KTM super duke 1290 R - deel 3 - ''Unleash the Beast!!!''

Status
Niet open voor verdere reacties.
Ik geloof dat ik dat al ergens voorbij heb zien komen :+

Maar op deze pagina kan je ook de onderhoudshistorie van de motor zien, mits deze is uitgevoerd door een KTM dealer natuurlijk.
Zie je niets staan kwa onderhoud, kan het betekenen dat er geen onderhoud aan de motor is geweest of niet bij een KTM dealer, wat wel weer gek is want een 1000km beurt gaat, in principe, altijd via de dealer dus die zou je moeten zien staan.


ik heb onderhoudshistorie bij de motor zitten. Boekje staan de onderhoudsbeurtjes in. DE moto komt uit Duitsland en heeft de beurtjes gehad bij een motorzaak in Berlijn. Geen idee of die zaak een officiële KTM dealer is denk het niet.

maar er zou zich een KTM dealer over deze motor gebogen hebben aangezien ik blijkbaar een verkeerde firmware in de motor heb zitten (quick shifter optie). Want volgens mij kunnen alleen officiële ktm dealer toch de ECU flashen??
 
Laatst bewerkt:
Ik zou gewoon langsgaan bij een officiele dealer.
Die kunnen aan de hand van het framenummer al veel te weten komen en door de ecu uit te lezen de rest en evt aanpassen.
Dit heb ik pas ook laten doen en is tientjeswerk.
Dan is alles weer uptodate en weet je dat het goed is.
 
Ik zou gewoon langsgaan bij een officiele dealer.
Die kunnen aan de hand van het framenummer al veel te weten komen en door de ecu uit te lezen de rest en evt aanpassen.
Dit heb ik pas ook laten doen en is tientjeswerk.
Dan is alles weer uptodate en weet je dat het goed is.

Top! Ga ik zeker doen. Welke dealer heb jij dat laten doen?
 
Premiums motors in Apeldoorn
Hier ben ik voorzichtig mee aan het kennismaken maar tot nu toe is de indruk zeker positief.
En perfecte openingstijden!

Ik heb hier in de buurt één gevonden, motor Eibergen.

Wel grappig ik merk dat mijn motor -in tegenstelling tot andere 1290r’s- automatische de knipperlichten uit zet.
Zal ook wel met die verkeerde firmware te maken hebben. Verder merk ik dat ik de motor minder comfortabel vind dan mijn vorige Speed Triple R. Had ik kan verwacht na al super positieve geluiden over het conform vd duke.
 
Ik heb hier in de buurt één gevonden, motor Eibergen.

Wel grappig ik merk dat mijn motor -in tegenstelling tot andere 1290r’s- automatische de knipperlichten uit zet.
Zal ook wel met die verkeerde firmware te maken hebben. Verder merk ik dat ik de motor minder comfortabel vind dan mijn vorige Speed Triple R. Had ik kan verwacht na al super positieve geluiden over het conform vd duke.

Hey idd dat viel mij ook al op...ik dacht eerste paar keer ik zal hem wel niet goed in"gedrukt" hebben of zal hem al wel uitgeschakeld hebben..waarom doet die dat ?
 
bij de modellen 14-16 kun je ATIR software er door de dealer op laten zetten kost een paar tientjes maar werkt perfect. bij de 2.0 zit dat er standaard op.
 
Ik heb hier in de buurt één gevonden, motor Eibergen.

Wel grappig ik merk dat mijn motor -in tegenstelling tot andere 1290r’s- automatische de knipperlichten uit zet.
Zal ook wel met die verkeerde firmware te maken hebben. Verder merk ik dat ik de motor minder comfortabel vind dan mijn vorige Speed Triple R. Had ik kan verwacht na al super positieve geluiden over het conform vd duke.

tja ktm staat niet bekend om de meest comfortabele motor. je moet em (minimaal) een "klein" beetje op z'n flikker geven maar dan kun je er eindeloos plezier van hebben. de 990 die was pas oncomfortabel, echt een hooligan ding.
 
