere kwaliteit keerringen en geleiderbussen het verschil. Evt icm een coating op de poten
 
Laatst bewerkt:
Bij mij zijn ook de glijbussen aangepast waardoor de vork veel fijner aanspraakt, de eerste cm's veert ie ook sneller hierdoor omdat de vork beter aanspreekt. Maar naarmate deze inveert wordt dezewel een stukkie harder dan het origineel.

Ik heb ook beduidend meer feedback van wat de band doet. Ik merk echt het verschil en heb er nu ook echt vertrouwen in...;-)
 
hier rustig :) fiets doet het goed, enkel lekke poot, zal ook eens bij Hyperpro binnenspringen, ben daarvoor even in de buurt, fiets even binnegooien en eens deftig afstellen, de static sag en rider sag eens ffe deftig doen, alleen thuis lukt me dat niet.

Maar die MUPO kit is wel voortreffelijk, eenmaal het tempo omhooggaat is het echt wel een fijn sturen.
maar zit nog met een onbalans, voor is de sag groter dan achter.
 
Net weer opgehaald van de 15K beurt ! Kunnen we weer.

Wat is trouwens een retrofit kit a 126,-? Niet gefactureerd overigens zal wel met een terugroep actie zijn....
 
Laatst bewerkt:
heren,

iemand toevallig interesse in een shoei GT-Air speciaal gespoten maat L
Helemaal zo goed als nieuw en krasloos
1 jaar oud en amper gebruikt

past volgens mij perfect bij de super duke

heeft totaal 900.00 gekost
mag voor een redelijk bedrag weg

hoor het wel via PB

p5pb16107729.jpg

p5pb16107728.jpg

p5pb16107727.jpg

p5pb16107726.jpg

p5pb16107722.jpg
 
Nog zo'n km vreter ! 15k beur kom ik pas over 3 jaar aan denk ik haha
Ik had een versys1000 mee als leenfiets... rijdt als een naaimachine :] stuurt goed.
Alleen...ja beetje saai vol open in zijn 2 en 3 ..je merkt niet echt dat er wat gebeurt ofzo.

Wel een super fiets voor op vakantie denk ik..ruitje kan je verstellen..had hem in de hoogste stand nog vol in de wind.
 
Schaam je mr niet ik ook pas 2200 km dit jaar .... lukt gwoon niet met gezin ,alles tevreden houden hiero ..... ;) Masr als het kan dan ook genieten :t
 
Haha wedstrijdje doen _O- .
Wat heb jij er nu opstaan? Ik heb vandaag de 6k aangetikt (motor nu anderhalf jaar in bezit)


Meer als 3000km vanaf vorig jaar februari zal er niet op staan.
Any way, gisteren toch weer maar eens het knie aan de grond gelegd, was in dik 2 jaar niet gebeurd, moet de vering wat gaan bijstellen, staat nog in de fabrieks instellingen, daar wel veel beweging, wat dan het ook meteen weer leuker maakt.

Het rijden is weer een beetje terug gekomen, maar er zijn privé op dit moment nog leuker dingen gaande. :9
Helaas houd het niet van motorrijden. :/
 
Laatst bewerkt:
Goed dat er weer betere tijden aankomen prive large :Y

We zijn ook maar hobby rijders hier met 3000-4000 per jaar, blijft ie wel lekker lang nieuw _O-
 
large! Betekend dat dat je een geslaagde date hebt gehad ouwe snoeperd haha. Altijd leuk een nieuwe liefde :p.

Knie aan de grond met sd is wel stuk meer moeite als een supersport... moet er aardig je best voor doen wil je het doen.


Wanneer is er een sd meeting dan?
 
Schaam je mr niet ik ook pas 2200 km dit jaar .... lukt gwoon niet met gezin ,alles tevreden houden hiero ..... ;) Masr als het kan dan ook genieten :t
Mijn vorige motor ging na 2 jaar(inc zomers) weg met 2500km op telper .. iets met geen tijd en hebben niet eens kinderen.
Kinderen zijn een rem op alles in je leven! Haha
 
Hallo,
gisteren een eind op een Superduke 1290R (2016) door de Eifel gereden. Ik moet zeggen wat een fijne machine, stuurt echt strak en wat een fantastiche remmen. Het enige minpuntje wat ik kon ontdekken is het aan/uit effect bij rotondes en langszame bochten. Ook de zit was heel goed.
Ik rij zelf een MT10SP ook een heel fijne machine maar wie weet, bij een volgende motor ga ik zeker ook eens voor een KTM kijken :] :]
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan