Het grote Honda VTR SP 1 & 2 Topic deel 34

Status
Niet open voor verdere reacties.
Nice. Je zou eens even met Belgom alu poets aan de gang moeten gaan op je velgranden, glimmen ze net zo als je dempers... 8-)


Dit is met Belgom Alu poets gedaan :)

Maar je hebt gelijk, ik moet even doorzetten en er nog eens wat uurtjes instoppen. Maar rijden is ook zo leuk :t
 
Dit is met Belgom Alu poets gedaan :)

Maar je hebt gelijk, ik moet even doorzetten en er nog eens wat uurtjes instoppen. Maar rijden is ook zo leuk :t
Is ook zo, rijden is ook leuker :P

Deed voorheen mijn verweerde boutjes vastzetten in de accutol, doekje met dat spul er op en draaien maar, die glommen daarna dan als een hondelul in de maneschijn *D
 
Laatst bewerkt:
Ik heb op aanbeveling van een collega gisteren een MRA Double Bubble ruit besteld.
Doel: turbulentie rond helm verminderen.

Heeft iemand daar goede/slechte ervaringen mee?
 
Hangt 100% af van jouw lengte, helm en snelheid..... De rest is een gok..


1.93 | systeemhelm (volgende die vervangen wordt als dit niet helpt) | tot +/-160 km/u veel harder rij ik doorgaans niet.

Andere lange SP1/2 rijders met zo'n ruitje?
 
Ik rij met de Zero gravity touring, minder mooi maar perfect, ben 1.95. Veel met rust rond de helm
 
Ik heb de Puig double, maar ik ben maar 1.83 en kan tot +- 200 gewoon lekker relaxed rechtop blijven zitten
 
Laatst bewerkt:
Laatst bewerkt:
Het is toch te triest voor woorden dat men zo,n prachtmotor op die manier verminkt.
Dat noemt men dan een sf, ik zou het dan toch net ff wat anders aanpakken. Vind de naked van SP1R dan weer echt rete dik :9

Maar dat er 6k als vraagprijs neergezet wordt, snap ik dan weer niet. Een originele met wat kleine aanpassingen (andere dempers, pc en dat soort dingen) gaat nog niet eens voor 4-5k weg. Je kan me niet vertellen dat de meerprijs in "het werk" zit.
 
Ben ondertussen weer terug thuis. Helaas niet zonder problemen. Gisteren in Graz weer startproblemen en de motor weer verzopen. Uiteindelijk na een hoop gedoe aan de praat gekregen met startkabels, veel gas geven en daarna een half uur rijden op hoge toeren met veel rook en klappen uit de uitlaat.

Ben naar een motorfiets garage gereden en die kerel daar begon over de accu B| Ik heb het idee dat garages soms maar gewoon wat roepen zonder echt ff na te denken en vervolgens maar gewoon onderdelen vervangen tot het weer werkt |(

Motor liep ondertussen weer goed zolang ik hem maar niet te lang stationair liet lopen. Ik was eigenlijk van plan om nog een tocht van 3 dagen te gaan maken maar ik heb besloten om in 1x naar huis te rijden, ik was er eerlijk gezegd wel klaar mee.

Dus gisteren in 12u tijd 1070km over de snelweg gereden, was voor mij ook weer een nieuwe record. Ook iets wat ik niet van plan ben om nog een keer te herhalen!

Ik denk denk dat het dus inderdaad de brandstofregelaar is. Ik heb het nog proberen te bekijken ter plekke maar je hebt een lange schroevendraaier nodig om het luchtfilter huis te verwijderen en die had ik niet. De symptonen kloppen dus goed met wat jullie zeiden, kan niet goed stationair lopen en verzuipt dat, als je maar genoeg toeren maakt gaat het prima. Verbruik was ook prima, heb zelfs 1x 1:16 gehaald met snelheden tot 245 km/h *D

Ik baal er wel van dat het zo gelopen is en vooral van de houding van garages. De eerste garage die er helemaal van overtuigd waren dat het de bougies waren. Logisch dat hij het weer doet als de motor verzopen was en je de bougies eruit haal droogt hij natuurijk ook weer op. Lekker 230 euro voor niets betaald. Ik zorg in ieder geval volgende keer dat ik een verzekering heb die de uren van de garage dekt (stond nu uit in mijn reisverzekering, had alles aan staan behalve voertuigen) en ik ga zorgen dat ik meer gereedschap bij heb. Misschien maar eens kijken of ik zo'n gereedschapssetje voor deze motor op de kop kan tikken.

Ik heb deze week nog vrij dus ga het luchtfilterhuis hier maar eens eraf halen en dan de test met het starten doen en kijken of er benzine uit de aansluiting voor de vacuumslang komt. Ik ben benieuwd, zal jullie op de hoogte houden!

Om met een positievere noot te eindigen, hier nog een paar foto's van de heenreis:

20180714_102142.jpg

20180714_170236.jpg

20180714_171035.jpg

20180715_084629.jpg

20180715_084734.jpg

20180715_084755.jpg
 
Ben ondertussen weer terug thuis. Helaas niet zonder problemen. Gisteren in Graz weer startproblemen en de motor weer verzopen. Uiteindelijk na een hoop gedoe aan de praat gekregen met startkabels, veel gas geven en daarna een half uur rijden op hoge toeren met veel rook en klappen uit de uitlaat.

Ben naar een motorfiets garage gereden en die kerel daar begon over de accu B| Ik heb het idee dat garages soms maar gewoon wat roepen zonder echt ff na te denken en vervolgens maar gewoon onderdelen vervangen tot het weer werkt |(

Motor liep ondertussen weer goed zolang ik hem maar niet te lang stationair liet lopen. Ik was eigenlijk van plan om nog een tocht van 3 dagen te gaan maken maar ik heb besloten om in 1x naar huis te rijden, ik was er eerlijk gezegd wel klaar mee.

Dus gisteren in 12u tijd 1070km over de snelweg gereden, was voor mij ook weer een nieuwe record. Ook iets wat ik niet van plan ben om nog een keer te herhalen!

Ik denk denk dat het dus inderdaad de brandstofregelaar is. Ik heb het nog proberen te bekijken ter plekke maar je hebt een lange schroevendraaier nodig om het luchtfilter huis te verwijderen en die had ik niet. De symptonen kloppen dus goed met wat jullie zeiden, kan niet goed stationair lopen en verzuipt dat, als je maar genoeg toeren maakt gaat het prima. Verbruik was ook prima, heb zelfs 1x 1:16 gehaald met snelheden tot 245 km/h *D

Ik baal er wel van dat het zo gelopen is en vooral van de houding van garages. De eerste garage die er helemaal van overtuigd waren dat het de bougies waren. Logisch dat hij het weer doet als de motor verzopen was en je de bougies eruit haal droogt hij natuurijk ook weer op. Lekker 230 euro voor niets betaald. Ik zorg in ieder geval volgende keer dat ik een verzekering heb die de uren van de garage dekt (stond nu uit in mijn reisverzekering, had alles aan staan behalve voertuigen) en ik ga zorgen dat ik meer gereedschap bij heb. Misschien maar eens kijken of ik zo'n gereedschapssetje voor deze motor op de kop kan tikken.

Ik heb deze week nog vrij dus ga het luchtfilterhuis hier maar eens eraf halen en dan de test met het starten doen en kijken of er benzine uit de aansluiting voor de vacuumslang komt. Ik ben benieuwd, zal jullie op de hoogte houden!

Om met een positievere noot te eindigen, hier nog een paar foto's van de heenreis:

[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]

Zijn wel hele mooie plaatjes! Zie mijn SP nog niet 1-2-3 de bergen bereiken :-)
 
Idd mooi hoor! Niet bang geweest voor verkeerde aandacht omdat je rijdt zonder je killers?

Er zitten wel killers in. Ben zelfs nog een keer aangehouden door de Zwitserse politie en die hebben ook de uitlaten gecontrolleerd en was in orde. Deze controle bestond uit het kijken met een zaklamp of de uitlaat niet open was :)

Wat nog wel een goede tip kan zijn als je in die regio gaat rijden is dat je zorgt dat je nummerplaat onder de juiste hoek staat en dat je een extra rode reflector aan de achterkant hebt. Blijkbaar is dat alleen verplicht in Zwitserland en er staat een boete van 650 CHF op. De agent in kwestie vond het ook maar een beetje onzin en reed zelf ook motor dus hij heeft het bij een waarschuwing gelaten.
 
mooie foto,s, pittige stukje gereden

ik heb ook nog steeds de problemen met mijn SP1. ik heb vanavond eindelijk tijd gehad om de bougies te vervangen en de schoongemaakte luchtfilters te monteren. helaas loopt hij ook nog steeds niet stationair.
ik heb het slangetje van de brandstofdruk regelaar gedemonteerd en een paar keer het contact aangezet zodat de brandstofpomp ging draaien. er kwam geen benzine uit de druk regelaar die zou dus goed moeten zijn.
zou het kunnen dat de MAP sensor defect is? iemand deze al eens stuk gehad? ik heb de slangetjes allemaal gecontroleerd en kan zo snel nergens een scheurtje ofzo vinden.

kwam erachter dat er ook 1 pakking onnder het luchtfilterhuis mist, hier ook maar even 2 nieuwe voor bestellen
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan