KTM LC8 950/990 - ruwe bolsters, blanke pit

SM :?
Dit is een SM
[afbeelding]

:P

Een tweecilinder van dik over de 200kg is geen SM 8-)

Nee klopt, maar een SMR weegt leeg ook geen 200kg, na wat modificaties zelfs nog minder en het is een heerlijke gooi en smijt fiets, met een tweecilinder lijnblok moet dat nog wel duidelijk lichter kunnen lijkt mij...en dan biedt zoiets toch meer allround mogelijkheden dan een eencilinder...
 
Voor wat het waard is....volgens KTM is zelfs de SMT leeg minder dan 200kg en met de Wings gaat daar nog een kilootje of 5-6 vanaf. Van die KTM sumpguard wordt mijn SMT niet zwaarder want die ligt nog in de slaapkamer :+
Ik weet nooit wat die fabrikanten met leeg bedoelen, is dat zonder benzine of ook zonder koelvloeistof, accu etc. Makkelijkste gewichtsbesparing is overigens te behalen bij de berijder :P

Hoe het ook zij...zelfs een 690SMC is echt al van een andere orde, laat staan een 450SM.
Ik hoef geen 790SM, als de R versie van de 790Duke beetje netjes is dan komt het goed. In 2018 eerst maar eens gaan proefrijden op die standaard 790.
 
Voor wat het waard is....volgens KTM is zelfs de SMT leeg minder dan 200kg en met de Wings gaat daar nog een kilootje of 5-6 vanaf. Van die KTM sumpguard wordt mijn SMT niet zwaarder want die ligt nog in de slaapkamer :+
Ik weet nooit wat die fabrikanten met leeg bedoelen, is dat zonder benzine of ook zonder koelvloeistof, accu etc. Makkelijkste gewichtsbesparing is overigens te behalen bij de berijder :P

Hoe het ook zij...zelfs een 690SMC is echt al van een andere orde, laat staan een 450SM.
Ik hoef geen 790SM, als de R versie van de 790Duke beetje netjes is dan komt het goed. In 2018 eerst maar eens gaan proefrijden op die standaard 790.

lege tank maar verder alle vloeistoffen aanwezig...
 
SM :?
Dit is een SM
[afbeelding]

:P

Een tweecilinder van dik over de 200kg is geen SM 8-)

Das ook geen sm, dit is een sm :+

full



110 kg, 65 pk. En maar 2 standen gas, aan of uit...

Ding reed met mij, maar het is zo gaaf. Had hem nooit weg moeten doen.
 
Iemand enig idee hoe je via het "luikje" je koplamp van de SMT kunt verwisselen?

Er is erg weinig ruimte en teveel rubber om met je vingers grip te kunnen krijgen op de achterkant van het lampje...

Groet,

Piet

Piet,

Via het luikje gaat je echt niet lukken. Het frontje eraf is wat meer werk, maar dan kun je overal goed bij.

Succes!
 
Gelukkig nieuwjaar allemaal BTW.

Zal wel weer een jaar worden van te weinig km's op de tweewielers, kijken naar alternatieven voor mijn SMT en telkens toch weer besluiten om hem te houden :)
 
Gelukkig nieuwjaar allemaal BTW.

Zal wel weer een jaar worden van te weinig km's op de tweewielers, kijken naar alternatieven voor mijn SMT en telkens toch weer besluiten om hem te houden :)

Dat geldt ook voor mij, in 2018 komt er zeker nog geen vervanger.
Ben wel van plan om met de SMT weer eens z'n geboorteland te gaan opzoeken, misschien zelfs tijdens de MotoGP op de Redbull ring met zo'n KTM fun/fanpakket of wat het ook was :?
 
Inmiddels door Dr Bean aan een benzinepomp modificatie geholpen! Dr Bean rules! :}

Tijd om te solderen en dan kan de zomer beginnen! *O*

To do om de SMR weer te veranderen in een SMR GT...
* Nieuwe accu - done
* Nieuwe benzinedop/cilinder overzetten - done
* Benzinepomp modificatie
* Ruitje
* Framebeschermers
* Handvatverwarming
* USB-kabel op bmw plug
* OSCO monteren
* Nieuwe achterband/dwars ventiel
* Intercom
* GPS
* Bagegeplaatje
* Kofferrek
* Uitlaten
* Aanpassen vering/hydrolische veervoorspanner
* Kentekenplaat vastschroeven
* Crash protectors as
* Sokaansluiting voor de dua |(

Ik vergeet vast nog wel iets...
 
Dag allen!

Tijd om mij ook eens te melden hier, na ruim 2 jaar rijden op een KTM 640 SM toch de overstap gemaakt naar iets meer comfort en een week of 4 geleden een KTM 950 SMR gekocht! Uit 2007, met 12.000 op de teller en er is volgens mij meer aan gepoetst dan op gereden! Zo goed als origineel maar wel met een setje Akra's.

Kort over mij, 30 jaar, Engineer, klus graag zelf aan de motor en komt uit het Twentse land ;)

Tot nu toe gedaan:
- EPC + SAS er af
- Kleppen gesteld (alle 4 uitlaatkleppen te ruim)
- Clutch jet gechecked maar was schoon
-Koelvloeistof vervangen en was ook nodig, spoelde veel troep uit.
- Main jets van 155/160 naar 160/165 + naald naar middelste pos.
- Flotterhoogte netjes op 3mm spec. gezet
- Carb's gesynchroniseerd
- Sommer door mod aan beide kanten.
- Snorkel er af
- Garmin RAM gemonteerd
- Under bar mirrors gemonteerd
- Zwarte handkappen overgezet van de 640
- GP rim striping
- Benzinepomp mod met MOSFET schakeling

To do:
- Olie + filter, kannetje Motul 7100 staat al klaar
- Remvloeistof verversen
- Nieuwe banden
- Dyno run als check of de afstelling klopt
- Kleine knippers
- RPM meter
- Iets met de taartschep doen

Al lekker aan het klussen geweest dus, rijden is met dit weer toch geen pretje helaas.

Eigenlijk nog maar 2 testritjes gemaakt, maar wat rijd dat ding lekker zeg! Enkel de vierkante achterband moet er snel af haha :P

Even een fototje, mooier heb ik ze nog niet helaas:
ln_RNkJVjmR6zbWN-Yn9q82o8zEZmCEBSJTjCHladlBc1hRVIXcJXN7xd1dJOmt9DXOJfA_rzIaY2peFzdzJoQt_CoDaEiGtRf6gwpxw805RWK9wlgf6LdbsiGaU6-jbmrrDo0Bs8Bx20eGLHlK3twnhfqUjPNdQRdVShrrWQM2Gzrry-QsN-1F3Ezf7O2GqzV27oGCDTTGji-U8hnMMGHxJD9cynTmJkuGNN7kQShS3HF2C8-8pdABd27ekJDXCuyg74WkHhGpQqTGS8MC-a8zLCU372J9uXKInkiQGi8dnKeEAJu7nZuNRL1mnvZATLHwPDv6nGpTRJ9-rxyBPl-y71JaccvOm_YT3Pn_EUYs_kbpryi0zEDd-7kewu7T2we_a5mgEFNVjQeLZ49JdjQJ_lS_xCFLHZtOovuypvba9OvxyQZDg-h4IsXJqWe3ld79MfUz30WxoWmO83bd6EFkZ-tdg8DjceUWP2j19mhpc-z5qyt_o25NFIbq2O4Xnk_O1AtoqcKo5xi3Gpq3Ym_mnysTLcycJN4NUh4kF9oqyeBpTs668FdjrDheWPAF8IDmtqfAYqKQKWBv8gY2NWz8Z323QHpX49p8yM44=w1426-h1069-no


Hebben jullie misschien nog goede tips voor een set banden? Zat zelf te denken aan de Scorpion Trail 2.
 
Laatst bewerkt:
Even een korte vraag. Kan ik een krik onder mijn olie tank zetten om ze de voorpoten in de lucht te krijgen? Achterbrug staat op de bok.
Gaat om een SMT en wil even de balhoofdlagers checken.
 
Terug
Bovenaan Onderaan