Laatst bewerkt:
Wist niet dat het op 1,0 ook ging handig. (gaat ie ook vanzelf aan .... :+ ) vergeet nog wel eens

Is,t puur software of komt dr ergens iets tussen.
 
automatisch aanzetten kan ook, maar dan moet jij met motor en al naar Maastricht UMC _O-

ATIR voor de 1.0 is niets extra's voor nodig, gewoon software inladen klaar :Y
 
Zadel is inmiddels verkocht;) het was niet zozeer dat ik een zere kont had, maar dat de houding net een beetje veranderd. Ik kreeg juist last van mijn onderrug.... nu misschien nog eens rondkijken naar een andere zadel.

Zadel zit heerlijk Robert! Net dat stukje hogere zit past beter bij mijn lengte. En zadel ziet er ook nog eens super uit!
Bedankt voor de snelle afhandeling en de goede brengservice :)
 
Zojuist kun standaard demper vervangen met een SC Projects demper: resultaat bijna geen geluidstoename en verandering -O- In de cat zit blijkbaar al het dempingsvermogen in..

Nu dus op zoek naar een cat vervanger: zijn er volgens mij 3 in omloop
De Bodis
Arrow
Dominantor

Voordeel is dat die laatste slechts 139 euro kost. Ik weet dat de Bodis zich onderscheid tov vd andere doordat deze een bocht heeft en dus langer is. Kan iemand mij het verschil vertellen tussen de drie opties?? En heeft iemand nog toevallig een cat vervanger liggen?
 
Je krijgt wat je betaald en dat zie je terug in : materiaal keuze ,afwerking ,kwaliteit ,lasnaden pasvorm ectr..
Hierbij springt de arrow eruit ( made in italy) is dan ook gelijk de duurste van de drie
 
Weet niet wat je voor SC project demper hebt maar als het zo'n kleine CRT pot is zou ik uitkijken met een complete decat. Dat gaat een bak herrie geven.

Zoals Denuff zegt, Arrow beste kwaliteit. Zelf rij ik met de EC goedgekeurde (klein honingraat filter in de linkpipe). Zonder DB killer een zwaar geluid, niet te hard maar duidelijk veel harder/zwaarder dan met kat. Met DB killer geen problemen in Duitsland.
 
Das minder hopenlijk alles goed . Padde ?


@ sjaak zit ik ook aan te denken ,supercorsa is nl op achter . voor kan nog een band mee dus wou een combi maken .
 
Zojuist kun standaard demper vervangen met een SC Projects demper: resultaat bijna geen geluidstoename en verandering -O- In de cat zit blijkbaar al het dempingsvermogen in..

Nu dus op zoek naar een cat vervanger: zijn er volgens mij 3 in omloop
De Bodis
Arrow
Dominantor

Voordeel is dat die laatste slechts 139 euro kost. Ik weet dat de Bodis zich onderscheid tov vd andere doordat deze een bocht heeft en dus langer is. Kan iemand mij het verschil vertellen tussen de drie opties?? En heeft iemand nog toevallig een cat vervanger liggen?
speedy daan had een bodis gekocht. vonden beiden geluid niets en laswerk/knutselwerk is om te huilen.
 
Laatst bewerkt:
Weet niet wat je voor SC project demper hebt maar als het zo'n kleine CRT pot is zou ik uitkijken met een complete decat. Dat gaat een bak herrie geven.

Zoals Denuff zegt, Arrow beste kwaliteit. Zelf rij ik met de EC goedgekeurde (klein honingraat filter in de linkpipe). Zonder DB killer een zwaar geluid, niet te hard maar duidelijk veel harder/zwaarder dan met kat. Met DB killer geen problemen in Duitsland.


Nee bewust niet voor de CRT pot gekozen om die reden. Ik heb de Conic gehaald plus uitneembare db.

full
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan