KTM LC8 950/990 - ruwe bolsters, blanke pit

je gaat toch voor een naked? Dat is heel anders dan je adv. Om nou meteen naar saai blok te gaan :P

Nou, mocht KTM tzt nog steeds niets te bieden hebben wat me aanspreekt, dan zou ik naar de huidige markt kijkend absoluut eens gaan proefrijden op een Yam mt-09... ik weet dat het vloeken in de kerk is maar laten we eerlijk zijn, met zijn modellenreeks wordt KTM steeds minder onderscheidend...meer eenheidsworst met vooral winstcijfers voor ogen.
 
Nou, mocht KTM tzt nog steeds niets te bieden hebben wat me aanspreekt, dan zou ik naar de huidige markt kijkend absoluut eens gaan proefrijden op een Yam mt-09... ik weet dat het vloeken in de kerk is maar laten we eerlijk zijn, met zijn modellenreeks wordt KTM steeds minder onderscheidend...meer eenheidsworst met vooral winstcijfers voor ogen.

Nou ze zijn de enige met de freeride serie en de 790 die er aan komt is toch ook een apart ding? M.i. zijn het juist de andere merken die adventure motoren maken. Triumph Ducati etc..
Wat voort motor zou Ktm moeten maken naar jouw idee?
 
Nou, mocht KTM tzt nog steeds niets te bieden hebben wat me aanspreekt, dan zou ik naar de huidige markt kijkend absoluut eens gaan proefrijden op een Yam mt-09... ik weet dat het vloeken in de kerk is maar laten we eerlijk zijn, met zijn modellenreeks wordt KTM steeds minder onderscheidend...meer eenheidsworst met vooral winstcijfers voor ogen.

Dat is exact de serie waarnaar ik op dit moment kijk ;)

gwdbl.jpg
 
Dat is exact de serie waarnaar ik op dit moment kijk ;)

[afbeelding]

:') mislukte el cheapo poging om op een retro fiets te lijken :N
Als je een retrojap wil dan is de nieuwe kawa Z900RS de enige echte, veeeel mooier :9~

De MT-09 is een goede motor (heb 2 jr een Sportracker gehad) maar die XSR is echt 3 keer niks.
 
Laatst bewerkt:
:') mislukte el cheapo poging om op een retro fiets te lijken :N
Als je een retrojap wil dan is de nieuwe kawa Z900RS de enige echte, veeeel mooier :9~

De MT-09 is een goede motor (heb 2 jr een Sportracker gehad) maar die XSR is echt 3 keer niks.

Meen je?! Ik vind die XSR900 echt wel heel gers, van de 700 begreep ik dat het een “net niet” fiets is maar van de 900 had ik dat niet verwacht.

Ach, de Tracer is een goed alternatief ;)
 
Meen je?! Ik vind die XSR900 echt wel heel gers, van de 700 begreep ik dat het een “net niet” fiets is maar van de 900 had ik dat niet verwacht.

Ach, de Tracer is een goed alternatief ;)

is idd slechts mijn mening ;)

De normale MT-09 is gewoon de leukste, je zit lekker dicht op het stuur.
Destijds wilde ik ook voor de Tracer gaan totdat ik de Tracer en de SportTracker naast elkaar zag staan op de motorbeurs. Tracer vind ik kwa looks ook :N veel teveel plastic deeltjes, die niet echt een geheel willen vormen. Dat de naked MT-09 minder praktisch is nam ik op de koop toe, de lol vergoed alles. Koop je zo'n standaard MT-09 ga dan wel gelijk effe langs Hyperpro, vering van een beetje MTB is veel beter.

mijn ex
20160710_094507.jpg
 
Laatst bewerkt:
Nou ze zijn de enige met de freeride serie en de 790 die er aan komt is toch ook een apart ding? M.i. zijn het juist de andere merken die adventure motoren maken. Triumph Ducati etc..
Wat voort motor zou Ktm moeten maken naar jouw idee?

Nou, zo apart vind ik die 790 nou echt niet, ja, het oorspronkelijke prototype wel maar dit??? Dan vind ik de 1290 superduke optisch veel mooier maar aan al die pk's heb ik helemaal niks op de openbare weg en al helemaal niet voor die prijs. Als ik kijk naar mijn SMR en kijk wat daar aan exclusieve materialen op zit, lepel daar een 1190 blok in en zet er led-verlichting en een modern ABS op en mij hoor je niet klagen...dat hele adventure gebeuren begrijp ik sowieso niet, maken allroads voor mensen die zelden of nooit offroad gaan en die rijstijl al helemaal niet beheersen, en dan ga je met die banden op de openbare weg rijden en daar inboeten aan wegligging...als het moet rij ik met de SMR dezelfde gravelpaadjes...als je echt offroad wilt moet je een 1-cylinder enduro nemen voor erbij maar gezien alle verboden in NL heb je daar ook weer weinig aan, dan zou je al in Frankrijk moeten wonen, dan stond zo'n 690 enduro echt wel in de garage ernaast...
 
Laatst bewerkt:
Iemand enig idee hoe je via het "luikje" je koplamp van de SMT kunt verwisselen?

Er is erg weinig ruimte en teveel rubber om met je vingers grip te kunnen krijgen op de achterkant van het lampje...

Groet,

Piet
 
Wat heb je nu dan als dat je ex is.
is idd slechts mijn mening ;)

De normale MT-09 is gewoon de leukste, je zit lekker dicht op het stuur.
Destijds wilde ik ook voor de Tracer gaan totdat ik de Tracer en de SportTracker naast elkaar zag staan op de motorbeurs. Tracer vind ik kwa looks ook :N veel teveel plastic deeltjes, die niet echt een geheel willen vormen. Dat de naked MT-09 minder praktisch is nam ik op de koop toe, de lol vergoed alles. Koop je zo'n standaard MT-09 ga dan wel gelijk effe langs Hyperpro, vering van een beetje MTB is veel beter.

mijn ex
[afbeelding]
 
Dat is exact de serie waarnaar ik op dit moment kijk ;)

[afbeelding]

Ik ben 1½ jaar terug overgestapt van een SMT 990 naar de XSR 900 en eerlijk gezegd nog geen dag spijt gehad.Had het wel zo geweest had ik nu al een andere en het hier ook gewoon verteld.
Heerlijk speels 3-cilinder blok en een prima gooi-en smijt fiets.
360.jpg
 
Volgens mij een BMW nineT...maar dat gaan we hier niet willen horen...begrijpelijk... :+

Niet als enige nee.. maar als je sowieso al een 1290 sdr en een 990 smt etc etc in je garage hebt.
Dan wil ik de nineT er best bij ;)
 
Grappige posts hier... ik heb de 950SM na 100.000km ingeruild voor de MT09 Tracer. Volledige Ohlins vooren achter en het is een waanzinnige fiets voor alles. Woonwerk, sportief rijden, vakanties, alles. Hij is net iets meer AllRound dan den 950SM was en tot nu toe veel betrouwbaarder dan de KTM. Inmiddels bijna 50.000 op de Tracer staan.

Maar eerlijk is eerlijk de looks van de KTM gaan boven alles, maar verder is de MT09 family (mits vering upgrade) echt top!

...misschien nog een keer een 950 of 990 Adventure voor erbij ;)
 
Nou, zo apart vind ik die 790 nou echt niet, ja, het oorspronkelijke prototype wel maar dit??? Dan vind ik de 1290 superduke optisch veel mooier maar aan al die pk's heb ik helemaal niks op de openbare weg en al helemaal niet voor die prijs. Als ik kijk naar mijn SMR en kijk wat daar aan exclusieve materialen op zit, lepel daar een 1190 blok in en zet er led-verlichting en een modern ABS op en mij hoor je niet klagen...dat hele adventure gebeuren begrijp ik sowieso niet, maken allroads voor mensen die zelden of nooit offroad gaan en die rijstijl al helemaal niet beheersen, en dan ga je met die banden op de openbare weg rijden en daar inboeten aan wegligging...als het moet rij ik met de SMR dezelfde gravelpaadjes...als je echt offroad wilt moet je een 1-cylinder enduro nemen voor erbij maar gezien alle verboden in NL heb je daar ook weer weinig aan, dan zou je al in Frankrijk moeten wonen, dan stond zo'n 690 enduro echt wel in de garage ernaast...

Zal wel aan mij liggen maar ik vind deze dus echt wel een stuk gaver dan alle andere allroads op de markt :9~

ktm-790-adventure-r-02.jpg


met deze wil ik wel over een zand/modder paadje raggen, doe ik echt niet met m'n SMT met 17" banden
 
Zal wel aan mij liggen maar ik vind deze dus echt wel een stuk gaver dan alle andere allroads op de markt :9~

[afbeelding]

met deze wil ik wel over een zand/modder paadje raggen, doe ik echt niet met m'n SMT met 17" banden

Ja, die is mooi maar is er nog niet, bouw daar nou eens een mooie SM van, dan gaan we het wel zien..
 
Ja, die is mooi maar is er nog niet, bouw daar nou eens een mooie SM van, dan gaan we het wel zien..~[/quote]


Mee eens, vind het allemaal geen vervangers voor de 990 sm/r/t serie.

Hou de mijne nog lekker. Net 15.000 beurt zelf gedaan.
Alles weer klaar voor het nieuwe jaar. Blijft een mooie fiets. Ook qua techniek.

full

full



En nog plaatje voor het wachten op mooi weer ;) .

full
 
Laatst bewerkt:
Zal wel aan mij liggen maar ik vind deze dus echt wel een stuk gaver dan alle andere allroads op de markt :9~

[afbeelding]

met deze wil ik wel over een zand/modder paadje raggen, doe ik echt niet met m'n SMT met 17" banden

Zo!
Dat is echt de revelatie voor mij de laatste tijd..
Ik vind de 701 erg gaaf, maar ik mis een beetje het 'next gen' gevoel (en wat pks), tijd voor upgrade in dashboard en verlichting en design. Heeft niet veel te maken met hoe je de bochten neemt misschien, maar draagt wel bij aan het motorrij-gevoel voor mij.
Hoop dat eindproduct op prototype lijkt, maar de laatste tijd doet KTM dat erg goed, zoals met de 1290..
 
Terug
Bovenaan Onderaan