Het grote Honda VTR SP 1 & 2 Topic deel 34

Status
Niet open voor verdere reacties.
Om fpr te testen heb je geen lange schroevendraaier nodig. Alleen tank wat omhoog.

Rode reflector is ook in NL verplicht
 
Hoe dan? Ik dacht slangetje van de fpr afhalen en daar kijken of ie lekt? Dan moet het luchtfilterhuis er toch af?

throttle_body.PNG

pressure_regulator.PNG
 
Laatst bewerkt:
Welnee, tank omhoog (voor twee boutjes) en er iets onder dat ie omhoog blijft.
Je kunt nu de fpr zien zitten en je trekt het vacuum slangetje los van de fpr.
Contant aan, motor NIET starten.
Er mag geen brandstof uit de fpr komen. Ik heb er een blauw stukkie tissue papier onder gelegd. Mocht ie lekken dan vang je het op en zie je makkelijk een plek..

Tenzij eea bij een SP1 anders gemonteerd is, maar ik denk het niet :-)
 
Heb uiteindelijk toch het luchtfilterhuis eraf gehaald en het slangetje rechtstreeks van de drukregelaar gehaald. Heb geprobeerd met contact aan en motor uit, geen lek. Met motor aan ook geen druppel. Heb em een paar minuten laten lopen. Slangetje zuigt ook goed vacuum trouwens.

Daarna weer alles terug ingebouwd en hij loopt perfect stationair. Met andere woorden, het lijkt opgelost te zijn.. Niet heel bevredigend.. :?

Zou het dan toch misschien slechte benzine kunnen zijn? Ik tank altijd 95, in Duitsland en Oostenrijk is dat vaak met 5% bio ethanol. Ik tank iig niet 95 met 10% bio ethanol. Vanaf nu dan toch maar 98 tanken?
 
Laatst bewerkt:
nope, SP1 is het zelfde. mijn fpr moet dus goed zijn. na mijn vakantie(even een weekend naar Brno, iets met motogp ofzo heel vervelend :) ) ga ik de vacuum slangen demonteren/preventief vervangen, is toch allemaal 18 jaar oud.
als dit niet helpt ga ik een andere MAP sensor proberen.
Welnee, tank omhoog (voor twee boutjes) en er iets onder dat ie omhoog blijft.
Je kunt nu de fpr zien zitten en je trekt het vacuum slangetje los van de fpr.
Contant aan, motor NIET starten.
Er mag geen brandstof uit de fpr komen. Ik heb er een blauw stukkie tissue papier onder gelegd. Mocht ie lekken dan vang je het op en zie je makkelijk een plek..

Tenzij eea bij een SP1 anders gemonteerd is, maar ik denk het niet :-)
 
Heb uiteindelijk toch het luchtfilterhuis eraf gehaald en het slangetje rechtstreeks van de drukregelaar gehaald. Heb geprobeerd met contact aan en motor uit, geen lek. Met motor aan ook geen druppel. Heb em een paar minuten laten lopen. Slangetje zuigt ook goed vacuum trouwens.

Daarna weer alles terug ingebouwd en hij loopt perfect stationair. Met andere woorden, het lijkt opgelost te zijn.. Niet heel bevredigend.. :?

Zou het dan toch misschien slechte benzine kunnen zijn? Ik tank altijd 95, in Duitsland en Oostenrijk is dat vaak met 5% bio ethanol. Ik tank iig niet 95 met 10% bio ethanol. Vanaf nu dan toch maar 98 tanken?


Misschien een klein scheurtje in de vacuüm slang, heb ik ook gehad, misschien heb je het slangetje nu net iets verder op de aansluiting geduwd waardoor het opgelost lijkt.
Zou ze iig allemaal even goed nakijken.
 
Is jouw achteras moer alweer verkocht Leon? Mooi moertje, heeft nu ook mooie bouten voor de vooras...

Het is dat ik nu al moeren (ook voor de kroonplaat en achterbrug as) heb van Pro Bolt, a dees had ik ook wel een setje besteld. Voor de voorzijde gaat 'm niet worden ivm het ontbreken van een gat in het midden voor de voorvork protectors.



