Het grote Honda VTR SP 1 & 2 Topic deel 34

Status
Niet open voor verdere reacties.
lijkt mij ook erg leuk om weer een keer te doen is volgens mij al weer een tijdje geleden dat er een meeting was
 
Vandaag even rondje kunnen rijden met de sp2 ecu, nou dat was een grote verbetering tov de sp1 ecu.
Waar die met de sp1 ecu van de 5 t/m 8000 inhield heb ik nu alleen een heel klein dipje bij 5000 t/min, maar dat is er wel uit te halen op de bank.
Dus als je sp2 gasklephuizen gaat gebruiken dan ook even een ecu erbij monteren, let wel op dat je een Europese hebt anders moet je de rev mod uitvoeren ivm max toeren.

Meeting is altijd goed!
 
Laatst bewerkt:
wie heeft er een linkje naar pair mod removal?...
zonder de blockoff plates toch ook wel te doen?...
weet zo uit mijn hoofd niet wat er allemaal af kan...en wat er aangepast moet worden (afdoppen enzo)



sorry.....al gevonden !!!

RC51 Pair System Removal Guide
 
Laatst bewerkt:
Bij mij zijn de block off plates gewoon de oem plaatjes afgedopt :)
full
 
Ik heb even een vraagje tussendoor...

De SP heeft een H7 fitting en gaat er in de NC30 koplamp een H4 lamp. Kan ik de H7 stekker gewoon op een H4 lamp aansluiten, of moet ik dat anders oplossen?

Zat bijvoorbeeld aan dit soort adapterplaatjes te denken, maar als ik daar naar op zoek ga, krijg ik telkens te lezen dat die voor led lampen zijn. Heb er in een led verlichting topic ook al naar gevraagd of die ook op halogeen lampen passen, maar geen duidelijk antwoord gekregen.
full


Iemand een idee of er nog andere opties zijn?
 
Laatst bewerkt:
ik weet niet of het hetzelfde is, toen ik xenon ging inbouwen heb ik de houder ook aan moeten passen (geloof een stukje er afgehaald)
later weer terug gebouwd en had gelukkig het afgesneden stukje nog.
 
Vandaag even rondje kunnen rijden met de sp2 ecu, nou dat was een grote verbetering tov de sp1 ecu.
Waar die met de sp1 ecu van de 5 t/m 8000 inhield heb ik nu alleen een heel klein dipje bij 5000 t/min, maar dat is er wel uit te halen op de bank.
Dus als je sp2 gasklephuizen gaat gebruiken dan ook even een ecu erbij monteren, let wel op dat je een Europese hebt anders moet je de rev mod uitvoeren ivm max toeren.

Meeting is altijd goed!
goed om te lezen dat het beter is .
maar had je het dipje er al niet voorheen uitgehaald met het afstellen van de powercommander
 
Ik heb even een vraagje tussendoor...

De SP heeft een H7 fitting en gaat er in de NC30 koplamp een H4 lamp. Kan ik de H7 stekker gewoon op een H4 lamp aansluiten, of moet ik dat anders oplossen?

Zat bijvoorbeeld aan dit soort adapterplaatjes te denken, maar als ik daar naar op zoek ga, krijg ik telkens te lezen dat die voor led lampen zijn. Heb er in een led verlichting topic ook al naar gevraagd of die ook op halogeen lampen passen, maar geen duidelijk antwoord gekregen.
[afbeelding]

Iemand een idee of er nog andere opties zijn?

gewoon de lamp van de vfr4 erin hangen, is geloof ik 35 watt. had het probleem toen op de rvf de lamp kapot was, een autolamp paste niet en was 55 watt dacht ik.
 
Ik heb even een vraagje tussendoor...

De SP heeft een H7 fitting en gaat er in de NC30 koplamp een H4 lamp. Kan ik de H7 stekker gewoon op een H4 lamp aansluiten, of moet ik dat anders oplossen?

Zat bijvoorbeeld aan dit soort adapterplaatjes te denken, maar als ik daar naar op zoek ga, krijg ik telkens te lezen dat die voor led lampen zijn. Heb er in een led verlichting topic ook al naar gevraagd of die ook op halogeen lampen passen, maar geen duidelijk antwoord gekregen.
[afbeelding]

Iemand een idee of er nog andere opties zijn?

Je hebt losse H4 stekkers waar je de originele bedrading in kan zetten,1 min, dim en groot licht.

30-145B koplampstekker haaks H4 zwart 3-polig
 
goed om te lezen dat het beter is .
maar had je het dipje er al niet voorheen uitgehaald met het afstellen van de powercommander

Ja maar dat was met de montage van de pcv, hij moet nu opnieuw ivm de andere gasklephuizen,ecu en brandstofdrukregelaar.
 
ik weet niet of het hetzelfde is, toen ik xenon ging inbouwen heb ik de houder ook aan moeten passen (geloof een stukje er afgehaald)
later weer terug gebouwd en had gelukkig het afgesneden stukje nog.
Misschien maar eens gaan kijken voor led of xenon dan ofzo, wellicht wordt de zoektocht dan makkelijker.

gewoon de lamp van de vfr4 erin hangen, is geloof ik 35 watt. had het probleem toen op de rvf de lamp kapot was, een autolamp paste niet en was 55 watt dacht ik.
Kan de lamp er wel in hangen, maar dan zit ik nog met de stekker die daar niet op past.

Je hebt losse H4 stekkers waar je de originele bedrading in kan zetten,1 min, dim en groot licht.

30-145B koplampstekker haaks H4 zwart 3-polig
Zou het liefst niet aan de bedrading willen wijzigen, mocht ik nl nog de originele kuip er op gaan monteren. Hoopte ergens verloopstekkertjes, of de juiste adapterplaatjes te kunnen scoren.

Maar eerst moet ik die kuip nog gemonteerd zien te krijgen, daarna ga ik me bezig houden met de randzaken. Moet de kuipgaten voor de knippers nog wat lichtjes bewerken om de knippers goed te laten passen en een rubberen afdichtdop om de koplamp af te dichten
 
Je kunt de stekkertjes lospeuteren uit jouw stekker, die kan je dan in de H4 stekkerblok schuiven.

Cris, waar heb jij de decals voor de SP1 vandaan gehaald toen, of heeft je vrouwtje die gemaakt?
 
Misschien maar eens gaan kijken voor led of xenon dan ofzo, wellicht wordt de zoektocht dan makkelijker.Kan de lamp er wel in hangen, maar dan zit ik nog met de stekker die daar niet op past.Zou het liefst niet aan de bedrading willen wijzigen, mocht ik nl nog de originele kuip er op gaan monteren. Hoopte ergens verloopstekkertjes, of de juiste adapterplaatjes te kunnen scoren.

Maar eerst moet ik die kuip nog gemonteerd zien te krijgen, daarna ga ik me bezig houden met de randzaken. Moet de kuipgaten voor de knippers nog wat lichtjes bewerken om de knippers goed te laten passen en een rubberen afdichtdop om de koplamp af te dichten

Heb je al een idee waar het aan ligt dat de kuip niet past?
 
Heb je al een idee waar het aan ligt dat de kuip niet past?
Nee, nog niet. Hoop dat aankomende week toch eens de snorkel binnen komt, kunnen we kijken of daar wat speling uit te halen is.
Anders gaan we de boel een beetje opwarmen (niet verhitten) en kijken of het wat te buigen is. Wat René al zei, teveel spanning is ook niet goed, maar er lijkt wel wat "buig-ruimte" in te zitten.
 
Laatst bewerkt:
Nee, nog niet. Hoop dat aankomende week toch eens de snorkel binnen komt, kunnen we kijken of daar wat speling uit te halen is.
Anders gaan we de boel een beetje opwarmen (niet verhitten) en kijken of het wat te buigen is. Wat René al zei, teveel spanning is ook niet goed, maar er lijkt wel wat "buig-ruimte" in te zitten.

Ik ga binnenkort ook weer een poging doen met mijn topkuip..
Ben toch benieuwd waar het nou aan kan liggen.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan