Motor-Forum

Select Forum

Het grote Honda VTR SP 1 & 2 Topic deel 34

Reg. datum:
02 apr. 2017
quote:
Ghetto Bassie schreef op 28 mei 2018 @ 23:57:

[...]

Dat is een mooie collectie leesvoer :t

Thnx, wellicht nog meer tips op het wereldwijde web _O-
Honda fan

Reg. datum:
27 nov. 2007
niks, geen klik gaat niet rond niks. meten is weten
quote:
MTFDarkEagle schreef op 29 mei 2018 @ 08:34:
Gebeurt er hélemaal niks als je op 't knopje drukt?

insert here

Reg. datum:
30 nov. 2011
quote:
hornet_900 schreef op 28 mei 2018 @ 23:39:
ik dacht vanmiddag lekker met de SP1 naar mijn werk te gaan.
lerenpak aan, helm op. starten en niks.......
accu lijkt voldoende prik te hebben als ik de brandstofpomp hoor draaien en de claxon werkt ook.
van de week maar eens met een multimeter in de weer. ik verdenk het startknopje

Ik had laatst ook accu problemen.
Contact aan, benzine pomp hoorde je, lichten deden het, claxon ook, starten ho maar. hij probeerde wel te starten zonder aanslaan.
Aan de startkabels incl auto, zelfde verhaal.
Accu vervangen en startte weer als een zonnetje. Gelijk een lithium accu erin gezet!
Honda VTR SP-1 - Suzuki SV650n

Reg. datum:
27 nov. 2007
mijn accu is in de 7 jaar dat ik hem heb nog nooit vervangen, zou wel kunnen
quote:
wokkelz schreef op 29 mei 2018 @ 10:54:

[...]

Ik had laatst ook accu problemen.
Contact aan, benzine pomp hoorde je, lichten deden het, claxon ook, starten ho maar. hij probeerde wel te starten zonder aanslaan.
Aan de startkabels incl auto, zelfde verhaal.
Accu vervangen en startte weer als een zonnetje. Gelijk een lithium accu erin gezet!

'04 ZX-10R | '03 VFR

Reg. datum:
09 okt. 2013
Als er verder níks gebeurd als je op 't knopje drukt, denk ik niet snel aan de accu eerlijk gezegd..
Ik zou eens bij de contactpunten/stekkers beginnen vanaf 't knopje en verder.
Gegroet! Lukas

Tweetakt verslaafde

Reg. datum:
28 okt. 2011
Tik eerst eens een paar keer op de tip-over sensor.
SPeentjuuhhhhhh

VTR SP-1 Dark Grey Edition

Reg. datum:
28 okt. 2008
Vandaag even nieuw rubber er omheen laten leggen, Michelins PP3.

Moet de underslung en de kuipbouten set nog steeds doen, maar nog steeds geen zin in gehad. Zweet me al helemaal suf als ik met mijn ogen knipper, dus denk dat ik die aankomend weekend icm de nieuwe remblokken voor maar even ga doen.
Voor kraamcadeaus, stickers, t-shirt bedrukkingen en ets-werk op glaswerk -> www.sharscreations.nl

Reg. datum:
28 okt. 2008
quote:
LBR schreef op 29 mei 2018 @ 10:21:
Thnx, wellicht nog meer tips op het wereldwijde web _O-

Geen idee eigenlijk, er komt nog wel eens wat moois voorbij op www.rc51forums.com, verder heb je de groepen op Facebook nog (enige reden dat ik op FB zit, verder doe ik er ook niet veel mee).
Voor kraamcadeaus, stickers, t-shirt bedrukkingen en ets-werk op glaswerk -> www.sharscreations.nl

Reg. datum:
02 apr. 2017
quote:
Ghetto Bassie schreef op 29 mei 2018 @ 13:05:
Vandaag even nieuw rubber er omheen laten leggen, Michelins PP3.

Moet de underslung en de kuipbouten set nog steeds doen, maar nog steeds geen zin in gehad. Zweet me al helemaal suf als ik met mijn ogen knipper, dus denk dat ik die aankomend weekend icm de nieuwe remblokken voor maar even ga doen.

Wederom thnx Ghetto Bassie, zit er een motivatie achter de keuze voor de michelin PP3? Ik als nieuwkomer lees met veel plezier/interesse het grote VTR topic. Wellicht is het iets om aan het begin zaken toe te voegen naast de mod's welke olie, banden, filters men het best kan gebruiken (blijft natuurlijk vaak een persoonlijke keuze) maar waarom het wiel twee keer uitvinden/proberen :t
Honda fan

Reg. datum:
28 okt. 2008
Nou, had eerlijkgezegd de Conti roadattack 2evo in gedachten omdat ie een harder middenvlak heeft en wellicht daardoor beter is voor mijn rijstijl (veel rechttoe rechtaan ritten). Maar ik kon van een kennis het setje PP3 voor een mooi prijsje overnemen (had er maar iets van 300 km mee gereden, maar wilde andere banden ivm circuit). Hiervoor de PP2 gehad en dat waren ook fijne banden.

Reg. datum:
27 apr. 2007
quote:
Ghetto Bassie schreef op 29 mei 2018 @ 16:21:
Nou, had eerlijkgezegd de Conti roadattack 2evo in gedachten omdat ie een harder middenvlak heeft en wellicht daardoor beter is voor mijn rijstijl (veel rechttoe rechtaan ritten). Maar ik kon van een kennis het setje PP3 voor een mooi prijsje overnemen (had er maar iets van 300 km mee gereden, maar wilde andere banden ivm circuit). Hiervoor de PP2 gehad en dat waren ook fijne banden.

PP3 zijn zeker goede banden voor op straat hoor. In de regen zijn ze zelfs heel erg goed, maar ik denk dat jouw SP weinig regen ziet...
Ciao! Robert Yamaha SR500 Special - Laverda 500 (572cc) - Laverda 1200 - Laverda 750 (860cc) - Laverda OR600 Atlas - Yamaha SZR660 - Yamaha SZR660 - Suzuki SV650S - Honda VTR1000 SP1 - Honda VTR1000 SP2

Reg. datum:
27 nov. 2007
wat bedoel je hier mee?
ik heb vandaag de startschakelaar uit elkaar gehaald. als ik deze door verbindt gebeurt er niks. het is dus net de startschakelaar.
de accu heb ik gedemonteerd en neem ik vanavond even mee naar werk. daar heb ik een goede accu tester. accu is van de winter 1x helemaal leeg geweest, daar knappen ze meestal ook niet van op.
quote:
JB1 schreef op 29 mei 2018 @ 12:45:
Tik eerst eens een paar keer op de tip-over sensor.

Reg. datum:
28 okt. 2008
quote:
SZRobert660 schreef op 31 mei 2018 @ 09:06:
PP3 zijn zeker goede banden voor op straat hoor. In de regen zijn ze zelfs heel erg goed, maar ik denk dat jouw SP weinig regen ziet...

Nou.... Dacht vandaag ff met de SP naar de arbeid te gaan. Ja, gisteren droog gebleven, dus vandaag vast ook... |(
Buienradar gecheckt, maar helaas valt er meer dan ik verwacht had. Dat wordt weer poetsen B| :/

Tweetakt verslaafde

Reg. datum:
28 okt. 2011
quote:
hornet_900 schreef op 31 mei 2018 @ 10:55:
wat bedoel je hier mee?
ik heb vandaag de startschakelaar uit elkaar gehaald. als ik deze door verbindt gebeurt er niks. het is dus net de startschakelaar.
de accu heb ik gedemonteerd en neem ik vanavond even mee naar werk. daar heb ik een goede accu tester. accu is van de winter 1x helemaal leeg geweest, daar knappen ze meestal ook niet van op.
[...]

Zit een sensor onder de kont van de motor die de motor uitschakelt als deze omvalt, soms blijft deze een beetje hangen. Keertje op tikken en hij zal los moeten komen.
SPeentjuuhhhhhh

ik weet het zeker, denk ik.

Reg. datum:
04 jan. 2011
Maar als ie niet op z'n kant gelegen heeft zou die toch goed moeten staan?
Anyway ff tikken kan geen kwaad.

Tweetakt verslaafde

Reg. datum:
28 okt. 2011
quote:
midlifecrisis schreef op 31 mei 2018 @ 12:27:
Maar als ie niet op z'n kant gelegen heeft zou die toch goed moeten staan?
Anyway ff tikken kan geen kwaad.

Die van mij had toen nog niet op z'n kant gelegen, maar zat wel vast, dus het kan wel :P
SPeentjuuhhhhhh

Reg. datum:
04 jan. 2011
Verbind de 2 dikke aansluitingen op het startrelais eens met elkaar met een schroevendraaier, als ie dan wel start moet je het zoeken in de aansturing van het startrelais.
Dat zijn de dunne draden op het startrelais.

Reg. datum:
04 jan. 2011
En tijdens het starten een voltmeter op de accu, kun je gelijk zien hoeveel de spanning inkakt.

insert here

Reg. datum:
30 nov. 2011
Heb nog een setje uitlaten te koop, Laser Hotcams voor een SP1.
Over de prijs valt uiteraard te praten, ze zijn niet in nieuwstaat.

https://link.marktplaats.nl/m1289619085
Honda VTR SP-1 - Suzuki SV650n

Reg. datum:
04 jan. 2011
quote:
wokkelz schreef op 31 mei 2018 @ 17:30:
Heb nog een setje uitlaten te koop, Laser Hotcams voor een SP1.
Over de prijs valt uiteraard te praten, ze zijn niet in nieuwstaat.

https://link.marktplaats.nl/m1289619085

O, die zag ik gister staan op mp,
Maar high mount is toch zoals Bassie ze nu heeft of vergis ik mij?

Reg. datum:
28 okt. 2008
Er zijn 2 varianten van de hotcams. Low mount is de "normale" lage versie, bij de high mount staan ze iets schuiner en komen ze hoog uit bij de punt van de kont.
Ik denk dat ze die benaming er aan gegeven hebben om het verschil in type mee aan te duiden.

Naar mijn idee is de standaard high mount de algemene benaming voor als de dempers volledig langs de kont lopen.

VTR SP1 en SM610R

Reg. datum:
08 nov. 2004
quote:
midlifecrisis schreef op 31 mei 2018 @ 18:32:

[...]

O, die zag ik gister staan op mp,
Maar high mount is toch zoals Bassie ze nu heeft of vergis ik mij?

Je heb low-mount(schuin omhoog, zoals origineel),high-mount(hoog gemonteerd)en banzai-mount(vlak langs de kont)

Tweetakt verslaafde

Reg. datum:
28 okt. 2011
https://scontent-ams3-1.xx.fbcdn.net/v/t1.0-9/13882401_1263344483678824_3080057584505226186_n.jpg?_nc_cat=0&oh=f2de6651ef5a8177b03479e0801851a5&oe=5BC310B2

Dat zijn de low-mounts
SPeentjuuhhhhhh

VTR SP1 en SM610R

Reg. datum:
08 nov. 2004
Dit Banzai,
https://myalbum.com/photo/UwvfJBiiMj6E/360.jpg
https://myalbum.com/photo/ydDjYM8gfOUH/360.jpg

Reg. datum:
04 jan. 2011
De low mount passen, naar mijn idee, precies bij de SP1/2 maar de Banzai zijn gewoon Bruut.
Maar ja, de centjes he.

Select Forum

© 2001-2018 Motor-Forum - Served by Webserver 3

Cookies?

Motor-Forum maakt gebruik van cookies om de website correct te laten functioneren, voor analyse en verbetering en om relevante advertenties te tonen.
Door gebruik te maken van Motor-Forum geef je aan hiermee akkoord te zijn. Klik hier voor meer informatie of om je instellingen aan te passen.