Morgen wordt het weer een lekker temperatuurtje om een stukkie te gaan rijden :] Was de afgelopen dagen toch net ff te warm...
 
Laatst bewerkt:
vandaag was 37 graden Eindhoven - Utrecht
Heel apart :-)
Maar met sport ondergoed, koelvest en doorwaai leren pak en handschoenen kwam ik toch "droog" thuis!
 
Laatst bewerkt:
Ff een vraagje.... Ik wil zeer binnenkort andere dempers fixen, wil titanium Sato's, volgens mij zijn die 44-45 cm lang.
De RP dempers zijn 40 cm lang, zouden de Sato's qua lengte voor het mooie wat ingekort moeten worden, of zou het zo ook wel kunnen?

Zo als ie nu is, eindpijpje nog voor het eind van de kontkuip...
1k0.jpg


Zoals het systeem er uitziet met 45 cm lange dempers, ff gefixt van FB. Eindpijpje steekt net een stukje uit achter de kontkuip.
full
 
Laatst bewerkt:
Ff een vraagje.... Ik wil zeer binnenkort andere dempers fixen, wil titanium Sato's, volgens mij zijn die 44-45 cm lang.
De RP dempers zijn 40 cm lang, zouden de Sato's qua lengte voor het mooie wat ingekort moeten worden, of zou het zo ook wel kunnen?

Zo als ie nu is, eindpijpje nog voor het eind van de kontkuip...
[afbeelding]

Zoals het systeem er uitziet met 45 cm lange dempers, ff gefixt van FB. Eindpijpje steekt net een stukje uit achter de kontkuip. [afbeelding]

Ik vind het mooier als de pijp niet achter de kont uitkomt. Inkorten dus zou ik zeggen.
 
Ff een vraagje.... Ik wil zeer binnenkort andere dempers fixen, wil titanium Sato's, volgens mij zijn die 44-45 cm lang.
De RP dempers zijn 40 cm lang, zouden de Sato's qua lengte voor het mooie wat ingekort moeten worden, of zou het zo ook wel kunnen?

Zo als ie nu is, eindpijpje nog voor het eind van de kontkuip...
[afbeelding]

Zoals het systeem er uitziet met 45 cm lange dempers, ff gefixt van FB. Eindpijpje steekt net een stukje uit achter de kontkuip. [afbeelding]
Je was toch klaar?
 
waarom zou je andere dempers kopen om ze dan af te zagen zodat ze toch weer lijken op wat je al hebt? een beetje lengte scheelt misschien weer wat in kabaal.
zou kunnen dat je het doet om gewicht te sparen, dan begrijp ik dat wel 20 kg eraf zou echt heel fijn zijn.

Ff een vraagje.... Ik wil zeer binnenkort andere dempers fixen, wil titanium Sato's, volgens mij zijn die 44-45 cm lang.
De RP dempers zijn 40 cm lang, zouden de Sato's qua lengte voor het mooie wat ingekort moeten worden, of zou het zo ook wel kunnen?

Zo als ie nu is, eindpijpje nog voor het eind van de kontkuip...
[afbeelding]

Zoals het systeem er uitziet met 45 cm lange dempers, ff gefixt van FB. Eindpijpje steekt net een stukje uit achter de kontkuip. [afbeelding]
 
Laatst bewerkt:
Je was toch klaar?
waarom zou je andere dempers kopen om ze dan af te zagen zodat ze toch weer lijken op wat je al hebt? een beetje lengte scheelt misschien weer wat in kabaal.
zou kunnen dat je het doet om gewicht te sparen, dan begrijp ik dat wel 20 kg eraf zou echt heel fijn zijn.
Klopt, wilde de set icm titanium Sato's, dat vind ik erg mooie dempers, maar was op het moment van aanschaf RP systeem even niet financieel haalbaar. Probleem met de Sato's is dat ze alleen maar in 37,5 en 45 cm te krijgen zijn. Ik heb ze nu kant en klaar besteld in 43 cm, dan zijn ze net zo lang als de kontkuip. Doordat ze wat langer zijn, zal er ook wat minder geluid uit komen, db killers zullen nog gemaakt worden en wellicht zal daar standaard mee gereden worden.
De RP dempers gaan dan weer de verkoop in. :)
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan